PDA

Bekijk Volledige Versie : How Much Islam is Responsible for Making Muslims Terrorists



Xavier
20-04-05, 09:52
How Much Islam is Responsible for Making Muslims Terrorists

By Ali Sina

In my previous article “Fighting Against a Phantom” I wrote:

“Everyone who has a brush with Islam is at risk. Any Muslim can become a terrorist overnight. As long as people believe Muhammad was a messenger of God, they are at risk of contracting Islamic terrorist fever.”

Not everyone agreed. Mr. Hugh Fitzgerald of jihadwatch.org in a private email wrote: "'any Muslim' and 'overnight'? I think too much is claimed”.

Let me respond to this concern and clarify my position. Of course not everyone who reads the Quran becomes a terrorist overnight. I said "can" not "will". In the same article I wrote:

“Many people are infected by HIV but only a few get AIDS. Many people are Muslims, but only a few become terrorists.”

There are several factors that have to be present and the Quran is one of them.

One factor is xenophobia or the distrust of the non-Muslims. Many Islamic countries actively and systematically promote the hatred of the Jews, the America and the West in general. You must see yourself as the victim and the non-Muslims as the oppressors in order to hate them enough to kill them. A great number of Muslims, perhaps the majority, are at this stage. Not all these Muslims are going to become terrorists, but a great majority of them are convinced that America and particularly the Jews are responsible for everything that is wrong in their lives. Just read what they write on the Internet and you’ll see their favorite line of “defense of Islam” is to blame the Jews and America .

The other factor that makes them vulnerable to become terrorists is being hit by a crisis. Personal problems, especially if they are experienced at youth, seem greater than they actually are and tend to make life look meaningless. During these crises people often seek spiritual guidance in their religions and some youngsters, out of desperation, may even commit suicide. Here is where the danger lies. When young Muslims in crisis seek spiritual guidance from their holy book, they expose themselves to the negative influnce of the Quran and the seed of becoming a jihadi aka terrorist is sown in their minds. Life is already meaningless; suicide does not seem like a bad idea. In Islam you can have your cake and eat it too. You can become a martyr – end your miserable life and gain the rewards of the afterlife too. This is like killing two birds with one stone.

Muslims are led to believe that America and especially the Jews who “run the world by proxy” (as the Malaysian PM, Dr. Mahathir said) are responsible for all their miseries. They see themselves as victims. Once they identify their alleged victimizers, they are ready to take their revenge – a revenge that is glorified by all the Muslims and is encouraged by God himself. Here is where the Quran provides them with “guidance” and confirmation. You take your revenge, you end our useless, worthless life, you will be hailed as a hero and you will go to paradise where a bevy of voluptuous celestial "virgin whores" in their see through lingerie is waiting for you to fulfill all your frustrated fantasies. Suddenly you can kiss goodbye all your failures and succeed. What a bargain! How can anyone refuse that?

But that is not all. You also need the support and encouragement of others. You may get cold feet. You need to be egged on, cheered and reconfirmed. This is readily available through mosques that incite hate and encourage martyrdom and the underground network of terrorism that rouse young Muslims to join their campaign of terror and become the next martyr. The whole Islamic ethos encourages you to become a martyr. You have the support of everyone. Jihad and martyrdom are the essence of Islam. Who is that Muslim who can oppose it?

Therefore to say that just by reading the Quran, loving Muslims become terrorists is not entirely true. A whole gamut of conditions must be present for that to happen.

Take the example of becoming infected by viruses. Two persons are exposed to the same virus; one become infected and the other doesn't. Can we conclude that virus has nothing to do with the disease? Immunities vary from person to person. The person with less immunity will get infected while the one with stronger immunity will not. But ultimately it is the virus that makes people sick.

Likewise, not all those who read the Quran become terrorists. But when all the conditions are met, Muslims become vulnerable. It is like being soaked in gasoline. All it takes is a spark to be ignited and that is what the Quran provides. Others read the Quran and may not be affected. They are like wet wood. They hardly get ignited and worked out by the hate laden verses of the Quran. But if all the conditions are met, every Muslim becomes vulnerable and can become a terrorist.

The problem is that all those conditions that prepare a Muslim to become a terrorist are also caused by the Quran. These conditions are not cultural, ethnic, political or economical. They are religious. The hatred of the Jews and the non-Muslims has its roots in the Quran. Most of the crises that Muslim youth face, like lack of opportunity and loss of hope are also the result of the failure of Islam in solving the real problems of Muslims and particularly the youth.

One more factor that I did not mention but is very important is the lack of self-esteem and the prevalent feeling of worthlessness among Muslims, and Islam’s pedagogic fiasco in rearing confident, positive and successful humans. Terrorists are losers who seek their glory in martyrdom. That too is the direct consequence of the failure of Islamic paradigm.

Therefore, Islam does not only provide the ultimate spark, it also prepares Muslims throughout their lives to become failures, haters and terrorists. It gives them distorted values and trains them slowly to accept stupidity as a praiseworthy sacrifice and murder as a divine act.

Islam is entirely responsible for Islamic terrorism. If we fail to see that, we have failed in our diagnosis.

Bron: faithfreedom.org (http://www.faithfreedom.org/oped/sina50413.htm)

taouanza
20-04-05, 10:11
De islam is inderdaad een gevaar voor het westen.
En niet omdat moslims terroristen kunnen zijn integendeel.
Er drijft een hele handel en ideaal op angst voor terroristen.
De grootste gevaar voor het westen zijn juist de moslims die geen terroristen zijn.
De islam is namelijk een gevaar voor het blanke superioriteitswaan.
Het westen roept tegen de wereld:, jump' en de moslims antwoorden niet met, how hig?'
Het frustreert het westen dat moslims zich overgeven aan Allah omdat westerlingen vinden dat ze zelf monopoly hebben op gehoorzaamheid.
Moslims kijken tegen Allah op zoals westerlingen gezien willen worden.
Het westen denkt een concurrentiestrijd aan te gaan met Allah.
Westerlingen vinden het vreemd dat moslims hun lot leggen in de handen van Allah en Allah voor alles dankbaar zijn.
Heel vreemd dat ze dat vinden want ze verwachten het wel tegenover zichzelf: Als ze hier komen om te genieten van onze geneugten blablabla...

Westerlingen willen dat niet Allah als Overheerser wordt gezien maar zij zelf. Kijk maar goed wat westerlingen het meest frustreert en waar het mee te maken heeft.

Waarom zou het raar zijn dat als je mensen met bommen bestookt dat ze terug slaan?
Dat kan alleen maar raar zijn als je jezelf hoger plaats dan de rest.
Dat je van jezelf een god maakt.
Dat je vind dat jij mag bepalen over leven en dood
Wat goed is en wat kwaad.
Als je denkt dat mensen afhankelijk zijn van jouw goedkeuring en zegen.
Als je denkt dat je God bent.

Maar moslims hebben geen boodschap aan blanke superioteitswaan maar zien Allah als hun God en Mohammed vrede met hem als zijn boodschapper.
Het grootste gevaar is dat het westen daar niet tussen kan komen hoe erg moslims ook van hun geneugten komen genieten.

RinC
20-04-05, 10:18
Wat nou slachtofferrol. Kweek meer terroristen zou ik zeggen :bril:

Xavier
20-04-05, 10:21
Geplaatst door taouanza
Waarom zou het raar zijn dat als je mensen met bommen bestookt dat ze terug slaan?

Vertel dat aan die kinderen, wier ouders in Madrid zijn opgeblazen.

Wizdom
20-04-05, 10:25
Terrorism is caused by corruption and injustice steering people to do horrofic acts... If you take away the cause... The symptom wil be vanished...

As long as people fight only the symptoms the disease will everly increase in size and catastrophy will happen...

Be upright and honest and fight the anarchy, injustice, corruption and double standards... Then you really fight terrorism...

taouanza
20-04-05, 10:29
Geplaatst door Xavier
Vertel dat aan die kinderen, wier ouders in Madrid zijn opgeblazen.

Wat wil je hiermee zeggen?

taouanza
20-04-05, 10:30
Geplaatst door Wizdom
Terrorism is caused by corruption and injustice steering people to do horrofic acts... If you take away the cause... The symptom wil be vanished...

As long as people fight only the symptoms the disease will everly increase in size and catastrophy will happen...

Be upright and honest and fight the anarchy, injustice, corruption and double standards... Then you really fight terrorism...

" May be muslims stop hating us if we stop killing them.'

Xavier
20-04-05, 10:31
Geplaatst door taouanza
Wat wil je hiermee zeggen?

Terug slaan is prima, maar geen onschuldigen.

taouanza
20-04-05, 10:35
Geplaatst door Xavier
Terug slaan is prima, maar geen onschuldigen.

Ik begrijp nog steeds niet wat je probeert te vertellen.

