PDA

Bekijk Volledige Versie : Hindoestanen



vgeld
21-04-05, 20:50
Ik beperk me tot de Hindoestaanse vrouwen:

Ik vraag me af waarom Hindoestaanse vrouwen altijd zo slecht gekleed gaan. Zelfs de meeste succesvol vrouwen gaan gekleed in kleding waarvan je denkt:

Kosten: 2,50 euro
Made in : buitenwijk van Lahore (Pakistan) door kinderen tussen 5 en 7 jaar.
Schoenen : made in DANDA BHANGA (de armste provincie van India) door ontvoerde kinderen.

Vandaag zag ik weer eentje met een prachtig lichaam, prachtig haar en een gezicht zonder bakkebaard maar alweer eentje met witte schoenen met een hak, zwarte kousen en een bonte combinatie van jurk, hemd,..etc: kortom: niet om aan te zien;
Mevrouw bewoog (ook nog) alsof ze op de catewalk liep(je kent het wel: ik ben wat..etc).

Kan iemand mij uitleggen waarom Hindoestanen zo rondlopen?

Tomas
21-04-05, 20:52
Geplaatst door vgeld
Ik beperk me tot de Hindoestaanse vrouwen:

Ik vraag me af waarom Hindoestaanse vrouwen altijd zo slecht gekleed gaan. Zelfs de meeste succesvol vrouwen gaan gekleed in kleding waarvan je denkt:

Kosten: 2,50 euro
Made in : buitenwijk van Lahore (Pakistan) door kinderen tussen 5 en 7 jaar.
Schoenen : made in DANDA BHANGA (de armste provincie van India) door ontvoerde kinderen.

Vandaag zag ik weer eentje met een prachtig lichaam, prachtig haar en een gezicht zonder bakkebaard maar alweer eentje met witte schoenen met een hak, zwarte kousen en een bonte combinatie van jurk, hemd,..etc: kortom: niet om aan te zien;
Mevrouw bewoog (ook nog) alsof ze op de catewalk liep(je kent het wel: ik ben wat..etc).

Kan iemand mij uitleggen waarom Hindoestanen zo rondlopen?

Anders herken je ze niet? Weet ik veel.

AARDIG
21-04-05, 20:58
Kan iemand mij uitleggen waarom Hindoestanen zo rondlopen?

Niet op anderen letten is zeker ook fundamentalistische Islam?

Tomas
21-04-05, 20:59
Geplaatst door AARDIG
Niet op anderen letten is zeker ook fundamentalistische Islam?

Dat heet autisme.

AARDIG
21-04-05, 21:01
Dat heet autisme.

En dit heet interpreteurisme.

Max Stirner
21-04-05, 21:06
Geplaatst door vgeld
Ik beperk me tot de Hindoestaanse vrouwen:

Ik vraag me af waarom Hindoestaanse vrouwen altijd zo slecht gekleed gaan. Zelfs de meeste succesvol vrouwen gaan gekleed in kleding waarvan je denkt:

Kosten: 2,50 euro
Made in : buitenwijk van Lahore (Pakistan) door kinderen tussen 5 en 7 jaar.
Schoenen : made in DANDA BHANGA (de armste provincie van India) door ontvoerde kinderen.

Vandaag zag ik weer eentje met een prachtig lichaam, prachtig haar en een gezicht zonder bakkebaard maar alweer eentje met witte schoenen met een hak, zwarte kousen en een bonte combinatie van jurk, hemd,..etc: kortom: niet om aan te zien;
Mevrouw bewoog (ook nog) alsof ze op de catewalk liep(je kent het wel: ik ben wat..etc).

Kan iemand mij uitleggen waarom Hindoestanen zo rondlopen?


Tis simpel:

Hindoestanen zijn gewoon hele rare mensen zonder goede smaak.......die Indiase film zijn ook niet om aan te zien en hun muziek is helemaal tergend......

Tomas
21-04-05, 21:06
Geplaatst door AARDIG
En dit heet interpreteurisme.

Moet je niet op letten.

Maar vgeld, dat vette letters gebruik van je doet mij erg aan ron denken. Die deed dat ook altijd zo irri.

vgeld
21-04-05, 21:09
Geplaatst door Tomas
Moet je niet op letten.

