PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouwen die zich tot de islam bekeren



Ozer
23-04-05, 02:10
Volgens deze bron (http://www.themodernreligion.com/women/women_why_converting.htm) nen (http://www.themuslimwoman.com/WhySoManyWomenConverting.htm)
bekeren zich per jaar 100.000 Amerikanen zich tot de Islam. Ik kon mijn verbazing tijdens het bevatten van deze cijfers niet op.

Voorts las ik iets dat zelfs nog verbazingwekkender was, namelijk dat 4 op de 5 bekeerlingen een vrouw was. Begrijpen jullie het nog? :confused:

Als dit echt waar is, ga ik nooit meer in discussie met niet-Moslims over dat de islam vrouwonvriendelijk zou zijn. Ik wijs ze voortaan naar de cijfers, en zeg verder niks.

Simon
23-04-05, 09:18
Geplaatst door Ozer
V
Als dit echt waar is, ga ik nooit meer in discussie met niet-Moslims over dat de islam vrouwonvriendelijk zou zijn. Ik wijs ze voortaan naar de cijfers, en zeg verder niks.

Het zegt mij weinig. Als een christen vrouw en een moslim man verliefd worden en er komt een huwelijk van dan denk ik dat in de meeste gevallen de eis is dat de vrouw zich bekeerd tot de islam. Als een christen man en een moslim vrouw verliefd worden dan weet ik niet wat er gebeurd maar ik denk niet dat er dan per definitie deze eis zal zijn. Maar om dan in deze bekeringen van vrouwen iets vrouwvriendelijks te zien? Je zou er net zo goed een vorm van onderdrukking in kunnen zien omdat ze haar geloof ondergeschikt moet maken aan dat van de moslim man om te kunnen trouwen.

Overigens zijn dit soort cijfers als in de link die je geeft in het algemeen erg onbetrouwbaar en moet je vooral weten hoe ze tot stand gekomen zijn. Bijvoorbeeld de schatting van het aantal moslims in de USA in 2001 loopt uiteen van 1.8 tot 6 miljoen. Dat is wel een erg brede marge.

Couscousje
23-04-05, 09:42
Ik ben het eens met Simon.

Een moslimvrouw zal zich niet zo snel bekeren tot een andere religie, omdat ze rekening moet houden met de gewelddadige moslimmannen in haar familie, die dat allicht een schande vinden en er een "reden" voor eerwraak is geboren.

Cc

taouanza
23-04-05, 10:06
Geplaatst door Simon
Het zegt mij weinig. Als een christen vrouw en een moslim man verliefd worden en er komt een huwelijk van dan denk ik dat in de meeste gevallen de eis is dat de vrouw zich bekeerd tot de islam. Als een christen man en een moslim vrouw verliefd worden dan weet ik niet wat er gebeurd maar ik denk niet dat er dan per definitie deze eis zal zijn. Maar om dan in deze bekeringen van vrouwen iets vrouwvriendelijks te zien? Je zou er net zo goed een vorm van onderdrukking in kunnen zien omdat ze haar geloof ondergeschikt moet maken aan dat van de moslim man om te kunnen trouwen.

Overigens zijn dit soort cijfers als in de link die je geeft in het algemeen erg onbetrouwbaar en moet je vooral weten hoe ze tot stand gekomen zijn. Bijvoorbeeld de schatting van het aantal moslims in de USA in 2001 loopt uiteen van 1.8 tot 6 miljoen. Dat is wel een erg brede marge.

Je kan je het niet voorstellen dat de vrouwen er zelf voor kiezen?

Wizdom
23-04-05, 10:12
Geplaatst door Simon
Het zegt mij weinig. Als een christen vrouw en een moslim man verliefd worden en er komt een huwelijk van dan denk ik dat in de meeste gevallen de eis is dat de vrouw zich bekeerd tot de islam. Als een christen man en een moslim vrouw verliefd worden dan weet ik niet wat er gebeurd maar ik denk niet dat er dan per definitie deze eis zal zijn. Maar om dan in deze bekeringen van vrouwen iets vrouwvriendelijks te zien? Je zou er net zo goed een vorm van onderdrukking in kunnen zien omdat ze haar geloof ondergeschikt moet maken aan dat van de moslim man om te kunnen trouwen.

Overigens zijn dit soort cijfers als in de link die je geeft in het algemeen erg onbetrouwbaar en moet je vooral weten hoe ze tot stand gekomen zijn. Bijvoorbeeld de schatting van het aantal moslims in de USA in 2001 loopt uiteen van 1.8 tot 6 miljoen. Dat is wel een erg brede marge.

Dat is een drog-redenering... Als een vrouw echt niets ziet in de Islam dan zal ze zich niet door een man in de luren laten leggen om verstikt te worden in een omgeving die haar niet betaamt...

Het is het feit dat de Islam vrouw vriendelijker is dan haar originele omgeving en ervaring...

taouanza
23-04-05, 10:15
Geplaatst door Wizdom
Dat is een drog-redenering... Als een vrouw echt niets ziet in de Islam dan zal ze zich niet door een man in de luren laten leggen om verstikt te worden in een omgeving die haar niet betaamt...

Het is het feit dat de Islam vrouw vriendelijker is dan haar originele omgeving en ervaring...
Sommige komen dan wel in aanraking met de islam door hun islamitsche partner maar dumpen juist die man na hun bekering omdat ze realiseren dat hij niet islamitisch genoeg is.
Sommige zijn al zelf bekeerd en zoeken daarna een islamitische partner.
Daar zijn ook die inderdaad moslim worden voor hun partner maar die haal je er zo uit.

Couscousje
23-04-05, 10:20
Geplaatst door Wizdom
Het is het feit dat de Islam vrouw vriendelijker is dan haar originele omgeving en ervaring...

Dat is wel heel erg hilarisch uit de mond van een man.

Het is een feit dat ik en de moslimvrouwen in mijn omgeving de Islam verre van vrouwvriendelijk vinden.

Maar wellicht ligt dat meer aan betweterige moslimmannen zoals jij, dan aan de Islam zelf.

:)

Cc

Rabi'ah.
23-04-05, 10:34
Geplaatst door Couscousje


Een moslimvrouw zal zich niet zo snel bekeren tot een andere religie, omdat ze rekening moet houden met de gewelddadige moslimmannen in haar familie, die dat allicht een schande vinden en er een "reden" voor eerwraak is geboren.


:wtf:

Ik heb nog nooit gehoord dat het bekeren tot een andere religie ene motief voor eerwraak is. En lang niet alle moslims doen aan eerwraak.

Rabi'ah.
23-04-05, 10:36
Geplaatst door Couscousje


Het is een feit dat ik en de moslimvrouwen in mijn omgeving de Islam verre van vrouwvriendelijk vinden.

Je bedoelt, de manier waarop een groot deel van de macho-mannen, die zelf overigens vaak schijt aan de regels van de islam hebben, vrouwen het leven zuur maken onder het mom van "islam".



Geplaatst door Couscousje

Maar wellicht ligt dat meer aan betweterige moslimmannen zoals jij, dan aan de Islam zelf.

:)

Cc


Niet "wellicht", ik weet het wel zeker.

Rabi'ah.
23-04-05, 10:42
Geplaatst door Simon
Je zou er net zo goed een vorm van onderdrukking in kunnen zien omdat ze haar geloof ondergeschikt moet maken aan dat van de moslim man om te kunnen trouwen.

.

Jezelf tot een geloof bekeren om een man is wel de domste reden die er is.

Vaak komen vrouwen door hun man in contact met de islam komen.......maar er is meestal helemaal geen sprake van dwang en bekering wordt helemaal niet geeïst.

Omgekeerd, als een christen of jood wil trouwen met een moslima, wordt bekering wel verwacht.

Ik ken zat vrouwen die nog gewoon christelijk/atheist/iets anders zijn en met een moslim getrouwd.

Wat wel zo is, is dat er wel verwacht wordt dat de kinderen islamitisch opgevoed worden, wat meestal ook gebeurt.

De meeste Nederlandse moslima's die ik ken zijn overigens nog veel strenger dan hun man. :D


Maar ik vind jouw reactie voornamelijk gebaseerd op vooroordelen, namelijk het vooroordeel dat een nieuwe moslima wel bekeerd zal zijn vanwege haar man.

Hiermee insinueer je dus dat bekering uit overtuiging niet tot de mogelijkheden behoort.


Rabiah.

knuppeltje
23-04-05, 10:44
Geplaatst door Rabi'ah.
:wtf:

En lang niet alle moslims doen aan eerwraak.



Oeps, gelukkig maar weer.

Rabi'ah.
23-04-05, 10:48
Geplaatst door knuppeltje
Oeps, gelukkig maar weer.

Ja, voor de potentiële slachtoffers.

Alleen minder gelukkig voor jou, want dan kun je wéér je vooroordelen niet bevestigd zien. :jammer:

Couscousje
23-04-05, 10:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Je bedoelt, de manier waarop een groot deel van de macho-mannen, die zelf overigens vaak schijt aan de regels van de islam hebben, vrouwen het leven zuur maken onder het mom van "islam".





Niet "wellicht", ik weet het wel zeker.

Nee, dat bedoel ik niet, anders had ik het wel zo gezegd.

