PDA

Bekijk Volledige Versie : CMO en NMR moeten islamzendtijd delen



MO_NL
20-04-05, 10:00
De voor de islamitische stroming gereserveerde zendtijd van 195 uur radio en 65 uur televisie per jaar, gaat voor de helft naar het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) en voor de andere helft naar de Nederlandse Moslimraad (NMR).

Doordat beide organisaties er uiteindelijk niet in zijn geslaagd één gezamenlijke stichting op te richten, is bij hoge uitzondering afgeweken van het uitgangspunt dat slechts aan een organisatie per kerkelijke of geestelijke hoofdstroming zendtijd wordt toegewezen. Het Commissariaat voor de Media heeft besloten dat de zendtijd moet worden gedeeld.

Voorzitter van het Commissariaat Jan van Cuilenburg: ‘Het valt uit het oogpunt van doelmatigheid zeer te betreuren dat het uiteindelijk toch niet is gelukt om de beoogde samenwerking te realiseren en de stromingen binnen de Islam de gelegenheid te geven hun geloofsovertuiging in gezamenlijke zendtijd om te zetten. En dat terwijl al het mogelijke, langdurig en zorgvuldig, is gedaan om tot onderlinge overeenstemming te komen.’

Dit zat er al mijlenver aan te komen.

Afrux
20-04-05, 10:03
Ik ken beide organisaties niet en ze vertegenwoordigen mij niet.

En ik denk dat het voor de meeste moslims ook het geval is.

Wie voelt zich vertegenwoordigd door deze organisaties?


het is geen veraasing dat er ordinair gevochten werd om posities en belangen, het is helaas een karakterstiek van de huidige moslims...

taouanza
20-04-05, 10:23
Geplaatst door Afrux
Ik ken beide organisaties niet en ze vertegenwoordigen mij niet.

En ik denk dat het voor de meeste moslims ook het geval is.

Wie voelt zich vertegenwoordigd door deze organisaties?


het is geen veraasing dat er ordinair gevochten werd om posities en belangen, het is helaas een karakterstiek van de huidige moslims...

Hoezo?
Moslims zijn toch een homp met een mening.

Afrux
20-04-05, 10:50
Geplaatst door taouanza
Hoezo?
Moslims zijn toch een homp met een mening.

wat is een HOMP?