PDA

Bekijk Volledige Versie : Man vervolgd omdat hij pak friet naar agent gooide



Marsipulami
21-04-05, 21:06
Man vervolgd omdat hij pak friet naar agent gooide

De correctionele rechtbank van Luik heeft donderdag het dossier onderzocht van een 22-jarige man uit Luik die vervolgd wordt wegens het bieden van weerstand tegenover een politieman nadat hij eerst een pak friet naar diens hoofd had gegooid.

De feiten dateren van 2004. De jongeman vergezelde twee personen naar het politiecommisariaat van Luik met een pak friet in de hand. Een agent vroeg de jongeman om met het pak friet naar buiten te gaan. Maar de jongeman antwoordde dat hij zijn frieten wou opeten terwijl ze nog warm waren. De discussie laaide hoog op en eindigde uiteindelijk toen de jongeman het pak friet naar de agent gooide en wegvluchtte.

De agenten konden hem snel vatten en de 22-jarige man werd in verdenking gesteld van het bieden van weerstand tegenover een agent en het beledigen van een agent. De man zou tijdens de hele woordenwisseling immers ook "het gekakel van een kip" hebben nagebootst.

Het parket eist dat de dader een geldboete betaalt voor zijn "weinig respectvol gedrag". Volgens de verdediging gaat het hier echter om "banale feiten". De advocaat haalde ook aan dat de verdachte tijdens de discussie werd geslagen. De agent in kwestie sprak echter over "een vaderlijke klap". De verdediging eist een opschorting van uitspraak of een geldboete met uitstel. De uitspraak volgt op 12 mei.

TonH
21-04-05, 22:28
http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a065.gif

Een agent bekogelen én belediging van een ambtenaar in functie?! Da's in Nederland ook strafbaar, maar doen ze niks meer aan. Ben benieuwd hoe dat afloopt.

helly2002
22-04-05, 02:06
op sommige plaatsen kun je mee naar het bureau in nl als je een agent beledigt nog steeds hoor .ik zal niet zo snel een agent zelf beledigen anders is het bij de parkeerwachters die lopen echt tezoeken maar kan me meestal inhouden

-_-'
27-12-12, 13:59
BELGEN EN FRIET, JONGEN. :lol:

Egmond Codfried
27-12-12, 14:25
In nederland mag men ook geen agenten beledigen.
Jongemannen hadden 'PIG' op hun t-shirt staan wat als een belediging werd veroordeeld.
ook nu praat men veel over geweld tegen agenten en dienstverleners, maar nooit hoor je over het omgekeerde, waar de agent je zonder aanleiding beledigd, foltert, stigmatiseert, het bureau uitjaagt als je komt klagen, inbreekt in je hotmail account, berichten wegmaakt.
Verder heb ik ook enkele slechte ervaringen met bazige verpleegsters.
Als je in hun handen bent gevallen wordt je geacht net een kleinkind precies te doen wat ze eisen,
geen discussie of weigering toegestaan.

Maar goed, ook hier op dit forum heerst een angstcultuur, vol beledigingen en dreigementen door de moderatie, de gewone bezoeker zal wel uitkijken. Mensen krijgen een beetje macht en gaan meteen over tot tiranniseren...

super ick
27-12-12, 14:52
In nederland mag men ook geen agenten beledigen.
Jongemannen hadden 'PIG' op hun t-shirt staan wat als een belediging werd veroordeeld.
ook nu praat men veel over geweld tegen agenten en dienstverleners, maar nooit hoor je over het omgekeerde, waar de agent je zonder aanleiding beledigd, foltert, stigmatiseert, het bureau uitjaagt als je komt klagen, inbreekt in je hotmail account, berichten wegmaakt.
Verder heb ik ook enkele slechte ervaringen met bazige verpleegsters.
Als je in hun handen bent gevallen wordt je geacht net een kleinkind precies te doen wat ze eisen,
geen discussie of weigering toegestaan.