Ik zeg het expliciet op die manier, omdat de Islam nu eenmaal gevormd wordt door de aanhangers ervan, in dit geval de moslims en in het bijzonder de dominerende moslimmannen. We kunnen het niet steeds maar weer terug laten vallen op "in theorie is de Islam niet zo", want de theorie is niet waar wij als vrouwen en moslimvrouwen in het bijzonder mee te maken hebben. Neen, het is juist de praktijk, de beleving van de Islam die ons in ons dagelijks leven beperkt. Mijns inziens mag je het dan gewoon op de Islam stoelen en niet op de mannen specifiek, want dit is nu eenmaal wat de Islam door die mannen geworden is: een vrouwonvriendelijk, discriminatoire religie, waarbij mannelijk geluk het streven is en het ongeluk van de vrouw het middel.

Cc

P.S.: Dit stuk is getypt in samenwerking met Noa, die 67 keer over mijn toetsenbord is gelopen.

Couscousje
23-04-05, 10:58
Geplaatst door Rabi'ah.
:wtf:

Ik heb nog nooit gehoord dat het bekeren tot een andere religie ene motief voor eerwraak is. En lang niet alle moslims doen aan eerwraak.

It's obvious you don't get out much. :rolleyes:

Cc

Simon
23-04-05, 11:00
Geplaatst door taouanza
Je kan je het niet voorstellen dat de vrouwen er zelf voor kiezen?

Zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat die cijfers mij zo weinig zeggen. En ik weet dat het een eis in moslim kringen is bij een huwelijk met een niet-moslim vrouw.

Wizdom
23-04-05, 11:02
Geplaatst door Simon
Zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat die cijfers mij zo weinig zeggen. En ik weet dat het een eis in moslim kringen is bij een huwelijk met een niet-moslim vrouw.

Het zegt altijd niets he als een argument is voor de Islam...

Simon
23-04-05, 11:03
Geplaatst door Wizdom
Dat is een drog-redenering... Als een vrouw echt niets ziet in de Islam dan zal ze zich niet door een man in de luren laten leggen om verstikt te worden in een omgeving die haar niet betaamt...


Nou liefde maakt blind. Dat heb ik genoeg in mijn omgeving gezien en zelf mogen ervaren. In ieder geval laat de Islam de niet-moslim vrouw niet de vrijheid al dan niet te bekeren als ze met een moslim man trouwt dus om dat nu als 'vriendelijkheid' te verkopen. Het is eerder gebrek aan godsdienstvrijheid lijkt mij !

Rabi'ah.
23-04-05, 11:04
Geplaatst door Couscousje
.

Dus wat er veranderd moet worden is de praktijk, niet de theorie.

Rabi'ah.
23-04-05, 11:05
Geplaatst door Simon


Ik zeg net dat dat flauwekul is. Ik ken zat vrouwen die getrouwd zijn met/ een relatie hebben met een moslim en die gewoon hun eigen godsdienst hebben behouden.

Simon
23-04-05, 11:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Hiermee insinueer je dus dat bekering uit overtuiging niet tot de mogelijkheden behoort.

Rabiah.

Helemaal niet! Ik verklaar daarmee de bewering van Ozer dat 4 van de 5 bekeerlingen vrouw zijn. Hoe verklaar jij dat dan?

Couscousje
23-04-05, 11:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Dus wat er veranderd moet worden is de praktijk, niet de theorie.

Natuurlijk, maar dat gebeurt er niet.

Integendeel, iedereen vlucht in de smoes dat "de Islam in theorie anders is."

En toen?

Daar blijft het bij.

Moslimvrouwen worden nog steeds gediscrimineerd, onderdrukt, mishandeld door moslimmannen.

Cc

Rabi'ah.
23-04-05, 11:08
Geplaatst door Couscousje
It's obvious you don't get out much. :rolleyes:

Cc

I get out all the time. :p

Maar serieus, van afvalligheid als motief voor eerwraak heb ik nog nooit gehoord.

Wel ontmaagding, verkeerde partnerkeus, "vrijgevochten" levensstijl, een kind gekregen buiten het huwelijk.

Maar bekering tot een ander geloof niet.

Simon
23-04-05, 11:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik zeg net dat dat flauwekul is. Ik ken zat vrouwen die getrouwd zijn met/ een relatie hebben met een moslim en die gewoon hun eigen godsdienst hebben behouden.

Nou bij een relatie geloof ik het nog wel maar bij een huwelijk lijkt het mij in het algemeen in moslim kringen wel een probleem opleveren. Om dat te weten hoef je maar de probleem rubriek van een paar moslim sites te raadplegen.

Simon
23-04-05, 11:11
Geplaatst door Wizdom
Het zegt altijd niets he als een argument is voor de Islam...

Bij jou zeker niet omdat jij je alleen maar van propaganda bedient. Dus zelfs als ik ooit moslim wordt zal ik nooit iets met jouw wijze van geloven te maken willen hebben.

Wizdom
23-04-05, 11:12
Geplaatst door Simon
Nou liefde maakt blind. Dat heb ik genoeg in mijn omgeving gezien en zelf mogen ervaren. In ieder geval laat de Islam de niet-moslim vrouw niet de vrijheid al dan niet te bekeren als ze met een moslim man trouwt dus om dat nu als 'vriendelijkheid' te verkopen. Het is eerder gebrek aan godsdienstvrijheid lijkt mij !

Je moet nu eenmaal keuzes maken in het leven... Omdat nu als 'vriendelijkheid' te betitelen is onterecht... Het is gewoon consequent zijn... Op de langere termijn heeft men er allebei voordeel aan en dat is toch wel zeer vriendelijk... dacht ik zo...

Rabi'ah.
23-04-05, 11:13
Geplaatst door Couscousje


Integendeel, iedereen vlucht in de smoes dat "de Islam in theorie anders is."

Dat ben ik met je eens.

Natuurlijk geloof ik als moslim niet dat het de bedoeling is van de islam om vrouwen als een soort tweede-rangsmensen te brandmerken, maar het gebeurt wel en mannen misbbruiken zo de islam om hun macht te behouden.

Dat is de trieste realiteit en daar moet tegen gestreden worden.

Daarom juich ik ook ieder initiatief van moslima's die dat zat zijn (Amina Wadud, Riffat Hassan, Zainah Anwar, Fatima Mernissi, Fadela Amara), toe.

De werkelijkheid is echter complexer dan het zwart-wit plaatje dat veel mensen hebben.

Aan de ene kant de moslimhaters die doen alsof vrouwenonderdrukking komt door die grote boze islam en aan de andere kant het struisvogelgedrag van velen.

Ik merk het in real-life overigens vooral als het gaat over racisme, waar ik in het echt meer over discussieer dan over vrouwenrechten.

Vertel ik aan 1 Marokkaans meisje over hoe ik weleens gedsicrimineerd ben door Marokaanse racisten, is het enige wat ze zegt dat het heel onislamitisch is. :moe:

Ja, dat hoef je mij niet te vertellen, maar dan?


Rabiah.

Couscousje
23-04-05, 11:13
Geplaatst door Rabi'ah.
I get out all the time. :p

Maar serieus, van afvalligheid als motief voor eerwraak heb ik nog nooit gehoord.

Wel ontmaagding, verkeerde partnerkeus, "vrijgevochten" levensstijl, een kind gekregen buiten het huwelijk.

Maar bekering tot een ander geloof niet.

Als je geen moslim bent, ben je een hoer.

Als je een hoer bent, ben je per definitie vogelvrij verklaard voor iedere Marokkaanse moslimman.

Aldus de Marokkaanse moslimgemeenschap.

Cc

Wizdom
23-04-05, 11:14
Geplaatst door Simon
Bij jou zeker niet omdat jij je alleen maar van propaganda bedient. Dus zelfs als ik ooit moslim wordt zal ik nooit iets met jouw wijze van geloven te maken willen hebben.

Ik laat in ieder geval het onderbelichte van de Islam zien... Als jij dat propaganda vind is dat jammer...

Rabi'ah.
23-04-05, 11:15
Geplaatst door Simon
Nou bij een relatie geloof ik het nog wel maar bij een huwelijk lijkt het mij in het algemeen in moslim kringen wel een probleem opleveren. Om dat te weten hoef je maar de probleem rubriek van een paar moslim sites te raadplegen.

Ach en de rubrieken van islamitische sites zeggen alles. :rolleyes:

Jij zou na al die jaren dat je op het internet rondzwerft toch wel moeten weten dat 9 van de 10 islamitische sites wordt bevolkt door buiten de realiteit leven de salafisten en aanhang, die absoluut niet normatief zijn voor de gemiddelde moslim.

Simon
23-04-05, 11:15
Geplaatst door Wizdom
Je moet nu eenmaal keuzes maken in het leven... Omdat nu als 'vriendelijkheid' te betitelen is onterecht... Het is gewoon consequent zijn... Op de langere termijn heeft men er allebei voordeel aan en dat is toch wel zeer vriendelijk... dacht ik zo...

Sure ... kijk dit soort 'vriendelijkheid' noem ik dwang.

Rabi'ah.
23-04-05, 11:15
Geplaatst door Couscousje
Als je geen moslim bent, ben je een hoer.

Als je een hoer bent, ben je per definitie vogelvrij verklaard voor iedere Marokkaanse moslimman.

Aldus de Marokkaanse moslimgemeenschap.

Cc

Voor zover ik weet komt eerwraak niet, of nauwelijks voor bij Marokkanen. Wel bij Turken en Koerden.

Wizdom
23-04-05, 11:17
Geplaatst door Simon
Sure ... kijk dit soort 'vriendelijkheid' noem ik dwang.

Dat is subjectief... Je noemt het aftreden van een commissaris toch ook geen dwang wanneer deze binnen het het 'huwelijk' van een 'commisariaat' aftreed vanwege verschillen in inzicht...

