PDA

Bekijk Volledige Versie : Subtieler betekent niet beschaafder



taouanza
21-04-05, 11:37
Twee jaar geëist tegen KLPD'er voor verkrachting

Gepubliceerd op woensdag 06 april 2005

LEEUWARDEN (ANP) - Tegen een 51-jarige agent van de waterpolitie, onderdeel van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), is woensdag voor de rechtbank in Leeuwarden twee jaar gevangenisstraf geëist wegens jarenlange lugubere verkrachting van zijn echtgenote.

Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt de man uit Menaldum er onder meer van zijn vrouw met een wapenstok te hebben verkracht en met een strop om de hals te hebben vastgebonden.

Wegens de gevoeligheid van de zaak werd de rechtszaak tegen de Friese KLPD'er achter gesloten deuren behandeld. Aanvankelijk zou slechts een deel van het proces niet openbaar zijn.

Mishandeling

De verdachte M. de S. zou van 1991 tot en met 2003 zijn vrouw seksueel hebben misbruikt. Ook zou de politieagent zijn vrouw hebben mishandeld door haar te piercen en stroomschokken te geven. De vrouw stelt dat ze door haar man geestelijk murw was gemaakt en daardoor niet de kracht had zich te verzetten tegen de mishandelingen. De rechtszaak werd woensdag in Leeuwarden door rechters uit Assen behandeld. Daarvoor is gekozen omdat de verdachte een bekende is van een medewerker van de rechtbank in Leeuwarden.

De Fries werd vorig jaar door het KLPD al op non-actief gesteld nadat de aantijging door zijn echtgenote op tafel kwamen. Advocaat E. van der Meer van de verdachte wilde woensdag niets over de zaak zeggen.


Ten eerste geloof ik niet dat er meer moslimvrouwen in BVMLhuizen zitten dan autochtone nietmoslimvrouwen.
En zelfs als het zo mocht zijn betekent het niet dat autochtone mannen minder mishandelen ze zijn gewoon meer subtieler.

Mill
21-04-05, 11:45
Geplaatst door taouanza
Ten eerste geloof ik niet dat er meer moslimvrouwen in BVMLhuizen zitten dan autochtone nietmoslimvrouwen.
En zelfs als het zo mocht zijn betekent het niet dat autochtone mannen minder mishandelen ze zijn gewoon meer subtieler.

Hoe weet je dat allemaal? Niet cynisch bedoeld.

taouanza
21-04-05, 11:49
Geplaatst door Mill
Hoe weet je dat allemaal? Niet cynisch bedoeld.

Er is een hele wereld buiten NVDD.
En mischien is mijn intresse en kritiek wel oprecht.
En mischien denk ik of zeg ik dingen niet alleen om autochone mannetjes te pesten maar benoem ik zaken zoals ik ze zie.
En je hoeft het niet met mij eens te zijn maar het is wel mijn visie en mijn mening.

Eke
21-04-05, 11:58
Waarom heeft die man geen TBS gekregen ? Over 2 jaar kan hij weer een andere vrouw in zijn huisje lokken...

Plus het feit dat hij een agent is...die hebben macht en daardoor soms 'de beschikking' over mensen.Eigenlijk zouden in deze funkties meer aandacht moeten zijn voor de persoon onder het petje.

Mill
21-04-05, 11:59
Geplaatst door taouanza
Er is een hele wereld buiten NVDD.
En mischien is mijn intresse en kritiek wel oprecht.
En mischien denk ik of zeg ik dingen niet alleen om autochone mannetjes te pesten maar benoem ik zaken zoals ik ze zie.
En je hoeft het niet met mij eens te zijn maar het is wel mijn visie en mijn mening.

Ja ja, OK.

