PDA

Bekijk Volledige Versie : Narcist Wilders is ZELF de uitgever van zijn boekje



Joesoef
22-04-05, 08:42
Anonimiteit uitgever Wilders stuit op flinke dosis ongeloof
Van onze verslaggeefster

AMSTERDAM - In uitgeverskringen wordt met scepsis gereageerd op het bericht dat het boek van Tweede-Kamerlid Geert Wilders is uitgegeven door een uitgever die uit veiligheidsoverwegingen anoniem wil blijven.


‘Zoiets is praktisch ondenkbaar in Nederland’, meent uitgever Chris ten Kate van uitgeverij Van Gennep. Ook Lex Jansen van de Arbeiderspers kan zich niet voorstellen dat een uitgeverij anoniem boeken uitgeeft. ‘Als je een boek uitgeeft, verbind je je naam eraan. Anders ben je ongeloofwaardig.’

Het boek Kies voor vrijheid van de met de dood bedreigde parlementariër Wilders, ligt sinds woensdag in de winkel.


De uitgever die in het boek vermeld staat, is de Groep Wilders. Wilders ontkent echter dat hij zelf de uitgever is, maar zegt dat deze constructie is bedacht om de identiteit van de echte uitgever te beschermen. De echte uitgever zou zich hiermee hate-mails en wellicht een steen door de ruit willen besparen.

Uitgever Maarten Schilt van uitgeverij Metz en Schilt gelooft er niets van. ‘Ik hou het op een publiciteitsstunt. Nu gaat iedereen raden wie erachter zit. Zo hou je de aandacht wel vast.’

‘Dit is interessantdoenerij’, vindt Gerrit de Bruijn, medewerker van het Centraal Boekhuis in Culemborg en verantwoordelijk voor de uitgifte van isbn-nummers. ‘Via het isbn-nummer kan ik achterhalen wie de uitgever is. En dat is de Groep Wilders . Een nieuwe uitgeverij die geen enkele andere titel op haar naam heeft staan.’

~Panthera~
22-04-05, 10:21
http://members.ams.chello.nl/b.lameris/garflaugh.gif De *********** :moe:

Tomas
22-04-05, 10:26
Geplaatst door Joesoef

‘Dit is interessantdoenerij’, vindt Gerrit de Bruijn, medewerker van het Centraal Boekhuis in Culemborg en verantwoordelijk voor de uitgifte van isbn-nummers. ‘Via het isbn-nummer kan ik achterhalen wie de uitgever is. En dat is de Groep Wilders . Een nieuwe uitgeverij die geen enkele andere titel op haar naam heeft staan.’

Ik denk niet dat dit de beweringen bewijst. Als je anononiem wilt blijven als uitgever dan moet je dus ook een fake uitgeverij opzetten om niet via het isbn-nummer alsnog achterhaald te kunnen worden blijkt. Een uitgever weet zoiets lijkt mij en houdt daar dus rekening mee.

Mill
22-04-05, 10:41
Wel een onthulling. Wilders heeft dus een grafische afdeling en een drukkerij in de plee van z'n cel staan.

Tomas
22-04-05, 10:43
Geplaatst door Mill
Wel een onthulling. Wilders heeft dus een grafische afdeling en een drukkerij in de plee van z'n cel staan.

Tja, men dicht wilders enorme capaciteiten toe. Angst?