PDA

Bekijk Volledige Versie : Onhandelbare kleuter......damnnnnnn



AARDIG
23-04-05, 17:14
Politie slaat onhandelbare kleuter in boeien

Uitgegeven: 23 april 2005 11:45
Laatst gewijzigd: 23 april 2005 14:10

ST PETERSBURG - Amerikaanse agenten hebben een 5-jarig meisje op een kleuterschool in de boeien geslagen, omdat ze haar niet konden kalmeren. De politie was naar de school geroepen omdat ook de leerkracht en een collega er niet in slaagden het meisje tot rust te brengen. Het hele incident op de school in St Petersburg is opgenomen op video, meldde de BBC zaterdag.

Het meisje kreeg een woedeaanval, omdat ze niet wilde deelnemen aan een rekenles. Ze rukte papieren van het prikbord en stompte iedereen die haar probeerde te kalmeren. Nadat was gebleken dat de moeder niet snel naar de school kon komen, belde de leerkracht de politie. Drie agenten dwongen de armen van de kleuter achter haar rug en sloegen haar de handboeien om. Daarop werd het kind bij haar moeder afgeleverd.

:kotsen2:

Ella
23-04-05, 18:31
Hmmm.... dat klinkt als een excorsist-achtig verhaal... :vreemd:

Eke
23-04-05, 18:48
Dit is vast niet de eerste keer dat ze zo'n woedeaanval had.

Er is nu een tvprogramma in de VS dat heel populair is NANNY-911.Je kunt daar een beroepsopvoedster ter hulp roepen als je peuter/kleuter onhandelbaar is.
Deze komt thuis, observeert en geeft vervolgens aanwijzingen om nieuw gedrag aan te leren.Binnen 1 week is het gedrag gecorrigeerd.

~Panthera~
23-04-05, 19:09
Het heeft alles te maken met consequent zijn.
Nee is nee, en ja is ja.
Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn. :nerd:

Eke
23-04-05, 19:25
Geplaatst door ~Panthera~
Het heeft alles te maken met consequent zijn.
Nee is nee, en ja is ja.
Maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn. :nerd:

In principe heb je gelijk. Maar...soms heeft de moeder zelf iets uit haar verleden wat nog niet goed verwerkt is en denkt ze bv.de ''liefde" van haar kinderen nodig te hebben .Of de vader laat het hele groepje alleen en is de moeder overwerkt, zit in een isolement ,enz.enz. Er kan natuurlijk ook iets bij de vader spelen..Kortom, als het niet vanzelf goed gaat heeft het gezin extra aandacht nodig voordat het verder uit de hand gaat lopen.

~Panthera~
23-04-05, 19:30
Geplaatst door Eke
In principe heb je gelijk. Maar...soms heeft de moeder zelf iets uit haar verleden wat nog niet goed verwerkt is en denkt ze bv.de ''liefde" van haar kinderen nodig te hebben .Of de vader laat het hele groepje alleen en is de moeder overwerkt, zit in een isolement ,enz.enz. Er kan natuurlijk ook iets bij de vader spelen..Kortom, als het niet vanzelf goed gaat heeft het gezin extra aandacht nodig voordat het verder uit de hand gaat lopen.

Dat kan ook, en dan zou de moeder dus hulp in moeten roepen, van de hulpverlening.
Maar ja, aangezien daar een wachtlijst is van hier tot Tokyo........... :rolleyes:
Dit kabinet denkt dat alles vanzelf wel goed komt, als je maar goed hard "eigen verantwoordelijkheid" schreeuwt. :roker:

Eke
23-04-05, 19:36
Ja, en nu hebben we het over een Amerikaanse kleuter die in de boeien wordt geslagen..ik denk dat wij toch ietsjes betere sociale voorzieningen hebben, betere toegang tot dit soort diensten. ??????????

En je hebt best kans dat het een gigantisch grote kleuter is :ninja2: , 'k geloof dat de helft van de Amerikanen overgewicht heeft !

~Panthera~
23-04-05, 19:38
Geplaatst door Eke
Ja, en nu hebben we het over een Amerikaanse kleuter die in de boeien wordt geslagen..ik denk dat wij toch ietsjes betere sociale voorzieningen hebben, betere toegang tot dit soort diensten. ??????????

En je hebt best kans dat het een gigantisch grote kleuter is :ninja2: , 'k geloof dat de helft van de Amerikanen overgewicht heeft !

:haha: ik dacht dat je het over die kleuter had, die een politieauto had verbouwd, dat was toch hier in Nederland ?? :verward:

Eke
23-04-05, 19:40
Geplaatst door ~Panthera~
:haha: ik dacht dat je het over die kleuter had, die een politieauto had verbouwd, dat was toch hier in Nederland ?? :verward:

een kleuter die een politieauto verbouwd heeft ?????Wat heeft er in de Liga gezeten ??? :maf2:

~Panthera~
23-04-05, 19:45
Geplaatst door Eke
een kleuter die een politieauto verbouwd heeft ?????Wat heeft er in de Liga gezeten ??? :maf2:

Een kilo bijdehandjes ? :hihi:

Eke
23-04-05, 19:49
Geplaatst door ~Panthera~
Een kilo bijdehandjes ? :hihi:

:hardlach: Voor mij een kilo bijdehandjes graag , dan ga ik vanavond nog even een stukje tuin 'verbouwen'...
meteen voor jou er ook wat bijdoen, Panthera ?

~Panthera~
23-04-05, 19:52
Geplaatst door Eke
:hardlach: Voor mij een kilo bijdehandjes graag , dan ga ik vanavond nog even een stukje tuin 'verbouwen'...
meteen voor jou er ook wat bijdoen, Panthera ?

welja joh, nooit weg. :duim:

Eke
23-04-05, 19:56
:zwaai: nou, een virtueel zwaaihandje dan maar ! doeeeei !

~Panthera~
23-04-05, 19:58
Geplaatst door Eke
:zwaai: nou, een virtueel zwaaihandje dan maar ! doeeeei !


:haha: :zwaai: veel plezier !

Siah
23-04-05, 21:59
Dit is vast niet de eerste keer dat ze zo'n woedeaanval had.


NOU N ????
zou men n kleuter (al dan niet met woede-aanval) in de boeien moeten slaan??
zou uberhaupt n leerkracht in zo n situatie de politie moeten bellen??

weet je wat dat betekent en wat de boodschap ervan is?

is dat niet n teken van n maatschappy en omgeving met n moeilijk handelbare ziekte?!
c'mon

wat zou je zelf denken-en-doen als je eigen dochter van 5 jaar in de boeien geslagen wordt??
tot hoeverre ga je zelf met hen mee, met dat soort absurde beleid-en-praktijken?


Er is nu een tvprogramma in de VS dat heel populair is NANNY-911. Je kunt daar een beroepsopvoedster ter hulp roepen als je peuter/kleuter onhandelbaar is.
Deze komt thuis, observeert en geeft vervolgens aanwijzingen om nieuw gedrag aan te leren.Binnen 1 week is het gedrag gecorrigeerd.

[/opgelost] het maatschappelijke probleem [opgelost] :kotsen:

~Panthera~
23-04-05, 22:01
Geplaatst door Siah
NOU N ????
zou men n kleuter (al dan niet met woede-aanval) in de boeien moeten slaan??
zou uberhaupt n leerkracht in zo n situatie de politie moeten bellen??

weet je wat dat betekent en wat de boodschap ervan is?

is dat niet n teken van n maatschappy en omgeving met n moeilijk handelbare ziekte?!
c'mon

wat zou je zelf denken-en-doen als je eigen dochter van 5 jaar in de boeien geslagen wordt??
tot hoeverre ga je zelf met hen mee, met dat soort absurde beleid-en-praktijken?



[/opgelost] het maatschappelijke probleem [opgelost] :kotsen:


Nee.
Men zou moeten kijken WAT er mis is met zo'n kleuter.
Misschien heeft het wel ADHD, en is er wel degelijk iets aan te doen.
In de boeien slaan is een teken van onmacht.

AARDIG
23-04-05, 22:05
Ik had mijn mening niet expliciet weergeven, maar dat kotsicoontje was bedoeld voor het in de boeien slaan van een kind. Ze zijn echt op hun achterhoofd gevallen. Volgens mij is dat gewoon een kwelling. En de politie bellen inderdaad, COME ON.

~Panthera~
23-04-05, 22:09
Geplaatst door AARDIG
Ik had mijn mening niet expliciet weergeven, maar dat kotsicoontje was bedoeld voor het in de boeien slaan van een kind. Ze zijn echt op hun achterhoofd gevallen. Volgens mij is dat gewoon een kwelling. En de politie bellen inderdaad, COME ON.

Tja, het zegt wel iets, als je een kleuter van 5 al niet eens aankunt. :rolleyes:
Bezopen.

AARDIG
23-04-05, 22:21
Tja, het zegt wel iets, als je een kleuter van 5 al niet eens aankunt.
Bezopen.

Het is echt heel vreemd. Ik kan me wel wat voorstellen, als het kind een wapen bij zich had. Maar je pakt dat kind stevig vast en brengt hem naar de kamer van de directeur waar hij even kan afkoelen. Of je geeft hem gewoon iets lekkers als hij beloofd rustig te blijven. Je zou verwachten dat een dergelijke "opvoedster" dat wel in haar opleiding heeft gehad. Ik zou als ouder echt furieus zijn. Aanklagen. (Dat win je toch wel in Amerika :D )


Ik had ook gehoord, dat een kind Bush had verwerkt in een spotprent.
En dat de CIA of politie hem ging ondervragen.
Ik weet alleen niet of het broodje aap is.

Siah
23-04-05, 22:24
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, het zegt wel iets, als je een kleuter van 5 al niet eens aankunt. :rolleyes:
Bezopen.

in dat geval ben ik voorlopig blij dat ik in nederland 'woon'.

alhoewel.. :argwaan:

~Panthera~
23-04-05, 22:24
Geplaatst door AARDIG
Het is echt heel vreemd. Ik kan me wel wat voorstellen, als het kind een wapen bij zich had. Maar je pakt dat kind stevig vast en brengt hem naar de kamer van de directeur waar hij even kan afkoelen. Of je geeft hem gewoon iets lekkers als hij beloofd rustig te blijven. Je zou verwachten dat een dergelijke "opvoedster" dat wel in haar opleiding heeft gehad. Ik zou als ouder echt furieus zijn. Aanklagen. (Dat win je toch wel in Amerika :D )


Ik had ook gehoord, dat een kind Bush had verwerkt in een spotprent.
En dat de CIA of politie hem ging ondervragen.
Ik weet alleen niet of het broodje aap is.


Kan me er al helemaal niets bij voorstellen: desnoods zet je hem/haar onder de douche om af te koelen. :hihi:

Dat tweede heb ik nergens gelezen, wie weet ? en anders weer een lekker broodje aap. :D

allard
23-04-05, 22:33
Geplaatst door ~Panthera~
Kan me er al helemaal niets bij voorstellen: desnoods zet je hem/haar onder de douche om af te koelen. :hihi:

Waarom nou weer meteen het zwaarste middel ? Koude douche !! Hebben we tegenwoordig geen donkere kasten of kolenhokken meer?

~Panthera~
23-04-05, 22:38
Geplaatst door allard
Waarom nou weer meteen het zwaarste middel ? Koude douche !! Hebben we tegenwoordig geen donkere kasten of kolenhokken meer?


Helpt meestal feilloos. :D

Kolenhokken duren te lang.

AARDIG
23-04-05, 22:59
Wat was die andere straf nou? Vroeger (toen men in Europa nog niet wist wat hygiëne was) toen mochten kinderen als straf niet naar de wc. En moesten ze op een mat liggen, en deze was dan doorweekt van de urine. Ben die naam vergeten.

sjaen
23-04-05, 23:08
Geplaatst door AARDIG
Wat was die andere straf nou? Vroeger (toen men in Europa nog niet wist wat hygiëne was) toen mochten kinderen als straf niet naar de wc. En moesten ze op een mat liggen, en deze was dan doorweekt van de urine. Ben die naam vergeten.



