PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe fout is het verleden van deze Paus?



Joesoef
20-04-05, 08:19
Het eerste wat ik dacht toen ik hoorde dat het een Duitser was, hoe fout is het verleden van deze Paus. Immers, het verleden van de kerk in het fasistische Duitsland is niet echt brandschoon. Hij heeft indertijd bij de SS gezeten.

Mag dat wat uit maken in onze beoordeling over hem?

Goodnight
20-04-05, 08:36
dat dacht ik dus ook he.......heeft in de Hitler Jugend gezeten ofsjow?


Ja ik vind zowieso dat hele Paus gedoe een poppenkast.
Zekers wanneer ze met volle overtuiging zeggen dat hij de plaatsvervanger is van God, de profeet Jezus ( vrede zij met ).


Nouja...ieder zijn meug.

Gerard074
20-04-05, 08:39
Geplaatst door Joesoef
Het eerste wat ik dacht toen ik hoorde dat het een Duitser was, hoe fout is het verleden van deze Paus. Immers, het verleden van de kerk in het fasistische Duitsland is niet echt brandschoon. Hij heeft indertijd bij de SS gezeten.

Mag dat wat uit maken in onze beoordeling over hem?

hij is geboren in 1927, dus een aktief oorlogsverleden zal hij niet hebben. Wel de Hitlerjugend, maar daar zat volgens mij iedere tiener toendertijd bij.
Hij was overigens wel een fervent tegenstander van de mea culpa, uitgesproken door de vorige paus waarbij hij vergeving vroeg voor de rol van de kerk in WOII.

Goodnight
20-04-05, 08:50
ahum...Gerard74??

Een citaat van de Fuhrer himself?:verward:

Gerard074
20-04-05, 08:54
Geplaatst door Goodnight
ahum...Gerard74??

Een citaat van de Fuhrer himself?:verward:


Ja ik vind het actueel en bij citaten moet je wel de bron vermelden :cheefbek:

Goodnight
20-04-05, 08:56
Geplaatst door Gerard074
Ja ik vind het actueel en bij citaten moet je wel de bron vermelden :cheefbek:

Hoezo actueel?
Er zijn zoveel actuele zaken momenteel dat ik me afvraag waar je precies op doelt.

Overigens vind ik het een goeie....

We gaan er altijd vanuit dat die man niets zinnigs te zeggen had ( niet verkeerd opvatten)...maar als die naam er niet onder had gestaan had ik niet geweten dat het van hem was.




mijn citaat staat de naam niet onder :nerveus:

Paco.x
20-04-05, 09:00
Razendsnel onderzoek naar het verleden van de nieuwe paus leverde nieuwe inzichten op over zijn ware agenda...

http://www.clanbase.com/img.php?url=http://www.francesco.biz/papa.jpg

Kon het niet laten, sorry:hihi:
Maar goed, in die tijd zat vrijwel iedereen bij de Hitler Jugend, zelfs "onze" Prins Claus die erin is geslaagd later nog tamelijk knuffelbaar te worden. Ik denk ook niet dat ie wat dat betreft veel lijken in de kast heeft. Verder valt er natuurlijk nog genoeg op deze man aan te merken. Maar ook mijn scene is het niet...

Bofko
20-04-05, 09:01
Geplaatst door Goodnight

mijn citaat staat de naam niet onder :nerveus:

Jouw eigen naam toch.....

Goodnight
20-04-05, 09:16
Geplaatst door Bofko
Jouw eigen naam toch..... :hihi:

nu je het zegt...was niet bewust.

Maar het komt niet van mij.

heb het uit een boek, en is afkomstig van een of andere Oosterse wijsheid..

Bofko
20-04-05, 09:25
Geplaatst door Goodnight

heb het uit een boek, en is afkomstig van een of andere Oosterse wijsheid..

Dat dacht ik al. Met de termen ´leerling´ en ´leermeester´ kom je al gauw bij het Bhoeddisme uit. Of supermoderne management-goeroes.

Joesoef
20-04-05, 09:26
wikipedia.org:

Biografie
Joseph Ratzinger werd in Marktl am Inn in Beieren geboren als de zoon van een politieman. In 1939 begon hij aan zijn priesterstudie aan het seminarie. Ratzinger werd in 1941 14 jaar en werd lid van de sinds 1939 voor kinderen vanaf 10 jaar verplichte Hitlerjugend. In 1943, op 16-jarige leeftijd, werd hij, net als de rest van zijn klas, ingezet bij het luchtafweergeschut als lid van de Hitlerjugend. In 1944 werd hij soldaat bij de Wehrmacht, in 1945 deserteerde hij en keerde terug naar Traunstein, waar hij door de Amerikanen krijgsgevangen werd gemaakt.