Couscousje
23-04-05, 11:19
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat ben ik met je eens.

Natuurlijk geloof ik als moslim niet dat het de bedoeling is van de islam om vrouwen als een soort tweede-rangsmensen te brandmerken, maar het gebeurt wel en mannen misbbruiken zo de islam om hun macht te behouden.

Dat is de trieste realiteit en daar moet tegen gestreden worden.

Daarom juich ik ook ieder initiatief van moslima's die dat zat zijn (Amina Wadud, Riffat Hassan, Zainah Anwar, Fatima Mernissi, Fadela Amara), toe.

De werkelijkheid is echter complexer dan het zwart-wit plaatje dat veel mensen hebben.

Aan de ene kant de moslimhaters die doen alsof vrouwenonderdrukking komt door die grote boze islam en aan de andere kant het struisvogelgedrag van velen.

Ik merk het in real-life overigens vooral als het gaat over racisme, waar ik in het echt meer over discussieer dan over vrouwenrechten.

Vertel ik aan 1 Marokkaans meisje over hoe ik weleens gedsicrimineerd ben door Marokaanse racisten, is het enige wat ze zegt dat het heel onislamitisch is. :moe:

Ja, dat hoef je mij niet te vertellen, maar dan?


Rabiah.

Ik ben van mening dat wij moslimvrouwen een andere job te doen hebben, dan ons te richten op wat moslimhaters en dergelijke beweren. Ik ben van mening dat iedere moslimvrouw die het geluk heeft een vrij leven te leven, moet vechten voor haar onderdrukte, mishandelde en heel erg ongelukkige moslimzusters all over the world. Het is heel duidelijk dat moslimmannen de Islam, de Qur'an en de soennah misbruiken om hun dominante positie ten opzichte van de vrouw te handhaven.

Ik hou maar op, anders zit ik hier morgen nog.

Ik doe zelf heel erg mijn best om gehoord te worden binnen deze samenleving met betrekking tot de manier waarop een prachtige religie van binnen uit verrot raakt door kankercellen genaamd "de moslimman" en zijn walgelijke, chauvinistische en seksistische denkwijze. Van dat laatste zijn we namelijk allen de dupe, zowel man als vrouw, omdat de Islam daardoor wel degelijk een gewelddadige, kortzichtige, discriminatoire religie wordt, omdat de aanhangers ervan dat zijn.

Cc

Couscousje
23-04-05, 11:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Voor zover ik weet komt eerwraak niet, of nauwelijks voor bij Marokkanen. Wel bij Turken en Koerden.

Het moorden niet, wel zijn er andere straffen.

Cc

Rabi'ah.
23-04-05, 11:23
Geplaatst door Couscousje
Ik ben van mening dat wij moslimvrouwen een andere job te doen hebben, dan ons te richten op wat moslimhaters en dergelijke beweren. Ik ben van mening dat iedere moslimvrouw die het geluk heeft een vrij leven te leven, moet vechten voor haar onderdrukte, mishandelde en heel erg ongelukkige moslimzusters all over the world. Het is heel duidelijk dat moslimmannen de Islam, de Qur'an en de soennah misbruiken om hun dominante positie ten opzichte van de vrouw te handhaven.



Ik zie het als mijn plicht om te strijden tegen ieder onrecht.

Aan de ene kant wil ik niet dat mijn religie wordt misbruikt door idioten die vrouwen het leven zuur maken, aan de andere kant wil ik ook geen voer geven aan racistische moslimhaters.

Ik ben tegen beide.


Maar ik vind dat het tijd wordt dat vrouwen zelf hun verantwoordelijkheid nemen. Dus niet steeds wijzen naar hoe gemeen mannen zijn, maar zelf het goede voorbeeld even.

Maar ik heb het idee dat we wat dit betreft wel op dezelfde golflengt zitten. :wink:


Rabiah.

Rabi'ah.
23-04-05, 11:23
Geplaatst door Couscousje
Het moorden niet, wel zijn er andere straffen.

Cc

Dat weet ik, maar dat is geen eerwraak. Eerwraak slaat alleen op moord.

Couscousje
23-04-05, 11:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat weet ik, maar dat is geen eerwraak. Eerwraak slaat alleen op moord.

Daarom zei ik ook "Islamitische cultuur" en niet Marokkaanse cultuur. :p

Cc

Rabi'ah.
23-04-05, 11:26
Geplaatst door Couscousje
Daarom zei ik ook "Islamitische cultuur" en niet Marokkaanse cultuur. :p

Cc

:ego:

Couscousje
23-04-05, 11:28
:haha:

Cc

Wizdom
23-04-05, 11:29
Geplaatst door Couscousje
Ik ben van mening dat wij moslimvrouwen een andere job te doen hebben, dan ons te richten op wat moslimhaters en dergelijke beweren. Ik ben van mening dat iedere moslimvrouw die het geluk heeft een vrij leven te leven, moet vechten voor haar onderdrukte, mishandelde en heel erg ongelukkige moslimzusters all over the world. Het is heel duidelijk dat moslimmannen de Islam, de Qur'an en de soennah misbruiken om hun dominante positie ten opzichte van de vrouw te handhaven.

Ik hou maar op, anders zit ik hier morgen nog.

Ik doe zelf heel erg mijn best om gehoord te worden binnen deze samenleving met betrekking tot de manier waarop een prachtige religie van binnen uit verrot raakt door kankercellen genaamd "de moslimman" en zijn walgelijke, chauvinistische en seksistische denkwijze. Van dat laatste zijn we namelijk allen de dupe, zowel man als vrouw, omdat de Islam daardoor wel degelijk een gewelddadige, kortzichtige, discriminatoire religie wordt, omdat de aanhangers ervan dat zijn.

Cc

Doe eerst wat aan je taalgebruik en je vooroordelen over de 'moslimman'... Werk vervolgens aan de kennis van de Islam... Als je dat gedaan hebt kun je vervolgens mogelijk geloofwaardig wat doen aan onrecht...

Wat heel belangrijk is... Ga niet Pagegaaien en gebruik je eigen verstand... Toest deze aan enige logica en probeer je te verplaatsen in allerlei omstandigheden met de Sunnah en Quran als meetlat...

Dan praten we verder...

taouanza
23-04-05, 11:38
Geplaatst door Wizdom
Doe eerst wat aan je taalgebruik en je vooroordelen over de 'moslimman'... Werk vervolgens aan de kennis van de Islam... Als je dat gedaan hebt kun je vervolgens mogelijk geloofwaardig wat doen aan onrecht...

Wat heel belangrijk is... Ga niet Pagegaaien en gebruik je eigen verstand... Toest deze aan enige logica en probeer je te verplaatsen in allerlei omstandigheden met de Sunnah en Quran als meetlat...

Dan praten we verder...

Met andere woorden kijk alleen naar de theorie en niet naar de praktijk.
Kom je het niet in de theorie tegen dan bestaat het ook niet in de praktijk.:loens:

Rabi'ah.
23-04-05, 11:39
Geplaatst door taouanza
Met andere woorden kijk alleen naar de theorie en niet naar de praktijk.
Kom je het niet in de theorie tegen dan bestaat het ook niet in de praktijk.:loens:

Ja. Zogenaamd.

Ik ben het overigens wel met Cc's punt eens, dat er wat gedaan moet worden tegen de onderdrukking van moslima's, maar vind dat ze vanalles door elkaar haalt, maargoed, dat had ik al gezegd geloof ik.

Eerwraak is een cultureel verschijnsel dat bij allerlei volkeren, zowel islamitische als niet-islamitische, voorkomt.

Onder Marokkanen komt het niet voor.

En wijzen naar de mannen en hun voor kankercellen uitmaken, heeft ook geen zin, verantwoordelijkheid nemen wel.

Want vrouwen doen net zo hard, of harder mee, aan de onderdrukking.


Rabiah.

Couscousje
23-04-05, 11:40
Geplaatst door taouanza
Met andere woorden kijk alleen naar de theorie en niet naar de praktijk.
Kom je het niet in de theorie tegen dan bestaat het ook niet in de praktijk.:loens:

Daarom, op enig begrip van een "moslimman" hoef je niet te rekenen.

Ik denk dat je je daarom het beste kunt focussen op de moslimzusters, dat zij voor zichzelf opkomen en terugvechten, met de hulp van de autochtone bevolking van de Westerse samenleving waarin we leven. Immers, zoals Tariq Ramadan zegt: de toekomst van de Islam ligt bij de Westerse moslims. Van de agressieve, Arabische en Afrikaanse culturen hoef je absoluut geen steun te verwachten.

Cc

Wizdom
23-04-05, 11:42
Geplaatst door Couscousje
Daarom, op enig begrip van een "moslimman" hoef je niet te rekenen.

Ik denk dat je je daarom het beste kunt focussen op de moslimzusters, dat zij voor zichzelf opkomen en terugvechten, met de hulp van de autochtone bevolking van de Westerse samenleving waarin we leven. Immers, zoals Tariq Ramadan zegt: de toekomst van de Islam ligt bij de Westerse moslims. Van de agressieve, Arabische en Afrikaanse culturen hoef je absoluut geen steun te verwachten.

Cc

Wie Papegaai je nu na als ik vragen mag... Tariq Ramadaan... Heb je zelf niet genoeg kennis en kunde om je eigen mening te vormen...

Rabi'ah.
23-04-05, 11:43
Geplaatst door Couscousje
Daarom, op enig begrip van een "moslimman" hoef je niet te rekenen.

