PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouwen prefereren haarvrije man



Bofko
19-04-05, 20:48
AMSTERDAM (ANP) - Als het aan Philips ligt, scheert de man binnenkort al zijn lichaamsbeharing. Het elektronicaconcern probeert in Groot-Brittannië een elektrisch apparaat uit dat zonder wonden beharing op armen en benen, maar ook schaamhaar aankan.
Een woordvoerster van Philips zei dinsdag dat het niet zeker is of het scheerapparaat ook in Nederland verschijnt. ,,We laten het voorlopig bij de Britse markt.''
Op de website van het concern is het apparaat te vinden onder de naam Bodygroom, met staalvrije messen die ook tijdens het douchen geschikt zijn voor de haren op borstkas, buik, onderarmen, oksels, kruis, rug, benen en schouders. Het Engelse woord 'groom' betekent in het Nederlands ook wel fatsoeneren of roskammen.

Onderzoek
De Britse krant The Times meldde dinsdag dat uit onderzoek van Philips is gebleken dat 80 procent van de vrouwen een haarvrije man prefereert. Bijna de helft van de ondervraagde mannen scheert delen van zijn lichaam. Philips spreekt van een groeiende markt. ,,Vrouwen lenen wel eens het scheermes van hun partner. Mannen doen dat niet zo snel met de ladyshave.''
Volgens The Times speelt Philips met zijn jongste vinding in op de voortrekkersrol die enkele publieke figuren in Groot-Brittannië vervullen met het wegscheren van hun lichaamsbeharing. Voetballers als Frank Lampard (Chelsea) en Fredrik Ljungberg (Arsenal) en de nationale rugbyheld Jonny Wilkinson gaan door het leven met een babyhuidje, aldus de krant. Philips gaat zich in reclamecampagnes specifiek richten op sporters en jonge mensen.

home.nl

TonH
19-04-05, 21:46
http://www.consumer.philips.com/catalog/TT/TT2020_30_webImageFullSize.jpg

Ik vind hem wel fraai. :)

bamajob.nl
19-04-05, 21:54
Geplaatst door Bofko
Bijna de helft van de ondervraagde mannen scheert delen van zijn lichaam.


Bijna de helft van die britten maar? Wat zijn die britten vies zeg. Jouw oksels en kruis moet je minimaal 1 keer per week scheren. Zo hou je jezelf schoon.

Olive Yao
19-04-05, 22:08
Geplaatst door Bofko
(...)
Een kale man dus?

Zwarte Kat
19-04-05, 22:10
Geplaatst door bamajob.nl
Bijna de helft van die britten maar? Wat zijn die britten vies zeg. Jouw oksels en kruis moet je minimaal 1 keer per week scheren. Zo hou je jezelf schoon.

Het is een hardnekkig fabeltje......
Lichaamshaar heeft niets te maken met vies en onrein.
Het gaat erom of je jezelf goed verzorgt en dat heeft niets te maken met het haar op je lichaam.

Xavier
19-04-05, 22:17
Ik ben gelukkig al vrij glad van m'n eigen. :D

Bofko
19-04-05, 22:25
Geplaatst door Olive Yao
Een kale man dus?

Nope. Haarvrij wordt blijkbaar stilzwijgend opgevat als wél hoofdhaar hebbende, en geen haar op overige plekken. Dus zoals bij kinderen.
Het apparaatje lijkt me trouwens niet geschikt voor neus en oren.

~Panthera~
19-04-05, 22:28
Geplaatst door Bofko
Het apparaatje lijkt me trouwens niet geschikt voor neus en oren.