Ozer
20-04-05, 10:39
Geplaatst door taouanza
De islam is inderdaad een gevaar voor het westen.
En niet omdat moslims terroristen kunnen zijn integendeel.
Er drijft een hele handel en ideaal op angst voor terroristen.
De grootste gevaar voor het westen zijn juist de moslims die geen terroristen zijn.
De islam is namelijk een gevaar voor het blanke superiteitswaan.
Het westen roept tegen de wereld jump en de moslims antwoorden niet met how high.
Het frustreert het westen dat moslims zich overgeven aan Allah omdat westerlingen vinden dat ze zelf monopoly hebben op gehoorzaamheid.
Moslims kijken tegen Allah op zoals westerlingen gezien willen worden.
Het westen denkt een concurrentiestrijd aan te gaan met Allah.
Westerlingen vinden het vreemd dat moslims hun lot leggen in de handen van Allah en Allah voor alles dankbaar zijn.
Heel vreemd dat ze dat vinden want ze verwachten het wel tegenover zichzelf: Als ze hier komen om te genieten van onze geneugten blablabla...

Westerlingen willen dat niet Allah als Overheerser wordt gezien maar zij zelf. Kijk maar goed wat westerlingen het meest frustreert en waar het mee te maken heeft.

Waarom zou het raar zijn dat als je mensen met bommen bestookt dat ze terug slaan?
Dat kan alleen maar raar zijn als je jezelf hoger plaats dan de rest.
Dat je van jezelf een god maakt.
Dat je vind dat jij mag bepalen over leven en dood
Wat goed is en wat kwaad.
Als je denkt dat mensen afhankelijk zijn van jouw goedkeuring en zegen.
Als je denkt dat je God bent.

Maar moslims hebben geen boodschap aan blanke superioteitswaan maar zien Allah als hun God en Mohammed vrede met hem als zijn boodschapper.
Het grootste gevaar is dat het westen daar niet tussen kan komen hoe erg moslims ook van hun geneugten komen genieten.
hmmmmm. Ik weet niet of je dit zelf hebt geschreven, maar if so: _0_

Hoe denk jij dat de Moslims hier het beste op kunnen reageren?

Wizdom
20-04-05, 10:39
Geplaatst door Wizdom
Terrorism is caused by corruption and injustice steering people to do horrofic acts... If you take away the cause... The symptom wil be vanished...

As long as people fight only the symptoms the disease will everly increase in size and catastrophy will happen...

Be upright and honest and fight the anarchy, injustice, corruption and double standards... Then you really fight terrorism...

So actually, therefore the answer is 'not whatsoever'...

In Islam anarchy, injustice, corruption and double standards are a sinn and therefore Islam by it's one nature fights terrorism in all it's forms...

I don't know about Darwinsm... Atheisme and Liberalism... Are they by nature fight terrorism...

Xavier
20-04-05, 10:41
Geplaatst door taouanza
Ik begrijp nog steeds niet wat je probeert te vertellen.

Jij hang een heel verhaal op over dat het niet raar is dat mensen terug slaan als ze worden bestookt met bommen.

Dit veelgehoorde standpunt deugd echter niet. Het probleem van het Islamitisch terrorisme is, dat ze hierbij vooral onschuldige mensen treft.

In Madrid bijvoorbeeld, kwamen de daders aanzetten met de steun van Spanje aan de oorlog in Irak. Maar de Spaanse justitie heeft bewijs gevonden, dat de plannen al waren gemaakt lang voordat de oorlog uitbrak.

Dus dat hele idee van terug slaan, is gewoon een droombeeld.

taouanza
20-04-05, 10:45
Geplaatst door Ozer
hmmmmm. Ik weet niet of je dit zelf hebt geschreven, maar if so: _0_

Hoe denk jij dat de Moslims hier het beste op kunnen reageren?

Ik heb het zelf geschreven wat betekent dit _0_?

Door gewoon moslims te zijn.
Ons geloof in praktijk te brengen.
Streven naar het goede en het kwade afwijzen.
En rekening houden dat je verantwoording moet afleggen voor je daden.

Allah heeft het heel makkelijk voor ons gemaakt het is de mens die geniaal is in moeilijk doen.

taouanza
20-04-05, 11:01
Geplaatst door Xavier
Jij hang een heel verhaal op over dat het niet raar is dat mensen terug slaan als ze worden bestookt met bommen.

Dit veelgehoorde standpunt deugd echter niet. Het probleem van het Islamitisch terrorisme is, dat ze hierbij vooral onschuldige mensen treft.

In Madrid bijvoorbeeld, kwamen de daders aanzetten met de steun van Spanje aan de oorlog in Irak. Maar de Spaanse justitie heeft bewijs gevonden, dat de plannen al waren gemaakt lang voordat de oorlog uitbrak.

Dus dat hele idee van terug slaan, is gewoon een droombeeld.

Maar je bevestigd dus mijn verhaal want je hebt voor geweld door moslims hele andere criteria dan geweld tegen moslims.

JE plaats een artikel dat alle moslims potentiele terroristen zijn waar je kennelijk het mee eens ben wat ik zie geen reactie van jou en vervolgens ga je me uitleggen wat onschuldigen zijn.

Een droombeeld dat jij tot twee keer toe heb bevestigd.

Xavier
20-04-05, 11:06
Geplaatst door taouanza
Maar je bevestigd dus mijn verhaal want je hebt voor geweld door moslims hele andere criteria dan geweld tegen moslims.

JE plaats een artikel dat alle moslims potentiele terroristen zijn waar je kennelijk het mee eens ben wat ik zie geen reactie van jou en vervolgens ga je me uitleggen wat onschuldigen zijn.

Een droombeeld dat jij tot twee keer toe heb bevestigd.

Wijs mij dan eens aan waar ik andere criteria aan leg?

Die zul je niet vinden. Je kan mij van veel beschuldigen, maar niet van inconsistentie of hypocrisie. Ik veroordeel al het (onnodige) geweld dat onschuldigen treft, dus ook dat van de Amerikanen.

En ik ben het trouwens grotendeels niet eens met dit artikel, alhoewel er een paar interessante dingen in staan.

nacho
20-04-05, 11:19
Geplaatst door taouanza
De islam is inderdaad een gevaar voor het westen.
En niet omdat moslims terroristen kunnen zijn integendeel.
Er drijft een hele handel en ideaal op angst voor terroristen.
De grootste gevaar voor het westen zijn juist de moslims die geen terroristen zijn.
De islam is namelijk een gevaar voor het blanke superiteitswaan.
Het westen roept tegen de wereld jump en de moslims antwoorden niet met how high.

Treffender dan dit kan je eigenlijk niet illustreren wat Ali Sina
probeert aan te geven in zijn stuk. Juist deze combinatie van vertekend wereldbeeld, minderwaardigheidscomplex en hokjesdenken in Westerlingen-Moslims is nou precies datgene dat Moslimterroristen kenmerkt in hun motivatie aanslagen te plegen. Nee rustig aan maar, ik noem jou geen terrorist maar je blijft op deze wijze natuurlijk wel in een verkrampte anti-westerse houding zitten terwijl ik denk dat je qua levenstijl eigenlijk veel meer westerling bent dan je zelf zou willen toegeven. Verder is die westerse superioriteit, als ie al bestaat, op dit moment erg relatief. In China gaat men op dit moment lekker zijn eigen gang, trekt zich bijzonder weinig aan van een Westers vingertje en is in feite al een economische grootmacht.




Het frustreert het westen dat moslims zich overgeven aan Allah omdat westerlingen vinden dat ze zelf monopoly hebben op gehoorzaamheid.

Ik kan alleen voor mezlf spreken natuurlijk maar ik heb gewoon helemaal niks met religie maar des te meer met individuele verantwoordelijkheid en vrijheid en daar heb ik Allah niet voor nodig nee. Je kan je er vreselijk over opwinden maar dat 'het Westen' weinig aan de Islam gelegen is zal je moeten accepteren. Maar van 'het Westen' mag iedere Moslim natuurlijk geloven wat ie wil, je suggereert hier wel van niet maar dat is overdreven onzin. De Islam inzetten om allerlei narigheid te organiseren daar wordt door 'het Westen' dan welicht minder begripvol en enthousiast aangekeken maar zelfs dan is er geen sprake van een massaal Westers anti-Islamtisch front. Alleen al het ingrijpen in Irak, en daar is de religieuze motivatie toch echt van ondergeschikt belang, heeft nooit in 'het Westen'de volledige steun gekregen.




Moslims kijken tegen Allah op zoals westerlingen gezien willen worden.
Het westen denkt een concurrentiestrijd aan te gaan met Allah.
Westerlingen vinden het vreemd dat moslims hun lot leggen in de handen van Allah en Allah voor alles dankbaar zijn.

Is dat nou vijandigheid jegens de Islam of een gevolg van de sterk afgenomen rol van religie in de Westerse samenleving? Benedictus de 16e zit er nog nauwelijks een dag en er is al op NOVA besproken dat de relatie tussen Benedictus en NL nooit echt warm en uitgebreid zal worden en dan hebben we het dus ook over katholieken onderling, oftewel een uiterst gereserveerde houding tegenover de plaatsvervanger van god door gelovigen zelf.




Heel vreemd dat ze dat vinden want ze verwachten het wel tegenover zichzelf: Als ze hier komen om te genieten van onze geneugten blablabla...

Westerlingen willen dat niet Allah als Overheerser wordt gezien maar zij zelf. Kijk maar goed wat westerlingen het meest frustreert en waar het mee te maken heeft.

