PDA

Bekijk Volledige Versie : Liberalisatie veroorzaakt chaos, graaicultuur, sociale afbraak en opdrijven prijzen..



Wizdom
22-04-05, 18:21
Vinden jullie ook niet dat de zogenaamde liberalisatie die de zegeningen zou brengen het tegendeel brengt zoals:

1 - Sociale afbraak
2 - Afbraak maatschappelijk vertrouwen
3 - Graaicultuur
4 - Afname dienstverlening (denk aan energie bedrijven, zorg, ambtenaren etc..)
5 - Verdere criminalisering
6 - Verharding van de maatschappij

Tot nu toe alleen nog negatieve ontwikkeling te zien van liberalisering...

Het wordt tijd dat iemand de liberalisatie achterhaald verklaart...

Simon
22-04-05, 18:26
Geplaatst door Wizdom
Vinden jullie ook niet dat de zogenaamde liberalisatie die de zegeningen zou brengen het tegendeel brengt zoals:


Tja maar jij legt wel vaker verbanden die nergens op slaan. De laatste keer lag alles wat verkeerd was in onze maatschappij nog aan het Darwinisme en nu is het weer het liberalisme. Volgens mij maak je je schuldig aan .... populisme .... En wat dat allemaal niet voor kwaad veroorzaakt in onze maatschappij !!!

Wizdom
22-04-05, 18:39
Geplaatst door Simon
Tja maar jij legt wel vaker verbanden die nergens op slaan. De laatste keer lag alles wat verkeerd was in onze maatschappij nog aan het Darwinisme en nu is het weer het liberalisme. Volgens mij maak je je schuldig aan .... populisme .... En wat dat allemaal niet voor kwaad veroorzaakt in onze maatschappij !!!

Slaap maar lekker Simon... :slapen:

Eke
22-04-05, 19:55
www.kelkoo.nl

EnergieVergelijk bij Kelkoo online stroom- en energieprijzen van partners van Kelkoo zoals Energiewereld en Energieprijzen.nl . Doe hier een test en voer uw postcode in. Bespaar direkt op uw energierekening!

Vergelijk energiebedrijven en stap over !

Veilig overstappen

Via Energieprijzen.nl krijgt u altijd een objectief advies. Het overstappen naar een andere energieleverancier via Energieprijzen.nl is heel snel en eenvoudig. Bovendien kost het u geen extra geld of moeite.


ik zal maar eens kijken of liberalisatie ook voordelen oplevert...

mark61
23-04-05, 01:06
Geplaatst door Simon
Tja maar jij legt wel vaker verbanden die nergens op slaan. De laatste keer lag alles wat verkeerd was in onze maatschappij nog aan het Darwinisme en nu is het weer het liberalisme. Volgens mij maak je je schuldig aan .... populisme .... En wat dat allemaal niet voor kwaad veroorzaakt in onze maatschappij !!!

Jij begrijpt er niks van. Darwinisme = liberalisme = atheïsme = fascisme = communisme. Was ik er nog een vergeten?

Ozer
23-04-05, 01:25
Geplaatst door mark61
Jij begrijpt er niks van. Darwinisme = liberalisme = atheïsme = fascisme = communisme. Was ik er nog een vergeten?
:D :D



@topicstarter,
1. Wat is je alternatief? Moet alles in de handen van de overheid komen?


Het is een beetje kort door de bocht, om te stellen dat het liberalisme zorgt voor die punten die jij opnoemt.

daarnaast vergeet je de positieve kanten van het liberalisme op te noemen...niet echt objectief.

Wizdom
23-04-05, 10:24
Geplaatst door Ozer
:D :D



@topicstarter,
1. Wat is je alternatief? Moet alles in de handen van de overheid komen?


Het is een beetje kort door de bocht, om te stellen dat het liberalisme zorgt voor die punten die jij opnoemt.

daarnaast vergeet je de positieve kanten van het liberalisme op te noemen...niet echt objectief.

Ik wil een betrouwbare overheid... Niet een die zijn zakken vult en de burger niet de waarheid vertelt... Zeg waar het op staat... Dan heb ik geen moeite met liberalisatie maar dan weten de mensen wel wat liberalistie met zich mee brengt...

Al die flauwe verhalen dat burgers beter worden van de Euro, Liberalisatie en al die flauwekul meer dat gaat er bij mij niet in...

Liberalisatie zoals deze nu ingevoerd wordt brengt alleen welvaart voor een kleine groep mensen en niet voor alle burgers... Dat zijn de mensen die een goede uitgangspositie hebben...

De rest zal er grotendeels op achteruit gaan... En dat is wat je ook ziet gebeuren...

Wizdom
23-04-05, 11:06
Geplaatst door mark61
Jij begrijpt er niks van. Darwinisme = liberalisme = atheïsme = fascisme = communisme. Was ik er nog een vergeten?

Jij begrijpt er niets van... Al die moderne atheistische ideologien hebben het Darwinisme als fundament... En al die "ismes" zijn varianten voortgebracht door het Darwinisme... Wellicht is dat voor jou een brug te ver....

mark61
23-04-05, 13:21
Geplaatst door Wizdom
Jij begrijpt er niets van... Al die moderne atheistische ideologien hebben het Darwinisme als fundament... En al die "ismes" zijn varianten voortgebracht door het Darwinisme... Wellicht is dat voor jou een brug te ver....

Ik zou als ik jou was eerst nog wat boeken lezen. Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn. Je hebt al een Boek.

rja2
23-04-05, 14:08
Geplaatst door Wizdom
Ik wil een betrouwbare overheid... Niet een die zijn zakken vult en de burger niet de waarheid vertelt... Zeg waar het op staat... Dan heb ik geen moeite met liberalisatie maar dan weten de mensen wel wat liberalistie met zich mee brengt...

Al die flauwe verhalen dat burgers beter worden van de Euro, Liberalisatie en al die flauwekul meer dat gaat er bij mij niet in...

Liberalisatie zoals deze nu ingevoerd wordt brengt alleen welvaart voor een kleine groep mensen en niet voor alle burgers... Dat zijn de mensen die een goede uitgangspositie hebben...

De rest zal er grotendeels op achteruit gaan... En dat is wat je ook ziet gebeuren...
Zo slecht gaat het niet in Nederland.

De meeste mensen hebben gewoon goed in Nederland.

Corruptie is een klein probleem in Nederland.

Je hebt iets tegen kapitalisme, maar je vergeet dat in Nederland, de scherpe kantjes van kapitalisme worden weggehaald door onze goede sociale voorzieningen, zolang we dit kunnen betalen tenminste, onze concurrentiepositie in de wereld wordt minder, dus er zit er dik in, dat dit langzaam wordt afgebroken, omdat we het huidige niveau niet meer kunnen betalen.