Maar vgeld, dat vette letters gebruik van je doet mij erg aan ron denken. Die deed dat ook altijd zo irri.
Crèche gaf mij geen aandacht!

mark61
21-04-05, 21:11
Geplaatst door Tomas
Moet je niet op letten.

Maar vgeld, dat vette letters gebruik van je doet mij erg aan ron denken. Die deed dat ook altijd zo irri.

Daarentegen ontmoet vgeld nooit vriendjes, alleen mongolen en slecht geklede Hindoestaansen.

Tomas
21-04-05, 21:15
Geplaatst door mark61
Daarentegen ontmoet vgeld nooit vriendjes, alleen mongolen en slecht geklede Hindoestaansen.

Da's de leeftijd.

mark61
21-04-05, 21:16
Geplaatst door Tomas
Da's de leeftijd.

Dus dat komt nog, alstie ook een oud mannetje is?

vgeld
21-04-05, 21:17
Geplaatst door mark61
Daarentegen ontmoet vgeld nooit vriendjes, alleen mongolen en slecht geklede Hindoestaansen.
Beledig me niet! Ik heb wel wat geleerd in Nederland :
vriendjes kosten geld. Vgeld is niet van plan om geld te besteden aan vriendjes !

vgeld
21-04-05, 21:33
Die mark61 ook:
hij is een Bakoera !
Weet u niet wat Bakoera betekent !
Sidi Al Bakoer?
Niet?
Gaat geen lichtje bij u branden?

Dan bent u mark61 !

taouanza
21-04-05, 21:56
Geplaatst door Max Stirner
Tis simpel:

Hindoestanen zijn gewoon hele rare mensen zonder goede smaak.......die Indiase film zijn ook niet om aan te zien en hun muziek is helemaal tergend......

hoe oud ben jij?:watte?:

mark61
21-04-05, 22:41
Geplaatst door vgeld
Die mark61 ook:
hij is een Bakoera !
Weet u niet wat Bakoera betekent !
Sidi Al Bakoer?
Niet?
Gaat geen lichtje bij u branden?

Dan bent u mark61 !

Het woord is bakra.

Max Stirner
21-04-05, 22:55
Geplaatst door taouanza
hoe oud ben jij?:watte?:



Ik heb nog alle tijd om later hééél verstandig, beschaafd en belangrijk te worden....... :D

En jij? :)

Rabi'ah.
22-04-05, 21:37
Geplaatst door mark61
Het woord is bakra.

Yep.

En bakra is een creools (Afrikaans-Surinaams) woord dat stamt uit de slaventijd.

Het is tegenwoordig een algemeen gebruikt, alhoewel niet waardeneutraal woord voor witte mensen.

Ik geloof dat er in het Surinaams, vanwege de geschiedenis, überhaupt geen waardeneutrale woorden voor witte mensen bestaan, alhowel het woord "wit'man" minder negatief klinkt.

Het woord "bakra" komt van het woord "basja-kra". Basja betekent meester of opzichter, kra betekent ziel.

Bakra betekent dus "de baas over je ziel". Sinds ik dit weet, heb ik het woord nooit meer gebruikt.


Rabiah.

Rabi'ah.
22-04-05, 21:40
Ik zag laatst overigens 2 Hindoestaanse vrouwen die er heel mooi uitzagen, alsof ze van een feest kwamen.

Ze hadden traditioneel Hindoestaanse kleding aan, geen sari's, maar zo'n Pakistaanse tuniek met een lange broek, maar heel mooi, met vrolijke felle kleuren, spiegeltjes, schoentjes met spiegeltjes, een sjaal over hun schouders, hun haar opgestoken en mooie make-up. :tik:

Dit vond ik heel leuk om te zien, want de meeste mensen (en ook vrouwen) van tegenwoordig weten zich gewoon niet meer te kleden.

mark61
23-04-05, 01:04
Geplaatst door Rabi'ah.
Het woord "bakra" komt van het woord "basja-kra". Basja betekent meester of opzichter, kra betekent ziel.


basja fu mi kra, daggik.

Rabi'ah.
23-04-05, 10:30
Geplaatst door mark61
basja fu mi kra, daggik.