Wat mij frustreert is dat die anti-westerse sympathieeen voornamelijk op overdrijving, halve waarheden en een schromelijk tekort aan inzicht berusten maar dat het ook een prima PR instrument is voor het vergaren van invloed zeker als je het een religieuze basis geeft.



Waarom zou het raar zijn dat als je mensen met bommen bestookt dat ze terug slaan?
Dat kan alleen maar raar zijn als je jezelf hoger plaats dan de rest.
Dat je van jezelf een god maakt.

Het is vooral raar dat dat terugslaan zelden de echte verantwoordelijken treft. Sterker nog het is eerder een bewuste keuze om juist onschuldigen te treffen, daarom hebben we het hier ook constant over terrorisme in plaats van legitiem verzet. Verder vind ik dat jezelf een god maken vooral van toepassing op het Moslimterrorisme, ten alle tijde wordt bij het claimen van deze aanslagen de rechtvaardiging gezocht in termen als verdediging van de Islam/moslims etc.



Dat je vind dat jij mag bepalen over leven en dood
Wat goed is en wat kwaad.
Als je denkt dat mensen afhankelijk zijn van jouw goedkeuring en zegen.
Als je denkt dat je God bent.

Waarom is dit dan bijvoorbeeld niet van toepassing voor wat betreft de aanslagplegers op die Pizzeria in Jerusalem? Die wisten dat dar veel kinderen zaten op dat tijdstip. Hebben die dan niet beschikt over leven en dood? Ook geen overtuiginegen over goed en kwaad? Mensen afhankelijk gemaakt van hun goedkeuring en zegen of toch niet? Daar toch niet tenminste in naam van God wat uitgevroten?



Maar moslims hebben geen boodschap aan blanke superioteitswaan maar zien Allah als hun God en Mohammed vrede met hem als zijn boodschapper.
Het grootste gevaar is dat het westen daar niet tussen kan komen hoe erg moslims ook van hun geneugten komen genieten.

Op dit forum wemelt het al van de posts met samenzweringstheorieen en anti-westerse rethoriek.
Mijn vraag aan jou is simpel: Hoe denk jij in het Westen in harmonie met je omgeving te kunnen blijven leven terwijl je deze maatschappij in feite totaal verwerpt?

taouanza
20-04-05, 11:29
Geplaatst door nacho
Treffender dan dit kan je eigenlijk niet illustreren wat Ali Sina
probeert aan te geven in zijn stuk. Juist deze combinatie van vertekend wereldbeeld, minderwaardigheidscomplex en hokjesdenken in Westerlingen-Moslims is nou precies datgene dat Moslimterroristen kenmerkt in hun motivatie aanslagen te plegen. Nee rustig aan maar, ik noem jou geen terrorist maar je blijft op deze wijze natuurlijk wel in een verkrampte anti-westerse houding zitten terwijl ik denk dat je qua levenstijl eigenlijk veel meer westerling bent dan je zelf zou willen toegeven. Verder is die westerse superioriteit, als ie al bestaat, op dit moment erg relatief. In China gaat men op dit moment lekker zijn eigen gang, trekt zich bijzonder weinig aan van een Westers vingertje en is in feite al een economische grootmacht.




Ik kan alleen voor mezlf spreken natuurlijk maar ik heb gewoon helemaal niks met religie maar des te meer met individuele verantwoordelijkheid en vrijheid en daar heb ik Allah niet voor nodig nee. Je kan je er vreselijk over opwinden maar dat 'het Westen' weinig aan de Islam gelegen is zal je moeten accepteren. Maar van 'het Westen' mag iedere Moslim natuurlijk geloven wat ie wil, je suggereert hier wel van niet maar dat is overdreven onzin. De Islam inzetten om allerlei narigheid te organiseren daar wordt door 'het Westen' dan welicht minder begripvol en enthousiast aangekeken maar zelfs dan is er geen sprake van een massaal Westers anti-Islamtisch front. Alleen al het ingrijpen in Irak, en daar is de religieuze motivatie toch echt van ondergeschikt belang, heeft nooit in 'het Westen'de volledige steun gekregen.




Is dat nou vijandigheid jegens de Islam of een gevolg van de sterk afgenomen rol van religie in de Westerse samenleving? Benedictus de 16e zit er nog nauwelijks een dag en er is al op NOVA besproken dat de relatie tussen Benedictus en NL nooit echt warm en uitgebreid zal worden en dan hebben we het dus ook over katholieken onderling, oftewel een uiterst gereserveerde houding tegenover de plaatsvervanger van god door gelovigen zelf.




Wat mij frustreert is dat die anti-westerse sympathieeen voornamelijk op overdrijving, halve waarheden en een schromelijk tekort aan inzicht berusten maar dat het ook een prima PR instrument is voor het vergaren van invloed zeker als je het een religieuze basis geeft.



Het is vooral raar dat dat terugslaan zelden de echte verantwoordelijken treft. Sterker nog het is eerder een bewuste keuze om juist onschuldigen te treffen, daarom hebben we het hier ook constant over terrorisme in plaats van legitiem verzet. Verder vind ik dat jezelf een god maken vooral van toepassing op het Moslimterrorisme, ten alle tijde wordt bij het claimen van deze aanslagen de rechtvaardiging gezocht in termen als verdediging van de Islam/moslims etc.



Waarom is dit dan bijvoorbeeld niet van toepassing voor wat betreft de aanslagplegers op die Pizzeria in Jerusalem? Die wisten dat dar veel kinderen zaten op dat tijdstip. Hebben die dan niet beschikt over leven en dood? Ook geen overtuiginegen over goed en kwaad? Mensen afhankelijk gemaakt van hun goedkeuring en zegen of toch niet? Daar toch niet tenminste in naam van God wat uitgevroten?



Op dit forum wemelt het al van de posts met samenzweringstheorieen en anti-westerse rethoriek.
Mijn vraag aan jou is simpel: Hoe denk jij in het Westen in harmonie met je omgeving te kunnen blijven leven terwijl je deze maatschappij in feite totaal verwerpt?

LEzen is niet je sterkste punt he.

nacho
20-04-05, 11:33
Geplaatst door taouanza
LEzen is niet je sterkste punt he.
En reageren blijkbaar het jouwe niet

taouanza
20-04-05, 11:36
Geplaatst door nacho
En reageren blijkbaar het jouwe niet
Waarom zou ik je bevestigd mijn stuk das jouw probleem.

nacho
20-04-05, 11:40
Geplaatst door taouanza
Waarom zou ik je bevestigd mijn stuk das jouw probleem.

Eeehm mijn probleem is vooral dat er van deze zin werkelijk echt geen soep te koken is.. :maf2:

taouanza
20-04-05, 11:48
Geplaatst door nacho
Eeehm mijn probleem is vooral dat er van deze zin werkelijk echt geen soep te koken is.. :maf2:

I rest my case!

nacho
20-04-05, 12:04
Geplaatst door taouanza
I rest my case!

Ja dat verbaast me niks, m'n vermoedens blijken dus wel juist.


Bedoelde je niet: 1.Waarom zou ik je commentaar bevestigen? 2. Mijn stuk, das jouw probleem.


1.: Als je vindt dat ik ongelijk heb, toon het maar aan. Anders moet ik maar aannemen dat wat ik schrijf geen onzin is.

2. Met jouw stuk heb ik afgezien van mijn eerdere commentaar geen problemen. Wat er wel doorsijpelt is dat jij blijkbaar problemen genoeg hebt.

Al Sawt
20-04-05, 13:23
Geplaatst door taouanza
Wat wil je hiermee zeggen? Dat de 200 doden van Madrid erger zijn dan 6 miljoen doden van Holocaust. Want de oorzaken van dat laatste is te vinden in zijn culturele en religieuze gedachtegoed.

Xavier
20-04-05, 13:28
Geplaatst door Al Sawt
Dat de 200 doden van Madrid erger zijn dan 6 miljoen doden van Holocaust. Want de oorzaken van dat laatste is te vinden in zijn culturele en religieuze gedachtegoed.

Mischien had ik wel net zo hard geageerd tegen Hitler als we in die tijd hadden geleefd, wie zal het zeggen.

Maar we leven in het heden, dus aub geen uitvluchten in het verleden. Dat is helaas een erg beproefde, maar vermoeiende tactiek.

taouanza
20-04-05, 13:32
Geplaatst door Al Sawt
Dat de 200 doden van Madrid erger zijn dan 6 miljoen doden van Holocaust. Want de oorzaken van dat laatste is te vinden in zijn culturele en religieuze gedachtegoed.

Die duizenden doden in Irak en Afghanistan toch ook?

Al Sawt
20-04-05, 13:55
Geplaatst door Xavier
Mischien had ik wel net zo hard geageerd tegen Hitler als we in die tijd hadden geleefd, wie zal het zeggen.

Maar we leven in het heden, dus aub geen uitvluchten in het verleden. Dat is helaas een erg beproefde, maar vermoeiende tactiek. Niet echt. Je beweert dat Islam terrorisme voorbrengt. Ik beweer dat de Christelijke Europese cultuur, intolerante ideologieen voortbrengt als moordadige antisemitisme.

Heeft niets te maken met verleden of heden.

