PDA

Bekijk Volledige Versie : Topman Essent schenkt helft bonus aan goed doel



Bofko
22-04-05, 09:02
DEN BOSCH - Bestuursvoorzitter Michiel Boersma schenkt de helft van zijn bonus over 2004 aan een goed doel. "Daarmee neem ik mijn morele verantwoordelijkheid en hoop ik dat we weer vooruit kunnen kijken", zei de Essent-topman donderdag tijdens de aandeelhoudersvergadering.
De bestuursvoorzitter verdiende vorig jaar 821.000 euro waarvan 161.000 euro aan bonussen. Essent betaalt Boersma nu over 2004 ruim 80.000 euro bonus uit. De aandeelhouders begroetten het gebaar van Boersma met applaus. Essent zoekt in overleg met de ondernemingsraad naar een bestemming voor het geld.


nu.nl

Salaris 800.000.
De helft van de bonus van 80.000 is 40.000 bruto . Netto 20000. Resteert na fiscale aftrekbaarheid een inlevering van ca 12000 euro schat ik. Pfjoew, kunnen hij en zijn gezin nog wel op vakantie ?
Ik zag een grote foto van hem met zijn domme graaihoofd op de voorpagina van de volkskrant. :kotsen:

Couscousje
22-04-05, 09:08
Wat zever je nou?

Die man doet zijn werk, het is een freaking topmanager en daar krijgt hij voor betaald.

Ik snap werkelijk niet waar plebs als jij zich druk om maakt.

Niet iedereen is een charity case.

Cc

Tomas
22-04-05, 09:08
Geplaatst door Bofko
Ik zag een grote foto van hem met zijn domme graaihoofd op de voorpagina van de volkskrant. :kotsen:

Ik hoorde gister een paar gemeentelijke of provinciale ambtenaren die tijdens de aandeelhouders vergadering van gister de volkswoede verwoorden over deze zelfverrijkers. Dat zijn dus de mensen die mede verantwoordelijk zijn voor het feit dat dit uberhaupt mogelijk is: een monopolist waarbij de enige zorg van de bestuurders is hoe ze zichzelf zullen belonen. Maargoed, die lui die ik door de radio moest aanhoren. DIe hier dus over gaan enzo. Dat niveau was om te huilen. Heel depri wordt ik daarvan. En dan te bedenken dat die Boersma op datzelfde moment zijn lachen bijna niet kan inhouden. Triest.

Tomas
22-04-05, 09:10
Geplaatst door Couscousje
Wat zever je nou?

Die man doet zijn werk, het is een freaking topmanager en daar krijgt hij voor betaald.

Ik snap werkelijk niet waar plebs als jij zich druk om maakt.

Cc

Het zijn geen topmanagers, het zijn pseudo topambtenaren die zonder enige regelgeving, last van intelligent toezicht of last van concurentie hun zakken kunnen vullen.

Simon
22-04-05, 09:16
Geplaatst door Tomas
Het zijn geen topmanagers, het zijn pseudo topambtenaren die zonder enige regelgeving, last van intelligent toezicht of last van concurentie hun zakken kunnen vullen.

Nou de uitkering van de bonus moet vooral beter gekoppeld worden aan de prestaties van de onderneming. En daar zijn nu ook plannen voor ontwikkeld.

Bofko
22-04-05, 09:19
Geplaatst door Couscousje
Wat zever je nou?

Die man doet zijn werk, het is een freaking topmanager en daar krijgt hij voor betaald.

Ik snap werkelijk niet waar plebs als jij zich druk om maakt.

Niet iedereen is een charity case.

Cc

Freaking kun je wel zeggen ja. Uit onderzoek is gebleken dat veel topmanagers niet van de slimsten zijn en amper weten wat het bedrijf doet . Ze zijn volkomen gefixeerd op korte terrmijn cash. Dat laatste zijn ze dan goed in. Hun grootste motivatie ligt in het zorgen dat ze een hoger inkomen hebben dan topmanagers van andere bedrijven.

Tomas
22-04-05, 09:24
Geplaatst door Simon
Nou de uitkering van de bonus moet vooral beter gekoppeld worden aan de prestaties van de onderneming. En daar zijn nu ook plannen voor ontwikkeld.

