PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen plegen meer misdrijven, 37% alle verdachten allochtoon



Mark
24-04-05, 05:53
***************************************
Allochtonen plegen meer misdrijven

***************************************
HILVERSUM Allochtone jongeren plegen
vier keer zo vaak een misdrijf als
autochtone.In RTL Nieuws reageerde
minister Donner geschokt op deze nog
vertrouwelijke cijfers.Daaruit komt ook
naar voren dat van alle verdachten 37%
allochtoon is.

Vooral jongeren van Marokkaanse afkomst
gaan in de fout.In de leeftijd van 12
tot 17 jaar komen zij ruim drie keer
zo vaak in aanraking met justitie,en
18- tot 24-jarigen 4,5 keer zo vaak
als leeftijdgenoten van andere afkomst.

Volgende week bespreekt het kabinet
maatregelen om de criminaliteit onder
allochtonen terug te dringen. *********
***************************************

Wizdom
24-04-05, 07:36
De meerderheid is nog altijd meer dan 50%... Desalniettemin is het wel triest...

Ourzazate
24-04-05, 07:38
Volgens mij heeft heel veel te maken met hoe je je kinderen opvoedt en hoe je als ouders in hun leven staat: vragen naar hoe hun dag was op school, vragen naar schoolresultaten, weten met wie ze omgaan en waarom ze met hen omgaan en ga zo verder. Veel Marokkaanse ouders hebben een lankmoedige houding tov hun kinderen en tonen weinig tot geen interesse in hun leven en als het dan fout gaat dan zijn ze hier zelfs vaak niet eens van op de hoogte of hebben het niet zien aankomen...:jammer:.

En waar is (in veel gevallen) de ouderwetse slipper gebleven? Ik weet nog dat ik als jochie opgepakt en thuis gebracht werd door de politie omdat ze dachten dat ik een fiets had gestolen...:moe:. De fiets (van mezelf) had een kapot slot en dat was voor de politieagent die dat zag reden genoeg om mij aan te houden. Het feit dat ik uberhaupt ben thuisgebracht door de politie en een politieauto voor onze huisdeur heeft gestaan was reden genoeg voor mijn moeder om mij met beide handen en een paar Marokkaanse slippers te laten voelen wat ze hier van vond...:traan1:.

Wie zegt tegen de Marokkaanse jongeren van NL dat er jongens en meisjes in Marokko zijn of elders die dromen van de positie waarin zij verkeren? Hier in NL kun je worden wat je maar wil, je kan studeren wat je wil en niets of niemand kan je tegenhouden. Er is niets beter of waardevoller dan intellectuele rijkdom. Zelfs de profeet sprak hier over toen hij zei dat de inkt van een geleerde heiliger is dan het bloed van een martelaar. In zijn lezing (alswel tijdens een interview) op de Erasmus Universiteit verklaarde Tariq Ramadan het ook: 'de beste mogelijkheid om je positie in de maatschappij te veranderen, te verbeteren of te verstevigen is dmv scholing, en hier in Europa heb je daar alle mogelijkheden toe...'

Jammer dat Marokkaanse ouders vaak hameren op de meest voor de hand liggende islamitische basisregels: het gebed en het vasten. Maar niet wijzen op hoe je karakter en gedrag invloed heeft op de geldigheid van bijv. je gebed of je vasten. In de Koran staat heel duidelijk dat als je gebed je niet weerhoudt om het pad van de duivel te betreden, je gebed ongeldig is. Islam is ook in sterke mate hoe je met je buren omgaat, hoe je met je medemens omgaat, dat je afblijft van wat niet van jou is, dat je respect toont, je stem niet verheft en dat je je gedraagt als gast op aarde waar je ook bent...:).

Mark
24-04-05, 07:38
Worden derde generatie immigranten eigenlijk nog officieel als allochtoon meegenomen in dit soort onderzoeken?

NIS
24-04-05, 08:30
Dit is een onderzoek van niks! :stomp: Aan de reakties te lezen, trapt iedereen in dit onderzoek. Donner is geschokt! Oh mijn God!