Ik ken anders ook moslimmannen (niet veel, overigens) die dat begrip wel hebben.


Geplaatst door Couscousje

. Immers, zoals Tariq Ramadan zegt: de toekomst van de Islam ligt bij de Westerse moslims. Van de agressieve, Arabische en Afrikaanse culturen hoef je absoluut geen steun te verwachten.

Cc

Wat is dit nou voor een rare racistische uitspraak?

Dus Westerse moslims zijn "beschaafd" omdat ze uit het Westen komen en Arabische en Afrikaanse moslims en hun culturen zijn per definitie agressief? :moe:

Couscousje
23-04-05, 11:45
Geplaatst door Wizdom
Wie Papegaai je nu na als ik vragen mag... Tariq Ramadaan... Heb je zelf niet genoeg kennis en kunde om je eigen mening te vormen...

Waarom ga jij niet fijn je schaamhaarbaardje vlechten, in plaats van je in debatten te mengen, die absoluut te hoog gegrepen zijn voor een kwijlend, mongoloide randfiguurtje als jij? Het is namelijk overduidelijk dat de enige reden waarom jij denkt de hemel te mogen betreden, is omdat Allah genadig is voor iedereen met het syndroom van Down.

:zwaai:

Cc

taouanza
23-04-05, 11:46
Geplaatst door Couscousje
Daarom, op enig begrip van een "moslimman" hoef je niet te rekenen.

Ik denk dat je je daarom het beste kunt focussen op de moslimzusters, dat zij voor zichzelf opkomen en terugvechten, met de hulp van de autochtone bevolking van de Westerse samenleving waarin we leven. Immers, zoals Tariq Ramadan zegt: de toekomst van de Islam ligt bij de Westerse moslims. Van de agressieve, Arabische en Afrikaanse culturen hoef je absoluut geen steun te verwachten.

Cc

Nou ik verwacht ook helemaal niks van westerse samenleving en autochtonen. Verder dan wat erg voor maar ik kan niks voor je doen komen ze niet. En hoewel ze anders beweren zitten echt niet te wachten of assertieve moslimas die niet op hun mondje zijn gevallen.
JE mag het met ze eens zijn. Nou dan zie ik geen verschil met de andere cultuur.

Couscousje
23-04-05, 11:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik ken anders ook moslimmannen (niet veel, overigens) die dat begrip wel hebben.



Wat is dit nou voor een rare racistische uitspraak?

Dus Westerse moslims zijn "beschaafd" omdat ze uit het Westen komen en Arabische en Afrikaanse moslims en hun culturen zijn per definitie agressief? :moe:

Nee, Rabi'ah, de Arabische cultuur is er niet 1 van hypocrisie en geweld.

Het is er 1 van bloemetjes en vioolmuziek. :rolleyes:

Cc

Couscousje
23-04-05, 11:47
Geplaatst door taouanza
Nou ik verwacht ook helemaal niks van westerse samenleving en autochtonen. Verder dan wat erg voor maar ik kan niks voor je doen komen ze niet. En hoewel ze anders beweren zitten echt niet te wachten of assertieve moslimas die niet op hun mondje zijn gevallen.
JE mag het met ze eens zijn. Nou dan zie ik geen verschil met de andere cultuur.

Ik denk dat jij een beetje bevooroordeeld bent door hetgeen de autochtoontjes op deze site roepen.

;)

Cc

Couscousje
23-04-05, 11:49
Geplaatst door Wizdom
Jou taalgebruik zegt mij al voldoende... Het is een 'waste of time' om met jou over belangrijke onderwerpen te praten...

Jij wilde mensen helpen.... Verder in de goot zeker...

Ik vind het al een wonder dat een zwakzinnige als jij taal weet te definieren.

Ik heb die School voor Geestelijk Gehandicapten onderschat.

:haha:

Cc

taouanza
23-04-05, 11:51
Geplaatst door Couscousje
Ik denk dat jij een beetje bevooroordeeld bent door hetgeen de autochtoontjes op deze site roepen.

;)

Cc

:hihi:

Dat speelt ook een rol ja. Maar niet alles.;)

mark61
23-04-05, 11:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat weet ik, maar dat is geen eerwraak. Eerwraak slaat alleen op moord.

Nou nee, lees mijn link in het andere topic. van Eck.

Rabi'ah.
23-04-05, 11:58
Geplaatst door mark61
Nou nee, lees mijn link in het andere topic. van Eck.

Ok.

Couscousje
23-04-05, 12:00
Geplaatst door taouanza
:hihi:

Dat speelt ook een rol ja. Maar niet alles.;)

Ik vind persoonlijk dat de autochtonen meer hun best doen deze multiculturele samenleving te doen slagen, dan dat je dat van de allochten mag en kunt verwachten.

Cc

freya
23-04-05, 12:00
Geplaatst door Wizdom

Het is het feit dat de Islam vrouw vriendelijker is dan haar originele omgeving en ervaring...

:haha:

Tis best wel schattig zo naief hoor :blij:

Doet alleen zo'n pijn als je ooit in de realiteit geslingerd wordt :verward:



Ontboezeming:

Ik heb in mijn leven 3x ernstig overwogen mij tot de islam te bekeren en heb juist vanwege het feit dat de koran nauwelijks tot niets aan vrouwen te bieden heeft, maar volledig voor en door mannen geschreven is dat idee voorgoed los gelaten.

( en nee, mijn belangstelling voor de islam kwam niet voort uit een relatie met een moslim :moe: )

mark61
23-04-05, 12:01
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat is dit nou voor een rare racistische uitspraak?

Dat hoeft helemaal niet racistisch te zijn, das weer zo'n jumping to conclusions. Naar mijn bescheiden en voorzichtige indruk is de Marokkaanse samenleving als geheel bijvoorbeeld minder gewelddadig dan de Turkse samenleving als geheel. Of dat waar is weet ik niet, maar als het waar is kan je daar duizend en één verklaringen voor bedenken. Ik vind trouwens over het algemeen Afrikanen helemaal niet aggressief, al zou je door de vertekende berichtgeving een ander beeld krijgen.

freya
23-04-05, 12:01
Geplaatst door Couscousje
Ik vind persoonlijk dat de autochtonen meer hun best doen deze multiculturele samenleving te doen slagen, dan dat je dat van de allochten mag en kunt verwachten.

Cc

:fpetaf:

Wizdom
23-04-05, 12:03
Geplaatst door freya
:haha:

Tis best wel schattig zo naief hoor :blij:

Doet alleen zo'n pijn als je ooit in de realiteit geslingerd wordt :verward:



Ontboezeming:

Ik heb in mijn leven 3x ernstig overwogen mij tot de islam te bekeren en heb juist vanwege het feit dat de koran nauwelijks tot niets aan vrouwen te bieden heeft, maar volledig voor en door mannen geschreven is dat idee voorgoed los gelaten.

( en nee, mijn belangstelling voor de islam kwam niet voort uit een relatie met een moslim :moe: )

Een groot misverstand...

Couscousje
23-04-05, 12:04
Geplaatst door The_Reporter
“Safiyyah (ra) heeft overgeleverd dat de Profeet vrede en zegeningen zij met hem heeft gezegd: “Voorzeker, Shaitan stroomt door de aderen van Adam´s nakomelingen.” (Boekharie en Moeslim)

Daar hebben we onze wandelende Oce kopieermachine weer.

:zwaai:

Cc

mark61
23-04-05, 12:05
Geplaatst door Couscousje
Daarom zei ik ook "Islamitische cultuur" en niet Marokkaanse cultuur. :p

Cc

'Islamitische cultuur' is volgens mij een fundamentalistische definitie die voorbij gaat aan het bestaan van tig verschillende culturen in de islam.

Bofko
23-04-05, 12:06
Geplaatst door mark61
Ik vind trouwens over het algemeen Afrikanen helemaal niet aggressief, al zou je door de vertekende berichtgeving een ander beeld krijgen.

Die indruk heb ik ook. Maar toch schrik je af en toe weer van die verschrikkelijke wrede slachtpartijen die af en toe de kop opsteken.

Couscousje
23-04-05, 12:07
Geplaatst door mark61
'Islamitische cultuur' is volgens mij een fundamentalistische definitie die voorbij gaat aan het bestaan van tig verschillende culturen in de islam.

De Islamitische cultuur is de praktijk.

De Islamitische religie is de theorie.

Vatjum?

Cc

Wizdom
23-04-05, 12:11
Geplaatst door The_Reporter
“Safiyyah (ra) heeft overgeleverd dat de Profeet vrede en zegeningen zij met hem heeft gezegd: “Voorzeker, Shaitan stroomt door de aderen van Adam´s nakomelingen.” (Boekharie en Moeslim)

Bij sommigen is zijn aanwezigheid wel zeer sterk vertegenwoordigd...

taouanza
23-04-05, 12:12
Geplaatst door Couscousje
Ik vind persoonlijk dat de autochtonen meer hun best doen deze multiculturele samenleving te doen slagen, dan dat je dat van de allochten mag en kunt verwachten.

Cc

Maar iedereen heeft zijn eigen voorwaarden.
Ik heb zo iets van laat iedereen lekker zijn gang gaan zolang de ander geen last van heeft.
Ja tis afgezaagd en een open deur maar toch.

Rabi'ah.
23-04-05, 12:14
Geplaatst door taouanza
Maar iedereen heeft zijn eigen voorwaarden.
Ik heb zo iets van laat iedereen lekker zijn gang gaan zolang de ander geen last van heeft.
Ja tis afgezaagd en een open deur maar toch.

