PDA

Bekijk Volledige Versie : SIMON hier verder graag.



AARDIG
18-04-05, 18:07
Hee Simon, evve om die topic niet te vervuilen, kan je me meer vertellen over Mohammed Sala Allahu Alayhi Wa Salaam (=vrede zij met hem) en de Zina die hij heeft gepleegd (Stagfir Allah -Moge God mij vergeven)

Rabi'ah.
18-04-05, 18:14
Geplaatst door AARDIG
Hee Simon, evve om die topic niet te vervuilen, kan je me meer vertellen over Mohammed Sala Allahu Alayhi Wa Salaam (=vrede zij met hem) en de Zina die hij heeft gepleegd (Stagfir Allah -Moge God mij vergeven)

Thnx. :wink:

AARDIG
18-04-05, 19:03
Hallo kan iemand mij vertellen met wie de profeet Sala Allahu Alayhi Wa Salaam (=vrede zij met hem) Zina heeft gepleegd?

Simon
18-04-05, 19:18
Hij heeft toch een kind Ibrahîm verwekt bij een christelijke vrouw met de naam Maria? Dat is een buitenechtelijk kind. Helaas is het kind jong gestorven.

AARDIG
18-04-05, 19:25
Hij heeft toch een kind Ibrahîm verwekt bij een christelijke vrouw met de naam Maria? Dat is een buitenechtelijk kind. Helaas is het kind jong gestorven.

Hij was met haar getrouwd. Hoezo is het kind dan buitenechtelijk?

Simon
18-04-05, 19:31
Geplaatst door AARDIG
Hij was met haar getrouwd. Hoezo is het kind dan buitenechtelijk?

Welnee, hij is nooit met haar getrouwd geweest. Noem mij 1 betrouwbare bron waarin dit staat ?

AARDIG
18-04-05, 19:36
Welnee, hij is nooit met haar getrouwd geweest. Noem mij 1 betrouwbare bron waarin dit staat ?

Geef mij één betrouwbare bron waarin staat dat hij niet met haar getrouwd was! (Om een schepje er boven op te doen, ze is moslim geworden)

Simon
18-04-05, 19:45
Geplaatst door AARDIG
Geef mij één betrouwbare bron waarin staat dat hij niet met haar getrouwd was! (Om een schepje er boven op te doen, ze is moslim geworden)

Nou dat noem ik nog eens een antwoord. Je verzint het dus. Het is mij opgevallen dat ze niet genoemd wordt als zijn vrouw in biografieën. Zij was een concubine die hem cadeau is gedaan. Hij had wel meer concubines in zijn leven.
Het ging mij echter niet om dit simpele feit maar om het in de hoek zetten van Asra Nomani om vergelijkbare gebeurtenissen. Nogal kinderachtig lijkt mij.

Rabi'ah.
18-04-05, 19:46
Geplaatst door Simon
Hij had wel meer concubines in zijn leven.
.

Volgens mij was volgens de sira Mariya toch echt de enige hoor......

Simon
18-04-05, 20:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Volgens mij was volgens de sira Mariya toch echt de enige hoor......

Nou ja je komt nogal verschillende aantallen tegen als het over zijn vrouwen gaat en dan denkt ik dat daar een aantal minaressen bij waren. Bijvoorbeeld op muslimhope.com - een islamitische site - komt men tot 22 vrouwen en concubines:

Mohammed the Husband

According to the Muslim scholar Ali Dashti, below are Mohammed’s wives and concubines.

1. Khadija b. Khuwailid (died 1st)
2. Sawda/Sauda bint Zam’a
3. ‘Aisha/’A’isha/Aesha (8-9 yrs old)
4. Omm/Umm Salama/Salaim
5. Hafsa ¾ slaves / concubines ¾
6. Zaynab/Zainab bint Jahsh
7. Jowayriya / Juwairiya (captive)
8. Omm/Umm Habiba ¾ uncertain relationship
9. Safiya/Saffiya b. Huyai (captive)
10. Maymuna/Maimuna of Hareth
11. Fatima/Fatema (briefly)
12. Hend/Hind (widow)
13. Asma of Saba
14. Zaynab of Khozayma
15. Habla
16. Asma of Noman
17. Mary the Christian
18. Rayhana
19. Omm Sharik
20. Maimuna
21. Zaynab/Zainab 3rd
22. Khawla

Dat komt aardig overeen met wat ik elders lees:

Mohammed took to himself 16 wives through formal marriage. In addition, he kept two women as slave-concubines, and had four devout Muslim women who "gave" themselves to Mohammed as acts of devotion. The complete list of Mohammed's women is below.


Mohammed's Women
1 - Khadija Bibi
2 - Sawda
3 - Ayesha
4 - Omm Salama
5 - Hafsa
6 - Zaynab of Jahsh
7 - Jowayriya
8 - Omm Habiba
9 - Safiya
10 - Maymuna of Hareth
11 - Fatima
12 - Hend
13 - Asma of Saba
14 - Zaynab of Khozaymah
15 - Habla
16 - Asma of Noman
17 - Mary the Coptic Christian (concubine)
18 - Rayhana (concubine)
19 - Omm Sharik (devotee)
20 - Maymuna (devotee)
21 - Zaynab (origin unknown, devotee)
22 - Khawla (devotee)

Dat komt dus neer op 2 concubines maar die 4 devotees "who gave themselves" ... ik weet niet hoe ik die moet zien.

Rabi'ah.
18-04-05, 20:13
Geplaatst door Simon
Nou ja je komt nogal verschillende aantallen tegen als het over zijn vrouwen gaat en dan denkt ik dat daar een aantal minaressen bij waren. Bijvoorbeeld op muslimhope.com - een islamitische site - komt men tot 22 vrouwen en concubines:



Ja, maar waar baseren die sites zich op? Ik had het over Ibn Ishak's sira.

