PDA

Bekijk Volledige Versie : Google toont gebrek aan humor.



Juliette
22-04-05, 18:47
Google kan niet lachen

rab
22/04/2005
BRUSSEL - Het Amerikaanse bedrijf achter de internet-zoekmachine Google kan nog steeds niet lachen met de West-Vlaamse parodie op hun site. Het bedrijf stuurde de uitbater van www.hoehel.be, Joachim Verplancke, opnieuw een aanmaning om de site van het web te halen.


Het Amerikaanse Google schreef de West-Vlaming al in juni 2004 aan om de site van het net te halen. Vorige week kreeg Verplancke een nieuwe aanmaning in de bus. Toch houdt hij de site voorlopig on line.

Google, dat tot vorig jaar steeds in het Engels communiceerde, nam blijkbaar een Nederlands bureau onder de arm om hun merknaam te bewaken. ,,Vorige week schreven ze me aan met de vraag om de site, die eigenlijk slechts een frontpagina is, van het net te halen. Ze menen dat ik gebruik maak van hun geregistreerde merknaam, logo en ook hun kleuren. Ik liet intussen uitzoeken dat ze deze kleuren en het logo pas einde maart deponeerden bij het Benelux-merkendepot in Den Haag'', aldus Verplancke in keurig algemeen Nederlands.

,,Bovendien is het opzet van de pagina zuiver ludiek en helemaal niet commercieel.'' De ontwerpers van een Antwerpse versie (www.goegel.be) van de zoekrobot gaven toe aan de aanmaning van het Amerikaanse Google en haalden hun site van het net. Er is wel een andere Antwerpse zoekmachine bereikbaar via dezelfde link, zij het in een totaal andere lay-out. De Gentse, Aalsterse en andere parodieën zijn nog steeds on line, maar niet via een eigen domeinnaam.

Copyright | De Standaard Online 2005

Simon
22-04-05, 21:14
Ze claimen geloof ik ook alles wat eindigt op 'oogle' . Zo gaat dat bij bedrijven die groeien ...


oogle is almost all body
oogle is explaining to azlana and waran what happened to their brother solflexion**
oogle is meant to represent a division of paranormal expert
oogle is so much damn better than u
oogle is a leading web search site
oogle is one of
oogle is the major search engine on the internet
oogle is just waking up and looking forward to all the great things the day will offer him
oogle is grey horses
oogle is great and students will use it as long as the faculty accept that kind of research
oogle is a subtype
oogle is
oogle is trash for sissy's who can't fight
oogle is a moogle with
oogle is a fantastic search engine

bron: Googlism