Ik wou daaraan toevoegen: Zolang je jezelf of een ander niet tot last bent.

freya
23-04-05, 12:15
Geplaatst door Wizdom
Een groot misverstand...

Wat nou misverstand :vreemd:

Ik heb de islam grondig bestudeerd en heb het tegenovergestelde gedaan van wat jij beweerde. En ik zal echt de enige niet zijn.

Tis dus onzin wat je zegt.

mark61
23-04-05, 12:20
Geplaatst door Couscousje
Ik vind persoonlijk dat de autochtonen meer hun best doen deze multiculturele samenleving te doen slagen, dan dat je dat van de allochten mag en kunt verwachten.

Cc

Tis een spannende stelling. Waarop ik elke dag weer een ander antwoord geef, al naar gelang de ervaringen van die dag.

Je kan het algemene uitgangspunt hanteren dat een recent van buiten komende minderheid zich meer moet aanpassen dan een al lang hier gevestigde meerderheid. Dat ligt voor de hand. Maar of het eerlijk is is wat anders. In het omgekeerde geval zou ik nog moeten zien hoe tolerant de Marokkaanse of Turkse samenleving zou staan tegenover 10% immigranten in 40 jaar. Maar die vergelijking is moeilijk te maken. Zou het dan gaan over immigranten die vrijere opvattingen hebben dan de locals? Hier is immers het omgekeerde aan de hand. Is het makkelijker om vrijdenkende minderheden te accepteren als je dat zelf niet bent, dan andersom? Dat vind ik nou interessante gedachtenexperimenten.

Maar uiteindelijk vind ik het allemaal een beetje kunstmatig. Het gaat niet zozeer om cultuur- of godsdienstclashes, volgens mij, als wel om sociale clashes. De grote clash is die tussen onopgeleide plattelanders die naar de grote stad trekken en de ontwikkelde stadsbewoners. Of die stad dan Casablanca, Marrakech, Istanboel, Izmir, Rotterdam of Amsterdam heet is minder van belang. Tis in ieder geval een uniek verschijnsel in de wereldgeschiedenis. Wat dat betreft valt het allemaal nog wel mee. De clash tussen moslims uit India die Pakistan 'overstroomden' in 1947 was in ieder geval vele malen heftiger dan wat we hier en nu zien. En dan ging het om etnisch en religieus homogene groepen. Inschikken voor grote groepen nieuwkomers is een hele klus. Enfin, loopt weer uit de hand.

Om even terug te komen op je stelling: ik vind dat je ook moet kijken naar de uitgangspositie van beide groepen. Rijke, opgeleide Hollanders zouden zich makkelijker moeten kunnen aanpassen dan mensen die een enorme inhaalslag moeten maken op het gebied van onderwijs en aanpassing aan een (post-)industriële stedelijke samenleving. Wat dat betreft heeft de 2e generatie een enorme inhaalslag gemaakt. Kijk naar jezelf. Veranderingen gaan per generatie, sneller is bijna niet te vragen.

Het verbaast me dan ook dat op dit forum bovenmatig wordt gezeken over godsdienstzaken en beeldvorming, en veel te weinig over waar het echt over gaat. Als de nieuwe Nederlanders met vereende krachten op het zelfde opleidings- en arbeidsparticipatieniveau zijn getild blijft er van al dat gezeik in de marge bitter weinig over.

Ik lees hier over het algemeen veel aderverkalking en bitter weinig verhalen over the real world. Ik zie om mij heen Marok en TurkNLers dingen doen waar hun ouders zich geen voorstelling van konden en kunnen maken. :duim:

mark61
23-04-05, 12:26
Geplaatst door Couscousje
De Islamitische cultuur is de praktijk.

De Islamitische religie is de theorie.

Vatjum?

Cc

Ja OK. Maar de Marokkaanse isl. cultuur is niet helemaal te vergelijken met de Turkse isl. cultuur. Blijkt bijvoorbeeld als we het over eerwraak hebben. Nog afgezien van de volgens mij 'slechte menging' tussen de twee.

Tis frappant dat als het over integratie gaat, het altijd gaat over groep x tov. den Hollander. Nooit over integratie van groep x met y met z. Dat gebeurt nu op school en op straat, maar niemand die het erover heeft. Is het een taboe of komt het de prikkers hier niet goed uit? Dr lopen hier 3, 4 Turkse prikkers rond en af en toe een maffe Hindoestaan, op Turkse sites gaat dat net zo. Ik moet wel zeggen, dat gaat heel goed. Maar het is wel een klein beginnetje.

Ozer
23-04-05, 12:26
Geplaatst door freya
Ontboezeming:

Ik heb in mijn leven 3x ernstig overwogen mij tot de islam te bekeren en heb juist vanwege het feit dat de koran nauwelijks tot niets aan vrouwen te bieden heeft, maar volledig voor en door mannen geschreven is dat idee voorgoed los gelaten.

( en nee, mijn belangstelling voor de islam kwam niet voort uit een relatie met een moslim :moe: )
Meen je dit?

Zoals je ongetwijfeld al weet gaan niet-Moslims die voor zichzelf kunnen denken, reeds puber zijn geworden en niet voor de komst van de Islam zijn geboren, al zeker de hel in.

Je geeft als rede om niet te geloven, dat de Islam vrouwonvriendelijk is. Er zijn veel mensen die er andere ideeen op nahouden. Praat met ze. Open bijvoorbeeld een topic op een religieforum, en draag hetgeen voor, wat jou vrouw-onvriendelijk lijkt.


btw, ik zeg het voor jou. Ik heb er niks aan dat jij Moslim wordt, of niet. Maar ik ben bang dat jij er ooit veel spijt van zult krijgen.

Wizdom
23-04-05, 12:28
Geplaatst door freya
Wat nou misverstand :vreemd:

Ik heb de islam grondig bestudeerd en heb het tegenovergestelde gedaan van wat jij beweerde. En ik zal echt de enige niet zijn.

Tis dus onzin wat je zegt.

Wat trok je in eerste instantie aan de Islam als ik vragen mag... Wat is 'het tegenovergestelde gedaan wat jij beweerde'...?

Ik wil je niet bekeren... Dat is niet aan mij... Echter als er iets is wat ik mogelijk verkeerd heb gezegd of gedaan wil ik wel weten...

~Panthera~
23-04-05, 12:31
Geplaatst door mark61
Tis een spannende stelling. Waarop ik elke dag weer een ander antwoord geef, al naar gelang de ervaringen van die dag.

Je kan het algemene uitgangspunt hanteren dat een recent van buiten komende minderheid zich meer moet aanpassen dan een al lang hier gevestigde meerderheid. Dat ligt voor de hand. Maar of het eerlijk is is wat anders. In het omgekeerde geval zou ik nog moeten zien hoe tolerant de Marokkaanse of Turkse samenleving zou staan tegenover 10% immigranten in 40 jaar. Maar die vergelijking is moeilijk te maken. Zou het dan gaan over immigranten die vrijere opvattingen hebben dan de locals? Hier is immers het omgekeerde aan de hand. Is het makkelijker om vrijdenkende minderheden te accepteren als je dat zelf niet bent, dan andersom? Dat vind ik nou interessante gedachtenexperimenten.

Maar uiteindelijk vind ik het allemaal een beetje kunstmatig. Het gaat niet zozeer om cultuur- of godsdienstclashes, volgens mij, als wel om sociale clashes. De grote clash is die tussen onopgeleide plattelanders die naar de grote stad trekken en de ontwikkelde stadsbewoners. Of die stad dan Casablanca, Marrakech, Istanboel, Izmir, Rotterdam of Amsterdam heet is minder van belang. Tis in ieder geval een uniek verschijnsel in de wereldgeschiedenis. Wat dat betreft valt het allemaal nog wel mee. De clash tussen moslims uit India die Pakistan 'overstroomden' in 1947 was in ieder geval vele malen heftiger dan wat we hier en nu zien. En dan ging het om etnisch en religieus homogene groepen. Inschikken voor grote groepen nieuwkomers is een hele klus. Enfin, loopt weer uit de hand.

Om even terug te komen op je stelling: ik vind dat je ook moet kijken naar de uitgangspositie van beide groepen. Rijke, opgeleide Hollanders zouden zich makkelijker moeten kunnen aanpassen dan mensen die een enorme inhaalslag moeten maken op het gebied van onderwijs en aanpassing aan een (post-)industriële stedelijke samenleving. Wat dat betreft heeft de 2e generatie een enorme inhaalslag gemaakt. Kijk naar jezelf. Veranderingen gaan per generatie, sneller is bijna niet te vragen.

Het verbaast me dan ook dat op dit forum bovenmatig wordt gezeken over godsdienstzaken en beeldvorming, en veel te weinig over waar het echt over gaat. Als de nieuwe Nederlanders met vereende krachten op het zelfde opleidings- en arbeidsparticipatieniveau zijn getild blijft er van al dat gezeik in de marge bitter weinig over.