22 vrouwen en concubines lijkt me wel erg veel, zelfs als het niet tegelijkertijd was.

Persoonlijk vind ik een discussie over met hoeveel vrouwen de profeet al dan niet getrouwd is geweest, nogal banaal.

De profeet was gewoon een mens en had dus ook een privéleven, maar wat daar de relevantie voor moslims anno 2005 is, weet ik niet.

Alles wat we hoeven te weten staat in de Qor'an, de rest is wat mij betreft gewoon geschiedenis.


Rabiah.

AARDIG
18-04-05, 20:13
Sorry Simon, volgens mij heb je wel gelijk. En was zij niet getrouwd met de profeet Sala Allahu Alayhi Wa Salaam. Dat ze moslima is geworden klopt wel. Maar dat ze getrouwd is met de profeet niet. En het klopt ook dat hij meerdere concubines had.

Question :


There is no doubt that Mariyah al-Qibtiyyah was the concubine of the Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him), and she bore him his son Ibraaheem. Can the title of “Mother of the Believers” be given to Mariyah al-Qibtiyyah or not?.

Answer :

Praise be to Allaah.

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) did not marry Mariyah al-Qibtiyyah, rather she was a concubine who was given to him by al-Muqawqis, the ruler of Egypt. That took place after the treaty of al-Hudaybiyah. Mariyah al-Qibtiyyah was a Christian, then she became Muslim (may Allaah be pleased with her).

Ibn Sa’d said:

The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) lodged her – meaning Mariyah al-Qibtiyyah and her sister – with Umm Sulaym bint Milhaan, and the Messenger of Allaah (S) entered upon them and told them about Islam. He took Mariyah as a concubine and moved her to some property of his in al-‘Awaali… and she became a good Muslim.

Al-Tabaqaat al-Kubra, 1/134-135

Ibn ‘Abd al-Barr said:

Mariyah died during the caliphate of ‘Umar ibn al-Khattaab, in Muharram of 16 AH. ‘Umar gathered the people himself to attend her funeral, and he led the funeral prayer for her. She was buried in al-Baqee’.

Al-Isti’aab, 4/ 1912

Mariyah (may Allaah be pleased with her) was one of the Prophet’s concubines, not one of his wives. The Mothers of the Believers are the wives of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him). Allaah says (interpretation of the meaning):

“The Prophet is closer to the believers than their ownselves, and his wives are their (believers’) mothers (as regards respect and marriage)”

[al-Ahzaab 33:6]

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) had four concubines, one of whom was Mariyah.

Ibn al-Qayyim said:

Abu ‘Ubaydah said: He had four (concubines): Mariyah, who was the mother of his son Ibraaheem; Rayhaanah; another beautiful slave woman whom he acquired as a prisoner of war; and a slave woman who was given to him by Zaynab bint Jahsh.

Zaad al-Ma’aad, 1/114

For more information of the wives of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) – the Mothers of the Believers – please see the answer to question no. 47072

And Allaah knows best.

Ik zal mijn opmerkingen allemaal terug moeten nemen, totdat ik hier meer duidelijkheid over heb verkregen.

AARDIG
18-04-05, 20:17
1. Khadija b. Khuwailid (died 1st)
2. Sawda/Sauda bint Zam’a
3. ‘Aisha/’A’isha/Aesha (8-9 yrs old)
4. Omm/Umm Salama/Salaim
5. Hafsa ¾ slaves / concubines ¾
6. Zaynab/Zainab bint Jahsh
7. Jowayriya / Juwairiya (captive)
8. Omm/Umm Habiba ¾ uncertain relationship
9. Safiya/Saffiya b. Huyai (captive)
10. Maymuna/Maimuna of Hareth
11. Fatima/Fatema (briefly)
12. Hend/Hind (widow)
13. Asma of Saba
14. Zaynab of Khozayma
15. Habla
16. Asma of Noman
17. Mary the Christian
18. Rayhana
19. Omm Sharik
20. Maimuna
21. Zaynab/Zainab 3rd
22. Khawla

Dat komt aardig overeen met wat ik elders lees:

Mohammed took to himself 16 wives through formal marriage. In addition, he kept two women as slave-concubines, and had four devout Muslim women who "gave" themselves to Mohammed as acts of devotion. The complete list of Mohammed's women is below.


Mohammed's Women
1 - Khadija Bibi
2 - Sawda
3 - Ayesha
4 - Omm Salama
5 - Hafsa
6 - Zaynab of Jahsh
7 - Jowayriya
8 - Omm Habiba
9 - Safiya
10 - Maymuna of Hareth
11 - Fatima
12 - Hend
13 - Asma of Saba
14 - Zaynab of Khozaymah
15 - Habla
16 - Asma of Noman
17 - Mary the Coptic Christian (concubine)
18 - Rayhana (concubine)
19 - Omm Sharik (devotee)
20 - Maymuna (devotee)
21 - Zaynab (origin unknown, devotee)
22 - Khawla (devotee)

Dit is iets betrouwbaarder:
Question :


Can you pls tell me ,how many wives does our Propher(pbuh)had with names and exact prove like Hadith no. and book name with page no.There r lot of confusions .I ll be great full to u if u can help me out.

Answer :

Praise be to Allaah.

The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) married the following women:

1 – Khadeejah bint Khuwaylid (may Allaah be pleased with her)

She was the first of his wives. The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) married her when he was twenty-five years old, and he did not take another wife until after she died. All his children were born from her, except Ibraaheem.