Komop, met een beetje doorzetten, lukt het vast wel. :hihi:

Bofko
19-04-05, 22:30
Geplaatst door ~Panthera~
Komop, met een beetje doorzetten, lukt het vast wel. :hihi:

Scheer je weg, mens. :fuckit2:

~Panthera~
19-04-05, 22:38
Geplaatst door Bofko
Scheer je weg, mens. :fuckit2:

http://www.cosgan.de/images/smilie/teufel/a025.gif

Bofko
19-04-05, 23:06
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.cosgan.de/images/smilie/teufel/a025.gif :D

SalmayaSale
20-04-05, 10:17
Vrijharig is een algemene beschrijving. Graag specificieren dan pas kan ik antwoord geven. Of ik dat ook goed vind :)

RinC
20-04-05, 10:24
Geplaatst door Xavier
Ik ben gelukkig al vrij glad van m'n eigen. :D

Een neo-nazi? :lachu:

Bofko
20-04-05, 10:30
Geplaatst door SalmayaSale
Vrijharig is een algemene beschrijving. Graag specificieren dan pas kan ik antwoord geven. Of ik dat ook goed vind :)

Vrijharig ??


Geplaatst door Bofko
Nope. Haarvrij wordt blijkbaar stilzwijgend opgevat als wél hoofdhaar hebbende, en geen haar op overige plekken. Dus zoals bij kinderen.

Kun je hier wat mee ?

Bofko
20-04-05, 10:34
Geplaatst door The_Reporter
Ik denk dat dit ding goed zou verkopen onder praktiserende moslims. Aangezien het van de Soennah is dat zowel de man als de vrouw het schaamhaar en het okselhaar weg haalt. Dus gewoon exporteren zou ik zeggen.

Aha. Dus voor de echtgenote moet alle lichaamshaar weg. Maar voor de buitenwereld moet er wel een knoeperd van een baard blijven staan.

SalmayaSale
20-04-05, 10:50
Geplaatst door Bofko
Vrijharig ??


Kun je hier wat mee ?


Niet zo streng, ik bedoelde haarvrij :melig2:

Ik ben er mee eens dat het een trend is. Als haar onder de oksel een schoonheidstrend was geweest, had er niemand moeite mee. :lole: (kijk goed, geen haar onder de oksels)

Bofko
20-04-05, 11:09
Geplaatst door SalmayaSale

Ik ben er mee eens dat het een trend is. Als haar onder de oksel een schoonheidstrend was geweest, had er niemand moeite mee.


Geplaatst door SalmayaSale

(kijk goed, geen haar onder de oksels)

:vreemd:

:loens:

:zegniets:

Eke
20-04-05, 15:24
Behoeftes worden gecreeerd door de reclamemensen. ben ik nou echt zo links ??? Nu weer met die blote mannen, niet bedekt met haar. Okselhaar bij mannen heeft een biologische funktie!!!! Laat maar lekker zitten, dus.En geef je geld aan iets beters.

Zwarte Kat
20-04-05, 16:16
Geplaatst door Eke
Behoeftes worden gecreeerd door de reclamemensen. ben ik nou echt zo links ??? Nu weer met die blote mannen, niet bedekt met haar. Okselhaar bij mannen heeft een biologische funktie!!!! Laat maar lekker zitten, dus.En geef je geld aan iets beters.

En hetzelfde geldt ook voor de vrouwen.

Eke
20-04-05, 17:05
Z.K. volgens mij blijven de mannelijke feronomen 'bewaard' in het okselhaar en oefenen zo hun aantrekkingskracht uit

en ik heb ergens gehoord dat dit niet bij vrouwen via de okselharen gebeurd.Die kunnen zich daar dus rustig ontharen. :knipoog:

Zwarte Kat
20-04-05, 17:23
Geplaatst door Eke
Z.K. volgens mij blijven de mannelijke feronomen 'bewaard' in het okselhaar en oefenen zo hun aantrekkingskracht uit

en ik heb ergens gehoord dat dit niet bij vrouwen via de okselharen gebeurd.Die kunnen zich daar dus rustig ontharen. :knipoog:

Oow dat wist ik niet.

Maar ik bedoelde eigenlijk op hetgeen dat sloeg op de commercie ervan.
Het ontharen vd vrouw is inmiddels een goed verdienende industrie waar vele mondjes van gevoed worden maar voor de vrouwen zelf is het volgens mij een drama met een hoop frustraties.
:D Mijn toekomstige vriendin moet gewoon naturel zijn. Ik wil geen gezeik in mn huis met al dat ontharings gedoe.

