PDA

Bekijk Volledige Versie : Balkenende hoopt dat Benedictus XVI, de koers van Johannes Paulus II voortzet



Marsipulami
19-04-05, 21:58
Balkenende hoopt op voortzetting koers
Felicitatie aan de rooms-katholieke gemeenschap

Geplaatst op 19/4 '05 om 21:53u
Door Willy Velmans (Bron: De Gelderlander)



DEN HAAG: Premier Balkenende hoopt dat de nieuwe paus, Benedictus XVI, de koers van zijn voorganger, Johannes Paulus II, zal voortzetten

Hij hoopt dat hij de dialoog met andere godsdiensten zal blijven zoeken en de strijd tegen de armoede en voor democratie en sociale rechtvaardigheid zal voortzetten.

Balkenende sprak in een reactie op de pausverkiezing van een belangrijk moment en een dag om blij te zijn.

Hij feliciteerde de rooms-katholieke gemeenschap met de snelle keuze. Die heeft volgens de premier ongetwijfeld ook te maken met het grote draagvlak voor Benedictus XVI.

De premier spreekt de hoop uit dat ook Benedictus XVI zich opstelt als een bindende paus en hoopt ook dat de nieuwe paus jonge mensen zal weten te bereiken.

~Panthera~
19-04-05, 22:02
Geplaatst door Marsipulami
Balkenende hoopt op voortzetting koers
Felicitatie aan de rooms-katholieke gemeenschap

Geplaatst op 19/4 '05 om 21:53u
Door Willy Velmans (Bron: De Gelderlander)



DEN HAAG: Premier Balkenende hoopt dat de nieuwe paus, Benedictus XVI, de koers van zijn voorganger, Johannes Paulus II, zal voortzetten

Hij hoopt dat hij de dialoog met andere godsdiensten zal blijven zoeken en de strijd tegen de armoede en voor democratie en sociale rechtvaardigheid zal voortzetten.

Balkenende sprak in een reactie op de pausverkiezing van een belangrijk moment en een dag om blij te zijn.

Hij feliciteerde de rooms-katholieke gemeenschap met de snelle keuze. Die heeft volgens de premier ongetwijfeld ook te maken met het grote draagvlak voor Benedictus XVI.

De premier spreekt de hoop uit dat ook Benedictus XVI zich opstelt als een bindende paus en hoopt ook dat de nieuwe paus jonge mensen zal weten te bereiken.


:haha: Welke strijd tegen armoede ? condoomgebruik verbieden ?
Zodat de wereld nog miljoenen armen rijker wordt ?
De kwezel.

Marsipulami
19-04-05, 22:08
Geplaatst door ~Panthera~
:haha: Welke strijd tegen armoede ? condoomgebruik verbieden ?
Zodat de wereld nog miljoenen armen rijker wordt ?
De kwezel.

Jaja, leg maar uit. Deze pauskeuze spreekt duidelijke taal tgo alle progressieve nieuwlichters. Ze mogen opdonderen met hun overloos gezeik over de katholieke leer.

~Panthera~
19-04-05, 22:17
Geplaatst door Marsipulami
Jaja, leg maar uit. Deze pauskeuze spreekt duidelijke taal tgo alle progressieve nieuwlichters. Ze mogen opdonderen met hun overloos gezeik over de katholieke leer.



Ja precies: terug naar de middeleeuwen.
Lukt wel met deze paus. :duim:
Krijgen we de inquisitie ook weer terug ? lijkt me ook wel een aardig idee. :haha:

mark61
19-04-05, 23:06
Geplaatst door Marsipulami
Jaja, leg maar uit. Deze pauskeuze spreekt duidelijke taal tgo alle progressieve nieuwlichters. Ze mogen opdonderen met hun overloos gezeik over de katholieke leer.

Deze paus lust moslims rauw. Daar sta je met je goeie gedrag.

Julien
19-04-05, 23:09
Geplaatst door mark61
Deze paus lust moslims rauw. Daar sta je met je goeie gedrag.

nee hoor. deze Paus zal het beleid van JP2 voortzetten.. dus een goede relatie en met onze islamitische broeders.

mark61
19-04-05, 23:22
Geplaatst door Julien
nee hoor. deze Paus zal het beleid van JP2 voortzetten.. dus een goede relatie en met onze islamitische broeders.

Moet je toch even een paar uitspraken van m nalezen.

~Panthera~
19-04-05, 23:30
Geplaatst door mark61
Moet je toch even een paar uitspraken van m nalezen.

Hij schijnt hem goed te kennen. :hihi:

mark61
19-04-05, 23:34
Geplaatst door ~Panthera~
Hij schijnt hem goed te kennen. :hihi:

Ze rappen altijd samen zaterdags in de banlieue

Marsipulami
19-04-05, 23:34
Geplaatst door mark61
Deze paus lust moslims rauw.


Ik ben niet zo geïnteresseerd in wat de paus 's middags eet. Als vriend en vertrouweling van Johannes Paulus de grote zal ie wel verder timmeren aan de verzoening van de mensenfamilie op zijn manier. Dat hij de verschillen met andersgelovigen niet verdoezelt is alleen maar een kwestie van eerlijkheid.

~Panthera~
19-04-05, 23:35
Geplaatst door mark61
Ze rappen altijd samen zaterdags in de banlieue

OW. :verward:

http://www.mainzelahr.de/smile/musik/689.gif yo man yo. :hihi:

Julien
19-04-05, 23:39
Geplaatst door mark61
Moet je toch even een paar uitspraken van m nalezen.

Wat ik van hem hoorde, is dat hij de islam niet accepteert als een volwaardige religie, maar wel met ze in gesprek wil gaan. Wat is hier "moslims lust ik wel rauw" aan??

En aangezien hij gezegd heeft dat hij het beleid van JP2 wilt voortzetten, neem ik aan dat het contact met de islamitische broeders net zo goed zal blijven als het nu is.

Julien
19-04-05, 23:41
Geplaatst door mark61
Ze rappen altijd samen zaterdags in de banlieue

:hihi: ik zie t al voor me: hij met zn duitse accentje en ik met mn franse accent..

neeh, laat hem maar lekker met die kardinalen battelen over religieuze zaken, daar heb ik geen verstand van. Wedden dat jij de Bijbel beter kent dan ik!