Of basja-kra. Kan ook.

freya
23-04-05, 12:11
Geplaatst door vgeld
Ik vraag me af waarom Arabische vrouwen altijd zo slecht gekleed gaan. Zelfs de meeste succesvol vrouwen gaan gekleed in kleding waarvan je denkt:

Wat een wansmaak
Hoeveel asscoires kan een mens eigenlijk dragen?
Heeft ze niet door dat ze er naar Europese maatstaven ordinair bijloopt.
Haalt ze die make-up er met een plamuurmes vanaf vanavond?

Kan iemand mij uitleggen waarom Arabische vrouwen zo rondlopen?

:moe:


( ff een spiegeltje voor degenen die de racististisch/ discriminerende neerbuigendheid waarmee cultuuruitingen van een andere bevolkingsgroep hier belachelijk worden gemaakt nog niet herkend hadden )

Rabi'ah.
23-04-05, 12:13
Huh?

Nou, het is zijn goed recht om die kleding lelijk te vinden.

Ik vind niet dat je iets mooi hoeft te vinden, alleen maar omdat het een uiting van een andere cultuur is.

Jij vond djellaba's toch ook drie keer niks, geloof ik?

Ik ben het alleen niet met hem eens.

En mensen belachelijk maken is natuurlijk nooit nodig.

Maar met racisme of discriminatie heeft het niks te maken.

Ron Haleber
23-04-05, 12:21
Vgeld was vroeger idd mn vriendje. We hebben veel gecorrespondeerd. :stout:

En je kent Vgeld, erg ambitieus type: we zouden de Nederlandse parlementariërs gaan adviseren. Maar ja, toen ik het aan hem overliet, is hij er natuurlijk stiekem met eentje vandoor gegaan. Vandaar is hij nu zo rancuneus... :verrassin

freya
23-04-05, 12:22
Geplaatst door Rabi'ah.
Huh?

Nou, het is zijn goed recht om die kleding lelijk te vinden.

Ik vind niet dat je iets mooi hoeft te vinden, alleen maar omdat het een uiting van een andere cultuur is.

Jij vond djellaba's toch ook drie keer niks, geloof ik?

Ik ben het alleen niet met hem eens.

En mensen belachelijk maken is natuurlijk nooit nodig.

Maar met racisme of discriminatie heeft het niks te maken.

Nee hoor, hij scheert alleen maar even alle hindostaanse vrouwen over een kam en heeft kritiek op hun smaak.
De neerbuigendheid druipt er van af. Waar is het voor nodig om zo naar een andere bevolkingsgroep te wijzen? Hebben hindostanen niet net zoveel recht om zich op hun eigen manier te kleden als ieder ander?

Ik zie geen wezenlijk verschil met kritiek op hoofddoeken omdat je die lelijk vind.

Waarom herkennen mensen alleen discriminatie als deze op zichzelf van toepassing is? :moe:

freya
23-04-05, 12:23
dubbel

Rabi'ah.
23-04-05, 12:27
Geplaatst door freya
Nee hoor, hij scheert alleen maar even alle hindostaanse vrouwen over een kam en heeft kritiek op hun smaak.
De neerbuigendheid druipt er van af. Waar is het voor nodig om zo naar een andere bevolkingsgroep te wijzen? Hebben hindostanen niet net zoveel recht om zich op hun eigen manier te kleden als ieder ander?

Ik zie geen wezenlijk verschil met kritiek op hoofddoeken omdat je die lelijk vind.

Waarom herkennen mensen alleen discriminatie als deze op zichzelf van toepassing is? :moe:



Hij heeft het recht om kritiek te hebben op hun smaak. Ik zie nergens dat hij het recht van Hindoestanen om zich te kleden zoals ze willen, ontkent.

Ik vind niqabs, spijkerbroeken op een dansfeest en goudkleurige broeken ook lelijk, maar van mij mogen mensen ze dragen hoor.

Heeft met discriminatie of racisme niks te maken. Waarom moet je verplicht zijn om wat andere mensen dragen, mooi te vinden?

Jij vond niqabs en djellaba's toch ook lelijk en vond toch ook dat je dat moest kunnen zeggen? Waarom mag Vgeld Hindoestaanse kleding dan niet lelijk vinden?

