PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims delen rozen uit in ziekenhuis Harderwijk



Marsipulami
21-04-05, 16:38
Moslims delen rozen uit in ziekenhuis St Jansdal
van onze verslaggevers

21 APRIL 2005 - HARDERWIJK - Moslims in Harderwijk hebben gisteravond driehonderd rozen uitgedeeld aan patiënten van het ziekenhuis St Jansdal. Met die roos, op de verjaardag van profeet Mohammed, willen zij de islam positiever in beeld brengen.

Alleen mochten de rozen niet zelf worden uitgedeeld aan patiënten. Die drukte kwam het ziekenhuis, zo rond etenstijd, niet goed uit. ‘Wel jammer, want dan komt het gebaar minder over.’ Maar we hebben ze nu afgegeven bij de ingang’, zegt initiatiefnemer Ahmet Nazligül van de stichting Bevordering Betrokkenheid Harderwijk.

Eén roos kan hij wel persoonlijk overhandigen. Patiënt E. van den Brink uit Harderwijk vindt het een prima initiatief. ‘Dit is voor een goed doel’, zegt Van den Brink. ‘Deze roos is niet alleen voor mij. Maar ons allemaal. Wij moeten er allemaal beter van worden.’ De actie blijkt ook bij de meeste andere patiënten goed in de smaak te vallen.

Marsipulami
21-04-05, 16:41
Geplaatst door Marsipulami


Alleen mochten de rozen niet zelf worden uitgedeeld aan patiënten. Die drukte kwam het ziekenhuis, zo rond etenstijd, niet goed uit.

:maf3:

Max Stirner
21-04-05, 16:53
Geplaatst door Marsipulami
:maf3:



Het is nu eenmaal erg beledigend om Hollanders rond etenstijd lastig te vallen, das toch bekend? Goeie zaak dat het ziekenhuis in Harderwijk pal staat voor onze normen en waarden...... :)

Eke
21-04-05, 18:02
Leuk idee , die bloemen!!!!!Teleurstelling om niet door te mogen lopen....

Toch snap ik wel wat van die drukte rond etenstijd.Al het eten moet op tijd bij de mensen zijn,opgegeten en weer opgehaald.. want het bezoekuur komt er al weer aan...Heb zelf wel eens in ziekenhuis gelegen..dat is nu niet de plek om tot rust te komen.

Maar het is enig om een roos te krijgen : daar kikker je van op :blij: . Een goed en leuk gebaar van die gemeenschap !!!!!

mark61
21-04-05, 20:40
Hé, het gaat niet over de paus. Maar gelukkig wel over een katholiek ziekenhuis.

taouanza
21-04-05, 21:25
Geplaatst door Alcibiades
Hoe zouden moslims in een islamitisch ziekenhuis reageren als hen op eerste kerstdag in de naam van Jezus een kerstboompje zou worden aangeboden?

Nou ik zou je nog wat ergers vertellen er zijn ook moslims die vaker met islamitische feestdagen zulke geintjes flikken.
Maar maak je maar geen zorgen hoor er zijn nog genoeg moslims zich geroepen voelen om aanslagen te plegen en joden met keppeltjes te pesten. Dus kun toch weer rustig slapen vannacht.;)

Eke
21-04-05, 21:30
Geplaatst door taouanza
Nou ik zou je nog wat ergers vertellen er zijn ook moslims die vaker met islamitische feestdagen zulke geintjes flikken.
Maar maak je maar geen zorgen hoor er zijn nog genoeg moslims zich geroepen voelen om aanslagen te plegen en joden met keppeltjes te pesten. Dus kun toch weer rustig slapen vannacht.;)

:haha:

Tomas
21-04-05, 21:58
Geplaatst door Marsipulami
:maf3:
Terecht! De verjaardag van de profeet vier je gewoonweg niet! Dat is zooo haram, dat wil je niet wete. En buiten dat, harderwijk is de grot waar volkert van der G uitgekropen is. Kan je niks anders van verwachten.

AARDIG
21-04-05, 21:59
Nou ik zou je nog wat ergers vertellen er zijn ook moslims die vaker met islamitische feestdagen zulke geintjes flikken.
Maar maak je maar geen zorgen hoor er zijn nog genoeg moslims zich geroepen voelen om aanslagen te plegen en joden met keppeltjes te pesten. Dus kun toch weer rustig slapen vannacht.