AARDIG
20-04-05, 17:39
Mijn toekomstige vriendin moet gewoon naturel zijn. Ik wil geen gezeik in mn huis met al dat ontharings gedoe.

Ik ken nog wel iemand voor je!

Eke
20-04-05, 17:44
Geplaatst door Zwarte Kat

:D Mijn toekomstige vriendin moet gewoon naturel zijn. Ik wil geen gezeik in mn huis met al dat ontharings gedoe.

O, dus je hebt een lang verlanglijstje waaraan ze moet voldoen.. :argwaan: ik neem aan dat okselhaartjes niet ergens bovenaan staan !

Zwarte Kat
20-04-05, 17:52
Geplaatst door Eke
O, dus je hebt een lang verlanglijstje waaraan ze moet voldoen.. :argwaan: ik neem aan dat okselhaartjes niet ergens bovenaan staan !

Ik ben 32 en neem onderhand niet meer genoegen met alles dat ik tegenkom aan vrouwelijk schoon. Er zijn eisen :roker:

Okselhaar staat niet bovenaan de lijst nee.
:cool: Maar ben er ook niet vies van. Dus geen scheermesjes in de buurt van oksels

Zwarte Kat
20-04-05, 17:54
Geplaatst door AARDIG
Ik ken nog wel iemand voor je!

Je zus zeker? :hihi:

Eke
20-04-05, 17:56
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik ben 32 en neem onderhand niet meer genoegen met alles dat ik tegenkom aan vrouwelijk schoon.

Er zijn eisen

van twee kanten,he :lachu:

Zwarte Kat
20-04-05, 18:02
Geplaatst door Eke
van twee kanten,he :lachu:


:zozo: Nooit bij stil gestaan :D

Bofko
20-04-05, 18:04
Ff psychologiseren.

Ontharen is niet iets van onze huidige samenleving, of van onze westerse cultuur. Door de eeuwen heen heeft ontharing al een grote rol gespeeld. In de cultuur van veel volkeren is de ontharing een bron van seksuele opwinding. Voor de indianen bijvoorbeeld is weghalen van het schaamhaar een essentieel erotisch element.
Ook in het antieke rome, in de keizertijd, werden schaamhaar en okselhaar niet alleen beschouwd als iets onesthetisch, maar vond men dat overtollige of een overvloedige lichaamsbeharing een teken was van het einde van de jeugd. In het verre oosten was ontharing van de zones rond de geslachtsdelen geregeld in rituele wetten. Toen al werden de haren op 'chemische' wijze, dus met behulp van bepaalde stoffen, verwijderd. In het oosten gebruikte men daarvoor een mengsel van arsenicumtrisulfaat en kalk.
De aandrang om te ontharen kan een ware seksuele obsessie worden. In dat geval drukt de drang een wens uit om te castreren, te 'ontmannen', vooral als mannen of vrouwen graag persoonlijk het schaamhaar van de partner verwijderen. Als een vrouw er bij haar man op aandringt dat hij zijn haar kort laat knippen kan daaraan dezelfde onbewuste wens tot castratie aan ten grondslag liggen.


http://www.trendystyle.net/lounge/liefde/ontharen.html

AARDIG
20-04-05, 18:07
Je zus zeker?

Nee. Mijn oud docente Nederlands. Hoe oud mag ze maximaal zijn?

Zwarte Kat
20-04-05, 18:11
Geplaatst door AARDIG
Nee. Mijn oud docente Nederlands. Hoe oud mag ze maximaal zijn?

:wijs: Leeftijd doet er niet toe.
Is het een leuke vrouw?

AARDIG
20-04-05, 18:24
Leeftijd doet er niet toe.
Is het een leuke vrouw?

Heel aardig.

Eke
20-04-05, 18:25
Geplaatst door Bofko
Ff psychologiseren.

, maar vond men dat overtollige of een overvloedige lichaamsbeharing een teken was van het einde van de jeugd. [/url]



HE ?????veel mannetjes worden toch kaal op den duur ? (nou ja, sommige iets eerder)

Het lijkt me eerder het einde van de kindertijd.

ik heb eens gelezen dat er NU ergens op de wereld een stam bestaat waar het hebben van veel,heel veel schaamhaar bij de vrouw equivalent is aan ....nou ik stop ermee hoor :corcky: iedereen kan meelezen.

~Panthera~
20-04-05, 19:07
Bah, okselhaar en schaamhaar. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif
Iedereen heeft nu toch de middelen om het fris en glad te houden ?
En de "natuurlijke" werking is al weg, sinds de mens geen aap meer is. :hihi:
Besides: liggen jullie allemaar het liefst haar te happen of zo ? :stout:
Groomen die hap ! :fplet:

:haha:

Eke
20-04-05, 19:15
Geplaatst door ~Panthera~
:stout:
Groomen die hap ! :fplet:

:haha: groomen ? zullen we maar weer een staartje nemen !

marlies255
20-04-05, 19:38
ik zie steeds staan: schaamhaar en okselhaar, maar veel mannen zijn gezegend met een flinke kokosmat op hun rug, bah!

Juliette
20-04-05, 21:47
Geplaatst door ~Panthera~
Bah, okselhaar en schaamhaar. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif
Iedereen heeft nu toch de middelen om het fris en glad te houden ?
En de "natuurlijke" werking is al weg, sinds de mens geen aap meer is. :hihi:
Besides: liggen jullie allemaar het liefst haar te happen of zo ? :stout:
Groomen die hap ! :fplet:

:haha:

Wat is er mis met flink wat haar tussen je tanden? :hihi:

Juliette
20-04-05, 21:56
Geplaatst door Bofko
Nope. Haarvrij wordt blijkbaar stilzwijgend opgevat als wél hoofdhaar hebbende, en geen haar op overige plekken. Dus zoals bij kinderen.

Een verdoken pedofiele wens?

~Panthera~
20-04-05, 22:02
Geplaatst door Juliette
Wat is er mis met flink wat haar tussen je tanden? :hihi:

http://www.cosgan.de/smiliegenerator/ablage/60/484.png http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif

Juliette
20-04-05, 22:19
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.cosgan.de/smiliegenerator/ablage/60/484.png http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif

Op smaak gebracht met looksaus uiteraard (sorry Taouanza).

~Panthera~
20-04-05, 22:20
Geplaatst door Juliette
Op smaak gebracht met looksaus uiteraard (sorry Taouanza).

Zelfs dat niet. :ego:

Gewoon zo glad als een aal. :hihi:

TonH
20-04-05, 22:21
Geplaatst door Bofko
Ff psychologiseren.
De aandrang om te ontharen kan een ware seksuele obsessie worden. In dat geval drukt de drang een wens uit om te castreren, te 'ontmannen', vooral als mannen of vrouwen graag persoonlijk het schaamhaar van de partner verwijderen. Als een vrouw er bij haar man op aandringt dat hij zijn haar kort laat knippen kan daaraan dezelfde onbewuste wens tot castratie aan ten grondslag liggen.


http://www.trendystyle.net/lounge/liefde/ontharen.html

Dit vind ik nou weer weinig erotiserend... :verward:

Orakel
20-04-05, 22:26
Ik stel voor om dat apparaat hier in NL Gladjakker te noemen. Dan laten we de marketing door Sugar Lee Hooper doen.

~Panthera~
20-04-05, 22:30
Geplaatst door Orakel
Ik stel voor om dat apparaat hier in NL Gladjakker te noemen. Dan laten we de marketing door Sugar Lee Hooper doen.

Nog een frisse slogan erbij ? :hihi:

nacho
20-04-05, 23:00
Geplaatst door ~Panthera~
Nog een frisse slogan erbij ? :hihi:

Je hele frontje zo glad als een babykontje :corcky:





Overigens ben ik erg voor haarloos (voor wat betreft de vrouwen dan) ik vind het echt mooier staan en zo'n pluk haar heeft tegenwoordig echt geen functie meer.