Al-Bukhaari entitled a chapter in his Saheeh: “The marriage of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) to Khadeejah (may Allaah be pleased with her), and her virtues,” in which he narrated a hadeeth from ‘Aa’ishah who said: “I never felt jealous of any of the wives of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) as I did of Khadeejah, although she died before he married me, because of what I heard him say about her.” Narrated by al-Bukhaari, 3815.

2 – Sawdah bint Zam’ah ibn Qays

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) married her in the tenth year of his Prophethood. Tabaqaat Ibn Sa’d, narrating from al-Waaqidi, 8/52-53; Ibn Katheer in al-Bidaayah wa’l-Nihaayah, 3/149

3 – ‘Aa’ishah bint Abi Bakr al-Siddeeq (may Allaah be pleased with her)

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) married her in Shawwaal of the tenth year of the Prophethood. Ibn Sa’d, 8/58-59. She herself said: “The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) married me when I was six years old, and consummated the marriage with me when I was nine.” Narrated by al-Bukhaari, 3894; Muslim, 1422. Al-Bukhaari (5077) also narrated that the Messenger of Allaah (S) (peace and blessings of Allaah be upon him) did not marry any virgin apart form her.

4 – Hafsah bint ‘Umar (may Allaah be pleased with her)

It was narrated from ‘Abd-Allaah ibn ‘Umar (may Allaah be pleased with him) that Hafsah’s husband Khunays ibn Hudhaafah, who was one of the companions of the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) and had been present at Badr, died in Madeenah. ‘Umar ibn al-Khattaab said: I met ‘Uthmaan ibn ‘Affaan and offered Hafsah to him in marriage. I said: If you wish, I will marry Hafsah bint ‘Umar to you. He said: I will think about it. Several nights passed, then he said: I think that I do not want to get married at this time. ‘Umar said: Then I met Abu Bakr and I said: If you wish, I will marry Hafsah bint ‘Umar to you. Abu Bakr kept quiet and did not give me any response. I was more upset about him than about ‘Uthmaan. Several nights passed, then the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) proposed to her and I married her to him. Then Abu Bakr met me and said: Perhaps you felt upset when you offered Hafsah in marriage to me and I did not reply? I said: Yes. He said: Nothing prevented me from responding to your offer but the fact that I knew that the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) had mentioned her, and I did not want to disclose the secret of the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him). If he had decided not to marry her, I would have accepted your offer.

Narrated by al-Bukhaari, 4005.

5 – Zaynab bint Khuzaymah (may Allaah be pleased with her)

The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) married her in Ramadaan, thirty-one months after the Hijrah. Tabaqaat Ibn Sa’d, 8/115

6 – Umm Salamah bint Abi Umayyah (may Allaah be pleased with her)

Muslim (918) narrated that Umm Salamah (may Allaah be pleased with her) said: I heard the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) say: “There is no person who is faced with a calamity and says Inna Lillaahi wa inna ilayhi raaji’oon, Allaahumma ujurni fi museebati w'ukhluf li khayran minha (Truly, to Allaah we belong and truly, to Him we shall return; O Allaah, reward me in this calamity and compensate me with something better than it) but Allaah will reward him in his calamity and will compensate him with something better than that.” She said: When Abu Salamah died, I said what the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) had commanded me, and Allaah compensated me with someone better than him: the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him).

According to another report: when Abu Salamah died, I said: Who is better than Abu Salamah, the companion of the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him)? But Allaah decreed that I should say it. Then I got married to the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him).

7 – Juwayriyah bint al-Haarith (may Allaah be pleased with her)

She fell prisoner to the Muslims during the battle of Banu’l-Mustalaq, and she came to the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) to ask him to help her to manumit herself and buy her freedom. He offered to buy her freedom and marry her, and she accepted. The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) married her and made her manumission her dowry. When the people came to know of that, they set free their own prisoners, so as to honour the in-laws of the Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him). No woman brought a greater blessing to her people than she did. Narrated by Ibn Ishaaq with a hasan isnaad. Seerat Ibn Hishaam, 3/408-409.

8 – Zaynab bint Jahsh (may Allaah be pleased with her)

Concerning her Allaah revealed the words (interpretation of the meaning):

“So when Zayd had accomplished his desire from her (i.e. divorced her), We gave her to you in marriage, so that (in future) there may be no difficulty to the believers in respect of (the marriage of) the wives of their adopted sons when the latter have no desire to keep them (i.e. they have divorced them)”

[al-Ahzaab 33:37]

She used to boast about this to the other wives of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him), saying: “Your families arranged your marriages but Allaah arranged my marriage from above the seven heavens.” Narrated by al-Bukhaari, 7420.

9 – Umm Habeebah bint Abi Sufyaan (may Allaah be pleased with her):

Abu Dawood (2107) narrated from ‘Urwah from Umm Habeebah (may Allaah be pleased with her) that she was married to ‘Ubayd-Allaah ibn Jahsh, who died in Abyssinia. Then the Negus married her to the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) and gave her a mahr of four thousand on his behalf, and sent her to the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) with Shurahbeel ibn Hasanah. Classed as saheeh by al-Albaani.

10- Maymoonah bint al-Haarith (may Allaah be pleased with her)

It was narrated from Ibn ‘Abbaas (may Allaah be pleased with him) that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) married Maymoonah when he was in ihraam. Narrated by al-Bukhaari, 1832; Muslim, 1410.

The words “when he was in ihraam” are a mistake. In fact the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) married her after he exited ihraam following ‘Umrat al-Qada’.

See Zaad al-Ma’aad, 1/113; Fath al-Baari, hadeeth no. 5114.

11 – Safiyyah bint Huyayy ibn Akhtab (may Allaah be pleased with her)

The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) set her free and married her after the battle of Khaybar. Narrated by al-Bukhaari, 371.