De prestaties van een monopolist zijn alleen met hele vage criteria te bepalen. En aangezien dat zooitje incompetente aandeelhouders alleen spreekt als ze electoraal denken te kunnen scoren -en dan bedoel ik om gehoord te worden, niet om een resultaat te behalen- is de kans niet zo heel erg groot dat ze iets met die vage criteria kunnen.

Tegen de tijd dat het geen monoplisten meer zijn, is het natuurlijk een geheel ander verhaal. Nou ja, misschien.

Couscousje
22-04-05, 09:27
Geplaatst door Tomas
Het zijn geen topmanagers, het zijn pseudo topambtenaren die zonder enige regelgeving, last van intelligent toezicht of last van concurentie hun zakken kunnen vullen.

:rolleyes:

Whatever rocks your boat.

Het is overduidelijk dat jij geen weet hebt van wat zo een manager aan tijd, energie en gemoedsrust moet inleveren om zo een groot bedrijf te besturen.

Cc

Tomas
22-04-05, 09:29
Geplaatst door Couscousje
:rolleyes:

Whatever rocks your boat.

Het is overduidelijk dat jij geen weet hebt van wat zo een manager aan tijd, energie en gemoedsrust moet inleveren om zo een groot bedrijf te besturen.

Cc

Het is overduidelijk dat jij het verschil niet begrijpt tussen een zelfstandige onderneming runnen in een vrije markt en een semi-overheidsorgaan.

Couscousje
22-04-05, 09:29
Geplaatst door Bofko
Freaking kun je wel zeggen ja. Uit onderzoek is gebleken dat veel topmanagers niet van de slimsten zijn en amper weten wat het bedrijf doet . Ze zijn volkomen gefixeerd op korte terrmijn cash. Dat laatste zijn ze dan goed in. Hun grootste motivatie ligt in het zorgen dat ze een hoger inkomen hebben dan topmanagers van andere bedrijven.

God, wat zijn die administratief medewerkers toch goed op de hoogte van het wel en wee van de Raad van Bestuur.

Cc

Couscousje
22-04-05, 09:30
Geplaatst door Tomas
Het is overduidelijk dat jij het verschil niet begrijpt tussen een zelfstandige onderneming runnen in een vrije markt en een semi-overheidsorgaan.

Nee, want ik heb niet voor Essent gewerkt 1,5 jaar terug en jij wel.

:moe:

Cc

Simon
22-04-05, 09:31
Geplaatst door Tomas
De prestaties van een monopolist zijn alleen met hele vage criteria te bepalen.

Klantentevredenheid kan je heel hard meten ! Kijk bijvoorbeeld bij de consumentenrubriek KASSA naar de top 3 waar ze klachten over krijgen:

1 (2) Nuon – Ook deze week meer klachten over Nuon dan over Essent. De meeste klachten gaan over de trage afhandeling van diverse zaken. Een paar voorbeelden: ‘Ik ben al vanaf vorig jaar mei (!) bezig om weer een maandtarief van ze te krijgen’. Iemand anders: ‘Ik ben nu al een jaar bezig met de Nuon over de eindafrekening van onze vorige woning in Almere Muziekwijk.’ En zo hebben we nog veel meer voorbeelden van mensen die al maanden wachten op tarieven en afrekeningen van Nuon.

2 (-) Essent – Vorige week stond Essent voor het eerst sinds lange tijd niet in de Klachten Top 3. Helaas kregen we deze week weer veel klachten binnen over Essent. Opvallend was dat we deze week ook een aantal mailtjes binnenkregen met de strekking ‘Wat mij betreft mag Essent weer terug in de top 3’ en ‘Essent is dan wel bij u uit de Top 3 van klachtenbedrijven verdwenen, maar voor ons is en blijft Essent een bron van ellende.’ Kortom de problemen bij Essent zijn nog verre van opgelost.

3 (1) Durion – Behalve klachten over de soms agressieve manier van verkopen van Durion, gaan de meeste klachten –net als bij Nuon en Essent- over de trage administratie. En ook hier is het vaak lang wachten voordat iets geregeld wordt. Een klager: ‘Sinds 5 augustus 2004 ben ik geen klant meer van Durion. Tot januari toe hebben ze nog maandelijks geld afgeschreven van mijn rekening. Na verschillende mails en telefoontjes heb ik nog steeds mijn geld niet terug.’