Ik wil graag de relatieve getallen zien gebaseerd op inkomen van de ouders van de crimineel!!

Vergelijk dus niet die 15.000.000 nederlanders met die 1.000.000 allochtonen. Vergelijk de allochtonen en de autochtonen op basis van inkomen/opleiding van de ouders. Dan krijg je een veel eerlijkere vergelijking. Besef dat de meeste allochtonen pas bezig zijn met hun 2e generatie in Nederland. Het is niet eerlijk om ze te vergelijken met de autochtonen die hier all vele generaties leven.

Om tot een eerlijk getal te komen neem je 1000 allochtone en 1000 autochtone criminelen. Je sorteert ze op misdrijf. Daarna sorteer je ze op hun hoogt genoten opleiding en daarna sorteer je op opleiding/inkomen van de ouders.

Moet jij dan eens gaan kijken hoeveel verschil zit in de relatieve en absolute getallen. Ik gok erop dat de getallen elkaar niet veel zullen ontlopen. :stomp:

Ourzazate
24-04-05, 08:38
Geplaatst door NIS
Dit is een onderzoek van niks! :stomp: Aan de reakties te lezen, trapt iedereen in dit onderzoek. Donner is geschokt! Oh mijn God!


Het is natuurlijk altijd wachten of ze laten zien hoe ze aan die cijfers komen. Daarnaast kun je opmerken dat niet elk delict hetzelfde is. Ik vraag me af of er ook een indeling is gemaakt op basis van soort misdrijf, want ook dat is interessant om te weten voor de beleidsmakers...:).

pater Leman
24-04-05, 08:42
Geplaatst door NIS
Dit is een onderzoek van niks! :stomp: Aan de reakties te lezen, trapt iedereen in dit onderzoek. Donner is geschokt! Oh mijn God!

Ik wil graag de relatieve getallen zien gebaseerd op inkomen van de ouders van de crimineel!!

Vergelijk dus niet die 15.000.000 nederlanders met die 1.000.000 allochtonen. Vergelijk de allochtonen en de autochtonen op basis van inkomen/opleiding van de ouders. Dan krijg je een veel eerlijkere vergelijking. Besef dat de meeste allochtonen pas bezig zijn met hun 2e generatie in Nederland. Het is niet eerlijk om ze te vergelijken met de autochtonen die hier all vele generaties leven.

Om tot een eerlijk getal te komen neem je 1000 allochtone en 1000 autochtone criminelen. Je sorteert ze op misdrijf. Daarna sorteer je ze op hun hoogt genoten opleiding en daarna sorteer je op opleiding/inkomen van de ouders.

Moet jij dan eens gaan kijken hoeveel verschil zit in de relatieve en absolute getallen. Ik gok erop dat de getallen elkaar niet veel zullen ontlopen. :stomp:

Dit onderzoek werd uitgevoerd op basis van de criminele FEITEN, niet op basis van de verschillende bevolkingsgroepen.

Indien je ziet dat bij de FEITEN het aandeel van de allochtonen bovenmatig is, en je extrapoleert deze gegevens naar de bevolkingsgroepen, dan wordt de situatie nog schrijnender.

Of ga je nu beweren dat op de volledige populatie in de verhouding tussen lagere sociale klassen slechts één autochtone nederlander zit, tov vier allochtonen?

knuppeltje
24-04-05, 09:12
Geplaatst door NIS
Dit is een onderzoek van niks! :stomp: Aan de reakties te lezen, trapt iedereen in dit onderzoek. Donner is geschokt! Oh mijn God!

Ik wil graag de relatieve getallen zien gebaseerd op inkomen van de ouders van de crimineel!!

Vergelijk dus niet die 15.000.000 nederlanders met die 1.000.000 allochtonen. Vergelijk de allochtonen en de autochtonen op basis van inkomen/opleiding van de ouders. Dan krijg je een veel eerlijkere vergelijking. Besef dat de meeste allochtonen pas bezig zijn met hun 2e generatie in Nederland. Het is niet eerlijk om ze te vergelijken met de autochtonen die hier all vele generaties leven.