Na de Tweede Wereldoorlog hervatte Ratzinger, samen met zijn broer, Georg Ratzinger, zijn priesterstudie. Op 29 juni 1951 werd Joseph Ratzinger tot priester gewijd door kardinaal Michael von Faulhaber van München. In 1953 werd hij doctor in de theologie.

In 1959 werd Ratzinger hoogleraar dogmatiek aan de Universiteit van Bonn en in 1966 te Tübingen. Aan de Universiteit van Tübingen doceerde in die dagen ook de Zwitserse theoloog Hans Küng. Ratzinger kon zich echter nauwelijks vinden in Küngs theologie, waarin de inter-religieuze dialoog een belangrijke plaats inneemt en enige katholieke geloofswaarheden worden opgegeven (onfeilbaarheid van de paus, eucharistie en intercelebratie). Ratzinger distantieerde zich van dergelijke theologische opvattingen ten voordele van de katholieke geloofsleer. Hij speelde een belangrijke rol tijdens het Tweede Vaticaans Concilie (1962-1965).

In 1969 werd Ratzinger hoogleraar aan de Universiteit van Regensburg. In 1972 was hij medeoprichter van het katholieke tijdschrift Communio samen met Hans Urs von Balthasar, Henri de Lubac en anderen. Communio wordt tegenwoordig gepubliceerd in vele talen, waaronder het Engels, Duits, Spaans en Nederlands. In maart 1977 werd Ratzinger tot aartsbisschop van München en Freising gewijd. In juni van dat jaar werd hij tevens kardinaal.

Op 25 november 1981 werd hij prefect van de Congregatie voor de Geloofsleer, die daarvoor Heilig Officie heette. In 1992 trad hij als aartsbisschop van München af en werd kardinaal-bisschop van Velletri-Segni in 1993 en in 1998 werd hij vice-deken van het het College van Kardinalen. In 2002 werd mgr. Joseph Ratzinger Deken van het College van Kardinalen.

In april 2005 werd hij genoemd als een van de 100 invloedrijkste mensen in de wereld door het tijdschrift Time. Op 19 april 2005 werd hij enkele dagen na het overlijden van Paus Johannes Paulus II de 265e paus.

Goodnight
20-04-05, 09:35
Geplaatst door Bofko
Of supermoderne management-goeroes. :D

die het heeft ontleend aan een Boedhist....ik weet niet wie.

Maar vond het mooi en zeker waar.

Bofko
20-04-05, 09:43
Geplaatst door Goodnight
Maar vond het mooi en zeker waar.
Wat vind je van deze eigengemaakte variant

"Als de leerling bereid is, zal de kok verschijnen" -Bofko 2005-

:fpiraat:

Goodnight
20-04-05, 09:46
Geplaatst door Bofko
Wat vind je van deze eigengemaakte variant

"Als de leerling bereid is, zal de kok verschijnen" -Bofko 2005-

:fpiraat: :hihi:

Vraag dat als ik honger heb!

taouanza
20-04-05, 09:49
Geplaatst door Goodnight
:D

die het heeft ontleend aan een Boedhist....ik weet niet wie.

Maar vond het mooi en zeker waar.

Ik begrijp het niet

Spoetnik
20-04-05, 10:52
Ratzinger heeft actief bijgedragen om de pedofilie schandalen onder het tapijt te vegen.

Joesoef
20-04-05, 10:57
Geplaatst door Spoetnik
Ratzinger heeft actief bijgedragen om de pedofilie schandalen onder het tapijt te vegen.

Dat is er ook nog een......

Simon
20-04-05, 10:58
Geplaatst door Joesoef
Mag dat wat uit maken in onze beoordeling over hem?

Ja uiteraard mag dat wat uitmaken maar ik vind het wat zijn oorlogsverleden betreft nog wel meevalen met hem. Al vind ik zijn opvattingen wel fout maar dat zal bij de meeste andere kardinalen niet echt anders zijn geweest denk ik. De vorige Paus heeft er meer dan 100 benoemd dus hij heeft zo zijn opvolging bij voorbaat goed geregeld.

Goodnight
20-04-05, 11:40
Geplaatst door taouanza
Ik begrijp het niet

je kan pas leren als je ervoor open staat.