Je kan objectieve normen opstellen aan welke criteria de klantentevredenheid moet voldoen wil de heer Boersma recht hebben op een bonus.

Bofko
22-04-05, 09:32
Geplaatst door Couscousje
God, wat zijn die administratief medewerkers toch goed op de hoogte van het wel en wee van de Raad van Bestuur.

Cc

Je moest eens weten.

Tomas
22-04-05, 09:32
Geplaatst door Simon
Klantentevredenheid kan je heel hard meten !

Ik denk niet dat de consumentenbond or whatever ingezet zal worden om dit te meten. Ik denk dat Essent daar zelf veeeel betere, objectievere en genuanceerdere methodes voor heeft. Aldus Boersma.

Couscousje
22-04-05, 09:34
Geplaatst door Bofko
Je moest eens weten.

Azijnpissers. :p

Cc

Tomas
22-04-05, 09:34
Geplaatst door Couscousje
Nee, want ik heb niet voor Essent gewerkt 1,5 jaar terug en jij wel.

:moe:

Cc

Ik ken aardig wat (ex)semi-overheidsisntantie van binnen.

Maar dat jij het ergens 1,5 jaar hebt uitgehouden of andersom, whatever, verbaast me wel een beetje.

Couscousje
22-04-05, 09:35
Geplaatst door Tomas
Ik ken aardig wat (ex)semi-overheidsisntantie van binnen.

Maar dat jij het ergens 1,5 jaar hebt uitgehouden of andersom, whatever, verbaast me wel een beetje.

Gelukkig weten we dat de wereld 1 groot mysterie voor jou is, dus dat jou dat verbaast, verbaast mij weer niet.

Cc

Simon
22-04-05, 09:36
Geplaatst door Tomas
Ik denk niet dat de consumentenbond or whatever ingezet zal worden om dit te meten. Ik denk dat Essent daar zelf veeeel betere, objectievere en genuanceerdere methodes voor heeft. Aldus Boersma.

Je eigen functioneren beoordelen terwijl daar je salaris van afhangt lijkt mij niet objectief. Maar daar kunnen afspraken over gemaakt worden. De consumentenbond krijgt meer klachten binnen die ook geen objectief beeld geven. Maar het is heel goed objectief te meten. Zeker als de andere energiebedrijven ook instappen bij deze meting en er aan mee willen betalen. In ieder geval staan er nu 3 energiebedrijven in de klachtentop drie van het programma KASSA. Waaronder Essent.

Tomas
22-04-05, 09:37
Geplaatst door Couscousje
Gelukkig weten we dat de wereld 1 groot mysterie voor jou is, dus dat jou dat verbaast, verbaast mij weer niet.

Cc

Begin je weer met "we"? Heeft dat iets met onzekerheid te maken?

Couscousje
22-04-05, 09:38
Geplaatst door Tomas
Begin je weer met "we"? Heeft dat iets met onzekerheid te maken?

Het feit dat jij daar steeds over zanikt, heeft wel wat met jouw onzekerheid te maken.

Cc

Tomas
22-04-05, 09:38
Geplaatst door Simon
Je eigen functioneren beoordelen terwijl daar je salaris van afhangt lijkt mij niet objectief. Maar daar kunnen afspraken over gemaakt worden. De consumentenbond krijgt meer klachten binnen die ook geen objectief beeld geven. Maar het is heel goed objectief te meten. Zeker als de andere energiebedrijven ook instappen bij deze meting en er aan mee willen betalen.

En langzamerhand wordt je harde criterium steeds zachter.

Tomas
22-04-05, 09:40
Geplaatst door Couscousje
Het feit dat jij daar steeds over zanikt, heeft wel wat met jouw onzekerheid te maken.

Cc

Het valt nu eenmaal op als iemand op meervoud overgaat.

Couscousje
22-04-05, 09:48
Geplaatst door Tomas
Het valt nu eenmaal op als iemand op meervoud overgaat.

Daar is meervoud voor, jouw gezeur verandert daar weinig aan.

Cc

Tomas
22-04-05, 09:53
Geplaatst door Couscousje
Daar is meervoud voor, jouw gezeur verandert daar weinig aan.