Bovendien zoek ik geen toevlucht tot verleden. Wat wel vermoeiend is, zijn de mensen die ageren tegen Islam. Terwijl hun verleden en heden alles behalve brandschoon is.

taouanza
20-04-05, 14:01
Geplaatst door Al Sawt
Niet echt. Je beweert dat Islam terrorisme voorbrengt. Ik beweer dat de Christelijke Europese cultuur, intolerante ideologieen voortbrengt als moordadige antisemitisme.

Heeft niets te maken met verleden of heden.

Bovendien zoek ik geen toevlucht tot verleden. Wat wel vermoeiend is, zijn de mensen die ageren tegen Islam. Terwijl hun verleden en heden alles behalve brandschoon is.

En wat ze moslims kwalijk nemen is dat moslims praten over christenen en joden zoals christenen en joden over moslims praten.
Alleen is het ene gezonde kritiek dat komt uit superieure denkvermogen en het andere is haat .
Plaats het woord christen ipv van het woord moslim en je begrijpt wat ik bedoel. Een intelectueel stuk waar over 'nagedacht' is door een vrijgevochten geest wordt een haatpamflet.
Tis o zo makkelijk om superieur te zijn.:loens:

nacho
20-04-05, 14:20
Geplaatst door taouanza
En wat ze moslims kwalijk nemen is dat moslims praten over christenen en joden zoals christenen en joden over moslims praten.
Alleen is het ene gezonde kritiek dat komt uit superieure denkvermogen en het andere is haat .
Plaats het woord christen ipv van het woord moslim en je begrijpt wat ik bedoel. Een intelectueel stuk waar over 'nagedacht' is door een vrijgevochten geest wordt een haatpamflet.
Tis o zo makkelijk om superieur te zijn.:loens:

Zijn er nou echt geen Moslims die over de schreef gaan? :schok:

Xavier
20-04-05, 14:21
Geplaatst door Al Sawt
Niet echt. Je beweert dat Islam terrorisme voorbrengt. Ik beweer dat de Christelijke Europese cultuur, intolerante ideologieen voortbrengt als moordadige antisemitisme.

Heeft niets te maken met verleden of heden.

Bovendien zoek ik geen toevlucht tot verleden. Wat wel vermoeiend is, zijn de mensen die ageren tegen Islam. Terwijl hun verleden en heden alles behalve brandschoon is.

Ja, allemaal leuk en aardig, ik ken de geschiedenis.

Europa heeft de barbarij inmiddels grotendeels achter zich gelaten.

Het wordt tijd dat de Islamtische wereld volgt.

taouanza
20-04-05, 14:23
Geplaatst door nacho
Zijn er nou echt geen Moslims die over de schreef gaan? :schok:

Je moest eens weten hoe je al voor de derde keer mijn stuk bevestigd.

taouanza
20-04-05, 14:24
Geplaatst door Xavier
Ja, allemaal leuk en aardig, ik ken de geschiedenis.

Europa heeft de barbarij inmiddels grotendeels achter zich gelaten.

Het wordt tijd dat de Islamtische wereld volgt.

Oh mag ik er alsjeblieft bij zijn wanneer je dit aan Iraakse kinderen gaat uitleggen?
Please please please with sugar on it?

Eke
20-04-05, 14:25
Geplaatst door taouanza
De islam is inderdaad een gevaar voor het westen.
En niet omdat moslims terroristen kunnen zijn integendeel.
Er drijft een hele handel en ideaal op angst voor terroristen.
De grootste gevaar voor het westen zijn juist de moslims die geen terroristen zijn.
De islam is namelijk een gevaar voor het blanke superiteitswaan.
Het westen roept tegen de wereld jump en de moslims antwoorden niet met how high.
Het frustreert het westen dat moslims zich overgeven aan Allah omdat westerlingen vinden dat ze zelf monopoly hebben op gehoorzaamheid.
Moslims kijken tegen Allah op zoals westerlingen gezien willen worden.
Het westen denkt een concurrentiestrijd aan te gaan met Allah.
Westerlingen vinden het vreemd dat moslims hun lot leggen in de handen van Allah en Allah voor alles dankbaar zijn.
Heel vreemd dat ze dat vinden want ze verwachten het wel tegenover zichzelf: Als ze hier komen om te genieten van onze geneugten blablabla...

Westerlingen willen dat niet Allah als Overheerser wordt gezien maar zij zelf. Kijk maar goed wat westerlingen het meest frustreert en waar het mee te maken heeft.

Waarom zou het raar zijn dat als je mensen met bommen bestookt dat ze terug slaan?
Dat kan alleen maar raar zijn als je jezelf hoger plaats dan de rest.
Dat je van jezelf een god maakt.
Dat je vind dat jij mag bepalen over leven en dood
Wat goed is en wat kwaad.
Als je denkt dat mensen afhankelijk zijn van jouw goedkeuring en zegen.
Als je denkt dat je God bent.

Maar moslims hebben geen boodschap aan blanke superioteitswaan maar zien Allah als hun God en Mohammed vrede met hem als zijn boodschapper.
Het grootste gevaar is dat het westen daar niet tussen kan komen hoe erg moslims ook van hun geneugten komen genieten.

Toen ik het artikeltje van Ali Sina las, bekroop me het gevoel dat ik vroeger had als ik artikeltjes in de Readers Digest las.Het klopt gewoon niet wat die Ali beweert en het is nog gevaarlijk ook want er zijn mensen die het geloven.Natuurlijk maakt 'de' Islam geen terroristen!!!!

Natuurlijk zijn 'de' Christenen even liefdevol en gericht op vrede als de gelovige Moslims. Echt waar, jongens !!!!

En nu ben ik meteen al bij het grote drama van de mensheid :we zijn als mens echt wel nietig,echt wel onderworpen aan zaken die we misschien niet willen, maar die me moeten leren aanvaarden. We moeten overgave leren in dit grote heelal.

Behalve die nietigheid hebben we nog een heleboel andere eigenschappen. Zowel goede als slechte.Een van die eigenschappen is dat we toch wel wat voor willen stellen. En niet het loosertje willen zijn, maar iemand die trots kan zijn op zichzelf. Wat zeg ik...het is zelfs vanuit biologisch oogpunt veilig om je 'de beste' te WANEN...en daar begint de ellende.

In plaats om je koppie af en toe te buigen en wat ruimte te geven aan je medemens gaat bv.

de nieuwe Paus zeggen dat zijn Christelijke tak de beste is..(dus Katholieken beter dan Hervormden)en
ga jij Reporter, al ben je dan geen Paus :knipoog: benadrukken dat ik minder ben dan jij voor God omdat ik geen Moslima ben.Een Westerse vrouw die zondermeer fout zit.

Ik heb net naar een uitzending over de geboortedag van Mohammed gekeken en iets opgestoken : hij was een TOLERANTE man, liefdevol, vrede-vol, heel goed voor vrouwen. Kortom : Hij deed me aan Jezus denken.Twee mannen die door God uitgekozen zijn en ingefluisterd met
DE geheimen van een goed SAMENleven.

Laten we ophouden met te generaliseren en wat de een fout doet niet af te rekenen bij de ander.

En blijven luisteren naar elkaar...met aandacht.En respekt, nog beter : Liefde...
Kritiek is goed om te groeien, maar het is niet 'de beste' mest voor een menselijk wezen ....

taouanza
20-04-05, 14:27
Geplaatst door Eke
Toen ik het artikeltje van Ali Sina las, bekroop me het gevoel dat ik vroeger had als ik artikeltjes in de Readers Digest las.Het klopt gewoon niet wat die Ali beweert en het is nog gevaarlijk ook want er zijn mensen die het geloven.Natuurlijk maakt 'de' Islam geen terroristen!!!!

Natuurlijk zijn 'de' Christenen even liefdevol en gericht op vrede als de gelovige Moslims. Echt waar, jongens !!!!

En nu ben ik meteen al bij het grote drama van de mensheid :we zijn als mens echt wel nietig,echt wel onderworpen aan zaken die we misschien niet willen, maar die me moeten leren aanvaarden. We moeten overgave leren in dit grote heelal.

Behalve die nietigheid hebben we nog een heleboel andere eigenschappen. Zowel goede als slechte.Een van die eigenschappen is dat we toch wel wat voor willen stellen. En niet het loosertje willen zijn, maar iemand die trots kan zijn op zichzelf. Wat zeg ik...het is zelfs veilig om je 'de beste' te WANEN...en daar begint de ellende.

In plaats om je koppie af en toe te buigen en wat ruimte te geven aan je medemens gaat bv.

de nieuwe Paus zeggen dat zijn Christelijke tak de beste is..(dus Katholieken beter dan Hervormden)en
ga jij Reporter, al ben je dan geen Paus :knipoog: benadrukken dat ik minder ben dan jij voor God omdat ik geen Moslima ben.Een Westerse vrouw die zondermeer fout zit.

Ik heb net naar een uitzending over de geboortedag van Mohammed gekeken en iets opgestoken : hij was een TOLERANTE man, liefdevol, vrede-vol, heel goed voor vrouwen. Kortom : Hij deed me aan Jezus denken.Twee mannen die door God uitgekozen zijn en ingefluisterd met
DE geheimen van een goed SAMENleven.

Laten we ophouden met te generaliseren en wat de een fout doet niet af te rekenen bij de ander.

En blijven luisteren naar elkaar...met aandacht.En respekt, nog beter : Liefde...
Kritiek is goed om te groeien, maar het is niet 'de beste' mest voor een menselijk wezen :smile:

Je bent een schat:blauwkus:

nacho
20-04-05, 14:28
Geplaatst door taouanza
Je moest eens weten hoe je al voor de derde keer mijn stuk bevestigd.

Je bedoelt dat eenzijdige kromme verhaal waarvan je mijn commentaar niet durft te ontkrachten? Jij bevestigt zelf iedere keer weer je gedeeltelijke blindheid denk ik. Geef het westen van alles de schuld, blijven je broeders en zusters lekker uit de wind.

Xavier
20-04-05, 14:29
Geplaatst door taouanza
Oh mag ik er alsjeblieft bij zijn wanneer je dit aan Iraakse kinderen gaat uitleggen?
Please please please with sugar on it?

Ik weet niet of je je het nog weet, maar de meerderheid van de Europeanen was tegen de oorlog in Irak.

taouanza
20-04-05, 14:30
Geplaatst door nacho
Je bedoelt dat eenzijdige kromme verhaal waarvan je mijn commentaar niet durft te ontkrachten? Jij bevestigt zelf iedere keer weer je gedeeltelijke blindheid denk ik. Geef het westen van alles de schuld, blijven je broeders en zusters lekker uit de wind.

Als je nou op je buik op de grond gaat liggen en met je vuisten stampt zou je meer indruk maken.

Eke
20-04-05, 14:31
Geplaatst door taouanza
Je bent een schat:blauwkus: :blij: Jij ook Ta ! We gaan ervoor ! :blauwkus:

nacho
20-04-05, 14:36
Geplaatst door taouanza
Als je nou op je buik op de grond gaat liggen en met je vuisten stampt zou je meer indruk maken.

Wat bij mij vooral indruk maakt is dat je geregeld van mij de bal hebt toegespeeld gekregen maar dat je blijkbaar niet inhoudelijk kan of wil reageren maar liever met dat pruilerige toontje van je blijft doorjammeren over westerse superioriteit einzovoorts. Nogmaals: proof me wrong...

taouanza
20-04-05, 14:37
Geplaatst door Xavier
Ik weet niet of je je het nog weet, maar de meerderheid van de Europeanen was tegen de oorlog in Irak.

Ik wil niet in herhaling vallen maarre...dus?

Prlwytzkofski
20-04-05, 14:40
Geplaatst door taouanza
I rest my case!

I read your lips.

Xavier
20-04-05, 14:41
Geplaatst door taouanza
Ik wil niet in herhaling vallen maarre...dus?

Nou, jij haalt de Iraakse kinderen erbij, om kennelijk aan te tonen dat Europa nog niet de barbarij achter zich heeft gelaten.

Waarop ik dus, geheel terecht, antwoord dat het overgrote deel van de Europeanen, niets met die oorlog te maken wou hebben.

taouanza
20-04-05, 14:42
Geplaatst door nacho
Wat bij mij vooral indruk maakt is dat je geregeld van mij de bal hebt toegespeeld gekregen maar dat je blijkbaar niet inhoudelijk kan of wil reageren maar liever met dat pruilerige toontje van je blijft doorjammeren over westerse superioriteit einzovoorts. Nogmaals: proof me wrong...

You didn't say: Simon says proof me wrong.:moe:

nacho
20-04-05, 14:46
Geplaatst door taouanza
You didn't say: Simon says proof me wrong. :moe:





Geplaatst door taouanza
LEzen is niet je sterkste punt he.


guttegut wat zijn we weer druk met ontwijken :rolleyes:

taouanza
20-04-05, 15:02
Geplaatst door nacho
guttegut wat zijn we weer druk met ontwijken :rolleyes:

Tja en dan heb je nog zo vaak 'jump' geroepen.:jammer:

nacho
20-04-05, 15:09
Geplaatst door taouanza
Tja en dan heb je nog zo vaak 'jump' geroepen.:jammer:


Gosh heb jij nou echt het idee dat de hele wereld tegen je is? verveeld



Maar het is toch vrij normaal dat ik een beetje toelichting vraag als jij gaat lopen doen alsof ik je verhaal niet goed zou hebben gelezen. Met mijn kritiek ben je het in ieder geval niet eens, maar blijkbaar acht je je eigen mening niet belangrijk genoeg deze toe te lichten, nou prima blijf dan maar lekker tegen jezelf kwaken dat het allemaal de schuld is van westerse superioriteitsgevoelens, wie weet lucht het nog op ook. :vreemd:

taouanza
20-04-05, 15:12
Geplaatst door nacho
Gosh heb jij nou echt het idee dat de hele wereld tegen je is? verveeld



Maar het is toch vrij normaal dat ik een beetje toelichting vraag als jij gaat lopen doen alsof ik je verhaal niet goed zou hebben gelezen. Met mijn kritiek ben je het in ieder geval niet eens, maar blijkbaar acht je je eigen mening niet belangrijk genoeg deze toe te lichten, nou prima blijf dan maar lekker tegen jezelf kwaken dat het allemaal de schuld is van westerse superioriteitsgevoelens, wie weet lucht het nog op ook. :vreemd:


:hihi:


Lach je niet uit hoor vindt het gewoon grappig.

nacho
20-04-05, 15:14
Geplaatst door taouanza
:hihi:


Lach je niet uit hoor vindt het gewoon grappig.

ik jou ook :boogie:

Al Sawt
20-04-05, 15:55
Geplaatst door Xavier
Ja, allemaal leuk en aardig, ik ken de geschiedenis.

Europa heeft de barbarij inmiddels grotendeels achter zich gelaten.

Het wordt tijd dat de Islamtische wereld volgt. Hoe lang geleden...........?


1995 en 98 was er nog barbarije op de Balkan.

En extreemisme is binnen de gelederen van Europese samenleving nauwelijks uitgeband. Sterker nog, het is springlevend.

taouanza
20-04-05, 16:00
Geplaatst door Al Sawt
Hoe lang geleden...........?


1995 en 98 was er nog barbarije op de Balkan.

En extreemisme is binnen de gelederen van Europese samenleving nauwelijks uitgeband. Sterker nog, het is springlevend.

Guantanamobay Abugraib en het uitmoorden van Fallujah kennen we ook alleen nog van het stenen tijdperk.

Maar wat vond jij van mijn stuk Al Sawt?

Xavier
20-04-05, 16:16
Geplaatst door Al Sawt
Hoe lang geleden...........?


1995 en 98 was er nog barbarije op de Balkan.

En extreemisme is binnen de gelederen van Europese samenleving nauwelijks uitgeband. Sterker nog, het is springlevend.

Ik zei ook 'grotendeels'. Niet te vergelijken met de ellende die in bijna alle Arabische landen heerst. Maar kennelijk blijven Arabieren liever vingerwijzen, dan een oplossing voor hun eigen problemen te zoeken.

Eke
20-04-05, 16:51
Geplaatst door Al Sawt





En extreemisme is binnen de gelederen van Europese samenleving nauwelijks uitgeband. Sterker nog, het is springlevend.

Dat uitbannen zal niet lukken, Al Sawt. Er zullen altijd mensen in vrije samenlevingen zijn (andere samenlevingen ken ik niet zo goed) die zich manifesteren als extreem en die aan kruisbestuiving gaan doen zodat ze gevaarlijk worden.

GiovanniHN
20-04-05, 19:08
Dat stuk is erg slecht. Er worden elementen genoemd die de oorzaak zijn van terrorisme, maar daar word de Islam aan vast geplakt.

De schrijver zegt dat het gevaarlijk is als we de invloed van de Islam onderschatten. Maar het is juist het tegenovergestelde, het is gevaarlijk om de Islam te overschatten.

Er zijn talloze groepen die een aanslag kunnen plegen. Om een voorbeeld te geven extremistische Joden die banden hebben met de kolonisten in Israel. Die kunnen bijvoorbeeld een Israelische ambassade als doelwit nemen om hun steun te betuigen voor de kolonisten.

Of extreem-rechts, die zich uiterst geweldadig kan richten tegen de Islamitische gemeenschap en de regering die niet streng genoeg is, juist omdat ze bang zijn voor de Islam.

Of extreem-links, die uit woede over de Irak-oorlog zich tegen Amerikaanse doelen keert.

Dan heb je ook nog een keer kleinere groepen die een gevaar zouden kunnen vormen. Bijvoorbeeld een groepje Chicano's (2e en 3e generatie Mexicaanse emigranten die zich niet als Amerikaan of Mexicaan zien) die nu eindelijk toch eens Aztlan (oud gebied dat gestolen was door Amerikanen) terugwil en bereid is geweld te gebruiken.

En dan heb je nog de Timothy McVeighs, Mohammed B.'s, Ted Kazcynski's en Robert Goldstein's die het recht in eigen hand nemen.

Het is onzin om de Islam als bron van terreur te zien en alle externe factoren maar te zien als een bijkomstigheid. Die combinatie van factoren is juist de oorzaak van terreur. Iedereen kan dus ook onder de juiste omstandigheden een terrorist worden. Dus ook de nabestaanden van de aanslagen in Madrid.

