PDA

Bekijk Volledige Versie : Saoedi-Arabië rolt criminele organisatie op



Mill
25-04-05, 08:23
40 christenen opgepakt in Saoedi-Arabië

Saoedische kranten meldden zaterdag dat in Saoedi-Arabië veertig Pakistaanse christenen zijn opgepakt wegens het houden van een gebedsdienst. In Saoedi-Arabië is het beoefenen van andere godsdiensten dan de islam verboden.

Een groep mannen, vrouwen en kinderen woonde de gebedsdienst bij in de hoofdstad Riyad toen de politie binnenviel. Volgens de krant Al Jazirah troffen de autoriteiten christelijke tapes en boeken aan. Een ander Saoedisch dagblad, Al Yaum, meldde dat de inval plaatsvond op vrijdag terwijl een Pakistaanse predikant een dienst verzorgde. Of de groep aangeklaagd wordt is nog niet duidelijk.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/53460

Simon
25-04-05, 08:26
Dit heeft te maken met de godsdienstvrijheid die hoog in het vaandel staat bij de Islam en waar men dan ook graag dankbaar gebruik van maakt in westerse landen om het wahabisme te verspreiden.

mark61
25-04-05, 08:31
Geplaatst door The_Reporter
[i]Why is building of temples and churches and the propagation of any religion other than Islaam not allowed in Islaamic countries like Saudi Arabia?

Dit is wel de zwakste post die ik ooit van je heb gezien. Maar je kan het zelf ook niet goed verdedigen natuurlijk. Volgens deze logica zou de NL politie elke week bij moskeeën moeten binnenvallen om de aanwezigen erop te wijzen dat er in NL maar één waar geloof is.

Simon
25-04-05, 08:34
Geplaatst door The_Reporter
[i]3. No other religious scripture claims that its religion alone is true.


Jezus zegt anders ...

Het evangelie volgens Johannes 14, 6
Jezus antwoordde: ‘Ik ben de weg, en de waarheid en het leven. Alleen door Mij heeft men toegang tot de Vader'.

Dus wat dat betreft kunnen religies nog lang tegen elkaar opbluffen. Overigens is dat uiteraard helemaal geen reden andere religies te bannen.

mark61
25-04-05, 08:40
Geplaatst door The_Reporter
Geloof je het zelf?

Ja. Vind je zelf van niet?

Simon
25-04-05, 09:31
Geplaatst door The_Reporter
Ik zie nergens het woordje Christendom voorkomen in jouw aangehaalde stuk.

Nou en ? In ieder geval is die claim van Jezus ook een aanspraak op de vertegenwoordiging van het enige ware geloof. Je kan niet tot de Vader (God) komen dan door Jezus, zegt het evangelie. Jezus is 'de weg, de waarhei en het leven' staat er. Dus kan je niet stellen zoals jij beweert (of waarschijnlijk ergens gekopieerd hebt):
No other religious scripture claims that its religion alone is true.
Want dat doet het Christendom ook in zijn bronteksten en waarschijnlijk zijn er in andere religies ook wel dit soort claims te vinden.

Afrux
25-04-05, 09:35
Geplaatst door mark61
Dit is wel de zwakste post die ik ooit van je heb gezien. Maar je kan het zelf ook niet goed verdedigen natuurlijk. Volgens deze logica zou de NL politie elke week bij moskeeën moeten binnenvallen om de aanwezigen erop te wijzen dat er in NL maar één waar geloof is.

En dat is mijn punt hier altijd. Zodra het niet logisch lijkt, beginnen ze van alles en nog wat bij te halen om het goed te praten. I.p.v. van te durven zeggen dat het achtrelijk is om mensen op te pakken die aan het bidden zijn. En dat het niet klopt en inderdaad, als we dat moeten verdedigen dan moeten we het het ook goed vinden om zelf hier opgepakt te worden. Bovendien walg ik van mensne die dan zullen beweren dat het niets met islam te maken heeft, terwijl de hele wetgeving in SA is gebaseerd op islam. Dit bewijst weer dat Sharia achterhaald is.