These are the wives of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) with whom he consummated marriage. Two of them died during the lifetime of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him), namely Khadeejah and Zaynab bint Khuzaymah (may Allaah be pleased with them both). The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) left behind nine wives when he died; there is no difference of scholarly opinion on this matter.

See Zaad al-Ma’aad, 1/105-114

It was said that Rayhaanah bint ‘Amr al-Nadariyyah (or al-Quraziyyah) was also one of his wives. She was taken prisoner during the battle of Bani Qurayzah, and the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) chose her for himself and married her, then he divorced her then took her back. Tabaqaat Ibn Sa’d , narrating from al-Waaqidi, 8/130

And it was said that she was a concubine. This was regarded as more likely by Ibn al-Qayyim in Zaad al-Ma’aad.

Simon
18-04-05, 20:18
Geplaatst door AARDIG
Sorry Simon, volgens mij heb je wel gelijk. En was zij niet getrouwd met de profeet Sala Allahu Alayhi Wa Salaam. Dat ze moslima is geworden klopt wel. Maar dat ze getrouwd is met de profeet niet. En het klopt ook dat hij meerdere concubines had. [/B]

Dank voor je eerlijke antwoord. Op menige site tracht men dit soort dingen 'onder tafel' te werken en dat lijkt mij ook niet goed voor een oprecht begrip van de materie.

Je noemt bovenstaande lijst betrouwbaarder maar het geeft mij te denken dat wat betreft het aantal officiële vrouwen er dus al aanzienlijke verschillen zijn te vinden als je moslim sites raadpleegt. En in bovenstaand verhaal wordt Mariyah al-Qibtiyyah helemaal niet genoemd hoewel de profeet wel een kind bij haar verwekt heeft. Waarom wordt een andere concubine Rayhaanah bint ‘Amr al-Nadariyyah dan wel genoemd?

Rabi'ah.
18-04-05, 20:24
.

AARDIG
18-04-05, 20:30
Dank voor je eerlijke antwoord. Op menige site tracht men dit soort dingen 'onder tafel' te werken en dat lijkt mij ook niet goed voor een oprecht begrip van de materie.

Ik snap niet waarom ze dit onder de tafel stoppen. Ik ben juist trots op onze profeet Sala Allahu Alayhi Wa Salaam. Niemand kan vrouwen beter behandelen (en een garantie geven naar de hemel) dan onze profeet Sala Allahu Alayhi Wa Salaam. Als hij nog zou leven, zou elke moslima wel met hem willen trouwen.

Anyway terugkomend op Zina. Ik heb het 1 en ander opgezocht. Een concubine (ma malakat aymanoekoem) wordt niet beschouwd als minnares. Want een concubine hoor je haar rechten te geven, net als je de rechten aan een vrouw geeft. Zo zijn ook veel van onze rechtgeschapen Sahaba (metgezellen van de profeet vzmh gebaard door concubines)

Al-Shaafa’i (may Allaah have mercy on him) said:

Allaah says (interpretation of the meaning):

“And those who guard their chastity (i.e. private parts from illegal sexual acts).

Except from their wives or the (women slaves) whom their right hands possess for (then) they are not blameworthy.”

[al-Ma’aarij 70:29-30]

The Book of Allaah indicates that the sexual relationships that are permitted are only of two types, either marriage or those (women slaves) whom one’s right hand possesses.

Al-Umm, 5/43.

Simon
18-04-05, 20:32
Geplaatst door Rabi'ah.
Persoonlijk vind ik een discussie over met hoeveel vrouwen de profeet al dan niet getrouwd is geweest, nogal banaal.

De profeet was gewoon een mens en had dus ook een privéleven, maar wat daar de relevantie voor moslims anno 2005 is, weet ik niet.


Ik voel mij niet aangesproken. Je weet waarom ik er over begon. AARDIG benadrukte in een andere topic gelijk dat Asra Nomani een minaar had waarvan ze een kind heeft gekregen en noemde het woord zina. Dan vind ik dit soort achtergrond wel degelijk van belang omdat ik aan neem dat er wel meer moslims zijn die zo naar haar kijken. Dat vind ik dan vreemd als ik de achtergrond van de profeet bezie waarvan de meeste moslims zeggen dat deze een groot voorbeeld voor hen is.

The_Reporter
18-04-05, 20:34
Geplaatst door AARDIG
Al-Shaafa’i (may Allaah have mercy on him) said:

Allaah says (interpretation of the meaning):

“And those who guard their chastity (i.e. private parts from illegal sexual acts).

Except from their wives or the (women slaves) whom their right hands possess for (then) they are not blameworthy.”

[al-Ma’aarij 70:29-30]

The Book of Allaah indicates that the sexual relationships that are permitted are only of two types, either marriage or those (women slaves) whom one’s right hand possesses.

Al-Umm, 5/43.

Salaam 'alaykom,

Als ik mij niet vergis is vier het maximum, ook met de wetenschap van het bovenstaande. (Zie tafsir ibn Kathir.)

Wallaahu a'lem

Simon
18-04-05, 20:38
Geplaatst door AARDIG
Anyway terugkomend op Zina. Ik heb het 1 en ander opgezocht. Een concubine (ma malakat aymanoekoem) wordt niet beschouwd als minnares. Want een concubine hoor je haar rechten te geven, net als je de rechten aan een vrouw geeft. Zo zijn ook veel van onze rechtgeschapen Sahaba (metgezellen van de profeet vzmh gebaard door concubines)


Nu ja dit is ronduit sexistisch natuurlijk, hoe je het ook typeert. Ik neem aan dat als een vrouw van Mohammed een minnaar nam de zaken toch wel wat anders zouden liggen. En de manier waarop je in dit kader naar Asra Nomani kijkt zegt al genoeg.

Verder is het ridicuul om een oorlogsbuit waar je de liefde mee bedrijft te beschrijven als iemand aan wie je haar rechten geeft. Laat staan een vrouw die je als cadeautje wordt opgestuurd door de grootvizier van Egypte. Daar kom je niet mee weg.

AARDIG
18-04-05, 20:47
Je noemt bovenstaande lijst betrouwbaarder maar het geeft mij te denken dat wat betreft het aantal officiële vrouwen er dus al aanzienlijke verschillen zijn te vinden als je moslim sites raadpleegt. En in bovenstaand verhaal wordt Mariyah al-Qibtiyyah helemaal niet genoemd hoewel de profeet wel een kind bij haar verwekt heeft. Waarom wordt een andere concubine Rayhaanah bint ‘Amr al-Nadariyyah dan wel genoemd?

De vraag was wie waren zijn vrouwen?
En waarschijnlijk was er een meningsverschil tussen de geleerden en zeiden sommigen dat ze 1 v/d vrouwen was en sommigen dat ze een concubine was. Bij Maria is het dus een unanieme overeenstemming dat ze een concubine was.

Maar als je bij die andere vrouwen die je noemt de Ahadith of Ayaat geeft, dan kan ik de betrouwbaarheid waarborgen. Als dat niet gebeurt ja dan neem ik dat niet aan.


Salaam 'alaykom,

Als ik mij niet vergis is vier het maximum, ook met de wetenschap van het bovenstaande. (Zie tafsir ibn Kathir.)

Wallaahu a'lem

Wa Alaikom Assalaam,

Ja klopt inderdaad. Zo heb ik het ook geleerd.

En inderdaad Allahu A'lem

Julien
18-04-05, 21:00
Geplaatst door AARDIG
Hee Simon, evve om die topic niet te vervuilen, kan je me meer vertellen over Mohammed Sala Allahu Alayhi Wa Salaam (=vrede zij met hem) en de Zina die hij heeft gepleegd (Stagfir Allah -Moge God mij vergeven)

zina betekent toch meisje?

AARDIG
18-04-05, 21:12
Nu ja dit is ronduit sexistisch natuurlijk, hoe je het ook typeert. Ik neem aan dat als een vrouw van Mohammed een minnaar nam de zaken toch wel wat anders zouden liggen. En de manier waarop je in dit kader naar Asra Nomani kijkt zegt al genoeg.

Verder is het ridicuul om een oorlogsbuit waar je de liefde mee bedrijft te beschrijven als iemand aan wie je haar rechten geeft. Laat staan een vrouw die je als cadeautje wordt opgestuurd door de grootvizier van Egypte. Daar kom je niet mee weg.

Wil je die persoonlijke aanvals toon evve opzij doen. Ik probeer nergens van weg te komen. Zie mijn onderschrift. Jij gelooft niet in wat ik geloof en ik niet in wat jij gelooft. Het is absoluut niet mijn bedoeling om jou of welke niet moslim dan ook te plezieren of te behagen.

Ten eerste is het niet seksistisch, dit heet rechtvaardiging. Mohammed Sala Allahu Alayhi Wa Salaam had geen maitresse hij had concubines. Dat is iets heel anders. En inderdaad is het voor vrouwen in de Islaam niet toegestaan om meer echtgenoten te hebben. Heeft the reporter dit niet al honderd keer gepost? Wel zijn posts lezen.

In de Islam krijgt iedereen haar/zijn rechten dus ook een concubine of slaaf. Als ze hun rechten niet kregen dan zouden ze ook niet treuren om zijn sala Allahu Alayhi Wa Salaam dood. En niet zijn graf bezoeken.


This is despite the fact that he was always the target of many believing ladies, who came offering themselves to him in marriage, but then he politely apologized to them.

precies


zina betekent toch meisje?

Volgens mij bedoel je zina van "mooi meisje". Dat klopt wel. Maar het heeft te maken met uitspraak van woorden, dat is moelijk om in het nls te weergeven.

Zinneh is dus niet gelegitimeerde sex in de Islam.
Zinaa is mooi meisje.

Simon
18-04-05, 22:47
Geplaatst door AARDIG
[B]Ten eerste is het niet seksistisch, dit heet rechtvaardiging. Mohammed Sala Allahu Alayhi Wa Salaam had geen maitresse hij had concubines. Dat is iets heel anders. En inderdaad is het voor vrouwen in de Islaam niet toegestaan om meer echtgenoten te hebben. Heeft the reporter dit niet al honderd keer gepost? Wel zijn posts lezen.

Uiteraard is het wel sexistisch als je woordspelletjes gaat spelen (concubine is niet hetzelfde als een maitresse). Verder gaat het er mij niet om dat je de islam als een soort wetboek voorlegt. Ik zie religie nu eenmaal niet als een telefoonboek want dat kan ik zelf ook wel raadplegen en heb ik jou niet bij nodig. Als jij de praktijk van Mohammed met vrouwen beschrijft als iets waar je trots op bent en een vergelijkbare praktijk van een hedendaagse vrouw als zina dan vind ik dat zonder meer hypocriet en sexistisch.


In de Islam krijgt iedereen haar/zijn rechten dus ook een concubine of slaaf. Als ze hun rechten niet kregen dan zouden ze ook niet treuren om zijn sala Allahu Alayhi Wa Salaam dood. En niet zijn graf bezoeken.

Dat noem ik geen rechten. Als je een vrouw die buit gemaakt is in een oorlog of cadeau is gedaan sexueel gebruikt dan noem ik dat geen recht maar onrecht. Het is het recht van de prostitué-slaaf. En die heeft helemaal geen rechten. Althans erg weinig.

mark61
19-04-05, 00:57
Geplaatst door AARDIG
En inderdaad is het voor vrouwen in de Islaam niet toegestaan om meer echtgenoten te hebben. Heeft the reporter dit niet al honderd keer gepost? Wel zijn posts lezen.

Nee. Ik heb hem hiernaar in het topic Polyandrie herhaaldelijk naar gevraagd, nooit antwoord gekregen. Als ik het me goed herinner. Waarschijnlijk is het hele idee voor een moslim zo onwaarschijnlijk dat iemand along the line het is vergeten te verbieden.


Volgens mij bedoel je zina van "mooi meisje". Dat klopt wel. Maar het heeft te maken met uitspraak van woorden, dat is moelijk om in het nls te weergeven.

Nauwkeurig transcriberen, dan komt het dik in orde. Is absoluut niet moeilijk weer te geven.

Zinâ` - illegale sex
Zîna(t) - 'Sieraad'

Het (in bijv. het Turks gebruikte) accent circonflexe wordt meestal als streepje weergegeven (staat voor lange klinker), dat kan niet met standaard ASCII. De 'aanhalingsteken open' staat voor de `ayn.

Maar ik begrijp dat je je aan alle mogelijke vrouwen kan vergrijpen, als je ze maar tot slavin reduceert? Wat zijn precies de 'rechten' van een slaaf / slavin en if so, wat betekent het begrip 'slaaf' dan nog?

Overigens lees ik op dit forum vaak gepassioneerde verhalen over hoe de islam, of toch minstens de profeet, tegen slavernij was. Dat is dus niet zo, begrijp ik hier.

Hoe zit het trouwens met het mut`a huwelijk. Het 'genotshuwelijk'? Met mijn lelijke 21e eeuwse blik is dat legale prostitutie. Het komt begrijp ik bij soennieten niet meer voor, maar toch.

AARDIG
19-04-05, 01:22
Nee. Ik heb hem hiernaar in het topic Polyandrie herhaaldelijk naar gevraagd, nooit antwoord gekregen. Als ik het me goed herinner. Waarschijnlijk is het hele idee voor een moslim zo onwaarschijnlijk dat iemand along the line het is vergeten te verbieden.

Ik zal me er in verdiepen en een antwoord voor je zoeken. Ik heb het antwoord al gekregen, en dat is voor mij bevredigend, puur omdat ik toch niet van plan ben meer dan 1 vrouw te trouwen. Maar ik zal uitgebreide info voor je zoeken. Heb geduld.


Nauwkeurig transcriberen, dan komt het dik in orde. Is absoluut niet moeilijk weer te geven.

Zinâ` - illegale sex
Zîna(t) - 'Sieraad'

Het (in bijv. het Turks gebruikte) accent circonflexe wordt meestal als streepje weergegeven (staat voor lange klinker), dat kan niet met standaard ASCII. De 'aanhalingsteken open' staat voor de `ayn.

Weer wat geleerd. Is sieraad de Turkse betekenis? Want in het Arabisch is Sieraad, Jawhara.


Maar ik begrijp dat je je aan alle mogelijke vrouwen kan vergrijpen, als je ze maar tot slavin reduceert? Wat zijn precies de 'rechten' van een slaaf / slavin en if so, wat betekent het begrip 'slaaf' dan nog?

Ik heb me hier niet echt in verdiept, ik ben nog heel erg bezig met zelfverbetering. Natuurlijk zal ik me hier ook in verdiepen, omdat het heel interessant is. Ik weet er wel een klein beetje over te vertellen.

Je hebt het in ieder geval verkeerd begrepen. Ik zal hier ook het een en ander over opzoeken voor je.


Overigens lees ik op dit forum vaak gepassioneerde verhalen over hoe de islam, of toch minstens de profeet, tegen slavernij was. Dat is dus niet zo, begrijp ik hier.

Sommigen hier lezen te veel Suffistische literatuur, die delen van de geschiedenis/Islam/Hadith/Koran proberen te verbergen omdat ze zich er voor schamen. Ik weet dat er voor alles een logische verklaring is. Die verklaring hoef je niet te accepteren, maar er is er wel één. En ik zal mijn best doen om die voor jullie op te zoeken.


Hoe zit het trouwens met het mut`a huwelijk. Het 'genotshuwelijk'? Met mijn lelijke 21e eeuwse blik is dat legale prostitutie. Het komt begrijp ik bij soennieten niet meer voor, maar toch.

Het genotshuwelijk is afgeschaft in de Islam. Toevallig had ik hier wat overgelezen.

Overgeleverd door Iyyas Ibnoe Salamah van zijn vader dat hij zei: "De boodschapper van Allah Sala Allahu Alayhi Wa Salaam had in het jaar van awthaas het genothuwelijk toegestaan en hij heeft het daarna verboden verklaard. (Overgeleverd door Moeslim)

Imaam Al-Boekhaarie heeft een hoofdstuk hierover; "Baab (hoofdstuk) het verbod van de boodschapper van Allah Sala Allahu Alayhi Wa Salaam op het genothuwelijk".


Maar helaas hoor ik dat dit soort huwelijken weer hip zijn in de Arabische wereld, next to the import huwelijken.

mark61
19-04-05, 01:35
Geplaatst door AARDIG
Ik zal me er in verdiepen en een antwoord voor je zoeken. Ik heb het antwoord al gekregen, en dat is voor mij bevredigend, puur omdat ik toch niet van plan ben meer dan 1 vrouw te trouwen. Maar ik zal uitgebreide info voor je zoeken. Heb geduld.

Ja hoor.


Weer wat geleerd. Is sieraad de Turkse betekenis? Want in het Arabisch is Sieraad, Jawhara.

