PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Ouders zijn slechte opvoeders'



Bofko
21-04-05, 09:11
HILVERSUM (ANP) - Leerkrachten hebben geen hoge pet op van de opvoedkwaliteiten van de gemiddelde ouder. De ouders besteden weinig tijd aan hun kroost, leggen de opvoeding vaak neer bij de school en verwachten veel van hun kinderen.
Dat blijkt uit een enquete die Intomart heeft uitgevoerd in opdracht van Netwerk KRO. De conclusies zijn woensdagavond bekendgemaakt bij Netwerk.
Bijna 60 procent van de leerkrachten zegt zich steeds vaker zorgen te maken over de thuissituatie van hun leerlingen. Bijna tweederde, 63 procent, is ongerust over de agressiviteit bij veel kinderen.
Bijna 70 procent (67) van de ondervraagde leerkrachten zegt dat ouders steeds vaker opvoedkundige taken op het bordje van de school leggen. Bijna 60 procent (57) vindt dat ouders te weinig tijd aan de opvoeding van hun kinderen besteden. Meer dan de helft van de ondervraagden, 52 procent, is van mening dat ouders meer van hun kind verwachten dan vroeger.
Volgens 57 procent van de onderwijsgevenden komen kinderen door alle druk en drukte vaak moe op school. Dit geldt zowel voor kinderen in de grote stad als voor kinderen op het platteland.

home.nl

~Panthera~
21-04-05, 09:29
Geinig, en niemand vraagt zich af, waardoor de kids zo aggressief worden ?
Dat lijkt me nu eens iets om uit te zoeken, als ik hun was.

TonH
21-04-05, 09:34
Geplaatst door ~Panthera~
Geinig, en niemand vraagt zich af, waardoor de kids zo aggressief worden ?
Dat lijkt me nu eens iets om uit te zoeken, als ik hun was.

Volgens mij staan hier juist enkele mogelijke antwoorden...

~Panthera~
21-04-05, 09:35
Geplaatst door TonH
Volgens mij staan hier juist enkele mogelijke antwoorden...

Shit ja, helemaal overheen gelezen.
Ben nog niet helemaal wakker. :dood:

TonH
21-04-05, 09:37
Geplaatst door ~Panthera~
Shit ja, helemaal overheen gelezen.
Ben nog niet helemaal wakker. :dood:

Je bedoelt dat je het stukje helemaal niet gelezen hebt? :zweep:

~Panthera~
21-04-05, 09:41
Geplaatst door TonH
Je bedoelt dat je het stukje helemaal niet gelezen hebt? :zweep:

Dat niet, maar soms lees ik te snel. :fpiraat: