PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe internetextensie .eu bijna klaar



Bofko
21-04-05, 14:28
BRUSSEL - Na jaren voorbereiding krijgt de Europese Unie een eigen internetextensie. Vanaf volgend jaar zijn websites mogelijk die eindigen op .eu, in plaats van .com of .nl.
Een woordvoerder van de Europese Commissie zei donderdag dat de nieuwe 'top level domain' voordelen biedt voor bedrijven die de hele EU willen bereiken. Momenteel gebruiken die vaak websites die eindigen op .com. Nadeel daarvan is dat geschillen over de domeinnaam voor een Amerikaanse rechter moeten worden beslecht. Bij .eu zijn de Europese rechters en in laatste instantie het EU-Hof in Luxemburg bevoegd.
In eerste instantie mogen alleen overheden en merknamen zich aanmelden voor een .eu-domein, om te voorkomen dat andere partijen alle logische internetadressen wegkapen. De woordvoerder waarschuwde voor bedrijfjes die nu al .eu-adressen te koop aanbieden.

nu.nl

Zwarte Kat
21-04-05, 14:35
Geplaatst door Bofko

In eerste instantie mogen alleen overheden en merknamen zich aanmelden voor een .eu-domein,

De woordvoerder waarschuwde voor bedrijfjes die nu al .eu-adressen te koop aanbieden.

nu.nl

:boeps: Ik heb 2 domeinnamen besteld als particulier

~Panthera~
21-04-05, 14:41
Geplaatst door Zwarte Kat
:boeps: Ik heb 2 domeinnamen besteld als particulier


Helaas. :cola:
En wat ga je nu stemmen ? :hihi:

Zwarte Kat
21-04-05, 14:46
Geplaatst door ~Panthera~
Helaas. :cola:
En wat ga je nu stemmen ? :hihi:

:hihi: Ik stem zowiezo altijd bij alles en iedereen tegen.

Bofko
21-04-05, 14:48
Geplaatst door Zwarte Kat
:boeps: Ik heb 2 domeinnamen besteld als particulier

Gewoon niet betalen als ze geleverd worden. :blowen:

~Panthera~
21-04-05, 14:48
Geplaatst door Zwarte Kat
:hihi: Ik stem zowiezo altijd bij alles en iedereen tegen.

:hihi:

mark61
21-04-05, 14:49
Geplaatst door Zwarte Kat
:boeps: Ik heb 2 domeinnamen besteld als particulier

Een particulier is toch een merknaam?

Zwarte Kat
21-04-05, 14:52
Geplaatst door Bofko
Gewoon niet betalen als ze geleverd worden. :blowen:

Ik heb ze al gemachtigd dat wanneer ik de loting win dat ze de poen van mn rekening mogen plukken.....

RinC
21-04-05, 14:54
www.turkije.eu

Bofko
21-04-05, 14:54
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik heb ze al gemachtigd dat wanneer ik de loting win dat ze de poen van mn rekening mogen plukken.....

Nou, ik wacht nog even op de extensie .un (universe) voordat ik domeinnamen aan ga vragen.

Zwarte Kat
21-04-05, 14:57
Geplaatst door Bofko
Nou, ik wacht nog even op de extensie .un (universe) voordat ik domeinnamen aan ga vragen.

:p Jij megalomaan!