Ik lees hier over het algemeen veel aderverkalking en bitter weinig verhalen over the real world. Ik zie om mij heen Marok en TurkNLers dingen doen waar hun ouders zich geen voorstelling van konden en kunnen maken. :duim:


Precies.
Maar een Hollander zal altijd blijven zijken, en het is nooit goed en snel genoeg: bij een ander.
Naar zichzelf kijken hebben ze de meesten ook niet geleerd.
:jammer:

taouanza
23-04-05, 12:35
Geplaatst door ~Panthera~
Precies.
Maar een Hollander zal altijd blijven zijken, en het is nooit goed en snel genoeg: bij een ander.
Naar zichzelf kijken hebben ze de meesten ook niet geleerd.
:jammer:

En het gaat 9 van de 10 keer over taalachterstand en cultuurschok.
Alsof we allemaal massaal gister zijn aangekomen.
Voordat je duidelijk heb gemaakt dat je hier geboren bent en opgegroeid en echt wel voor jezelf kan nadenken ben je een uur verder.
Volgende gesprek begint weer hetzelfde.
Discussie is voornamelijk jezelf verantwoorden.
En als jij degene bent die vragen gaat stellen zoals: Waarom praat je tegen mij of ik gister ben aangekomen ben je vijandig en hatelijk.

Waarom zien wel elkaar niet gewoon als mensen?
Alsof alle autochtonen het met elkaar eens zijn of dezelfde zijn.

mark61
23-04-05, 12:36
Geplaatst door Bofko
Die indruk heb ik ook. Maar toch schrik je af en toe weer van die verschrikkelijke wrede slachtpartijen die af en toe de kop opsteken.

Als de pleuris uitbreekt is het meteen totaal ongeremd. Maar dat zou je van WOII ook kunnen zeggen, no?

Rabi'ah.
23-04-05, 12:36
Geplaatst door taouanza

Waarom zien wel elkaar niet gewoon als mensen?
Alsof alle autochtonen het met elkaar eens zijn of dezelfde zijn.

Hier ben ik het helemaal mee eens. :duim:

Ook een leuke quote voor al die mensen die steeds roepen dat je racistisch tegenover autochtonen bent. :rolleyes:

Ozer
23-04-05, 12:37
Vrouwen die zich tot de Islam bekeren, kijken niet naar de praktijk, want anders zouden ze nooit van hun leven Moslim worden. Ze kijken naar de theorie, die ze schijnbaar bevalt.

Ik persoonlijk denk dat een groot deel van de bekeerde vrouwen het zat waren om als seks-object, of dom wicht te worden bestempeld.

Daarnaast zal het sociale karakter van de Islam ze hebben getrokken, in deze asociale en egoistische wereld.


Sommigen beweren dat het hoge aantal vrouwen-bekeringen komt doordat Moslimmannen alleen Islamitische vrouwen accepteren. Maar het is juist zo dat een Moslimman met een Christen/Jood mag trouwen, terwijl een Moslimvrouw dat niet mag. Dan zou het toch zo moeten zijn dat het aantal mannen die zich bekeren tot de Islam veel hoger ligt dan het aantal vrouwen??

Ik denk dat mannen zich niet zo snel zullen bekeren, omdat ze er bang voor zijn. Bang om niet meer met een biertje in je hand vrouwen kan lopen versieren, etc.

Rabi'ah.
23-04-05, 12:38
Geplaatst door mark61
[I. Maar dat zou je van WOII ook kunnen zeggen, no?

Precies.

Dat ergert me ook zo aan de manier waarop gesproken wordt over niet-Westerse colkeren: Als zij mensen vermoorden wordt er gesproken over wreed, bloeddorstig, gewelddadig, barbaars etc., maar bij Europeanen is het ineens wat anders.

Ik ken een verhaal van een Engelsman die tegen ene Afrikaan begon over de wreedheid van de stammenoorlog blablabla, waarna die Afrikaan fijntjes opmerkte dat de stammenoorlog met de meeste slachtoffers WO-2 was.

mark61
23-04-05, 12:40
Geplaatst door ~Panthera~
Precies.
Maar een Hollander zal altijd blijven zijken, en het is nooit goed en snel genoeg: bij een ander.
Naar zichzelf kijken hebben ze de meesten ook niet geleerd.
:jammer:

Ik dacht ook nog aan de Bilals en Wizdommen.

~Panthera~
23-04-05, 12:40
Geplaatst door taouanza
En het gaat 9 van de 10 keer over taalachterstand en cultuurschok.
Alsof we allemaal massaal gister zijn aangekomen.
Voordat je duidelijk heb gemaakt dat je hier geboren bent en opgegroeid en echt wel voor jezelf kan nadenken ben je een uur verder.
Volgende gesprek begint weer hetzelfde.
Discussie is voornamelijk jezelf verantwoorden.
En als jij degene bent die vragen gaat stellen zoals: Waarom praat je tegen mij of ik gister ben aangekomen ben je vijandig en hatelijk.

Waarom zien wel elkaar niet gewoon als mensen?
Alsof alle autochtonen het met elkaar eens zijn of dezelfde zijn.


Ja, ik snap er dan ook geen ruk van hoor.
Alsof we al 40 jaar blind rondlopen ?
En alsof de autochtonen zo geweldig zijn. :moe:
Fuck toch allemaal op met je hervormde vingertje, denk ik dan: elk mens is anders en uniek. :duim:

Wizdom
23-04-05, 12:41
Geplaatst door The_Reporter
Waarom dacht je dat ze Hirsi Ali in die top 100 hadden laten komen. Ze zijn daar de wanhoop nabij wat dit betreft...

De vrouwen bekeer cijfers ontkrachten de 'vrouw-onvriendelijkheid' hetze die enige Moslim-Hater nog als enige middel ziet om de ideologische strijd niet te verliezen...

Rabi'ah.
23-04-05, 12:42
Geplaatst door Wizdom
De vrouwen bekeer cijfers ontkrachten de 'vrouw-onvriendelijkheid' hetze die enige Moslim-Hater nog als enige middel ziet om de ideologische strijd niet te verliezen...

Theorie en praktijk. Voor de 1000ste keer. :moe:

Zie ook de posts van o.a. mij, Ozer, Mark61 en Olive.

mark61
23-04-05, 12:45
Geplaatst door Ozer
Vrouwen die zich tot de Islam bekeren, kijken niet naar de praktijk, want anders zouden ze nooit van hun leven Moslim worden. Ze kijken naar de theorie, die ze schijnbaar bevalt.

Ik persoonlijk denk dat een groot deel van de bekeerde vrouwen het zat waren om als seks-object, of dom wicht te worden bestempeld.

Gek, ik denk dat het in 9 van de 10 gevallen gaat om vrouwen die verliefd zijn geworden op een moslim. En onder druk stonden zich te bekeren. En zelf al een religieuze achtergrond hebben. NL mannen kunnen er alleen maar op vooruitgaan, denk ik. Maar die staan niet onder dezelfde druk, omdat ze MAN zijn.

Verder wou je beweren dat onder mannelijke moslims vrouwen NIET in dezelfde mate als lustobject dan wel dom wicht worden gezien?

Als je sociaal wilt zijn zijn er genoeg stromingen in het westen om je thuis te voelen, zowel religieus als niet religieus.

mark61
23-04-05, 12:47
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, ik snap er dan ook geen ruk van hoor.
Alsof we al 40 jaar blind rondlopen ?
En alsof de autochtonen zo geweldig zijn. :moe:
Fuck toch allemaal op met je hervormde vingertje, denk ik dan: elk mens is anders en uniek. :duim:

Ik heb de theorie dat met name de oudere autochtonen een déjà vu-gevoel hebben. Zij zijn de generatie die zich net aan de negatieve kanten van godsdienst of woeha seculiere sociale controle hebben ontworsteld.

~Panthera~
23-04-05, 12:51
Geplaatst door mark61
Ik heb de theorie dat met name de oudere autochtonen een déjà vu-gevoel hebben. Zij zijn de generatie die zich net aan de negatieve kanten van godsdienst of woeha seculiere sociale controle hebben ontworsteld.

Dat zou kunnen, maar vergis je niet: ik ken mensen die kinderen van 15 hebben met een pleurishekel aan buitenlanders, om het zo maar even te zeggen, en die NIET zo opgevoed zijn.
WAAR komt dat dan door ?
Ik snap er geen ruk van: eerst waren het leuke naieve kids, en nu lijken ze wel vol haat te zitten.
En als je dan vraagt WAAROM, weten ze je er geeneens een zinnig antwoord op te geven. :verward:
Je kent dat wel: waarom? daarom! antwoorden, die nergens op slaan.

Heel weird.

Rabi'ah.
23-04-05, 12:53
Geplaatst door mark61
Ik heb de theorie dat met name de oudere autochtonen een déjà vu-gevoel hebben. Zij zijn de generatie die zich net aan de negatieve kanten van godsdienst of woeha seculiere sociale controle hebben ontworsteld.

Ja. Maar dat is hún hebi, niet die van ons.

Wizdom
23-04-05, 12:58
Geplaatst door ~Panthera~
Dat zou kunnen, maar vergis je niet: ik ken mensen die kinderen van 15 hebben met een pleurishekel aan buitenlanders, om het zo maar even te zeggen, en die NIET zo opgevoed zijn.
WAAR komt dat dan door ?
Ik snap er geen ruk van: eerst waren het leuke naieve kids, en nu lijken ze wel vol haat te zitten.
En als je dan vraagt WAAROM, weten ze je er geeneens een zinnig antwoord op te geven. :verward:
Je kent dat wel: waarom? daarom! antwoorden, die nergens op slaan.

Heel weird.

Die kinderen zijn het beste meetinstrument.... Zij geven de wijzerstand aan m.b.t. hoe ongenuanceerd men bezig is om zich te uiten over alles wat niet autochtoon is.... Deze kinderen zijn het makkelijkst invloedbaar en dat blijkt dus ook...

Het is dan ook een bewijs wat voor slechte manier er wordt omgegaan met de kwetsbare minderheid in dit land...

