PDA

Bekijk Volledige Versie : VN pakken misstanden in oorlog tegen terrorisme aan



Wizdom
21-04-05, 11:28
VN pakken misstanden in oorlog tegen terrorisme aan
Uitgegeven op 21 april 2005 om 12:10 uur

De Verenigde Naties gaan een deskundige aanstellen die schendingen van mensenrechten in de strijd tegen het terrorisme moet signaleren. Daartoe heeft de VN-mensenrechtencommissie donderdag besloten. De resolutie werd unaniem aangenomen en roept regeringen op om bij het bestrijden van terrorisme niet de mensenrechten, democratische beginselen en de wet te schenden.

Amnesty International en Human Rights Watch riepen de commissie op de mishandeling van gedetineerden door de Verenigde Staten te veroordelen. De mensenrechtenorganisaties willen ook dat de commissie erop aandringt dat Washington internationale waarnemers toegang verschaft tot terreurverdachten.

Mexico nam het initiatief tot de resolutie, die door 55 landen mede werd ingediend. De VS lieten weten zich deze week te hebben aangesloten bij de mede-indieners.

De deskundige wordt voor een periode van drie jaar aangesteld en krijgt de bevoegdheid informatie te verzamelen uit ,,alle relevante bronnen". Onduidelijk is nog of de deskundige in staat zal worden gesteld Amerikaanse detentiecentra zoals Guantanamo Bay op Cuba en Abu Ghraib in Irak te bezoeken.

~Panthera~
21-04-05, 12:13
Geplaatst door Wizdom
VN pakken misstanden in oorlog tegen terrorisme aan
Uitgegeven op 21 april 2005 om 12:10 uur

De Verenigde Naties gaan een deskundige aanstellen die schendingen van mensenrechten in de strijd tegen het terrorisme moet signaleren. Daartoe heeft de VN-mensenrechtencommissie donderdag besloten. De resolutie werd unaniem aangenomen en roept regeringen op om bij het bestrijden van terrorisme niet de mensenrechten, democratische beginselen en de wet te schenden.

Amnesty International en Human Rights Watch riepen de commissie op de mishandeling van gedetineerden door de Verenigde Staten te veroordelen. De mensenrechtenorganisaties willen ook dat de commissie erop aandringt dat Washington internationale waarnemers toegang verschaft tot terreurverdachten.

Mexico nam het initiatief tot de resolutie, die door 55 landen mede werd ingediend. De VS lieten weten zich deze week te hebben aangesloten bij de mede-indieners.

De deskundige wordt voor een periode van drie jaar aangesteld en krijgt de bevoegdheid informatie te verzamelen uit ,,alle relevante bronnen". Onduidelijk is nog of de deskundige in staat zal worden gesteld Amerikaanse detentiecentra zoals Guantanamo Bay op Cuba en Abu Ghraib in Irak te bezoeken.


OF niet dus, OF nadat alle "bewijzen" die negatief kunnen uitpakken, waarschijnlijk netjes zijn afgevoerd. :moe:

taouanza
21-04-05, 12:25
Geplaatst door ~Panthera~
OF niet dus, OF nadat alle "bewijzen" die negatief kunnen uitpakken, waarschijnlijk netjes zijn afgevoerd. :moe:

Er zijn al zoveel mensen vrijgelaten uit Abugraib en Guantanomobay.
Heb jij uitgebreid hun verhalen gehoord in de media.
Ikke niet wel maar wel van een van hun beulen: I dont understand why people wanna kill over some pictures.:kotsen:

~Panthera~
21-04-05, 13:09
Geplaatst door taouanza
Er zijn al zoveel mensen vrijgelaten uit Abugraib en Guantanomobay.
Heb jij uitgebreid hun verhalen gehoord in de media.
Ikke niet wel maar wel van een van hun beulen: I dont understand why people wanna kill over some pictures.:kotsen:

Die verhalen schaden het "imago" van de USA. :moe:

taouanza
21-04-05, 13:11
Geplaatst door ~Panthera~
Die verhalen schaden het "imago" van de USA. :moe:

Nou gelukkig lieten ze die Lindsey haar verhaal doen dat deed een hoop goed.:loens:

mark61
21-04-05, 13:14
De Engelse ex-gevangenen komen uitgebreid in het nieuws, en hebben processen aangespannen tegen de autoriteiten in de VS.

Simon
21-04-05, 13:17
Geplaatst door Wizdom
Onduidelijk is nog of de deskundige in staat zal worden gesteld Amerikaanse detentiecentra zoals Guantanamo Bay op Cuba en Abu Ghraib in Irak te bezoeken.

Nou de zware gevallen laat de VS martelen in Egypte, SA, Marokko, Jordanië etc.. Maar officieel bestaan die gevangen waarschijnlijk niet eens. Wel een lachertje dat de VS zich hierbij heeft aangesloten.

taouanza
21-04-05, 13:20
Geplaatst door mark61
De Engelse ex-gevangenen komen uitgebreid in het nieuws, en hebben processen aangespannen tegen de autoriteiten in de VS.

Ik heb bij Nova alleen die Syrier gezien die opgepakt werd naar aanleiding van de Vierdaagse. Maar dat werd oversneeuwt door van der Ven bij Knevel.

mark61
21-04-05, 13:20
Geplaatst door Simon
Wel een lachertje dat de VS zich hierbij heeft aangesloten.

ow hak niet eens gezien. Lachen om niet te huilen.

~Panthera~
21-04-05, 13:25
Geplaatst door taouanza
Nou gelukkig lieten ze die Lindsey haar verhaal doen dat deed een hoop goed.:loens:

ja, was ook goed nagespeelt.
Vast Ridley Scott voor ingehuurd. :moe:

Kid Capri
21-04-05, 13:28
Geplaatst door taouanza
Ik heb bij Nova alleen die Syrier gezien die opgepakt werd naar aanleiding van de Vierdaagse. Maar dat werd oversneeuwt door van der Ven bij Knevel.

Officieel heet dat volgens mij nog steeds een verijdeling van een aanslag te zijn. Ik heb, ook ná zijn vrijlating en verschijning in de media, nog meerdere malen mensen dit voorval zien aanhalen om het gevaar van terrorisme in Nederland kracht bij te zetten...

K.

mark61
21-04-05, 13:42
Geplaatst door taouanza
Ik heb bij Nova alleen die Syrier gezien die opgepakt werd naar aanleiding van de Vierdaagse. Maar dat werd oversneeuwt door van der Ven bij Knevel.

Ik bedoelde in eigen land. BBC etc. De NL media heb ik allang opgegeven.

~Panthera~
21-04-05, 13:46
Geplaatst door mark61
Ik bedoelde in eigen land. BBC etc. De NL media heb ik allang opgegeven.

:lol: :lole: :moe:

taouanza
21-04-05, 13:59
Geplaatst door Kid Capri
Officieel heet dat volgens mij nog steeds een verijdeling van een aanslag te zijn. Ik heb, ook ná zijn vrijlating en verschijning in de media, nog meerdere malen mensen dit voorval zien aanhalen om het gevaar van terrorisme in Nederland kracht bij te zetten...

K.

Zoals ik al zei. Ondergesneeuwt door Knevel.

~Panthera~
21-04-05, 14:02
Geplaatst door taouanza
Zoals ik al zei. Ondergesneeuwt door Knevel.

Die Knevel mogen ze van mij ook wel.........

:zweep: nee, nee, ik zeg het niet. :hihi: