PDA

Bekijk Volledige Versie : Duitser ziet door zijn tand



Marsipulami
21-04-05, 17:05
Duitser ziet door zijn tand


Drie jaar lang was de Duitser Michael Müller blind, maar dankzij een staaltje spitstechnologie van een Duitse arts kan hij weer zien. Dokter Konrad Hille uit Homburg heeft met enkele Italiaanse collega's namelijk een manier uitgedokterd om met lichaamseigen onderdelen het oog terug te herstellen. ,,We gebruiken daarvoor met name harde stukken, zoals tanden, omdat hetr risico op afstoten daarbij veel kleiner is.''

Müller, die blind werd door een arbeidsongeval, ziet nu dus door een hoektand die in zijn oog werd ingeplant nadat eerst een optische cylinder uit plexiglas (de nieuwe pupil) werd ingekleefd. Nadien kan de oogtand dan geïmplanteerd worden.
Volgens de artsen kan een derde van de behandelde patiënten terug volledig zien, en ook voor de anderen is er een grote verbetering van het zicht. De patiënten komen uit alle delen van de wereld. Sommigen zijn al jaren blind

21/04/2005

Joesoef
21-04-05, 17:10
:tik:

Eke
21-04-05, 17:50
:duim: ik heb eens iemand ontmoet die irissen en pupillen haarscherp na kan maken op een kunstoog..het is zijn beroep.Zijn klanten zijn ontzettend blij met zijn werk.

Ook die (plastische) chirurgen die mensen oplappen :duim:

mark61
21-04-05, 20:44
Geplaatst door Marsipulami
Volgens de artsen kan een derde van de behandelde patiënten terug volledig zien,

Was da? Kunnen ze achteruit kijken?

Het gaat alweer niet over de paus. :(

Maar een fantastisch succes! :duim:

Tomas
21-04-05, 20:46
Geplaatst door Marsipulami
Duitser ziet door zijn tand


Ach, in nederland kunnen ze dat al eeuwen door de vingers.

Eke
21-04-05, 21:22
Geplaatst door ~Panthera~
Geen kunst: ik kijk door mijn hielen. :moe:

eksterogen ? :wat?!:

~Panthera~
21-04-05, 21:34
Geplaatst door Eke
eksterogen ? :wat?!:


:duim: http://members.ams.chello.nl/b.lameris/garflaugh.gif

~Panthera~
19-02-11, 08:35
...................

knuppeltje
19-02-11, 08:45
...................

Welcom back.

Ik zie dat u uw spraakvaardigheid tijdens uw lange afwezigheid niet verleerd bent, en nog altijd springlevend. :)

mark61
26-02-11, 15:31
Welkwam? Was dat een eenmalige oprisping, verkeerd verbonden, per ongeluk het nummer gedraaid van een ex? :hihi:

Eric de Blois
26-02-11, 15:33
Duitser ziet door zijn tand


Je tanden laten zien