PDA

Bekijk Volledige Versie : Klachten over 'Hand van God'



Bofko
20-04-05, 15:08
AMSTERDAM (ANP) - De Reclame Code Commissie en telecombedrijf Versatel hebben tientallen klachten ontvangen over een reclamespot voor de rechtstreekse uitzendingen van het eredivisievoetbal. In de commercial tikt de 'Hand van God' een doelpoging van Feyenoorder Romeo Castelen binnen.
De spot is volgens klagers onnodig kwetsend voor gelovigen. Het reclamefimpje is sinds maandag te zien op televisie als onderdeel van de campagne voor een supersnelle adsl-verbinding met het exclusieve aanbod van alle eredivisiewedstrijden. De Reclame Code Commissie telde woensdagochtend al twintig klachten. Versatel sprak over enkele boze e-mailtjes en telefoontjes.

Voetballiefhebber
Een woordvoerder van het internetbedrijf zegt dat de reclame puur bedoeld is voor de voetballiefhebber. De doelgroep snapt volgens Versatel onmiddellijk de knipoog naar het befaamde doelpunt van Diego Maradona tijdens Argentinië-Engeland in de kwartfinale van het wereldkampioenschap in 1986. ,,Het was niet de bedoeling om mensen te kwetsen of om spot te drijven met het geloof.''

Tweede keer
De Reclame Code Commissie heeft drie klachten in behandeling genomen en buigt zich op 10 mei over de omstreden spot. Het is voor de tweede keer in korte tijd dat de commissie een commercial van Versatel moet gaan bekijken. ,,Hoewel sommigen de humor zal ontgaan, betekent dat niet dat de uiting ontoelaatbaar is'', luidde in februari het oordeel over een spotje waarin een een duif zich te pletter lijkt te vliegen tegen een raam.

home.nl

Max Stirner
20-04-05, 15:23
Geplaatst door Bofko
AMSTERDAM (ANP) - De Reclame Code Commissie en telecombedrijf Versatel hebben tientallen klachten ontvangen over een reclamespot voor de rechtstreekse uitzendingen van het eredivisievoetbal. In de commercial tikt de 'Hand van God' een doelpoging van Feyenoorder Romeo Castelen binnen.
De spot is volgens klagers onnodig kwetsend voor gelovigen. Het reclamefimpje is sinds maandag te zien op televisie als onderdeel van de campagne voor een supersnelle adsl-verbinding met het exclusieve aanbod van alle eredivisiewedstrijden. De Reclame Code Commissie telde woensdagochtend al twintig klachten. Versatel sprak over enkele boze e-mailtjes en telefoontjes.

Voetballiefhebber
Een woordvoerder van het internetbedrijf zegt dat de reclame puur bedoeld is voor de voetballiefhebber. De doelgroep snapt volgens Versatel onmiddellijk de knipoog naar het befaamde doelpunt van Diego Maradona tijdens Argentinië-Engeland in de kwartfinale van het wereldkampioenschap in 1986. ,,Het was niet de bedoeling om mensen te kwetsen of om spot te drijven met het geloof.''

Tweede keer
De Reclame Code Commissie heeft drie klachten in behandeling genomen en buigt zich op 10 mei over de omstreden spot. Het is voor de tweede keer in korte tijd dat de commissie een commercial van Versatel moet gaan bekijken. ,,Hoewel sommigen de humor zal ontgaan, betekent dat niet dat de uiting ontoelaatbaar is'', luidde in februari het oordeel over een spotje waarin een een duif zich te pletter lijkt te vliegen tegen een raam.

home.nl


Alle gekrenkte onderdaantjes kunnen gerust zijn.......God neemt heus zelf wel zijn maatregelen om dit soort schandelijke beledigingen te wreken.....

....Kijk maar naar Diego........

Simon
20-04-05, 16:07
Op AT5 hebben ze het altijd over Godenzonen als ze het over de voetballers van Ajax hebben. Ajax zelf is ook een God. Enfin het voorrecht om te verwijzen naar God is toch niet voorbehouden aan oude mannen met een jurk aan?

Bofko
20-04-05, 16:18
Ook niet bepaald zonder hoogmoed is de uitspraak van de kersverse Ijslandse oudwereld-kampioen schaken Bobby Fischer.
Fischer werd gevraagd hoe hij tegen God zou spelen. Hij antwoordt:
Met zwart zou ik geen schijn van kans tegen Hem maken, maar met wit speel ik gewoon Spaans. Dat is zo'n uitgebalanceerde opening. Dan maakt Hij me niets. Maar misschien speelt Hij wel Siciliaans. Dan speel ik toch de variant met loper c4. Daarmee moet ik remise kunnen maken.


Geplaatst door Simon
Op AT5 hebben ze het altijd over Godenzonen als ze het over de voetballers van Ajax hebben. Ajax zelf is ook een God. Enfin het voorrecht om te verwijzen naar God is toch niet voorbehouden aan oude mannen met een jurk aan?

Gelukkig is het godenzonen en niet zonen van God.

Anders was er allang protest geweest. Het meervoud goden wordt blijkbaar geassocieerd met heidendom, en dan is het dus geen blasfemie.

helly2002
20-04-05, 17:47
ik kan me hier niet druk om maken ookal ben ik christen .de hand van god was toch bij maradonna?.wel ver achteruitgegaan als je dan bij castelen weer bovenkomt .

RinC
20-04-05, 18:09
Ik overweeg ook om een Versatel te nemen. 40 euro is echt cheap! Ik betaalde alleen voor Chello al 49 euro ofzo. Stelletje afzetters!

Simon
20-04-05, 23:03
Geplaatst door RinC
Ik overweeg ook om een Versatel te nemen. 40 euro is echt cheap! Ik betaalde alleen voor Chello al 49 euro ofzo. Stelletje afzetters!

Zie je daar ook de 'hand van God' in ?

RinC
20-04-05, 23:08
Geplaatst door Simon
Zie je daar ook de 'hand van God' in ?

http://www.versatel.nl/20mb/


Als je van voetbal en internetten houdt.

Simon
20-04-05, 23:20
Geplaatst door RinC
http://www.versatel.nl/20mb/


Als je van voetbal en internetten houdt.

Ja ik heb de reclame gezien. Men verwacht nu een prijzenslag. Ik hoop het maar want vind dat ADSL moet zakken in prijs. Volgens mij wordt er grof aan verdiend.