Al Sawt
20-04-05, 23:26
Geplaatst door Xavier
Ik zei ook 'grotendeels'. Niet te vergelijken met de ellende die in bijna alle Arabische landen heerst. Wij Arabieren voeren onze eigen politieke proces, net als Europa tussen 1900 en 1945. Het was maar 60 jr. geleden dat een deel van Europa haar proces had voltooid en dat is niet veel. Er zijn zat mensen die een open wond over hebben van die proces.


Maar kennelijk blijven Arabieren liever vingerwijzen, dan een oplossing voor hun eigen problemen te zoeken.

Vinger wijzen?

Als ik fijntjes jouw hypocrisie analyseer, dan wordt ik beschuldigd van vinger wijzen? Kennelijk heb je nauwelijks wat in te brengen in discussie.

Wij Arabieren voeren onze eigen proces en hebben geen behoefte aan bemoeizuchte Westerlingen die met hun bemoeizuchtige vingertje, -waar misplaatste gevoel van ethiek ervan afdruipt- hun belangen in MO veilig willen stellen.

Al Sawt
20-04-05, 23:33
Geplaatst door Eke
Dat uitbannen zal niet lukken, Al Sawt. Er zullen altijd mensen in vrije samenlevingen zijn (andere samenlevingen ken ik niet zo goed) die zich manifesteren als extreem en die aan kruisbestuiving gaan doen zodat ze gevaarlijk worden. Extreemisme komt in alle culturen en dus samenlevingen voort.

Wie suggereert dat Islam verantwoordelijk is voor terrorisme, kent zijn eigen geschiedenis niet. Daarom is het soms nodig, om bepaalde zaken als kennisgeving te plaatsen.

Al Sawt
20-04-05, 23:36
Geplaatst door taouanza
Guantanamobay Abugraib en het uitmoorden van Fallujah kennen we ook alleen nog van het stenen tijdperk.
Een land bezetten en terroriseren is voor sommige geen barbarije. Alleen als het hun overkomt.



Maar wat vond jij van mijn stuk Al Sawt? Cynisch en treffend. Maar ik was bezig met een reactie erop, maar helaas ging mijn comp. op zwart.

Al Sawt
20-04-05, 23:48
Geplaatst door nacho
Waarom is dit dan bijvoorbeeld niet van toepassing voor wat betreft de aanslagplegers op die Pizzeria in Jerusalem? Die wisten dat dar veel kinderen zaten op dat tijdstip. Hebben die dan niet beschikt over leven en dood? Net als liqiuidatie van een Palestijnse verzetsheld overdag, in een drukke kruising.

Waar paar dozijnen Palestijnse jongeren mee de dood ingaan.

Ik wordt langzaamerhand misselijk over de gezannik van onschuldige kindertafrelen in een Jeruzalemse eethuis.

2 keer was die Eethuis Szabbo doelwit van Palestijnse acties en toch is het verheven als een soort mini Dachau.

Ourzazate
20-04-05, 23:58
Geplaatst door Xavier
Ik zei ook 'grotendeels'. Niet te vergelijken met de ellende die in bijna alle Arabische landen heerst. Maar kennelijk blijven Arabieren liever vingerwijzen, dan een oplossing voor hun eigen problemen te zoeken.

Overal heerst ellende, niet alleen in de Arabische wereld. Democratie wil niet per saldo zeggen dat het er goed of menselijk aan toe gaat. Ik hoef jou niet te vertellen hoe de oorspronkelijke bewoners van Amerika en Australie behandeld worden op hun eigen grond. Corruptie viert hoogtij overal, ook in Nederland. In Spanje heeft een kennis van mij 3 rechters omgekocht. Kinder en vrouwenhandel is springlevend in Nederland anno 2005, Nederland speelt zelfs de belangrijkste rol in deze misselijkmakende praktijken. De Conventie van Geneve wordt op grote schaal overtreden door westerse landen zoals Amerika (Guantanomo Bay, VS gevangenissen). En zo kan ik nog wel even doorgaan...:).

Inderdaad, er is flink wat mis in de Arabische wereld. Maar er is evenveel zo niet meer mis in de westerse wereld. Dan is voor mij het rekensommetje snel gemaakt: in de arab landen is vnl sprake van dictaturen en dat brengt de nodige ellende met zich mee, in de westerse landen is vaak sprake van een democratie en desondanks is er sprake van de nodige ellende. Ding dong...:).

Wizdom
21-04-05, 09:12
Hier een uitgebreide fundamentele analyse op terrorisme en aanverwante oorzaken van de ellende die nog tot op de dag van vandaag doorwerken... Niet dat oppervlakkige gedoe over symptomen...

Darwinisme is daar blijkens een niet te onderschatten element in geweest en werkt nog steeds door in de Psyche van heel wat machthebbers die denken in termen van superioriteit, overleven van de 'sterkste', etc... Allemaal ingedienten voor catastrofe...

http://www.harunyahya.com/disasters03.php

Simon
21-04-05, 09:18
Geplaatst door Wizdom
Hier een uitgebreide fundamentele analyse op terrorisme en aanverwante oorzaken van de ellende die nog tot op de dag van vandaag doorwerken... Niet dat oppervlakkige gedoe over symptomen...

Darwinisme is daar blijkens een niet te onderschatten element in geweest en werkt nog steeds door in de Psyche van heel wat machthebbers die denken in termen van superioriteit, overleven van de 'sterkste', etc... Allemaal ingedienten voor catastrofe...

http://www.harunyahya.com/disasters03.php

Nou het is populair wetenschappelijke 'crap' die link die je daar geeft. Dan kan je net zo goed beweren dat het onderscheid dat gemaakt wordt tussen gelovigen en ongelovigen binnen religies een vorm van racisme is die tot op de dag van vandaag doorwerkt. En het is dan ook niet zo moeilijk met legio voorbeelden te komen maar erg diepgaand vind ik zo'n benadering zeker niet! Meer een makkelijk theorietje voor de propaganda.

Wizdom
21-04-05, 09:22
Geplaatst door Simon
Nou het is populair wetenschappelijke 'crap' die link die je daar geeft. Dan kan je net zo goed beweren dat het onderscheid dat gemaakt wordt tussen gelovigen en ongelovigen binnen religies een vorm van racisme is die tot op de dag van vandaag doorwerkt. En het is dan ook niet zo moeilijk met legio voorbeelden te komen maar erg diepgaand vind ik zo'n benadering zeker niet! Meer een makkelijk theorietje voor de propaganda.

Het is geen propaganda maar het zijn keiharde feiten... Er is sinds de introductie van de Darwinisme doctrine in de geschiedenis niet in zo'n korte tijd zoveel ellende geweest...

Het vreemde is dat desondanks veel mensen nog aan deze destructieve doctrine vast houden...

Simon
21-04-05, 09:37
Geplaatst door Wizdom
Het is geen propaganda maar het zijn keiharde feiten... Er is sinds de introductie van de Darwinisme doctrine in de geschiedenis niet in zo'n korte tijd zoveel ellende geweest...

Het vreemde is dat desondanks veel mensen nog aan deze destructieve doctrine vast houden...

Ja maar het is nogal makkelijk om zaken met elkaar in verband te brengen die niks met elkaar te maken hebben. Zo is ook wel het nationaal-socialisme van de Duitsers opgehangen aan Nietzsche en zelfs aan de muziek van Wagner. Met een wetenschappelijke benadering heeft dat echter niks te maken. En zoals gezegd, kan je dan bijvoorbeeld ook wel het katholieke geloof de schuld geven van de misdaden van Hitler (hij was katholiek).

Ik vergat nog het aantal terroristische aanslagen door moslims: dan kan je toch ook niet langer vasthouden aan een destructieve religie als de Islam? Op dat niveau bewegen zich jouw beweringen ongeveer. Goedkope propaganda (al dan niet bewust).

Prlwytzkofski
21-04-05, 09:38
Geplaatst door Wizdom
Het is geen propaganda maar het zijn keiharde feiten... Er is sinds de introductie van de Darwinisme doctrine in de geschiedenis niet in zo'n korte tijd zoveel ellende geweest...



Post hoc redenering heet dat:

Er is sinds de introductie van de beetwortelsuiker en de kunstboter in de geschiedenis niet in zo'n korte tijd zoveel ellende geweest...

Ovrigens is Yayah een charlatan.

Wizdom
21-04-05, 09:41
Geplaatst door Prlwytzkofski
Post hoc redenering heet dat:

Er is sinds de introductie van de beetwortelsuiker en de kunstboter in de geschiedenis niet in zo'n korte tijd zoveel ellende geweest...

Ok dan.... Met als legitimiteit het Darwinisme...

Xavier
21-04-05, 09:54
Geplaatst door Al Sawt
Wij Arabieren voeren onze eigen politieke proces, net als Europa tussen 1900 en 1945. Het was maar 60 jr. geleden dat een deel van Europa haar proces had voltooid en dat is niet veel. Er zijn zat mensen die een open wond over hebben van die proces.

Welk politiek proces? De Islamitische wereld staat al ruim 500 jaar stil. Mede door buitenlandse druk begint er de laatste tijd wat te bewegen.

Prlwytzkofski
21-04-05, 09:56
Geplaatst door Wizdom
Ok dan.... Met als legitimiteit het Darwinisme...