AARDIG
23-04-05, 12:59
Tis frappant dat als het over integratie gaat, het altijd gaat over groep x tov. den Hollander. Nooit over integratie van groep x met y met z. Dat gebeurt nu op school en op straat, maar niemand die het erover heeft. Is het een taboe of komt het de prikkers hier niet goed uit? Dr lopen hier 3, 4 Turkse prikkers rond en af en toe een maffe Hindoestaan, op Turkse sites gaat dat net zo. Ik moet wel zeggen, dat gaat heel goed. Maar het is wel een klein beginnetje.

Zo, dat wij het nog een keertje eens zouden worden zeg :stout: . Ik ben het helemaal met je eens. Het is nog erger, in Marokko zelf lopen ze elkaar te discrimineren. De ene is Awayagher de ander Aqar3i en weer een ander is djebli................echt racisten :aanwal:
Maar in de moskee zie je echt grote verbeteringen. Veel turken en Marokkanen met elkaar, lachen en omhelsen (ja dit is niet vreemd tussen moslimmannen) er zitten een paar NLse moslims bij. En egyptenaren. En ik zag ook hele donker getinte jongens, maar weet niet wat hun afkomst is. Dus ik zie gelukkig verbetering. Meer soorten door elkaar zo als het hoort, want God kijkt niet naar welke afkomst of kleur je hebt, maar naar wat zich in het hart bevind.


Ik heb de islam grondig bestudeerd en heb het tegenovergestelde gedaan van wat jij beweerde. En ik zal echt de enige niet zijn.

Hee Freya,

Ik zal je niet persoonlijk aanvallen, het is gewoon jou keus en dat blijft ook zo. Ik zal je niet vertellen wat er in het hiernamaals gebeurt met ongelovigen en wat niet. Dat weet je zelf ook allemaal. En je bent zeker niet de enige, er zijn meer mensen hoor, sommigen spreken zelfs vol lof over de Islam, maar die kunnen zich niet onderwerpen aan God door de regels die er zijn.
Persoonlijk denk ik ook dat dat bij jou ook het geval is. (Ik weet het niet zeker) Want de Islam betekent echt onderwerping aan God, en niet vrede. Salaam= vrede, en daar groet men mee, maar dat wist je denk ik al. Elke weg, mannen zullen zich ook afvragen wat heeft de Islam mij te bieden? Het zijn alleen maar verboden. Het antwoord daarop is: "Een kort leven met geduld, voor een eeuwig leven paradijs".

Groet Aardig.

Thomas Carlyle (Historicus) schrijft in zijn boek ("heroes and heroeworship), op bladzijde 59 en 60, het volgenden;

"..........................For twelve hundred years has the voice of this book at all moments kept sounding through the ears and hearts of so many man. We hear of Muhammaden (Ja ik haat deze bewoording ook) doctors that had read it seventy thousand times. If a book came from the heart, it will contrive to reach other hearts; all art and authorcraft are of small amount to that. .................................. His religion is not an easy one: with regorous fasts, lavations, stinct complex formulas, prayer five times a day and abstinence from a wine it did not succeed in being an easy religion. They called him Prophet: you say why? He stood there face to face with them: bare, not enshrined in any mistery visibly clouthing his own cloak, cobbling his own shoes, fighting counselling, ordening in the midst of them: They must have seen what kind of man he was. No emperor with his tiaras so obeyed as this man in a cloak of his counting........... (Simon: "Kortom, een verkrachter".)

mark61
23-04-05, 13:06
Geplaatst door ~Panthera~
Dat zou kunnen, maar vergis je niet: ik ken mensen die kinderen van 15 hebben met een pleurishekel aan buitenlanders, om het zo maar even te zeggen, en die NIET zo opgevoed zijn.
WAAR komt dat dan door ?
Ik snap er geen ruk van: eerst waren het leuke naieve kids, en nu lijken ze wel vol haat te zitten.
En als je dan vraagt WAAROM, weten ze je er geeneens een zinnig antwoord op te geven. :verward:
Je kent dat wel: waarom? daarom! antwoorden, die nergens op slaan.

Heel weird.

In de puberteit is het altijd bal. Vroeger had je mods, skinheads, rockers. Toen hippies en disco's en heavy metal freaks. Nu doen we etnogroepjes, dat ligt ook wel voor de hand.

Verder, hoe kansarmer, hoe aggressiever, en hoe meer het aan de ander ligt.

mark61
23-04-05, 13:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja. Maar dat is hún hebi, niet die van ons.

Ik geef een verklaring, geen rechtvaardiging.

Ozer
23-04-05, 13:06
Geplaatst door mark61
Gek, ik denk dat het in 9 van de 10 gevallen gaat om vrouwen die verliefd zijn geworden op een moslim. En onder druk stonden zich te bekeren. En zelf al een religieuze achtergrond hebben.

Heel gek idd, aangezien Christelijke en Joodse vrouwen dat ten eerste niet hoeven.
Ten tweede, die druk wordt ook gevoeld door de Moslimman, omdat de vrouw er voor zou kunnen kiezen niet Moslim te worden. En zelfs zou kunnen vragen of de man Christen/atheist/etc. zou willen worden. :confused:

NL mannen kunnen er alleen maar op vooruitgaan, denk ik. Maar die staan niet onder dezelfde druk, omdat ze MAN zijn. Leg uit...


Verder wou je beweren dat onder mannelijke moslims vrouwen NIET in dezelfde mate als lustobject dan wel dom wicht worden gezien?
Nee, helaas zien veel Moslims vrouwen op dezelfde manier, alhoewel percentueel gezien dat lager zal liggen als bij niet-Moslims.
Maar in de Islam zelf is het systeem wel goed, in tegenstelling tot het Westen, waarin het de (ongeschreven) regel is dat je wel achter vrouwen aan moet rennen, dat voor het prijzen van een vaatwasmiddel je een lachende chick moet hebben. Daar zit alsware het verschil in. Ik heb het slecht uitgelegd, maar ik hoop dat je het begrijpt.

Als je sociaal wilt zijn zijn er genoeg stromingen in het westen om je thuis te voelen, zowel religieus als niet religieus.
Das waar. Blijkbaar heeft de Islam iets extra's, boven die andere sociale bewegingen. :wink:

mark61
23-04-05, 13:14
Geplaatst door Ozer
Heel gek idd, aangezien Christelijke en Joodse vrouwen dat ten eerste niet hoeven.
Ten tweede, die druk wordt ook gevoeld door de Moslimman, omdat de vrouw er voor zou kunnen kiezen niet Moslim te worden. En zelfs zou kunnen vragen of de man Christen/atheist/etc. zou willen worden. :confused:

Leg uit...

Tsja als jij blind bent voor de man-vrouwverhoudingen in de echte wereld valt er natuurlijk niet veel uit te leggen. Theorie en praktijk, Özer. Die moslimman voelt die druk helemaal niet, omdat hij 1) man is en 2) een godsdienst aanhangt die zegt dat hij dat niet mag doen. Vrouwen passen zich altijd meer aan dan mannen, is je nooit opgevallen?


Nee, helaas zien veel Moslims vrouwen op dezelfde manier, alhoewel percentueel gezien dat lager zal liggen als bij niet-Moslims.

Meen je dat nou? En waar baseer je dat op?


Maar in de Islam zelf is het systeem wel goed, in tegenstelling tot het Westen, waarin het de (ongeschreven) regel is dat je wel achter vrouwen aan moet rennen, dat voor het aanprijzen van een vaatwasmiddel je een lachende chick moet hebben. Daar zit alsware het verschil in. Ik heb het slecht uitgelegd, maar ik hoop dat je het begrijpt.

Ik begrijp dat jij tot de theorie-en-praktijk-verwarders hoort. In de islamitische wereld zitten mannen nooit achter vrouwen aan, en in de tv reclame worden vrouwen niet gebruikt. En anders is het harame import uit het westen.

Zo, das ook weer geregeld.


Das waar. Blijkbaar heeft de Islam iets extra's, boven die andere sociale bewegingen. :wink:

Heb jij cijfers van NLvrouwen die zich bekeren tot de islam (zonder een moslimman in de buurt dan, om het zuiver te houden) dan wel lid worden van een linkse partij of een actieclub, vrijwilligerswerk doen etc. etc....?

AARDIG
23-04-05, 13:16
Gek, ik denk dat het in 9 van de 10 gevallen gaat om vrouwen die verliefd zijn geworden op een moslim. En onder druk stonden zich te bekeren. En zelf al een religieuze achtergrond hebben. NL mannen kunnen er alleen maar op vooruitgaan, denk ik. Maar die staan niet onder dezelfde druk, omdat ze MAN zijn.

Ik begon net een beetje bewondering te krijgen voor je goede onderbouwingen, kom je met deze onzin aan*****. Je hebt gelijk dat die meiden vaak verliefd zijn geworden op een moslim. Maar tijdens die vrije relatie floept er af en toe wat uit over de Islam, ze wil daar meer over weten natuurlijk. Ze gaat op zoek. Meestal krijgt ze dan boeken van hem (die hij nooit gelezen heeft), en dan ontdekt ze de waarheid voor haarzelf. Meestal gaat ze dan vragen stellen: "Maar waarom rook je dan? Waarom drink je? Waarom heb je een relatie met mij?". De relatie loopt dan op klippen. Ze blijft alleen achter en gaat verder op zoek. Ik heb zelf ook een oud klasgenootje geholpen, ze zei tegen mij. ik lees de theorie (waar iedereen het hier over heeft) en die komt absoluut niet overeen met wat er bij hun thuis gebeurt. Vriendje is passè, nieuwe moslimvriendinnen, die haar helpen en "meeslepen" naar moslim bijeenkomsten. En wanneer God het wil, dan wordt ze moslima.