Niet weten wat hygiëne is maar wel een WC hebben, vreemd!

allard
23-04-05, 23:10
Geplaatst door AARDIG
Wat was die andere straf nou? Vroeger (toen men in Europa nog niet wist wat hygiëne was) toen mochten kinderen als straf niet naar de wc. En moesten ze op een mat liggen, en deze was dan doorweekt van de urine. Ben die naam vergeten. MET BLOTE VOETEN NAAR BED BRrrrrrrrrr :boer:

AARDIG
23-04-05, 23:15
MET BLOTE VOETEN NAAR BED BRrrrrrrrrr

Ga jij met sokken naar bed????????????

sjaen
23-04-05, 23:23
@ Beheer.
Waarom krijg ik geen e-mail notification?

Siah
23-04-05, 23:26
ff tussedoor,


Geplaatst door allard
Waarom nou weer meteen het zwaarste middel ? Koude douche !! Hebben we tegenwoordig geen donkere kasten of kolenhokken meer?

ze zei:

Geplaatst door ~Panthera~
Kan me er al helemaal niets bij voorstellen: desnoods zet je hem/haar
onder de douche om af te koelen.

.."onder de douche.." .. om af te koelen. het hoeft dus persé niet n ijs-koude douche te gaan betekenen.
ze zei niet ' onder de (koude) douche ' zoals je dat uitgedrukt hebt.

hoewel ze zelf daarna toch anders op je text ingegaan is. :D

Siah
23-04-05, 23:30
Geplaatst door sjaen
@ Beheer.
Waarom krijg ik geen e-mail notification?

ik ook niet trouwens :confused:

allard
23-04-05, 23:31
Geplaatst door AARDIG
Ga jij met sokken naar bed???????????? O K Aardig, Gratis inburgerings cursus ;) 40 jaar geleden nog geen centrale verwarming in NL (Aardgas moest nog ontdekt worden) Nou, dan stonden 's ochtends de ys bloemen op de ruiten, was je bly dat je sokken aan had!!!!! :blij:

sjaen
23-04-05, 23:33
Geplaatst door Siah
ik ook niet trouwens :confused:

Mac ?!

allard
24-04-05, 00:04
Geplaatst door Siah
ff tussedoor,



ze zei:

Geplaatst door ~Panthera~
Kan me er al helemaal niets bij voorstellen: desnoods zet je hem/haar
onder de douche om af te koelen.

.."onder de douche.." .. om af te koelen. het hoeft dus persé niet n ijs-koude douche te gaan betekenen.
ze zei niet ' onder de (koude) douche ' zoals je dat uitgedrukt hebt.

hoewel ze zelf daarna toch anders op je text ingegaan is. :D ja ja "close reading " en dat soort troep, . Neem van my aan dat Panthera geen lauw warm sopje bedoeld :D

AARDIG
24-04-05, 01:26
O K Aardig, Gratis inburgerings cursus 40 jaar geleden nog geen centrale verwarming in NL (Aardgas moest nog ontdekt worden) Nou, dan stonden 's ochtends de ys bloemen op de ruiten, was je bly dat je sokken aan had!!!!!

Wat ben ik toch bevoorrecht zeg. Soms vergeet je gewoon dat het een luxe is.

Siah
24-04-05, 01:54
Geplaatst door allard

Neem van my aan dat Panthera geen lauw warm sopje bedoeld :D



ook geen
[je citaat] meteen het zwaarste middel ? Koude douche !! [/je citaat] :D

Siah
24-04-05, 13:46
Geplaatst door AARDIG
Het is echt heel vreemd. Ik kan me wel wat voorstellen, als het kind een wapen bij zich had. Maar je pakt dat kind stevig vast en brengt hem naar de kamer van de directeur waar hij even kan afkoelen. Of je geeft hem gewoon iets lekkers als hij beloofd rustig te blijven. Je zou verwachten dat een dergelijke "opvoedster" dat wel in haar opleiding heeft gehad. Ik zou als ouder echt furieus zijn. Aanklagen. (Dat win je toch wel in Amerika :D )

ze weten heus wel hoe-en-wat ze in zo'n situatie moeten doen.

en ik moet nog steeds aan dat filmpje denken die zo lelijk in elkaar gezet is.

het gaat hier om het feit dat in US zulke dingen sinds 9/II gebeuren.
en dan exporteert ook bush zijn "democratie" naar andere landen. niet vreemd dus dat in afghanistan tegenwoordig ruim drie keer meer opium geproduceerd wordt dan voorheen; niet vreemd dus als daar (na het invoeren van "democratie") n overspel gepleegde vrouw gestenigd wordt.
de bezetter martelt en executeert ook de afghanezen die 'militair overspel plegen'.

misschien moet nederlandse 'regering' nog meer f16 naar afghanistan sturen. :D


Ik had ook gehoord, dat een kind Bush had verwerkt in een spotprent.
En dat de CIA of politie hem ging ondervragen.
Ik weet alleen niet of het broodje aap is.

dat soort dingen gebeuren die laatste jaren regelmatig in US. in allerlei vormen en maten.
"vrijheid' op z'n :usa: :fpiraat:

AARDIG
24-04-05, 14:20
Ja jij hebt dat filmpje gezien hè. Ik kon het niet afspelen. Echt vervelend. Maar schetst dat filmpje de situatie zoals die beschreven is weer? En waarom is het in Godsnaam gefilmd?

Eke
24-04-05, 17:25
Geplaatst door Siah
NOU N ????
1)zou men n kleuter (al dan niet met woede-aanval) in de boeien moeten slaan??
2)zou uberhaupt n leerkracht in zo n situatie de politie moeten bellen??

3)weet je wat dat betekent en wat de boodschap ervan is?

4)is dat niet n teken van n maatschappy en omgeving met n moeilijk handelbare ziekte?!
c'mon

5)wat zou je zelf denken-en-doen als je eigen dochter van 5 jaar in de boeien geslagen wordt??
tot hoeverre ga je zelf met hen mee, met dat soort absurde beleid-en-praktijken?



6)[/opgelost] het maatschappelijke probleem [opgelost] :kotsen:

1)Natuurlijk niet Siah ! Wat ik bedoel te zeggen met : er is vast eerder al sprake geweest van zo'n woede-aanval..is dat het makkelijker is om EERDER in te grijpen. Ik doel dus op preventie....niet jaren lang voortslepen met zulke overmatige driftaanvallen.

2)de kleuterleidsters hebben de verantwoordelijkheid voor een klas met kleine kinderen.die hebben veel aandacht nodig.In Nederland is gangbaar om een kind met een zeer sterke driftaanval uit te laten razen in de veilige armen van een begeleider OF een time-out te geven...het kind tot rust te laten komen in een ruimte waar het kind zichzelf geen pijn kan doen..
Maar... waarschijnlijk zitten kinderen met dit kaliber driftaanvallen in Nederland op een medisch kleuter dagverblijf..daar is naast de juf nog een klasse-assistente.Dus 1 van de 2 blijft bij de andere kleuters.

Die juf uit de VS heeft de politie gebeld.Dit is een uitzondering anders had het de wereldpers niet gehaald. Misschien was dat haar zwager wel (die cop)?
Het is natuurlijk uiterst primitief om zo'n kleuter geboeid af te voren....
3) nee

4)ik weet niet precies wat er aan de hand is

5)primitivo's

6)denk je niet dat er in iedere maatschappij wel eens een kind ontspoort ?

Eke
24-04-05, 18:53
Geplaatst door allard
O K Aardig, Gratis inburgerings cursus ;) 40 jaar geleden nog geen centrale verwarming in NL (Aardgas moest nog ontdekt worden) Nou, dan stonden 's ochtends de ys bloemen op de ruiten, was je bly dat je sokken aan had!!!!! :blij:

Allard : gratis inburgeringscursus :knipoog: Rond 1875 was centrale verwarming nog een noviteit. maar bestond al wel in Nederland. Er was 1 lelijke grote centrale ketel die vaak in de kelder stond en gestookt werd met kolen, hout..Verder waren er plompe radiatoren in diverse ruimtes.

Om in Aardigs termen te spreken : wat was ik bevoorrecht in de jaren vijftig en als kind heb je dat niet in de gaten !!!!!!!!