Alleen tsja, het is eerder het probleem van degene die zich eraan stoort, natuurlijk.

Tis maar waar je je druk over maakt. :rolleyes:

mark61
23-04-05, 12:33
Geplaatst door freya
:moe:


( ff een spiegeltje voor degenen die de racististisch/ discriminerende neerbuigendheid waarmee cultuuruitingen van een andere bevolkingsgroep hier belachelijk worden gemaakt nog niet herkend hadden )

Tis een grove generalisatie. De rest is jouw interpretatie. Die hoeft niet onjuist te zijn, maar toch.

Ik ben persoonlijk van mening dat er een algemeen niet-westerse burgerlijke esthetiek is. In kleding en woninginrichting. Daar is een serieus (Hindoestaans, woeha) onderzoek naar gedaan. Ik denk dan aan overdadig (nep-)goud, Louis XIV tierelantijnen aan je crèmekleurige vergulde meubels, teveel make-up, kortom, teveel en te nep, = kitsch. Nooit opgevallen? Moet je s opletten als je een staatsbezoek ziet in wherever, een Arabisch land, India, Thailand. Allemaal dezelfde saloninrichting. Hier te lande ook in woonwagenkampen te bezichtigen.

De nieuwe esthetiek. Brrrrrr. :hihi:

Rabi'ah.
23-04-05, 12:35
Geplaatst door mark61

De nieuwe esthetiek. Brrrrrr. :hihi:

Ja inderdaad. Laatst ook, 1 keer toen ik bij Marokkanen was en 1 keer bij Hindoestanen.

Kitsch kitsch kitsch, mijn God, wat een lelijke troep. Je ziet het bij creolen ook.

Echt typisch nooitgedacht.

Maarja, het wordt goedkoop verkocht op de markt.

~Panthera~
23-04-05, 12:36
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja inderdaad. Laatst ook, 1 keer toen ik bij Marokkanen was en 1 keer bij Hindoestanen.

Kitsch kitsch kitsch, mijn God, wat een lelijke troep. Je ziet het bij creolen ook.

Echt typisch nooitgedacht.

Maarja, het wordt goedkoop verkocht op de markt.

Ooit die Biedermeyer kitsch gezien in de Jordaan, bij echte Jordanezen ? OMG !! :hihi:

Rabi'ah.
23-04-05, 12:39
Geplaatst door ~Panthera~
Ooit die Biedermeyer kitsch gezien in de Jordaan, bij echte Jordanezen ? OMG !! :hihi:

Ik ken geen Jordanezen. :wink:

Maar kan me er denk ik wel een voorstelling van maken. :hihi:

Zoals dat jongetje met die traan op dat schilderij en dat zigeunermeisje?

~Panthera~
23-04-05, 12:43
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik ken geen Jordanezen. :wink:

Maar kan me er denk ik wel een voorstelling van maken. :hihi:

Zoals dat jongetje met die traan op dat schilderij en dat zigeunermeisje?

:haha: Zo ongeveer, en vergeet de ROZE vloerbedekking niet.
En overal kant aan.
Maar goed, ieder zijn meug, ik bedoel maar: IK hoef er toch niet in te wonen ?


Help ! ik wordt niet goed. :D

Rabi'ah.
23-04-05, 12:45
Geplaatst door ~Panthera~



Help ! ik wordt niet goed. :D

Brrr, ik ook niet.


Houd alsjeblieft op! :nerveus:

~Panthera~
23-04-05, 12:45
Geplaatst door Rabi'ah.
Brrr, ik ook niet.


Houd alsjeblieft op! :nerveus:


:fplet: :haha:

freya
23-04-05, 13:57
Geplaatst door mark61
Ik denk dan aan overdadig (nep-)goud, Louis XIV tierelantijnen aan je crèmekleurige vergulde meubels, teveel make-up, kortom, teveel en te nep, = kitsch. Nooit opgevallen?