Umarvlie
20-04-05, 12:21
Geplaatst door Spoetnik
Ratzinger heeft actief bijgedragen om de pedofilie schandalen onder het tapijt te vegen.

Onder zijn jurk bedoel je dan toch zeker?

Julien
20-04-05, 13:10
Geplaatst door Spoetnik
Ratzinger heeft actief bijgedragen om de pedofilie schandalen onder het tapijt te vegen.

bewijs?

Spoetnik
20-04-05, 13:40
Geplaatst door Julien
bewijs?

In 1962 heeft het vaticaan een document verspreid met daarin:

The 69-page Latin document bearing the seal of Pope John XXIII was sent to every bishop in the world. The instructions outline a policy of 'strictest' secrecy in dealing with allegations of sexual abuse and threatens those who speak out with excommunication.
http://image.guardian.co.uk/sys-files/Observer/documents/2003/08/16/Criminales.pdf

Lawyers point to a letter the Vatican sent to bishops in May 2001 clearly stating the 1962 instruction was in force until then. The letter is signed by Cardinal Ratzinger, the most powerful man in Rome beside the Pope and who heads the Congregation for the Doctrine of the Faith - the office which ran the Inquisition in the Middle Ages.
http://observer.guardian.co.uk/international/story/0,6903,1020400,00.html

In 2001 zond Ratzinger een brief naar bischoppen waarin de instructies van 1962 werden bevestigd.

Zwarte Kat
20-04-05, 13:51
Geplaatst door Joesoef
In 1944 werd hij soldaat bij de Wehrmacht, ,

Dat is wat anders dan de SS.........

Voor de rest niet interessant of hij nou wel of niet bij de Wehrmacht heeft gezeten. So what.

mèlika761
20-04-05, 14:18
sorry hoor Gerard, maar tegenwoordig hoor je alleen maar praten over moslimextremisten enz....

Maar deze Benedictus is echt wel préhistorisch.
Laat me even voor je opsommen

1) geen homo'
2) geen condooms
3) geen abortus
4) geen adoptie
5) geen toedreding van moslimlanden in de E.U.
6) fervente conservatist

Wat maakt dit nu een wereldleider??? De Katholiek kerk maakt een grote misstap door hem te kiezen. In plaats van de nieuwe paus uit een echt Katholiek land als Brazilië of ergens uit Latijns-Amerika te halen.

Maar ja een positief punt dan weer is dat hij toch niet voor lang meer zal mee gaan! hahaha

Eke
20-04-05, 15:02
Hoe fout is het verleden van deze paus ?

Hij is opgevoed door een politieman, een Duitse politieman van Voor WO II.Hoe is dat gegaan ? Strenge regels ? Afstraffingen als hij uit de pas liep ?

Hij is "zachtmoedig" volgens sommigen..waar uit zich dat in ? Hoe empatisch is die man ?Wat voor een machtsbolwerk is die Roomse Curie ..hoe vervlochten is hij daarmee ?

Hij schijnt wel te kunnen luisteren. Maar wat doet hij er vervolgens mee ? Hoe wil hij de naam Benedictus gaan waarmaken ? Kortom....volop vragen.

Rabi'ah.
20-04-05, 17:12
Wat dat oorlogsverleden betreft valt het wel mee.......hij heeft inderdaad bij de Hitlerjugend en Wehrmacht gezeten, maar dat was toen voor iedere Duitser verplicht.

helly2002
20-04-05, 17:38
Het eerste wat ik dacht toen ik hoorde dat het een Duitser was, hoe fout is het verleden van deze Paus. Immers, het verleden van de kerk in het fasistische Duitsland is niet echt brandschoon. Hij heeft indertijd bij de SS gezeten.

Mag dat wat uit maken in onze beoordeling over hem



denk dat dat foutzijn wel meevald

Rabi'ah.
20-04-05, 18:06
Geplaatst door helly2002
[B]. Hij heeft indertijd bij de SS gezeten.

B]

Bij de SS? Dat is dan wat anders, want de SS waren de speciale keurtroepen van de nazi's, waarbij aanmelding volgens mij vrijwillig was. Iets totaal anders dan het reguliere leger dus.

Julien
20-04-05, 19:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Bij de SS? Dat is dan wat anders, want de SS waren de speciale keurtroepen van de nazi's, waarbij aanmelding volgens mij vrijwillig was. Iets totaal anders dan het reguliere leger dus.

Zucht..hij heeft niet bij de SS gezeten!!! Dat was al gelijk duidelijk. Helly, waarom zit je onzin te verkondigen?