Begrijp niet wat je bedoelt. Zonder dollen.

Wizdom
21-04-05, 10:02
Geplaatst door Prlwytzkofski
Post hoc redenering heet dat:

Er is sinds de introductie van de beetwortelsuiker en de kunstboter in de geschiedenis niet in zo'n korte tijd zoveel ellende geweest...

Ovrigens is Yayah een charlatan.

Niet zo simplistisch... Waarom zou Yayah een charlatan zijn omdat hij op een degelijke manier zijn verhaal onderbouwt....

taouanza
21-04-05, 10:13
Geplaatst door Xavier
Welk politiek proces? De Islamitische wereld staat al ruim 500 jaar stil. Mede door buitenlandse druk begint er de laatste tijd wat te bewegen.

Moord van onschuldige burgers ga jij een beetje beschrijven als een duwtje in de goede richting.
Nou je hebt inderdaad nou mijn hele stelling onder uit gehaald.Bravo!:moe:

Prlwytzkofski
21-04-05, 12:27
Geplaatst door Wizdom
Niet zo simplistisch... Waarom zou Yayah een charlatan zijn omdat hij op een degelijke manier zijn verhaal onderbouwt....

Hij is een charlatan omdat hij dat niet doet. Geef mij een pagina Yayah en ik wijs je drie denkfouten aan. Heus.

Xavier
21-04-05, 12:31
Geplaatst door taouanza
Moord van onschuldige burgers ga jij een beetje beschrijven als een duwtje in de goede richting.
Nou je hebt inderdaad nou mijn hele stelling onder uit gehaald.Bravo!:moe:

“The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. It is its natural manure.”

Thomas Jefferson


Niet dat ik de oorlogsmisdaden van de Amerikanen goedkeur hoor. Maar vrijwel geen enkel land heeft zijn vrijeheid kunnen bevechten zonder slachtoffers.

taouanza
21-04-05, 12:35
Geplaatst door Xavier
“The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. It is its natural manure.”

Thomas Jefferson


Niet dat ik de oorlogsmisdaden van de Amerikanen goedkeur hoor. Maar vrijwel geen enkel land heeft zijn vrijeheid kunnen bevechten zonder slachtoffers.
Je spreekt jezelf tegen. What else is new.

Xavier
21-04-05, 12:42
Geplaatst door taouanza
Je spreekt jezelf tegen. What else is new.

Oh ja? Wat verwachten de Arabieren dan? Dat de vrijheid hun in de schoot komt vallen?

taouanza
21-04-05, 12:43
Geplaatst door Xavier
Oh ja? Wat verwachten de Arabieren dan? Dat de vrijheid hun in de schoot komt vallen?

EN je had voor moslims geen andere maatstaven zei je?

Wizdom
21-04-05, 12:44
Geplaatst door Prlwytzkofski
Hij is een charlatan omdat hij dat niet doet. Geef mij een pagina Yayah en ik wijs je drie denkfouten aan. Heus.

Ik zou zeggen begin maar bij de link die ik hierboven heb aangegeven (pagina 5).... Let ook op de voetnoten die als referentie zijn gegeven... Misschien kun je daar ook wat mee...?

Xavier
21-04-05, 12:52
Geplaatst door taouanza
EN je had voor moslims geen andere maatstaven zei je?

Nee, wij hebben de Spanjaarden d'r toch ook moeten uitschoppen of niet dan?

taouanza
21-04-05, 12:59
Geplaatst door Xavier
Nee, wij hebben de Spanjaarden d'r toch ook moeten uitschoppen of niet dan?

Is dat wat ik die Spaanse weesjes moest vertellen over 11 maart?

Xavier
21-04-05, 13:05
Geplaatst door taouanza
Is dat wat ik die Spaanse weesjes moest vertellen over 11 maart?

:verward:

Je hebt geen munitie meer zie ik...

taouanza
21-04-05, 13:07
Geplaatst door Xavier
:verward:

Je hebt geen munitie meer zie ik...

:haha:
Wat ben jij sneu!

Xavier
21-04-05, 13:11
Geplaatst door taouanza
:haha:
Wat ben jij sneu!

Omdat ik het verband niet zie tussen de noodzaak om je vrijheid te bevechten, en Spaanse weesjes tgv 11 maart?

Ja, dan ben ik sneu...

taouanza
21-04-05, 13:17
Geplaatst door Xavier
Omdat ik het verband niet zie tussen de noodzaak om je vrijheid te bevechten, en Spaanse weesjes tgv 11 maart?

Ja, dan ben ik sneu...

Kan je er niet tegen als ik ontopic blijf. Ik weet percies waar deze topic over begon en wat jij allemaal tegen mij zei. Jij kennelijk niet.

Xavier
21-04-05, 13:22
Geplaatst door taouanza
Kan je er niet tegen als ik ontopic blijf. Ik weet percies waar deze topic over begon en wat jij allemaal tegen mij zei. Jij kennelijk niet.

Ik ook, en spaanse weesjes hebben niets te maken met 'terugslaan', zoals jij suggereert. Iedereen heeft het recht - mischien wel de plicht - om zich te verzetten tegen zijn onderdrukker. En ja, dat gaat vrijwel nooit zonder bloedverlies. Vandaar dat ik naar de Spanjaarden wees, die wij ook niet zonder verliezen hebben verjaagd. Maar daarna die rare gedachtenkronkel van je, naar die weesjes, slaat nergens op.

Eke
21-04-05, 14:30
Geplaatst door Ourzazate
Overal heerst ellende, niet alleen in de Arabische wereld. Democratie wil niet per saldo zeggen dat het er goed of menselijk aan toe gaat. Ik hoef jou niet te vertellen hoe de oorspronkelijke bewoners van Amerika en Australie behandeld worden op hun eigen grond. Corruptie viert hoogtij overal, ook in Nederland. In Spanje heeft een kennis van mij 3 rechters omgekocht. Kinder en vrouwenhandel is springlevend in Nederland anno 2005, Nederland speelt zelfs de belangrijkste rol in deze misselijkmakende praktijken. De Conventie van Geneve wordt op grote schaal overtreden door westerse landen zoals Amerika (Guantanomo Bay, VS gevangenissen). En zo kan ik nog wel even doorgaan...:).

Inderdaad, er is flink wat mis in de Arabische wereld. Maar er is evenveel zo niet meer mis in de westerse wereld. Dan is voor mij het rekensommetje snel gemaakt: in de arab landen is vnl sprake van dictaturen en dat brengt de nodige ellende met zich mee, in de westerse landen is vaak sprake van een democratie en desondanks is er sprake van de nodige ellende. Ding dong...:).

Ik ben het wel met je eens, maar op het laatst gaat mijn ding-dong iets anders klinken :D
Hoe be-eindig je een diktatuur die je niet bevalt zonder bloedvergieten ?

En hoe vrij ben je als je een andere opvatting hebt ?

Wat ik een vergroeiing van de democratie vind, en dan kijk ik nu even naar de States, is het feit dat je een enorm spektakel moet opzetten en dus een hele volle portemonnee daar moet hebben om verkozen te worden.. Dus niet de besten winnen, maar de rijksten of zij met de rijkste vrienden.Dan schep je waarschijnlijk ook verplichtingen..Daarbij moet je er ook nog ooglijk uit zien :lole: en vlot zijn.

Wat ik een groot voordeel vind is dat je de regering kunt laten struikelen als je het er niet mee eens bent als meerderheid.. En dat je enigzins bij kunt sturen .Door kamervragen en door verkiezingen.

taouanza
21-04-05, 14:45
Geplaatst door Xavier
Ik ook, en spaanse weesjes hebben niets te maken met 'terugslaan', zoals jij suggereert. Iedereen heeft het recht - mischien wel de plicht - om zich te verzetten tegen zijn onderdrukker. En ja, dat gaat vrijwel nooit zonder bloedverlies. Vandaar dat ik naar de Spanjaarden wees, die wij ook niet zonder verliezen hebben verjaagd. Maar daarna die rare gedachtenkronkel van je, naar die weesjes, slaat nergens op.


:maf2:

Ik hou maar op straks barst je nog in tranen uit.

Prlwytzkofski
21-04-05, 14:46
Geplaatst door Wizdom
Ik zou zeggen begin maar bij de link die ik hierboven heb aangegeven (pagina 5).... Let ook op de voetnoten die als referentie zijn gegeven... Misschien kun je daar ook wat mee...?

OK, doen we. Je moet me wel even de tijd gunnen.

AARDIG
21-04-05, 19:14
Bron: faithfreedom.org

Het is maar net waar je je info vandaan haalt. :rolleyes:


"I try to interprete Islam in a language that nigger Muslims understand.

As far as I am concerned all Muslims are lowest of the breed."