Hahahahah hoe bedoel je nooit opgevallen? :hihi:

Upperclass in Marokko: salon met louis XIV bank op een zebrastreep vloerkleed + rookglazen salontafel. :verward:

Bij Iraakse diva klassieke muziek thuis: porceleinen hondjes in de vensterbank en eifeltoren in de vitrinekast :schok:

Arabisch cultureel centrum in Den Haag tussen de kristallen kroonluchters 'Arabische' kunst aan de muur, in dit geval slechte kopieen van 19e eeuwse orientalisten. :hihi:

Is niet algemeen niet-westers volgens mij. Bij Iraniers bv ben ik het nog niet tegengekomen. ( of ligt dat aan mijn beperkte Iraanse contacten? )

freya
23-04-05, 14:01
Nu we toch bezig zijn:

Waarom lopen Arabische, ook Marokkaanse, vrouwen zo vaak kauwgom te kauwen?

Is dat een manier om te laten zien hoe modern, westers en onafhankelijk je bent?

In de Nederlandse cultuur is kauwgom kauwen ordinair!

Zwarte Kat
23-04-05, 14:05
Geplaatst door Rabi'ah.
Hij heeft het recht om kritiek te hebben op hun smaak. Ik zie nergens dat hij het recht van Hindoestanen om zich te kleden zoals ze willen, ontkent.

Ik vind niqabs, spijkerbroeken op een dansfeest en goudkleurige broeken ook lelijk, maar van mij mogen mensen ze dragen hoor.

Heeft met discriminatie of racisme niks te maken. Waarom moet je verplicht zijn om wat andere mensen dragen, mooi te vinden?

Jij vond niqabs en djellaba's toch ook lelijk en vond toch ook dat je dat moest kunnen zeggen? Waarom mag Vgeld Hindoestaanse kleding dan niet lelijk vinden?

Alleen tsja, het is eerder het probleem van degene die zich eraan stoort, natuurlijk.

Tis maar waar je je druk over maakt. :rolleyes:

:wijs: In dat geval: Ik heb een hekel aan de kapsels van Marokkaanse jongens.
Rondom hun kop zo goed als kaalgeschoren en dan bovenop zo'n foeilelijk matje.
:loens: Fuk wat is dat erg zeg........

Max Stirner
23-04-05, 14:09
Geplaatst door Zwarte Kat
:wijs: In dat geval: Ik heb een hekel aan de kapsels van Marokkaanse jongens.
Rondom hun kop zo goed als kaalgeschoren en dan bovenop zo'n foeilelijk matje.
:loens: Fuk wat is dat erg zeg........


Een hoofddoekje zou misschien een goede oplossing zijn......

Zwarte Kat
23-04-05, 14:10
Geplaatst door ~Panthera~
:haha: Zo ongeveer, en vergeet de ROZE vloerbedekking niet.
En overal kant aan.
Maar goed, ieder zijn meug, ik bedoel maar: IK hoef er toch niet in te wonen ?


Help ! ik wordt niet goed. :D

Van dat tapijt waar je tot in je enkels in wegzakt......
En van dat lelijke kristal en duffe porselijne beeldjes in grote vitrines.
De onvermijdelijke smartlappen LP collectie en de oversized TV die de hele dag aan staat.
Tel de tafelkleedjes en de wandtegel-wijsheden erbij op en je waant je in de hel

:auw2: En dan te bedenken dat de helft van mijn tantes en ooms écht zo leven.......

Zwarte Kat
23-04-05, 14:11
Geplaatst door Max Stirner
Een hoofddoekje zou misschien een goede oplossing zijn......

:hihi:

Max Stirner
23-04-05, 14:17
Geplaatst door Zwarte Kat
Van dat tapijt waar je tot in je enkels in wegzakt......
En van dat lelijke kristal en duffe porselijne beeldjes in grote vitrines.
De onvermijdelijke smartlappen LP collectie en de oversized TV die de hele dag aan staat.
Tel de tafelkleedjes en de wandtegel-wijsheden erbij op en je waant je in de hel




En dan al die vergeelde foto`s aan de muur van kleinkinderen en andere familieleden die nooit op bezoek komen..........het heeft iets heel deprimerends........ :)

~Panthera~
23-04-05, 15:18
Geplaatst door Zwarte Kat
Van dat tapijt waar je tot in je enkels in wegzakt......
En van dat lelijke kristal en duffe porselijne beeldjes in grote vitrines.
De onvermijdelijke smartlappen LP collectie en de oversized TV die de hele dag aan staat.
Tel de tafelkleedjes en de wandtegel-wijsheden erbij op en je waant je in de hel

:auw2: En dan te bedenken dat de helft van mijn tantes en ooms écht zo leven.......