Nou nee, ziynet betekent schoonheid, maar wordt nooit gebruikt. Ik dacht dat het sieraad in het Arabisch was. Sorry. 'Cevher' is juweel in het Turks. (c = dj) Overigens gebruikt elke Europese taal zijn eigen transcriptie, en is er één algemene wetenschappelijke transcriptie. Daar heb je speciale tekens voor nodig. Niet zoveel trouwens, streepjes voor lange klinkers, een punt voor onder de h van him, en nog wat letterduo's die worden onderstreept. Bijvoorbeeld ramadhan, streep onder d en h om aan te geven dat het één klank (foneem) is.


Ik heb me hier niet echt in verdiept, ik ben nog heel erg bezig met zelfverbetering. Natuurlijk zal ik me hier ook in verdiepen, omdat het heel interessant is. Ik weet er wel een klein beetje over te vertellen.

Je hebt het in ieder geval verkeerd begrepen. Ik zal hier ook het een en ander over opzoeken voor je.

Graag.


Sommigen hier lezen te veel Suffistische literatuur, die delen van de geschiedenis/Islam/Hadith/Koran proberen te verbergen omdat ze zich er voor schamen. Ik weet dat er voor alles een logische verklaring is. Die verklaring hoef je niet te accepteren, maar er is er wel één. En ik zal mijn best doen om die voor jullie op te zoeken.

Graag.



Het genotshuwelijk is afgeschaft in de Islam. Toevallig had ik hier wat overgelezen.
...
Maar helaas hoor ik dat dit soort huwelijken weer hip zijn in de Arabische wereld, next to the import huwelijken.

In de shi`a is het alive and kicking. De shi`a-redenering is dat een hadith (dat de profeet het later weer verboden heeft) nooit een aya in de Qor'an kan afschaffen dat het toestond. In de praktijk heeft `Umar het verboden.

Rabi'ah.
19-04-05, 09:13
Geplaatst door mark61
Nee. Ik heb hem hiernaar in het topic Polyandrie herhaaldelijk naar gevraagd, nooit antwoord gekregen. Als ik het me goed herinner. Waarschijnlijk is het hele idee voor een moslim zo onwaarschijnlijk dat iemand along the line het is vergeten te verbieden.

Achja. Ik heb soms de neiging te denken dat mannen interpreteren met iets anders dan hun hersenen... :rolleyes:

In de aya over polygamie staat duidelijk dat het gaat om een noodmaatregel om de weduwen en de wezen te helpen. Het is alleen legaal als aan die voorwaarde wordt voldaan.



Geplaatst door mark61

Hoe zit het trouwens met het mut`a huwelijk. Het 'genotshuwelijk'? Met mijn lelijke 21e eeuwse blik is dat legale prostitutie. Het komt begrijp ik bij soennieten niet meer voor, maar toch.

Het mut'a-huwelijk komt, althans voilgens onze huisiraniër Joesoef in 9 van de 10 gevallen neer op een geldig huwelijk, alleen met een minder grote papierwinkel.

In het geval van die documentaire komt het natuurlijk inderdaad neer op een trucje om prostitutie te legaliseren, maar dan met 1 man tegelijk en voor een vastgestelde periode.

mark61
19-04-05, 10:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Achja. Ik heb soms de neiging te denken dat mannen interpreteren met iets anders dan hun hersenen... :rolleyes:

In de aya over polygamie staat duidelijk dat het gaat om een noodmaatregel om de weduwen en de wezen te helpen. Het is alleen legaal als aan die voorwaarde wordt voldaan.

Nou nou mevrouw geslachtsdeelexpert.

Ik begrijp het commentaar niet. Het gaat hier over polyandrie, veelmannerij. Toen was de humor juist dat je met dat argument meer mannen per vrouw kan rechtvaardigen. Nog groter bleek de humor toen bleek dat SA en diverse Arabische landen een MANNENoverschot bleken te helpen. Dus stelde ik de moslima's voor om direct hun arme mannen te gaan helpen.

En nou kom jij het nog s dunnetjes overdoen met hetzelfde argument? Jij bent dus ook voor veelmannerij? Of waar in de koran staat dat het verboden is?


Het mut'a-huwelijk komt, althans voilgens onze huisiraniër Joesoef in 9 van de 10 gevallen neer op een geldig huwelijk, alleen met een minder grote papierwinkel.

Het mut`a-huwelijk is door de profeet bedacht als gelegaliseerde prostitutie, omdat zijn soldaten anders dreigden weg te lopen. Geen leger kan zonder sex. Het is dus de expliciete en enige bedoeling van zo'n 'huwelijk'. Iedereen die wat anders beweert is een leugenachtige sexist. Wat moet een vrouw dan met een tijdelijk huwelijk?

mark61
19-04-05, 10:14
Geplaatst door The_Reporter
En (ook verboden zijn) getrouwde vrouwen...

Sjo daar heb je lang over gedaan. Maar dankjewel.

Ik vind het erg mager, mag da?

Simon
19-04-05, 10:24
Geplaatst door The_Reporter

Tot slot heeft deze wijze beslissing ertoe bijgedragen dat vrouwen, zoals in de meeste oorlogen wel het geval is, niet tot de slachtoffers behoren en hun eer gewaarborgd werd.

Vandaar ook die wijze beslissing van Mohammed dat bij het liefde bedrijven van buitgemaakte vrouwen in de oorlog echt niet terugetrokken hoefde te worden voor het klaarkomen. Want Allah beslist wel of er kinderen van komen. Dat was allemaal bedoeld om hun eer te waarborgen terwijl ze verkracht werden.


Bukhari, Volume 7, Book 62, Number 137:
Narrated Abu Said Al-Khudri:

We got female captives in the war booty and we used to do coitus interruptus with them. So we asked Allah's Apostle about it and he said, "Do you really do that?" repeating the question thrice, "There is no soul that is destined to exist but will come into existence, till the Day of Resurrection."