Orakel
21-04-05, 19:47
Geplaatst door Xavier
How Much Islam is Responsible for Making Muslims Terrorists

By Ali Sina

One factor is xenophobia or the distrust of the non-Muslims. Many Islamic countries actively and systematically promote the hatred of the Jews, the America and the West in general. You must see yourself as the victim and the non-Muslims as the oppressors in order to hate them enough to kill them. A great number of Muslims, perhaps the majority, are at this stage. Not all these Muslims are going to become terrorists, but a great majority of them are convinced that America and particularly the Jews are responsible for everything that is wrong in their lives. Just read what they write on the Internet and you’ll see their favorite line of “defense of Islam” is to blame the Jews and America .
[/URL]

Wat een hoop onzin in dit artikel zeg.
Ja, er is een hoop mis in de Arabische wereld en ja, er is een hoop geklaag en verleggen van verantwoordelijkheden.
Maar dat een grote meerderheid overtuigd is dat de Joden en de Amerika vernatwoordelijk zijn voor het falen van de Arabische wereld, is gelul.
Let trouwens ff op de nuance: het is niet Israel and America, of the Jews and the Americans, maar the Jews and America.

Ondanks de grote onvolkomenheden van de Arabische wereld zelf, mag er anders ook best oog zijn voor de rol van andere mogendheden bij de instandhouding of bestrijding van de ellende in de Arabsiche wereld.
Daar zijn ook hier al boeken genoeg over geschreven, dus ga ik niet ook nog es doen.

Al Sawt
22-04-05, 00:11
Geplaatst door Xavier
Welk politiek proces? De Islamitische wereld staat al ruim 500 jaar stil. Mede door buitenlandse druk begint er de laatste tijd wat te bewegen. Is dit alles wat je nog toe te voegen had?

Ik kan er lekker inhakken, maar dat bespaar ik je.

Al Sawt
22-04-05, 00:19
Mag ik je eerst bedanken voor de eer die mij toevalt, omdat je een van je eerste reacties aan mij besteedt!

Ook al probeer je je discussie te vervolgen.


Geplaatst door twasla
Ach gossie,

het arme schaap kon het weer niet alleen af en is bij Taoumuhahahahahanza gaan klagen :giechel:
. [/B] Voor wie is het bedoelt?




Geplaatst door twasla


Nou ben ik van de stelling: iedere dode is er één teveel. Maar de doden aan één kant gebruiken als legitimatie om er zelf maar eens op los te hakken is en blijft oog om oog en tand om tand en dat heeft nog nooit echt gewerkt. Dat geldt dus ook voor Israelische vergeldingsacties, maar in deze topic ging het ff alleen over Moslimterrorisme.. [/B] Totdat een zekere individu over Israelische kinderen begon. Dan sleep je een conflict bij deze materie.

Geplaatst door twasla



En ik was al kotsmisselijk van types die alleen maar janken over de onschuldige slachtoffers die onder Moslims vallen. Wees dan gewoon eerlijk en zeg ronduit dat je een stijve plasser krijgt van Israelische kinderlijkjes.. [/B]Ze doen me even veel pijn, als de pijn die een gemiddelde Israelier voelt voor vermoorde Palestijnse kinderen.



Geplaatst door twasla


Het is en blijft een gruwelijk laffe daad. Als je echt zit met onschuldige slachtoffers dan schamper je er niet zo over. Nee, ik geloof niet echt dat jij je iets kan voorstellen bij menselijk leed tenzij het je verhaal goed uitkomt.. [/B] God was selectief met uitdelen van gevoel en emoties. Wij Moslims zijn overgeslagen en Westerlingen viel die beurt echter wel ten eer.

Daarom kan ik me inderdaad nauwelijks iets voorstellen van de leed van een agressor. Israel is een agressor en elke gedode Israelier is geheel op de conto van de Israelische samenleving te schrijven.

Eke
22-04-05, 14:21
Geplaatst door Al Sawt

Ze doen me even veel pijn, als de pijn die een gemiddelde Israelier voelt voor vermoorde Palestijnse kinderen.



El Sawt, waarom vergelijk je je met ander mensen die op dit moment in je leven jouw vijand(?) zijn ?

Het gaat toch om jou, om je eigen gevoel ?

Al Sawt
22-04-05, 14:43
Geplaatst door Eke
El Sawt, waarom vergelijk je je met ander mensen die op dit moment in je leven jouw vijand(?) zijn ?

Het gaat toch om jou, om je eigen gevoel ? Omdat individuen die het constant hebben over gedode Israelische kinderen, nauwelijks interesse hebben voor de meer dan 2 duizend vermoordde Palestijnse kinderen en telkens zeiken over een klein verwaarloosbaar aantal van Israelische kinderen.:kotsen:

Alsof de onschuld bij een Palestijns kind, betrekkelijk is.

En juist dankzij die ongevoelige klootzakken als Xavier, Canaris en Kaaskop, wordt mijn gevoel onderhevig aan apathie!

Eke
22-04-05, 20:19
Geplaatst door Al Sawt


En juist dankzij die ongevoelige klootzakken wordt mijn gevoel onderhevig aan apathie!


Door jouw woede over ongevoeligheid, onge-interesseerdheid van die lui die NIET STILSTAAN bij het feit dat ze kinderen doden (en vaders, en moeders)
laat je je eigen gevoel ook uitdoven.. (Hiawatha !!!je houdt van kinderen :rambo: )..

Wat zijn de wegen naar de oplossing??? De vrede komt eraan, he ?

Xavier
22-04-05, 20:28
Geplaatst door Al Sawt
En juist dankzij die ongevoelige klootzakken als Xavier, Canaris en Kaaskop, wordt mijn gevoel onderhevig aan apathie!

Je laat je wel weer kennen hier.

Geen enkel leed laat mij koud, ook niet van de Palestijnen.

Ik heb in ieder geval nog nooit Israelische aanvallen vergoelijkt. En dat heb ik jou wel zien doen bij aanslagen waarbij onschuldige joodse kinderen het leven lieten.

Dus je loopt weer uit je hypocriete nek te zwetsen.

Al Sawt
27-04-05, 15:19
Geplaatst door twasla2
Noem nou eens een post van ondergetekende (kaassie dus, ga maar klikken bij je baasje)
Laat ik maar eerst iets verduidelijken. Ik heb nog nooit de behoefte gehad, om jou van Maroc.nl te laten bannen.

Ik heb nog nooit Taouanza beinvloedt om jouw zielige persoontje van Maroc.nl te verwijderen. Sterker nog ik zie jouw aanwezigheid op Maroc.nl als een verrijking.

Als je geband bent, dan is dat tussen jouw en Taouanza. Maar probeer geen illusie voor te houden, dat mijn capaciteiten om jouw inhoudelijk te bekampen tekort schieten, om bij T te lobbien voor jouw verwijdering.

Ik heb nog nooit en nooit een discussie verloren op Maroc.nl.
En dat geldt ook voor de discussie`s die ik met jouw hebt gevoerdt. Dus probeer je trots niet terug te winnen door je bans op mij af te schuiven.



waarin ik stel dat het leed van Palestijnse kinderen me geen reet interesseert of er niet toe doet. Ik heb alleen niks met dat gegooi met lijken, voor mij is ieder dood kind een tragisch verlies.
Keer op keer wordt er naar een onbeduinde pizzeria in Jeruzalem gewijzen, om de leed van Israelische kinderen te symboleseren. Keer op keer worden Israelische kinderen bij gehaaldt, om de Palestijnse 'terreur' aan te dikken.

En keer op keer vergeet men duizenden Palestijnse jeugdigde slachtoffers.


Verder heb je volgens mij een gaatje in je hoofd als je Israelische kinderen agressor acht, of ik moet hebben gemist dat er in Israel stemrecht is voor kinderen, sukkel. Ik had moeten zeggen, Israelische kinderen vormen onderdeel van de agressors.

Inderdaad hebben de Israelische kinderen geen stemrecht en zijn zij even onschuldig als hun Palestijnse leeftijdsgenoten.

Maar Israelische kinderen staan niet passief aan de kant van conflict. Ze worden niet door de Palestijnse geweld er bij gehaald, maar vaak worden ze door hun eigen ouders en overheid bij conflict gesleept.


Laat maar eens wat zien, praten we dan weer verder.
Erken eerst dat ik niets te maken heb met je Ban!

Mill
27-04-05, 15:20
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb nog nooit en nooit een discussie verloren op Maroc.nl.

Noem 'ns iemand die wel van zichzelf denkt dat 'ie ooit een discussie heeft verloren?

Al Sawt
27-04-05, 15:23
Geplaatst door Xavier
Je laat je wel weer kennen hier.

Geen enkel leed laat mij koud, ook niet van de Palestijnen.

Ik heb in ieder geval nog nooit Israelische aanvallen vergoelijkt. En dat heb ik jou wel zien doen bij aanslagen waarbij onschuldige joodse kinderen het leven lieten.

Dus je loopt weer uit je hypocriete nek te zwetsen. Bewijs eerst dat ik Israelische kinderdoden vergoeilijkt. Iets bagataliseren is heel wat anders dan vergoeilijken!

Dat de leed van Palestijnse kinderen jouw niet koud laten, is minder van belang. Wat wel van belang is binnen de discussie, is het feit dat veel Israel symphatisanten de Israelische kinderen bij discussie betrekken.

Voorts worden ze op een voetstuk geplaats en hun dood misbruikt.

Al Sawt
27-04-05, 15:24
Geplaatst door Mill
Noem 'ns iemand die wel van zichzelf denkt dat 'ie ooit een discussie heeft verloren? Namen die met feiten kunnen worden gestaafd!