Om tot een eerlijk getal te komen neem je 1000 allochtone en 1000 autochtone criminelen. Je sorteert ze op misdrijf. Daarna sorteer je ze op hun hoogt genoten opleiding en daarna sorteer je op opleiding/inkomen van de ouders.

Moet jij dan eens gaan kijken hoeveel verschil zit in de relatieve en absolute getallen. Ik gok erop dat de getallen elkaar niet veel zullen ontlopen. :stomp:


Misschie zou je je moeten afvragen of gedragsnormen en waarden werkelijk wel afhankelijk zijn van het feit tot welke generatie je behoort of dat het iets te maken heeft met opvoeding en millieu.

rja2
24-04-05, 09:15
Dat zouden de ouders en de buurt waar deze criminele jongeren opgroeien, moeten aantrekken.

Die oudere criminele jongeren, zouden geïsoleerd moeten worden van de opgroeiende jeugd. Volgens mijn zijn er heel wat dropouts op school, ze zouden stimuleerd moeten worden dat ze hun school afmaken.

Julien
24-04-05, 11:03
Geplaatst door NIS
Vergelijk dus niet die 15.000.000 nederlanders met die 1.000.000 allochtonen. Vergelijk de allochtonen en de autochtonen op basis van inkomen/opleiding van de ouders. Dan krijg je een veel eerlijkere vergelijking. Besef dat de meeste allochtonen pas bezig zijn met hun 2e generatie in Nederland. Het is niet eerlijk om ze te vergelijken met de autochtonen die hier all vele generaties leven.


jah ben ik het helemaal mee eens. de sociale situatie van de meeste allochtonen is niet te vergelijken met die van de meeste autochtonen. dit is dus een onzin onderzoek omdat ze geen rekening gehouden hebben met de omstandigheden.

in de VS hebben ze ook van die belachelijke onderzoeken waaruit blijkt dat de meerderheid van de misdaden gepleegd worden door Afro-Americans en/ of Latino's. Das precies hetzelfde liedje.

Ik hoop ook dat Donner de juiste kamervragen gaat stellen, namelijk: "wat moet er gedaan worden om de slechte sociale positie van veel allochtonen te veranderen? "

mark61
24-04-05, 11:31
Geplaatst door Mark
Worden derde generatie immigranten eigenlijk nog officieel als allochtoon meegenomen in dit soort onderzoeken?

Ik geloof dat meestal de definitie van het CBS wordt gehanteerd. Ik heb geen zin om het op te zoeken, maar een allo is dacht ik iemand van wie minstens één ouder in sommige buitenlanden is geboren. Dwz het niet-westen muv Indonesië en Japan.

mark61
24-04-05, 11:33
Geplaatst door NIS
Dit is een onderzoek van niks! :stomp: Aan de reakties te lezen, trapt iedereen in dit onderzoek. Donner is geschokt! Oh mijn God!

Ik wil graag de relatieve getallen zien gebaseerd op inkomen van de ouders van de crimineel!!

Dat zal een hoop schelen inderdaad, maar niet alles. Je zult nog steeds verschillen zien tussen NLMarok aan de ene kant en NLSur en NLTurk etc. , bij gelijke sociaal-economische omstandigheden. Meen ik te weten, maar hou me ten goede.

Jammer dat Zwarte Schaap niet even langskomt, want die wist dat altijd zo goed te ontkennen.

Xavier
24-04-05, 11:34
Geplaatst door NIS
Ik wil graag de relatieve getallen zien gebaseerd op inkomen van de ouders van de crimineel!!

...

Om tot een eerlijk getal te komen neem je 1000 allochtone en 1000 autochtone criminelen. Je sorteert ze op misdrijf. Daarna sorteer je ze op hun hoogt genoten opleiding en daarna sorteer je op opleiding/inkomen van de ouders.

