PDA

Bekijk Volledige Versie : Onzedelijke kinderboeken????



AARDIG
19-04-05, 16:50
Het Reuzeleuk Leesboek is een leesboek voor beginnende lezers, dus voor kinderen vanaf 6 jaar. Jonge kinderen worden gestimuleerd om zelfstandig te lezen over thema's zoals de dood van oma, heksen en hebzucht. De schrijfster gaat geen onderwerp uit de weg. Zo is er het verhaal van de oom die een poging doet tot een incestueuze handeling.

Zeer jonge kinderen lezen dus zonder begeleiding over ernstige en gevoelige onderwerpen. Saskia Bierman, pedagoge vindt dat het boek niet bij speelgoedzaak Intertoys verkocht mag worden. Bierman betreurt het dat kinderen wordt aangeraden om dit boek zelfstandig te lezen.

Speelgoed winkel Intertoys heeft in een schriftelijke reactie laten weten dat de winkelketen de 500 boeken die bij hun in de schappen liggen laat weghalen. Consumenten die het boek hebben gekocht bij Intertoys kunnen deze terugbrengen en hun geld terugkrijgen.

Titel: Reuzeleuk Leesboek (voor beginnende lezers)
AVI-leesniveau 1 en 2
Auteur: Hetty van Vught
Uigeverij: Zuidnederlandse Uitgeverij N.V. Aartselaar in België

http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/26/1139

Check het fragment op radar.

Simon
19-04-05, 17:40
Dan is Intertoys toch vlotter en verstandiger in de reactie dan de El Tawheed moskee met zijn pedagogische reeks "de weg van de moslim".

Zwarte Kat
19-04-05, 18:42
Geplaatst door Simon
Dan is Intertoys toch vlotter en verstandiger in de reactie dan de El Tawheed moskee met zijn pedagogische reeks "de weg van de moslim".

Ik zie het verband niet met dit artikel........

Simon
19-04-05, 18:52
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik zie het verband niet met dit artikel........

Het gaat toch beiden om de wenselijkheid om boeken te verwijderen uit de schappen die schadelijk zijn voor de kinderziel?

Zwarte Kat
19-04-05, 20:06
Geplaatst door Simon
Het gaat toch beiden om de wenselijkheid om boeken te verwijderen uit de schappen die schadelijk zijn voor de kinderziel?

De weg vd moslim is geen lectuur voor jonge kinderen.
Voorts werd alleen die moskee er op aangekeken terwijl die boekjes ook gewoon bij reguliere boekwinkels zoals Scheltema te koop zijn.

marlies255
19-04-05, 20:09
Geplaatst door Simon
Het gaat toch beiden om de wenselijkheid om boeken te verwijderen uit de schappen die schadelijk zijn voor de kinderziel?

ik bemerk in de discussies hier zelden een verband tussen hetgeen wat wordt aangevoerd. Dus wat is nou precies het probleem??????

Simon
19-04-05, 20:29
Geplaatst door Zwarte Kat
De weg vd moslim is geen lectuur voor jonge kinderen.
Voorts werd alleen die moskee er op aangekeken terwijl die boekjes ook gewoon bij reguliere boekwinkels zoals Scheltema te koop zijn.

Kinderen vanaf zes jaar noem ik ook geen jonge kinderen en het zijn beide pedagogische boeken dus ik vind de vergelijking nogal voor de hand liggen En of het boekje van Intertoys ook bij Scheltema ligt zou ik niet weten.

Zwarte Kat
19-04-05, 20:58
Geplaatst door Simon
Kinderen vanaf zes jaar noem ik ook geen jonge kinderen en het zijn beide pedagogische boeken dus ik vind de vergelijking nogal voor de hand liggen En of het boekje van Intertoys ook bij Scheltema ligt zou ik niet weten.


...een leesboek voor beginnende lezers, dus voor kinderen vanaf 6 jaar. Jonge kinderen worden gestimuleerd om zelfstandig te lezen over....



Zeer jonge kinderen lezen dus zonder begeleiding over ernstige en gevoelige onderwerpen.

Overigens is De weg vd moslim gewoon volwassen lectuur dat op de volwassen afdeling van Scheltema verkocht wordt.
komt bij dat zowel Scheltema als de moskee het recht hebben om die boeken te verkopen.
Ik zie dus niet in waarom de moskee überhaupt de boekjes uit de schappen had moeten halen terwijl het gewoon verkocht mag worden en terwijl andere winkels het ook gewoon verkopen........
Van Intertoys kan ik het me ergens wel voorstellen waarom zij zo reageren (al hebben ze vast en zeker het recht om het te mogen verkopen) maar een verband met de El Tawheed moskee is ver te zoeken........