:fplet: diep triest. :melig:

mark61
23-04-05, 15:53
Geplaatst door freya
Is niet algemeen niet-westers volgens mij. Bij Iraniers bv ben ik het nog niet tegengekomen. ( of ligt dat aan mijn beperkte Iraanse contacten? )

Jazeker. :hihi: Nah, wat minder misschien. De Iraniërs hier zijn vaak wat euh esthetischer aangelegd. Maar zigeunerinnetjes doen het ook daar fantastisch. Ook in de visuele propaganda van de bazen.

mark61
23-04-05, 15:55
Geplaatst door freya
Nu we toch bezig zijn:

Waarom lopen Arabische, ook Marokkaanse, vrouwen zo vaak kauwgom te kauwen?

Is dat een manier om te laten zien hoe modern, westers en onafhankelijk je bent?

In de Nederlandse cultuur is kauwgom kauwen ordinair!

Mijn godin, onze bourgeoise. :hihi: Al valt me van Rotterdam op dat de stoepen er vol liggen met kauwgom. Meer dan andere steden die ik ken. Vreemd.

Kagom kawen is klassegebonden, vrees ik. :)

mark61
23-04-05, 16:04
Geplaatst door Zwarte Kat
:wijs: In dat geval: Ik heb een hekel aan de kapsels van Marokkaanse jongens.
Rondom hun kop zo goed als kaalgeschoren en dan bovenop zo'n foeilelijk matje.
:loens: Fuk wat is dat erg zeg........

Hoe heet die trainer, Vitesse? hep em ook. Komt uit West-Afrika, volgens mij.

http://www.vitesse.nl/Images/SitePages/sturing%20willem%202%20kopie.jpg

http://www.indigoarts.com/gallery_art/bs223_med.jpg

mark61
23-04-05, 16:06
Geplaatst door Zwarte Kat
Tel de tafelkleedjes en de wandtegel-wijsheden erbij op en je waant je in de hel

"Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest"

Had mijn oma aan de muur hangen in asbakvorm. Only too true. More than she'd ever know.

Rabi'ah.
23-04-05, 20:04
Geplaatst door freya
Nu we toch bezig zijn:

Waarom lopen Arabische, ook Marokkaanse, vrouwen zo vaak kauwgom te kauwen?

Is dat een manier om te laten zien hoe modern, westers en onafhankelijk je bent?

In de Nederlandse cultuur is kauwgom kauwen ordinair!

Geen flauw idee.

Ik zie eigenlijk allerlei soort vrouwen kauwgum kauwen.

Ik zie het niet als een kwestie van Nederlandse of niet-Nederlandse cultuur......maar uitgebreid kauwgum kauwen en bellen blazen is overal gewoon ordinair, evenals inderdaad de kilo's make-up die Arabische zangeressen, danseressen en actrices dragen. :hihi:


De relatie tussen modren en onafhankelijk en uitgebreid kauwgum zitten kauwen ontgaat me eerlijk gezegd.

Rabi'ah.
23-04-05, 20:15
Om nog eens wat zelfrkitiek te tonen:

Surinaamse vrouwen behangen met goud. Nou is veel goud dragen in Suriname normaal, zeker onder de volksklasse, maar sommigen maken het wel erg bont.

Oorbellen, neusbellen, kettingen, ringen armbanden, enkelbanden en het toppunt van slechte smaak en ordinairheid, bij mannen zo mogelijk nog lelijker dan bij vrouwen: Een gouden tand.


Maar ik denk dat ik dit niet mag zeggen van Freya, want veel gouden sieraden maakt onderdeel uit van de Surinaamse cultuur. :hihi:

Rabi'ah.
23-04-05, 20:18
Om ff mijn mening samen te vatten: Als iets lelijk is is het gewoon lelijk en maakt het niet uit uit welke cultuur het komt.

