PDA

Bekijk Volledige Versie : Kaarsjes en witte rozen voor Wilders in Rotterdam zuid



Joesoef
20-04-05, 19:15
Foto's Wilders opgehangen in Rotterdamse straten

Uitgegeven: 20 april 2005 16:26
Laatst gewijzigd: 20 april 2005 16:32

ROTTERDAM - In drie straten in Rotterdam-Zuid hebben onbekenden dinsdagnacht foto's opgehangen van het bedreigde Tweede-Kamerlid Wilders. Bij de foto's lagen witte rozen en stonden waxinelichtjes. Er zijn geen teksten bij de foto's gevonden.

Wilders reageert geschokt op de vondst. "Ik kreeg kippenvel toen ik hoorde van de foto's." Het zou kunnen dat de bloemen zijn neergelegd als teken van rouw. Dat heeft Wilders woensdag doen besluiten aangifte te doen bij de politie, zo liet hij in een reactie weten.


De Rotterdamse politie heeft de foto's en bloemen weggehaald. Daarvoor is sporenonderzoek verricht. Volgens een politiewoordvoerster is niet met zekerheid te zeggen dat het om uitingen van haat gaat. Omdat ook een speelgoedbeertje is gevonden, zou het tevens om steunbetuigingen kunnen gaan.

Wilders weet niet of de foto's iets te maken hebben met de presentatie van zijn boek 'Kies voor Vrijheid' in het EO-programma Het Elfde Uur dinsdagavond. Het boek kwam woensdag in een oplage van tienduizend exemplaren uit. De uitgever van het boek wil 'om veiligheidsredenen' onbekend blijven.

Het boek is volgens Wilders een combinatie een verkiezingsprogramma en een verslag van zijn leven op de verschillende onderduikadressen waar hij de afgelopen tijd verbleef. "Ik heb het boek geschreven om de vele tienduizenden brieven en e-mails die ik van mensen heb gekregen, proberen te beantwoorden. Ik heb de mensen willen laten zien hoe mijn leven er nu uitziet." In het boek heeft Wilders naar eigen zeggen een 'onafhankelijkheidsverklaring' toegevoegd, waarin hij pleit voor vrijheid.

Eke
20-04-05, 19:19
scary ! :wat?!: een politicus bestrijd je in het parlement. Of door zijn kiezers mer argumenten over te halen op jou te stemmen !!!

Kid Capri
21-04-05, 00:12
Geplaatst door Eke
scary ! :wat?!: een politicus bestrijd je in het parlement. Of door zijn kiezers mer argumenten over te halen op jou te stemmen !!!

Doe niej zo hysterisch.

Rotterdam-Zuid: Fortuyngebied.

Of gaan we nu opperen dat alle Marokkanen uit Rotterdam preventief moeten worden opgesloten?

K.

Eke
21-04-05, 09:53
Geplaatst door Kid Capri
1)Doe niej zo hysterisch.

2)Rotterdam-Zuid: Fortuyngebied.

3)Of gaan we nu opperen dat alle Marokkanen uit Rotterdam preventief moeten worden opgesloten?

K.

1)het LIJKT me griezelig, een soort Hitchcock-effekt. Jij bent natuurlijke een hele koele :wink:

2) Je bedoelt dat daar veel stemmers van hem wonen. En wat bedoel je daar dan mee. Ik wil niet vooruitlopen op zaken en meteen met vingertje wijzen.Zo wil ik zelf ook niet behandeld worden. En jij dan ?

3)Dat is een schandalig idee.Zowel dat ik dat zou opperen als het idee zelf.Onacceptabel.

Eke
21-04-05, 10:47
TOEVOEGING : overigens vind ik het ook een eng idee als die kaarsjes en roosjes uiting zijn van een persoonsverheerlijking.

Ik hou sowieso niet zo van groepen mensen met allemaal de neus dezelfde kant op..behalve als ze op de stoeprand staan om over te steken.