Moet jij dan eens gaan kijken hoeveel verschil zit in de relatieve en absolute getallen. Ik gok erop dat de getallen elkaar niet veel zullen ontlopen. :stomp:

http://meritbbs.unimaas.nl/staff/bas/publications/dutch/esbce.pdf

Ook als gecontroleerd wordt voor sociaaleconomische omstandigheden, blijkt er een sterk verband te bestaan tussen het aantal allochtonen – met name Marokkanen – per gemeente en criminaliteit.

mark61
24-04-05, 11:40
Geplaatst door rja2
Dat zouden de ouders en de buurt waar deze criminele jongeren opgroeien, moeten aantrekken.

Die oudere criminele jongeren, zouden geïsoleerd moeten worden van de opgroeiende jeugd. Volgens mijn zijn er heel wat dropouts op school, ze zouden stimuleerd moeten worden dat ze hun school afmaken.

Wordt hard aan gewerkt. Ik werk bij zo'n tent. Niet uitvoerend, mind you.

Mark
24-04-05, 11:43
Geplaatst door mark61
Ik geloof dat meestal de definitie van het CBS wordt gehanteerd. Ik heb geen zin om het op te zoeken, maar een allo is dacht ik iemand van wie minstens één ouder in sommige buitenlanden is geboren. Dwz het niet-westen muv Indonesië en Japan.

Dat zou dus betekenen dat derde generatie wordt meegerekend met de 63% autochtone verdachten.

peyote
24-04-05, 11:44
Geplaatst door Julien
Ik hoop ook dat Donner de juiste kamervragen gaat stellen, namelijk: "wat moet er gedaan worden om de slechte sociale positie van veel allochtonen te veranderen? "
Andere onderzoeken tonen juist aan dat dit in Nederland geen 'juiste' vraag is:

''In Amerika is er wel een duidelijk relatie tussen inkomen en criminaliteit, maar dankzij de sociale voorzieningen in Nederland is dat verband er hier niet. De invloed van de directe omgeving is van grotere invloed. Het lijkt erop dat de directe omgeving misdaad niet afkeurt, en dat heeft vooral ermee te maken dat Marokkanen niet goed zijn ingebed in de maatschappij.''
Als je zelf niet wil investeren in de maatschappij en in je eigen sociale positie kom je ook niet verder. Als je kijkt naar groepen allochtonen die zich wel in korte tijd een hogere sociale status toe eigenen, zoals bv aziaten, dan lijkt het me sterk dat de verhoogde criminaliteit onder antilianen en marokkanen alleen door hun sociale positie te verklaren is.

mark61
24-04-05, 11:44
Geplaatst door Mark
Dat zou dus betekenen dat derde generatie wordt meegerekend met de 63% autochtone verdachten.

Als beide ouders in NL geboren zijn. Daar weet Zwarte Schaap alles van. Zie cbs.nl.

NIS
24-04-05, 12:42
Geplaatst door Xavier
http://meritbbs.unimaas.nl/staff/bas/publications/dutch/esbce.pdf

Ook als gecontroleerd wordt voor sociaaleconomische omstandigheden, blijkt er een sterk verband te bestaan tussen het aantal allochtonen – met name Marokkanen – per gemeente en criminaliteit.

Ik heb het artikel gelezen en het stikt van de fouten.

Een conclusie:
Omdat NL een verzorgde staat is, kan er geen reden zijn om de diefstal in te gaan!?!?

Terwijl andere onderzoeken zeggen, dat 10% van de Nederlanders onder de armoedegrens leeft??

Bepaal jij of een crimineel uit sociale omstandigheden een delict pleegt of niet? Een vlut onderzoek, die waarschijnlijk door een rechts extremist is gemaakt :D Een Wielders supporter..

Allemaal plusjes bij de Marokkaanen (moord? Verkraching?) Gelukkig was het voor de rest de kleine criminaliteit.. :engel:

Je vergelijkt toch niet een NL advocaat met een gastarbeider??

Julien
24-04-05, 12:47
Geplaatst door mark61
Ik geloof dat meestal de definitie van het CBS wordt gehanteerd. Ik heb geen zin om het op te zoeken, maar een allo is dacht ik iemand van wie minstens één ouder in sommige buitenlanden is geboren. Dwz het niet-westen muv Indonesië en Japan.

