PDA

Bekijk Volledige Versie : Strax op Ned. 3



Kid Capri
20-04-05, 20:18
Allerzielen (20:20)

Vijftien korte sketches over moslims, integratie, de huidige sitautie in Nederland, ed. De film werd gemaakt als een reactie op de moord op Theo van Gogh.

Voor de mensen die niet van voetbal houden...

K.

Simon
20-04-05, 20:53
De 16 films zijn:

72 Maagden.
Regie: Michiel van Jaarsveld
02/11
Regie: Mijke de Jong
Besty
Regie: Tim Oliehoek, scenario: Tomass Ross
Dylan
Scenario en regie: Marco van Geffen
Genade
Regie: Nicole van Kilsdonk. Scenario: Mieke de Jong
Goodbye
Regie: Meral Uslu. Scenario: geinspireerd op gedicht van Y.Y.
Groeten uit Holland
Regie: Hanro Smitsman. Scenario: Philip Delmaar
Met uitzicht op bloemen
Regie: Maarten Treurniet. Scenario: Maria Goos
Nachtwacht
Scenario en regie: Norbert ter Hall.
Restaurant
Scenario en regie: Eddy Terstall
Stabat Mater
Een film van Mariecke van der Linden en Rob Schroder
Stofwolk
Scenario en regie: David Lammers
Storm
Regie: Rita Horst. Scenario: Robert Alberdink Thijm
Van 12 hoog
Scenario: Ger Beukenkamp
Vincent Destombes President Altadis E.U. 08/11/04 Lyon, Frankrijk. Concept, vormgeving en regie: Constant Dullaart
Welterusten Wilders
Regie:Peter de Baan. Scenario: Katrijn van As.

Meer informatie over de films is te vinden op: http://www.allerzielendefilm.nl/

RinC
20-04-05, 23:49
Die van 72 maagden vond ik wel goed.

De rest was minder. Vooral "van 12 hoog" Die was gewoon superslecht en had niks te maken met Theo. Beetje el Tawheed pesten.

AARDIG
20-04-05, 23:51
Die van 72 maagden vond ik wel goed.

Heb ik gemist.

Maar ja, voor maroc.nl prikkers was het volgens mij niet zo origineel. Alles is hier tig keer herhaald.

Kid Capri
20-04-05, 23:51
Ik vond het eerste filmpje nog wel gaan.

De rest was echt, echt, echt slecht...

Heel erg saai.

K.

RinC
20-04-05, 23:54
Geplaatst door Kid Capri
Ik vond het eerste filmpje nog wel gaan.

De rest was echt, echt, echt slecht...

Heel erg saai.

K.

Eerste was toch waarin de Turk schijnheilig werd neergezet? :hihi:

Simon
21-04-05, 00:01
Ik heb het niet uitgezien. Je moet er ook voor in de stemming zijn. Heb wel naar de NOVA uitzending over AHA gekeken waarin ze een toast uitbrengt in het TIME gebouw in New York.

RinC
21-04-05, 00:02
Geplaatst door Simon
Ik heb het niet uitgezien. Je moet er ook voor in de stemming zijn. Heb wel naar de NOVA uitzending over AHA gekeken waarin ze een toast uitbrengt in het TIME gebouw in New York.

Jammer dat al Zarqawi er niet bij was :D

Simon
21-04-05, 00:27
Geplaatst door RinC
Jammer dat al Zarqawi er niet bij was :D

Het is echt absurd als je haar in New York ziet. Ze kwam daar overal in de media en heeft een beetje een cult status. Ze kon ook niet verhullen min of meer verliefd te zijn op de USA en New York dus het zou mij niet verbazen als ze op een gegeven moment vertrokken is en iets bij de VN gaat doen. Dan realiseer je je ook - als ze een toast uitbrengt op 'van Gogh' - wat die naam daar betekent.
Ik vind het allemaal wel vreemd en realiseer mij wel dat daar veel meer diversiteit is dan in dit kikkerlandje. Ik weet niet hoe de integratie van moslims daar verloopt en heb ook wel eens begrepen dat het in de VS om een intellectuelere en beter opgeleide groep moslims gaat.

Kid Capri
21-04-05, 01:08
Geplaatst door Simon
Het is echt absurd als je haar in New York ziet. Ze kwam daar overal in de media en heeft een beetje een cult status. Ze kon ook niet verhullen min of meer verliefd te zijn op de USA en New York dus het zou mij niet verbazen als ze op een gegeven moment vertrokken is en iets bij de VN gaat doen. Dan realiseer je je ook - als ze een toast uitbrengt op 'van Gogh' - wat die naam daar betekent.
Ik vind het allemaal wel vreemd en realiseer mij wel dat daar veel meer diversiteit is dan in dit kikkerlandje. Ik weet niet hoe de integratie van moslims daar verloopt en heb ook wel eens begrepen dat het in de VS om een intellectuelere en beter opgeleide groep moslims gaat.

De moslims in de Verenigde Staten zijn veelal bekeerde zwarten. Het betreft daar geen immigranten uit ontwikkelingslanden. Nogal een verschil, hetgeen niet wil zeggen dat het geloof compleet verschillend is. Eén God, één boek, één geloof...;).

K.

Kid Capri
21-04-05, 01:13
Geplaatst door The_Reporter
Wellicht dat dit je zal interesseren (Malcolm-X): http://salafitalk.net/st/viewmessages.cfm?Forum=6&Topic=3409

Ik zal 't es morgen gaan bekijken.

(ik ga namelijk zo naar bed)

Maar bedankt...

K.

Simon
21-04-05, 10:11
Geplaatst door Kid Capri
De moslims in de Verenigde Staten zijn veelal bekeerde zwarten. Het betreft daar geen immigranten uit ontwikkelingslanden. Nogal een verschil, hetgeen niet wil zeggen dat het geloof compleet verschillend is. Eén God, één boek, één geloof...;).

K.

Nou ik weet dat het ook vaak gaat om kinderen van rijkere personen uit de moslimwereld die daar komen studeren en vervolgens blijven. Wel een verschil met hier. Ik denk ook dat het wat uitmaakt voor de opvattingen over het geloof.

Eke
21-04-05, 11:27
Het mooiste moment vond ik toen de 2 jongetjes hun 'walkie-talkie' in gebruik namen en op de achtergrond Just a perfect day begon te spelen, een schitterend nummer dat op het einde van de begrafenis van TVG klonk.