:wohaa: :maf2: :duim:

AARDIG
21-04-05, 22:00
De verjaardag van de profeet vier je gewoonweg niet! Dat is zooo haram, dat wil je niet wete.

precies :ego:

Tomas
21-04-05, 22:01
Geplaatst door AARDIG
precies :ego:

Wij begrijpen elkaar!

Marsipulami
21-04-05, 22:11
Geplaatst door Tomas
Terecht! De verjaardag van de profeet vier je gewoonweg niet! Dat is zooo haram, dat wil je niet wete.

Jah, dacht ik ook al. Maar ik had die opmerking nog niet gemaakt. Ik zie maar twee oplossingen. Ofwel moslimfundamentalist worden ofwel een eervolle martelaarsdood sterven in een bloedige maar gerechtvaardigde oorlog om het eigen gelijk.

mark61
21-04-05, 22:14
Geplaatst door taouanza
Nou ik zou je nog wat ergers vertellen er zijn ook moslims die vaker met islamitische feestdagen zulke geintjes flikken.
Maar maak je maar geen zorgen hoor er zijn nog genoeg moslims zich geroepen voelen om aanslagen te plegen en joden met keppeltjes te pesten. Dus kun toch weer rustig slapen vannacht.;)

:hihi: Die vink nou s origineel leuk.

Tomas
21-04-05, 22:16
Geplaatst door Marsipulami
Jah, dacht ik ook al. Maar ik had die opmerking nog niet gemaakt. Ik zie maar twee oplossingen. Ofwel moslimfundamentalist worden ofwel een eervolle martelaarsdood sterven in een bloedige maar gerechtvaardigde oorlog om het eigen gelijk.

Twee nogwel, je wordt genuanceerd op je ouwe dag.

mark61
21-04-05, 22:16
Geplaatst door Marsipulami
Jah, dacht ik ook al. Maar ik had die opmerking nog niet gemaakt. Ik zie maar twee oplossingen. Ofwel moslimfundamentalist worden ofwel een eervolle martelaarsdood sterven in een bloedige maar gerechtvaardigde oorlog om het eigen gelijk.

Je kan ook nog Turk worden, die hebben de onhebbelijkheid de verjaardag van de profeet wel eens te vieren.

Liever Turks dan Paaps!

Marsipulami
21-04-05, 22:26
Geplaatst door Tomas
Twee nogwel, je wordt genuanceerd op je ouwe dag.

Je hebt gelijk, één oplossing is beter. We vragen ratzinger en osama bin laden om een rationeel en deugdelijk compromis te bedenken in trouw aan de respectievelijke heilige tradities. En de rest leveren we via de brandstapel of steniging uit aan de grenzeloze barmhartigheid van God/Allah.

Marsipulami
21-04-05, 22:31
Geplaatst door mark61
Liever Turks dan Paaps!

Je moet die brave en goede Turken niet zo beledigen door de suggestie dat ze net zo leeghoofdig zouden zijn als atheïsten.

mark61
21-04-05, 22:40
Geplaatst door Marsipulami
Je moet die brave en goede Turken niet zo beledigen door de suggestie dat ze net zo leeghoofdig zouden zijn als atheïsten.

Huh? Omdat ze net als jij de verjaardag van de profeet vieren? Welk een leeghoofdigheid.

Juliette
21-04-05, 22:45
Geplaatst door Alcibiades
Hoe zouden moslims in een islamitisch ziekenhuis reageren als hen op eerste kerstdag in de naam van Jezus een kerstboompje zou worden aangeboden?

Geen idee. Al eens geprobeerd?

Rabi'ah.
22-04-05, 21:46
Geplaatst door mark61
Huh? Omdat ze net als jij de verjaardag van de profeet vieren? Welk een leeghoofdigheid.

Viert Mars de verjaardag van de profeet? :verward:

mark61
23-04-05, 00:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Viert Mars de verjaardag van de profeet? :verward:

Ja, tging over Isa.

Rabi'ah.
23-04-05, 10:29
Geplaatst door mark61
Ja, tging over Isa.

Ow die. Maar omdat je dé profeet zei, moest ik meteen aan de profeet Mohammed denken......

mark61
23-04-05, 13:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Ow die. Maar omdat je dé profeet zei, moest ik meteen aan de profeet Mohammed denken......

De profeet in dit topic. pfoei

Rabi'ah.
23-04-05, 20:16
Geplaatst door mark61
De profeet in dit topic. pfoei

Tzalwel.