Maar goed, ook hier op dit forum heerst een angstcultuur, vol beledigingen en dreigementen door de moderatie, de gewone bezoeker zal wel uitkijken. Mensen krijgen een beetje macht en gaan meteen over tot tiranniseren...

Stemmingmakerij.

Waar staan die beledigingen?

Hoe krijg je het uit je duim gezogen dat hier een angstcultuur heerst?

Egmond Codfried
27-12-12, 14:59
Je bent dus ook een van de moderatoren die meedoet met het tiranniseren van bezoekers. stel je voor een algemeen boek uit de media bestempelen als provocatie. alsof wij met nsb'ers te maken hebben. wat heerlijk voor je dat je als kampbeul hier mag tekeergaan tegen mij.

Firefox
27-12-12, 16:12
In nederland mag men ook geen agenten beledigen.
Jongemannen hadden 'PIG' op hun t-shirt staan wat als een belediging werd veroordeeld.
ook nu praat men veel over geweld tegen agenten en dienstverleners, maar nooit hoor je over het omgekeerde, waar de agent je zonder aanleiding beledigd, foltert, stigmatiseert, het bureau uitjaagt als je komt klagen, inbreekt in je hotmail account, berichten wegmaakt.
Verder heb ik ook enkele slechte ervaringen met bazige verpleegsters.
Als je in hun handen bent gevallen wordt je geacht net een kleinkind precies te doen wat ze eisen,
geen discussie of weigering toegestaan.

Maar goed, ook hier op dit forum heerst een angstcultuur, vol beledigingen en dreigementen door de moderatie, de gewone bezoeker zal wel uitkijken. Mensen krijgen een beetje macht en gaan meteen over tot tiranniseren...

Die verpleegster, dat lijkt me echt een gevalletje Europees Hof voor de mensenrechten.

CONTRA
27-12-12, 19:35
In nederland mag men ook geen agenten beledigen.


klopt. pas geleden werd iemand gearresteerd omdat hy gescholden zou hebben naar een juut en kreeg 400 euro boete. ook iemand die z'n middelvinger opstak naar de smeris werd gearresteerd.

super ick
28-12-12, 08:29
Je bent dus ook een van de moderatoren die meedoet met het tiranniseren van bezoekers. stel je voor een algemeen boek uit de media bestempelen als provocatie. alsof wij met nsb'ers te maken hebben. wat heerlijk voor je dat je als kampbeul hier mag tekeergaan tegen mij.

Ten eerste ben ik geen moderator.
Ten tweede kan je nu een keer antwoord geven op mijn vraag en je verdachtmakingen eens serieus onderbouwen met feiten?

Je komt nonstop in iedere discussie aanschijten met dezelfde fanatsieverhalen. Iedereen die vroeger iets voorstelde was zwart en witten bereiden een holocaust op allochtonen voor.

Open een topic en zie wie er reageert maar kap er eens mee iedere discussie te vervuilen met steeds hetzelfde verhaaltje.

BoerHarms
29-12-12, 07:53
Je bent dus ook een van de moderatoren die meedoet met het tiranniseren van bezoekers. stel je voor een algemeen boek uit de media bestempelen als provocatie. alsof wij met nsb'ers te maken hebben. wat heerlijk voor je dat je als kampbeul hier mag tekeergaan tegen mij.

Volgens mij spoor je niet helemaal, gelukkig dat je als anoniem persoon een anoniem persoon als kampbeul kan betichten, mocht je dit "face to face" gedaan zo hebben dan weet ik nog niet wat de reactie van de persoon in kwestie was geweest.

BoerHarms
29-12-12, 07:54
klopt. pas geleden werd iemand gearresteerd omdat hy gescholden zou hebben naar een juut en kreeg 400 euro boete. ook iemand die z'n middelvinger opstak naar de smeris werd gearresteerd.


En terecht,