Alleen dat generaliseren is natuurlijk niet nodig en verder kan ik wel nijpender issues bedenken dan hoe mensen erbij willen lopen.

Zolang ik het maar niet hoef. :D

freya
23-04-05, 20:31
Geplaatst door Rabi'ah.

De relatie tussen modren en onafhankelijk en uitgebreid kauwgum zitten kauwen ontgaat me eerlijk gezegd.

Het is mij opgevallen dat in de MOlanden waar ik geweest ben het vaak juist vrouwen van 'hogere sociale klasse' zijn die kauwgom lopen (liepen, ik heb al jaren niet meer gereist) te kauwen.

O.a. ook eerdergenoemde Iraakse diva, uit een zeer intelectueel gezin uit Bagdad met strikte ideeen over hoe men zich in het openbaar dient te gedragen, om zich vooral van 'het pleps' te onderscheiden.
Maar dan wel die kauwgom :vreemd:

Julien
23-04-05, 20:52
als we het dan toch over smaak hebben; dan zie ik liever een hidoestaanse zonder hoofddoek dan een moslima met hoofddoek... eh ik bedoel... tja... er zijn best wel mooie moslimas.... eh maar ook wel mooie hindoestanen.... eh maar trouwens er zijn idd ook hindoestanen die zich lelijk kleden.. en oh ja, voorsat ik het vergeet, ik ken ook een moslima die zich lelijk kleedt!! pff wat een gelul zeg in dit topic!

Rabi'ah.
24-04-05, 10:09
Geplaatst door freya
Het is mij opgevallen dat in de MOlanden waar ik geweest ben het vaak juist vrouwen van 'hogere sociale klasse' zijn die kauwgom lopen (liepen, ik heb al jaren niet meer gereist) te kauwen.

O.a. ook eerdergenoemde Iraakse diva, uit een zeer intelectueel gezin uit Bagdad met strikte ideeen over hoe men zich in het openbaar dient te gedragen, om zich vooral van 'het pleps' te onderscheiden.
Maar dan wel die kauwgom :vreemd:

Zo zie je maar: slechte manieren en slechte smaak zijn universeel, kom je in alle culturen en alle sociale klassen tegen.

En volgens mij heeft die rommel in huis ook meer te maken met sociale klasse, want bij intellectuele allochtonen ben ik dergelijke wansmaak nooit tegengekomen en zelf zou ik dergelijke rotzooi ook nooit in huis hebben.

Maar individuen met slechte smaak heb je overal.


Maar overigens, eigenlijk vind ik dat jij niks van die kauwgum mag zeggen, want kennelijk maakt dat onderdeel van de Arabische cultuur. :p

By the way, volgens mij kwam ik laatst nog een cd van die Iraakse diva van je tegen. :wink:

Rabi'ah.
24-04-05, 10:10
Geplaatst door Julien
als we het dan toch over smaak hebben; dan zie ik liever een hidoestaanse zonder hoofddoek dan een moslima met hoofddoek... eh ik bedoel... tja... er zijn best wel mooie moslimas.... eh maar ook wel mooie hindoestanen.... eh maar trouwens er zijn idd ook hindoestanen die zich lelijk kleden.. en oh ja, voorsat ik het vergeet, ik ken ook een moslima die zich lelijk kleedt!! pff wat een gelul zeg in dit topic!

Ja he, waar mensen zich al niet druk over maken. :hihi:

freya
24-04-05, 10:18
Geplaatst door Rabi'ah.
En volgens mij heeft die rommel in huis ook meer te maken met sociale klasse, want bij intellectuele allochtonen ben ik dergelijke wansmaak nooit tegengekomen en zelf zou ik dergelijke rotzooi ook nooit in huis hebben.


De hele point van wat ik zeg gaat langs je heen geloof ik.

Deze diva is high class en haar huis staat vol kitsch, Arabisch cultureel centrum wordt gerund door een intelectuele zakenman die ronduit onbeschoft doet tegen iedereen van lagere sociale klasse, maar hij heeft duidelijk geen verstand van kunst.
Het zebravloerkleed onder de 'antieke' bank lag thuis bij een van de directeuren van een ziekenhuis in Agadir. enz enz

Rabi'ah.
24-04-05, 10:23
Geplaatst door freya
De hele point van wat ik zeg gaat langs je heen geloof ik.