Cc

OK, ik zal niet meer zeuren. Maar gebruik je nou meervoud om mij te imponeren, dat je het fijn vindt om niet alleen in deze mening te staan, of omdat er eigenlijk teveel Cc is om in 1 persoon te passen? Gewoon nieuwsgierigheid.

Couscousje
22-04-05, 09:59
Geplaatst door Tomas
OK, ik zal niet meer zeuren. Maar gebruik je nou meervoud om mij te imponeren, dat je het fijn vindt om niet alleen in deze mening te staan, of omdat er eigenlijk teveel Cc is om in 1 persoon te passen? Gewoon nieuwsgierigheid.

Imponeren?

Je overschat overduidelijk je eigen belangrijkheid.

Ik zet je op je nummer en dat doe ik heel goed.

Dat smiechterige gedrag van je komt me de strot uit.

Cc

Tomas
22-04-05, 10:07
Geplaatst door Couscousje
Imponeren?

Je overschat overduidelijk je eigen belangrijkheid.

Ik zet je op je nummer en dat doe ik heel goed.

Dat smiechterige gedrag van je komt me de strot uit.

Cc

Dus niet om te imponeren, dan blijven er nog 2 over.

Couscousje
22-04-05, 10:42
Geplaatst door Tomas
Dus niet om te imponeren, dan blijven er nog 2 over.

Zoek hulp voor je trauma, kneus.

Cc

Tomas
22-04-05, 10:45
Geplaatst door Couscousje
Zoek hulp voor je trauma, kneus.

Cc

Kan je nog even duidelijk maken wat dat trauma precies inhoudt?

Couscousje
22-04-05, 10:54
Geplaatst door Tomas
Kan je nog even duidelijk maken wat dat trauma precies inhoudt?

Het feit dat je denkt dat je met je semi-melige uit-de-hoogte-doende opmerkingen wat bereikt.

Rot toch op.

Jij bent het stereotype Hill Billy uit de Achterhoek, dat stiekem vindt dat alle buitenlanders terug moeten naar Zimbabwe.

Cc

Tomas
22-04-05, 10:56
Geplaatst door Couscousje
Het feit dat je denkt dat je met je semi-melige uit-de-hoogte-doende opmerkingen wat bereikt.

Rot toch op.

Jij bent het stereotype Hill Billy uit de Achterhoek, dat stiekem vindt dat alle buitenlanders terug moeten naar Zimbabwe.

Cc

Volgens mij ben ik daar anders vrij duidelijk in.

Couscousje
22-04-05, 10:58
Geplaatst door Tomas
Volgens mij ben ik daar anders vrij duidelijk in.

Verre van, sukkel.

Cc

Tomas
22-04-05, 11:08
Geplaatst door Couscousje
Verre van, sukkel.

Cc

Zelfs jij weet dat ik buitenlanders niet mot. Dat vind ik persoonlijk een aardige graadmeter wbt duidelijkheid.

Raffi
23-04-05, 16:02
waarom heeft die nu een bonus nodig??

waarom gaat iedereen dan essent niet boycotten?

harry balkenende heeft het over verantwoordelijkheden in samenleving, hoe kan hij zoiets dan toestaan??

mark61
23-04-05, 16:13
Geplaatst door Simon
Je eigen functioneren beoordelen terwijl daar je salaris van afhangt lijkt mij niet objectief. Maar daar kunnen afspraken over gemaakt worden. De consumentenbond krijgt meer klachten binnen die ook geen objectief beeld geven. Maar het is heel goed objectief te meten. Zeker als de andere energiebedrijven ook instappen bij deze meting en er aan mee willen betalen. In ieder geval staan er nu 3 energiebedrijven in de klachtentop drie van het programma KASSA. Waaronder Essent.

Je dwaalt gigantisch af. Het enige doel van een commerciële onderneming is winstmaximalisatie. Deze tenten waren tot voor kort niet-commerciële ambtelijke organisaties. Wil je die concurrerend maken, dan moet je een zwaargewicht uit de commerciële wereld trekken. Door hem een beter salaris te bieden. Kwam die Boersma niet van de Shell?

Klantvriendelijkheid vinden vooral Nederlandse bedrijven maar gezeik. Lippendienst is genoeg. De meeste NL bedrijven zijn in NL dan ook oligopolisten, die liggen daar niet wakker van.

mark61
23-04-05, 16:14
Tomas Cc 2 - 0.