De definitie van het begrip allochtoon is volgens het CBS (Centraal Bureau voor Statistiek) ‘een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie).

http://www.lbr.nl/?node=1376

0theist
24-04-05, 12:51
Volgens mij zit er ergens in de studie politicologie: Act surprised.

assassijn
24-04-05, 14:48
Hoe is men eigenlijk te werk gegaan bij dat onderzoek?
Is elk delict dat gepleegd is door allochtone veelplegers meegenomen als 1 delict, of zijn alle delicten die gepleegd zijn door dezelfde veelpleger meegenomen als vershillende zaken.
Ik bedoel, als je 10 man hebt en een van de tien maakt zich tien keer schuldig aan criminaliteit, wordt het dan gezien als 10 man plegen tien delicten of een man pleegt tien delicten?

Orakel
24-04-05, 21:52
Geplaatst door Xavier
http://meritbbs.unimaas.nl/staff/bas/publications/dutch/esbce.pdf

Ook als gecontroleerd wordt voor sociaaleconomische omstandigheden, blijkt er een sterk verband te bestaan tussen het aantal allochtonen – met name Marokkanen – per gemeente en criminaliteit.

Het zal toch niet Seifje, dat je weer met dat 'onderzoek' aan komt zeilen hé?
What's next? Schedeltjes meten? Afstand tussen de wenkbrouwen en beenlengtes opmeten?


Bij het onderzoek van Borghans en Ter Weel passen twee kanttekeningen.
In de eerste plaats staan de conclusies onder druk doordat de
J. Veenman en S. Groeneveld geanalyseerde gegevens uitsluitend
betrekking hebben op door de politie geregistreerde criminaliteitscijfers.
Hier doet zich het bekende gevaar voor van selectiviteit
(het is niet uitgesloten dat de politie attenter is op criminaliteit
gepleegd door allochtonen) en van ‘dark figures’: slechts een deel van
de werkelijk gepleegde criminaliteit wordt bij de politie bekend en kan
dus door haar worden gerapporteerd.

De zogenoemde witteboordencriminaliteit (denk aan fraude,
belastingontduiking en milieuovertredingen) blijft grotendeels buiten
beeld, wat in relatie tot etnische herkomst waarschijnlijk eveneens tot
selectiviteit leidt. Het ligt immers niet voor de hand dat allochtonen
domineren in dit type criminaliteit. In de tweede plaats, en dit is veel
ernstiger, trekken Borghans en Ter Weel een conclusie die niet uit hun
analyse kan worden afgeleid. Doordat ze ervan uitgaan dat op individueel niveau geen informatie beschikbaar is over de sociaaleconomische positie en crimineel gedrag, analyseren ze op gemeenteniveau.
Dit gebeurt door cijfers over gerapporteerde criminaliteit in
verband te brengen met de bevolkingssamenstelling naar sociaaleconomische en etnische kenmerken.

Vervolgens trekken ze op individueel niveau conclusies over
het verband tussen etnische herkomst, cultuurkenmerken en criminaliteit
(zie boven). Hiermee maken ze zich schuldig aan wat wel wordt
genoemd de ‘fallacy of the wrong level’: gegevens op gemeenteniveau
staan immers geen uitspraken toe op individueel niveau. Bovendien
was de mate van culturele integratie geen factor in hun analyse. Ze
kan daarom niet dominant opduiken in de conclusies.

Kortom: dit onderzoek kunnen we helaas niet gebruiken bij de beantwoording van de vraag of economische omstandigheden invloed hebben op crimineel gedrag van allochtonen. (http://meritbbs.unimaas.nl/staff/bas/publications/dutch/Veenman.pdf)

Raffi
26-04-05, 06:33
Geplaatst door NIS
Dit is een onderzoek van niks! :stomp: Aan de reakties te lezen, trapt iedereen in dit onderzoek. Donner is geschokt! Oh mijn God!

Ik wil graag de relatieve getallen zien gebaseerd op inkomen van de ouders van de crimineel!!

Vergelijk dus niet die 15.000.000 nederlanders met die 1.000.000 allochtonen. Vergelijk de allochtonen en de autochtonen op basis van inkomen/opleiding van de ouders. Dan krijg je een veel eerlijkere vergelijking. Besef dat de meeste allochtonen pas bezig zijn met hun 2e generatie in Nederland. Het is niet eerlijk om ze te vergelijken met de autochtonen die hier all vele generaties leven.

Om tot een eerlijk getal te komen neem je 1000 allochtone en 1000 autochtone criminelen. Je sorteert ze op misdrijf. Daarna sorteer je ze op hun hoogt genoten opleiding en daarna sorteer je op opleiding/inkomen van de ouders.

Moet jij dan eens gaan kijken hoeveel verschil zit in de relatieve en absolute getallen. Ik gok erop dat de getallen elkaar niet veel zullen ontlopen. :stomp:

Gggggg
ik wilde net een reactie schrijven en lees die van jou...
precies wat ik wilde zeggen...
en ook ik geef :stomp: naar politici die genoegen nemen met zo',n incompleet onderzoek.

De halve waarheid is een hele leugen in dit geval

Wide-O
26-04-05, 15:53
Geplaatst door Orakel
Het zal toch niet Seifje, dat je weer met dat 'onderzoek' aan komt zeilen hé?
What's next? Schedeltjes meten? Afstand tussen de wenkbrouwen en beenlengtes opmeten?


Je wenkbrauwen groeien buiten properties zodra je 40 bent geweest, dus ik hoop dat ik nog geen criminele activiteiten vertoon :eek:

Weet je, politiek & ideologie is mooi.

Maar persoonlijke gesprekken helpen ook. Ik was ooit bevriend met een politieman uit Schaerbeek. Als je dat niet weet liggen, 't is een gemeente vlak bij/naast/in Brussel. Heel veel allochtonen.

Geen links iemand hoor, verre van. Maar toch zei ie "Ja Theo, die statistieken. Soms heeft er iemand een lekke band, zien we verderop een groepje van 10 Marokkanen staan, en die pakken we dan op. "Administratieve aanhouding" heet dat. Want ze zouden die band wel 's lek gestoken kunnen hebben, nietwaar.

Dat komt vervolgens in de statistieken, en onze burgemeester (Nols in die tijd) is dan blij."

Ik ben dat nooit vergeten.

Ondertussen zal die misdaadbalans wel omgeslagen zijn. Weet ik niet, kan ik niet beoordelen. Tenminste qua kleine criminaliteit. Ik geloof niet dat er bij Enron, WorldCom, L&H, en consoorten veel Marokkanen betrokken waren ...

Self-fulfilling prophecy ? Wat wil je nou, als je 70% dropouts hebt qua middelbare school ? Dat is pas een maatschappelijke ramp !

RinC plaatste gisteren iets over het internet & racisme. Ik dacht nog: "poeh, mijn eerste racistische mop die ik leerde dateert van 1970."

"Hoe heet een Marokkaan op een fiets ?"
"Een dief"

Haha. Jaja, wij wisten ons wel te vermaken :moe:

Het bestond dus altijd al, en het is nu alleen meer zichtbaar denk ik.

En ja, nu krijg je hier ook, 30 jaar na dato, Bronx toestanden. Gek hé ? Verdomd als er geen statistiekje ergens ligt waaruit blijkt dat misdaden daar vooral door "negers" worden gepleegd... Quelle surprise...

What's next ? Een Marokkaanse Wilders ? Zijn we dan verder ?

Alles afzweren wat er hier bestaat (een reactie die ik bij velen zie) ? Dat zou jammer zijn, maar waarschijnlijk zelfs onvermijdelijk.

Ik zag vandaag dat zelfs Tariq nu al wordt aanzien als softie die niks van Islam kent. Ja halloo ???

Enfin, ik ben weer aan't uitwide-o-en :D Maar pas toch op met statistiekjes en "wetenschappelijke onderzoeken" !