Deze diva is high class en haar huis staat vol kitsch, Arabisch cultureel centrum wordt gerund door een intelectuele zakenman die ronduit onbeschoft doet tegen iedereen van lagere sociale klasse, maar hij heeft duidelijk geen verstand van kunst.
Het zebravloerkleed onder de 'antieke' bank lag thuis bij een van de directeuren van een ziekenhuis in Agadir. enz enz

En dus?

De sociale verhoudingen in de Derde Wereld zijn slecht en mensen uit de hogere klasse uit die landen nemen die manieren mee?

En veel snobs hebben geen verstand van kunst?

Sorry, maar da's voor mij toch echt oud nieuws.

Veel van die zogenaamde "high class"-mensen denken dat ze de wereld hebben, maar hebben tegelijkertijd totaal geen kaas gegeten van enige innerlijke beschaving.

En hoe slechter de sociale verhoudingen, hoe erger. In het Groot-Brittannië van begin vorige eeuw zal het echt niet anders geweest zijn.

freya
24-04-05, 10:28
Geplaatst door Rabi'ah.
En dus?



heb ik jouw stelling dat wansmaak aan sociale klasse is gebonden weersproken.

freya
24-04-05, 10:31
Geplaatst door Rabi'ah.
En dus?

De sociale verhoudingen in de Derde Wereld zijn slecht en mensen uit de hogere klasse uit die landen nemen die manieren mee?

En veel snobs hebben geen verstand van kunst?

Sorry, maar da's voor mij toch echt oud nieuws.

Veel van die zogenaamde "high class"-mensen denken dat ze de wereld hebben, maar hebben tegelijkertijd totaal geen kaas gegeten van enige innerlijke beschaving.

En hoe slechter de sociale verhoudingen, hoe erger. In het Groot-Brittannië van begin vorige eeuw zal het echt niet anders geweest zijn.

BTW interessant om te zien hoe jij totaal geen kwaad ziet in de generalisaties van Vgeld over Hindostanen, maar wel steigert als ik het heb over wansmaak in de Arabische wereld.

Dat was nou precies wat ik wilde 'losmaken' met mijn eerste post in dit topic. :hihi:

Iedereen maakt zich wel eens schuldig aan meten met twee maten, niet waar :fpetaf:

Rabi'ah.
24-04-05, 10:32
Geplaatst door freya
heb ik jouw stelling dat wansmaak aan sociale klasse is gebonden weersproken.

Dan kunnen die mensen die jij kent nog altijd de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. :lekpuh:

Rabi'ah.
24-04-05, 10:33
Geplaatst door freya


Iedereen maakt zich wel eens schuldig aan meten met twee maten, niet waar :fpetaf:

Waar steiger ik als je het hebt over wansmaak in de Arabische wereld?

Ik schreef toch ook dit:


Geplaatst door Rabi'ah
Ik zie het niet als een kwestie van Nederlandse of niet-Nederlandse cultuur......maar uitgebreid kauwgum kauwen en bellen blazen is overal gewoon ordinair, evenals inderdaad de kilo's make-up die Arabische zangeressen, danseressen en actrices dragen .

vgeld
24-04-05, 19:55
Geplaatst door Ron Haleber
Vgeld was vroeger idd mn vriendje. We hebben veel gecorrespondeerd. :stout:

En je kent Vgeld, erg ambitieus type: we zouden de Nederlandse parlementariërs gaan adviseren. Maar ja, toen ik het aan hem overliet, is hij er natuurlijk stiekem met eentje vandoor gegaan. Vandaar is hij nu zo rancuneus... :verrassin

Ron !
Het adviesbureau loopt als een trein. Gelikt multimedia presentaties en termen zoals win-win, upcoming market, buitengrenzen, stabiliteit, leveringszekerheid van gas vanuit Algerije,..etc doen het uitstekende bij de politici.
Ron ! Vgeld heeft veel ambities! voorwaarts naar Brussel, in de buurt van de macht en het grote geld.
Sorry Ron dat je met lege handen achterbleef.

Max Stirner
24-04-05, 21:59
:D