God zegt: (Ina Allah La Yahdie Man Ahbabt, Ina Allaha Yahdie Man Yascha'a)

Simplistische vrij vertaling uit mijn bolle hoofd. God bekeert (degene) niet van wie jij houdt, God bekeert wie Hij zelf wil)

Deze vers is neergedaald, omdat de Profeet Sala Allahu Alayhi Wa Salaam verdrietig was om zijn oom(die hem altijd heeft beschermd tegen de ongelovige Qoeraish (een Mekkaanse stam)) die zonder de sjahadaa dood is gegaan. Overigens krijgt zijn oom de minst zware straf in de hel. 2 hete koolstenen onder zijn voeten, de hitte van die stenen zal tot zijn hoofd stijgen. (Don't try this at home :rambo: )

mark61
23-04-05, 13:18
Geplaatst door AARDIG
Ik begon net een beetje bewondering te krijgen voor je goede onderbouwingen, kom je met deze onzin aan*****. Je hebt gelijk dat die meiden vaak verliefd zijn geworden op een moslim. Maar tijdens die vrije relatie floept er af en toe wat uit over de Islam, ze wil daar meer over weten natuurlijk.


Tsja, dan hebben wij een verschillende werkelijkheidsbeleving.

AARDIG
23-04-05, 13:21
Tsja, dan hebben wij een verschillende werkelijkheidsbeleving.

Dat heet gewoon frustratie mark.

mark61
23-04-05, 13:23
Geplaatst door AARDIG
Dat heet gewoon frustratie mark.

Huh? Weer aan het bevooroordeeld raden? Als je eerst wat van mijn 17.000 posts gelezen had zou je niet compleet bevooroordeeld binnen komen vallen.

Ozer
23-04-05, 13:24
Geplaatst door mark61
(...)
Ik kan vandaag niet zo helder nadenken. Maar ik zal hier later antwoord op geven, insa'allah.

btw, knap dat je wist dat het özer was :duim:


maar je begreep me ook verkeerd, ik zei dat Moslimmannen ook naar vrowuen kijken, in de zin van neuk-object, maar dat het percentage mannen die dat onder niet-Moslims doet hoger zal liggen.

Gegroet.

mark61
23-04-05, 13:28
Geplaatst door Ozer
Ik kan vandaag niet zo helder nadenken. Maar ik zal hier later antwoord op geven, insa'allah.

btw, knap dat je wist dat het özer was :duim:


maar je begreep me ook verkeerd, ik zei dat Moslimmannen ook naar vrowuen kijken, in de zin van neuk-object, maar dat het percentage mannen die dat onder niet-Moslims doet hoger zal liggen.

Gegroet.

Nou das niet zo knap hoor met mijn achtergrond. :hihi:

Ik zie je.

Xavier
23-04-05, 13:34
Geplaatst door Ozer
maar je begreep me ook verkeerd, ik zei dat Moslimmannen ook naar vrowuen kijken, in de zin van neuk-object, maar dat het percentage mannen die dat onder niet-Moslims doet hoger zal liggen.

Bron?

Dat zou je namelijk niet zeggen als je ziet hoe vaak meisjes worden belaagd door Marokkanen en Turken.

AARDIG
23-04-05, 13:51
Huh? Weer aan het bevooroordeeld raden? Als je eerst wat van mijn 17.000 posts gelezen had zou je niet compleet bevooroordeeld binnen komen vallen.

Niet in een slachtoffer rol gaan kruipen nu. Ik weet dat jij goede dingen post, maar soms kan je bepaalde dingen niet uitstaan en ga je daar gewoon een "ik denk" van maken. En dat geeft een verkeerde richting aan de discussie.

Wat betreft je 17000 posts. Dit heb je minstens 5 keer gezegd. En ik gaf al aan, dat je soms goede onderbouwingen geeft, maar soms ook maar in de leegte aan het schreeuwen bent. Wat ik overigens ook wel doe. Sommige momenten zijn we gewoon zwak om te relativeren.
En overigens, geloof ik niet dat alles wat je in die 17000 posts hebt gezegd, nu ook 100% ondersteund.

Fractal
23-04-05, 14:11
Geplaatst door ~Panthera~
Precies.
Maar een Hollander zal altijd blijven zijken, en het is nooit goed en snel genoeg: bij een ander.
Naar zichzelf kijken hebben ze de meesten ook niet geleerd.
:jammer:

Helemaal waar, en Marokkanen, bijvoorbeeld, zijken nooit en zelfrelativering is een van hun meest in het oog springende eigenschappen. :alien:

Ansari
23-04-05, 17:26
Geplaatst door freya
Wat nou misverstand :vreemd:

Ik heb de islam grondig bestudeerd en heb het tegenovergestelde gedaan van wat jij beweerde. En ik zal echt de enige niet zijn.

Tis dus onzin wat je zegt.
Nee, hetgeen wat jij verklaarde is klinkklare onzin. Het bewijs dat je voor de zoveelste keer uit je nek lult.

Simon
23-04-05, 21:15
Geplaatst door mark61
Maar uiteindelijk vind ik het allemaal een beetje kunstmatig. Het gaat niet zozeer om cultuur- of godsdienstclashes, volgens mij, als wel om sociale clashes. De grote clash is die tussen onopgeleide plattelanders die naar de grote stad trekken en de ontwikkelde stadsbewoners. Of die stad dan Casablanca, Marrakech, Istanboel, Izmir, Rotterdam of Amsterdam heet is minder van belang.

Dit doet mij erg aan Geert Mak denken (of ben je dat?) en ben ik wel erg mee eens. Maar die sociale clashes hebben natuurlijk ook met opvattingen over religie te maken die in de stad veel dynamischer zijn. En dat heeft ook met opleiding te maken zoals ik ook wel recent heb opgemerkt op deze site dat ik geloof dat de moslimklasse in de VS meer van plurformiteit en dynamiek houdt omdat deze een andere culturele achtergrond heeft dan de moslim in Europa.


Ik lees hier over het algemeen veel aderverkalking en bitter weinig verhalen over the real world. Ik zie om mij heen Marok en TurkNLers dingen doen waar hun ouders zich geen voorstelling van konden en kunnen maken. :duim:

En hier ben ik het ook wel erg mee eens !!!

Couscousje
23-04-05, 21:51
Geplaatst door twasla2
(dit is kaassie onder zijn zoveelste nick, heb last van man/autochtoon-onvriendelijke zure Mod)

:haha:

Cc

mark61
23-04-05, 21:54
Geplaatst door The_Reporter
Kansarm wordt je in bepaalde aangelegenheden waar mensen zoals jou het voor het zeggen hebben vanzelf, als je een baard draagt, Islamitisch gekleed bent het gebed wil verrichten in de pauze en nooit op borrels aanwezig bent.

Maar dat heb ik er met liefde voor over.

Ik had het over witneuzen.

mark61
23-04-05, 21:55
Geplaatst door AARDIG
Wat betreft je 17000 posts. Dit heb je minstens 5 keer gezegd.

Ach ja, de aftakeling is al begonnen. Sorry hoor.


En overigens, geloof ik niet dat alles wat je in die 17000 posts hebt gezegd, nu ook 100% ondersteund.

Try me.

mark61
23-04-05, 21:57
Geplaatst door The_Reporter
Als je een beetje ballen had mark, dan zou je je tegenpartij wat meer stem gunnen.

Huh? Deel ik hier bans uit of zo?


Jij wordt immers al genoeg, zo niet, alleen maar, gehoord door het grote publiek.

Wat bedoel je? Welk groot publiek hoort mij?

mark61
23-04-05, 21:59
Geplaatst door Simon
Dit doet mij erg aan Geert Mak denken (of ben je dat?)

Nee zeg, zo oud ben ik nou ook weer niet. :hihi:


en ben ik wel erg mee eens. Maar die sociale clashes hebben natuurlijk ook met opvattingen over religie te maken die in de stad veel dynamischer zijn. En dat heeft ook met opleiding te maken zoals ik ook wel recent heb opgemerkt op deze site dat ik geloof dat de moslimklasse in de VS meer van plurformiteit en dynamiek houdt omdat deze een andere culturele achtergrond heeft dan de moslim in Europa.

Yep!

AARDIG
23-04-05, 22:01
Ach ja, de aftakeling is al begonnen. Sorry hoor.

Het geeft niet. Ik doe het ook wel eens, ik herinner je er alleen maar aan.


Try me.


Tis een spannende stelling. Waarop ik elke dag weer een ander antwoord geef, al naar gelang de ervaringen van die dag.

Geeft dit niet aan dat je af en toe wisselt van mening? Er is niks mis mee hoor.

mark61
23-04-05, 22:04
Geplaatst door AARDIG
Geeft dit niet aan dat je af en toe wisselt van mening? Er is niks mis mee hoor.

In dat specifieke geval. Wat ik dan ook uiteenzet. Jammer dat niemand erop in gaat.

AARDIG
23-04-05, 23:21
In dat specifieke geval. Wat ik dan ook uiteenzet. Jammer dat niemand erop in gaat.

Ok. Als ik echt niks te doen heb, zal ik misschien een kijkje nemen. Sorry, maar het is een eigen mening wat wetenschapelijk gespeculeerd is. Als ik daar op in ga, zal het alleen maar een andere mening zijn met een andere speculatie.