Maar zijn autochtone mannetjes (die volgens jou evenveel mishandelen en verkrachten als allochtone mannetjes (welke allochtone? Marokkaanse, Surinaamse?)) gemiddeld subtieler in het mishandelen en verkrachten?
Of zijn alle autochtone mannetjes (die mishandelen en verkrachten) subtieler in het mishandelen en verkrachten?
Hoe zit het met half auto- en half allochtone mannetjes, zoals ik? Ik mishandel en verkracht niet, maar als ik daarmee begin, zal ik dan even subtiel, minder subtiel, of meer subtiel zijn in het mishandelen en verkrachten als en dan autochtone dan wel allochtone mannetjes?

Dat soort vragen (niet cynisch / provocerend / insinuerend / sarcastisch / neerbuigend / paternalistisch bedoeld).

taouanza
21-04-05, 12:04
Geplaatst door Mill
Ja ja, OK.

Maar zijn autochtone mannetjes (die volgens jou evenveel mishandelen en verkrachten als allochtone mannetjes (welke allochtone? Marokkaanse, Surinaamse?)) gemiddeld subtieler in het mishandelen en verkrachten?
Of zijn alle autochtone mannetjes (die mishandelen en verkrachten) subtieler in het mishandelen en verkrachten?
Hoe zit het met half auto- en half allochtone mannetjes, zoals ik? Ik mishandel en verkracht niet, maar als ik daarmee begin, zal ik dan even subtiel, minder subtiel, of meer subtiel zijn in het mishandelen en verkrachten als en dan autochtone dan wel allochtone mannetjes?

Dat soort vragen (niet cynisch / provocerend / insinuerend / sarcastisch / neerbuigend / paternalistisch bedoeld).

Nee je bent niet cynisch nee.

Rabi'ah.
22-04-05, 22:03
Ik denk niet dat het percentage autochtone mannen dat zijn vrouw mishandeld, lager ligt dan bij allochtone mannen.

De oververtegenwoordiging van allochtone vrouwen in BVML-huizen kan verklaard worden doordat autochtone vrouwen meestal familie en vrienden hebben waar ze naartoe kunnen en dat bij allochtone vrouwen niet altijd het geval is, omdat de familie in het buitenland zit of het als een schande ziet en de vrouw als de schuldige ziet of het gewoon niet wil weten.

Dat allochtone vrouwen oververtegenwoordigd zijn, wil dus niet zeggen dat het percentage mishandelde allochtone vrouwen hoger is.

Laatst hoorde ik dat Marokkaanse vrouwen oververtegenwoordigd zijn, maar creools-Surinaamse vrouwen nog meer.

Ook schijnt de helft van de allochtone vrouwen in BVML-huizen uit Hindoestaanse vrouwen te bestaan.


Rabiah.

Rabi'ah.
22-04-05, 22:09
Overigens, ik vind de daden van deze vent weinig subtiel.

Maar misschien bedoel je dat autochtonen naar de buitenwereld beter de schijn weten op te houden. ( de "achter de gordijntjes"-cultuur)

Maar het verschilt ook per gemeenschap.

Mensen klagen over Marokkanen omdat Marokkanen openlijk zijn en het gewoon duidelijk is dat er bij Marokkanen veel problemen spelen. Bij Turken zijn de problemen minstens even erg (grotere taalachterstand, georganiseerde misdaad, eerwraak), maar daar hoor je nooit iemand over omdat Turken alles achter de gordijntjes houden.

Bij Hindoestanen idem dito. Hindoestanen hebben de reputatie succesvoller te zijn dan creolen, maar de statistieken tonen aan dat creolen het juist veel beter doen. Maar bij de Hindoestanen wordt ook alles binnenskamers gehouden, dus het imago van die gemeenshap blijft overeind.

In dat licht gezien is de verontwaardiging van autochtonen over Marokkanen en de problemen van/veroorzaakt door de Marokkaanse gmeenschap ook hypocriet te noemen, want over Turken en Hindoestanen hoor je ze noot, simpelweg omdat ze er niks van merken.

Dus het gaat helemaal niet om integratie of vrouwenrechten of meer van dat fraais.

"Als je iets niet ziet, is het er niet": Daar doen autochtonen dus net zo hard aan mee.


Rabiah.