PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse overval op Barnevelder opgelost



barneveld
24-04-05, 14:36
Marokkaanse overval op Barnevelder opgelost

BARNEVELD - De politie heeft twee mannen aangehouden op verdenking van de gewelddadige overval op Barnevelder Toon de Boer (55), bedrijfsleider van De Groentehal aan de Leusderweg in Amersfoort.

Bij de overval, die op 25 februari plaatsvond, liep De Boer een gebroken neus op. De verdachten zijn inwoners van Amersfoort in de leeftijd van 29 en 20 jaar.
De Barnevelder bracht die avond rond 21.30 uur te voet de dagopbrengst van zijn winkel naar de Rabobank aan de Leusderweg. Toen hij net bij zijn winkel was vertrokken, hoorde hij opeens het geluid van een bromfiets achter zich. Nog voordat hij zich kon omdraaien, werd hij bij zijn schouder gepakt en tegen de grond gewerkt door twee personen. Ze sloegen minutenlang op hem in en pakten twee geldzakken uit zijn kleding. Opeens hoorde De Boer de bromfiets wegrijden richting Campenstraat. Na de mishandeling kwamen er mensen langs die de politie belden.

Gezien het geweld dat de daders gebruikten, nam de politie de zaak hoog op. De politie sluit niet uit dat de aanhoudingen tot meer opgeloste zaken en arrestaties leiden.

De Barneveldse bedrijfleider is blij met de aanhoudingen. ,,Ik ben heel erg opgelucht. Het geeft je toch een veiliger gevoel.’’ Hoewel De Boer naar eigen zeggen nog niet helemaal de oude is, heeft hij zijn werkzaamheden sinds enkele weken weer opgepakt. De Boer:,,Geestelijk kan ik het aardig aan, maar vooral lichamelijk heb ik nog problemen. Ik heb regelmatig steken in mijn hoofd en ik heb af en toe moeite om me te concentreren, maar ik ben net terug van een vakantie en dat heeft me heel erg goed gedaan.’’