Simon
19-04-05, 10:27
Geplaatst door The_Reporter
Slaap lekker verder...

Ja hetzelfde met je bloemetjes-visie op je religie.

Simon
19-04-05, 10:41
Geplaatst door The_Reporter
De waarheid is hard voor de ongelovigen.

Jij bepaald echt niet of ik gelovig ben maar je kan beter inhoudelijk ingaan op hetgeen ik zeg dan mijn geloof in twijfel trekken. Jij noemt je gelovig maar gebruikt het met name als verdoving tegen moeilijke levensvragen.

mark61
19-04-05, 11:02
Geplaatst door The_Reporter
Wat een kortzichtige en eenzijdige verklaring.

Ten eerste heeft de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, alleen de mensen bestreden die hem bestreden. Daarom is het ook zo dat hij de meeste oorlogen nabij medina heeft gevoerd.

Kan zijn, per ongeluk stonden Arabische legers in de 7e eeuw wel in China. :) Deze opmerking heeft werkelijk geen klap te maken met het onderwerp, dus laat dat 'ten eerste' maar weg.


Ten tweede is het zo dat het in de Islaam verboden is om een vrouw tegen haar wil in te huwen. Die mut'ah huwelijk was inderdaad een regel voor dat specifieke moment, welke nadien niet meer geldig was. Omdat de omstandigheden, en het moraal van de strijders op deze manier het beste mee omgegaan kon worden.

Ja, ja, dat is verboden. Een gebod dat massaal overtreden werd en wordt, zoals je weet. Theorie en praktijk, Bilal. Vooral in tijd van oorlog. Je dacht dat ze de overwonnen vijand vriendelijk gingen vragen of ze wilden trouwen?

Je bedoelt, daarna is er nooit meer oorlog geweest? Of soldaten hadden geen lusten meer? Waar heb je het over?


Tot slot heeft deze wijze beslissing ertoe bijgedragen dat vrouwen, zoals in de meeste oorlogen wel het geval is, niet tot de slachtoffers behoren en hun eer gewaarborgd werd.

Je wordt verkracht maar gelukkig, je eer is niet geschonden, want het is legale verkrachting? Besef je niet hoe je hier heel Japans troostmeisjes zit te verzinnen? O o Bilal....

Maar wat was er nou kortzichtig en eenzijdig? Je komt zelf ook niet verder dan soldatenlustbevrediging.

SalmayaSale
19-04-05, 11:27
Het mut`a-huwelijk is door de profeet bedacht als gelegaliseerde prostitutie, omdat zijn soldaten anders dreigden weg te lopen. Geen leger kan zonder sex. Het is dus de expliciete en enige bedoeling van zo'n 'huwelijk'. Iedereen die wat anders beweert is een leugenachtige sexist. Wat moet een vrouw dan met een tijdelijk huwelijk?


Mu3a huwelijk is niet de profeet bedacht maar uit de preislmitische tijden geleend.
Voór de islam was een tijdelijk huwelijk heel erg in, door mannen en vrouwen uitgeoefend.
Als de vrouw zwanger raakt mag ze zelf uitkiezen wie zij als vader wilt. Meestal koos ze voor iemand van haar stam, voor praktische redenen naturlijk. Dan kan hij op het kind passen :wohaa:

mark61
19-04-05, 11:29
Geplaatst door The_Reporter
Feit blijft dat de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, alleen degenen (met wapens) bestreed die hem (met wapens) bestreden.

Ja ja, das prima, maar daar ging het niet over.



Pfffffff, wat een ongelovige kijk op de zaken.

Hoe kan het ook anders? :)


Echter de voorwaarden, zoals die voor iedere Islamitische huwelijk geldt, is dat beide partijen ermee in moeten stemmen. Anders is het namelijk geen mut'ah "huwelijk".

Ik vraag jou hoe groot jij de kans inschat dat in de praktijk zo'n huwelijk met wederzijdse instemming plaatsvond. En hoe groot de kans was dat zoiets geen commerciële transactie was. PRAKTIJK zeg ik.


The Prophet (sallallaahu 'alaihi wa sallam) said : ‘I had given you permission to contract “temporary marriage” with women, but Allah has forbidden it ‘till the Day of Resurrection’. [Muslim]

Wat vind je van de tegenwerping dat geen hadith ooit een koranvers kan afschaffen? Niet mijn argument, las ik ergens.

pater Leman
28-04-05, 14:07
5. Most of his wives whom he took after the death of Khadijah were old in age, devoid of beauty and were formerly married - except `A’ishah, who was the only one who was young and a virgin. This is despite the fact that he was always the target of many believing ladies, who came offering themselves to him in marriage, but then he politely apologized to them.

6. Every one of these marriages was for a reason; either political to make alliance with other tribes, or human to sustain a widow of a martyr or to honor a lady whom no body wanted to marry… etc. It was not reported that he married them out of carnal desires.

OUD? EN DEVOID OF BEAUTY?

Ik zet ze even op een rijtje:

Naam.........Leeftijd.....Profeet......Leeftijdsve rschil
Khadija.........40...........25................... ......-15
Sawda..........40............50................... .......10
Aisha........ ....9.............53..........................44
Hafsa............18............56................. .........38
Zainab Bint
Khuzaima......30............56.................... ......26
Umm Salama.26............57..........................3 1
Zainab...........35...........58.................. ....... 23
Safiyya.........17............60.................. ....... 43
Maria............-20...........60........................ 40
Maimuna.......36............60.................... ..... 24

Volgens deze (http://www.islamic-paths.org/Home/English/Muhammad/Book/Wives/Chapter_01.htm) site werden ze bovendien alom geprezen omwille van hun schoonheid (buiten Sawda, die als huishoudster fungeerde, die oude Sawda toch!)