Bofko
25-04-05, 09:41
Zeg Bilal, probeer je nu eens één keer te verplaatsen in een nieuweling die deze thread leest. Die zal denken dat de Islam een heel intolerante godsdienst is. Die vindt het helemaal - op zijn zachtst gezegd - niet eerlijk dat in SA geen christelijke vieringen gehouden mogen worden maar er in Nederland wel steeds meer moskeeen bijkomen. En jij gaat die intolerantie ook nog eens promoten met je reaktie.
Snap jij dat of heb je daar helemaal geen boodschap daaraan ? Oppakken van biddende mensen......
Ik zou je eens aanraden om de christelijke regel "Ik behandel U zoals ikzelf door U behandeld wil worden" tot je te laten doordringen. Dat is pas echte tolerantie.
Je bent een heel aardige vent maar die kronkel in je hersenen blijft me verbazen.

Bofko
25-04-05, 09:58
Geplaatst door The_Reporter
Als Nederland een Christelijke Theocratie zou zijn, dan zouden hier niet zoveel moslims zijn zoals nu het geval is.

Moslims geloven in Jezus de zoon van Maryam en alle andere profeten, vrede en zegeningen zij met hen.

Het bovenstaande bericht bewijst overigens maar weer eens dat er ook andersdenkenden in SA leven, ondanks dat geen Christelijke geleerden een Islamitische hooggeleerde uit SA zal verslaan in de leer van de eenheid van Allaah/God.

De Moslim is godsdienstig gezien toleranter dan de Christen, want de Moslim gelooft in dezelfde profeten als waar de Christen in gelooft. Andersom is dat niet het geval, dan krijg je het nakijken. Het zij zo.

Je hoeft mij niet uit te leggen wie wat gelooft.
ik beoordeel mensen op hun daden (= praktijk) en niet op hun woorden (= theorie)
Dit bericht gaat over de praktijk:
Biddende mensen oppakken en in de gevangenis gooien getuigt van een walgelijke intolerantie.

halamala
25-04-05, 10:03
die verdomde wahabieten weer.


In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Bofko
25-04-05, 10:07
Geplaatst door The_Reporter
Waar staat dat deze mensen de gevangenis in gegooit zijn? Wel bij de praktijk blijven dan als je daar zo door bedolven bent.

Ok, je hebt gelijk.
Dan wordt het : Biddende mensen oppakken getuigt van een walgelijke intolerantie.
Wat denk je wat er hier zou gebeuren als de Nederlandse politie invallen in de moskee zou doen tijdens gebedsuren ?

sjaen
25-04-05, 10:12
Geplaatst door The_Reporter


3. No other religious scripture claims that its religion alone is true.

There is no other religious scripture on the face of the earth besides the Qur’an which says that only its religion is true, correct and acceptable to Almighty God, and that all the other religions are false and hence not acceptable to Almighty God.

If you are a principal who knows Maths, you will never allow a person to teach Maths in your school who does not know Maths. Similarly we Muslims who are experts in the field of religion and know that Islam is the only true religion, will not allow anyone to preach any other religion besides Islaam. We Muslims also know that what the true concept of Almighty God i.e. Allaah (SWT) is, and thus we will not permit anyone to build a place of worship where they worship anyone besides Allaah (swt).


Je bent in ieder geval wel duidelijk nu.
Thanx

Simon
25-04-05, 10:20
Geplaatst door Bofko
Wat denk je wat er hier zou gebeuren als de Nederlandse politie invallen in de moskee zou doen tijdens gebedsuren ?

Daarom zeg ik ook wel eens dat veel moslims de normen en waarden van SGP'ers hebben (die immers de islam uit nederland willen verdrijven omdat het christendom het enige ware geloof is) maar op de PvdA stemmen omdat die hun belangen beter dient.

Bofko
25-04-05, 10:44
Geplaatst door Simon
Daarom zeg ik ook wel eens dat veel moslims de normen en waarden van SGP'ers hebben (die immers de islam uit nederland willen verdrijven omdat het christendom het enige ware geloof is) maar op de PvdA stemmen omdat die hun belangen beter dient.

Yes off course. Men praat ideologisch maar puntje bij paaltje reageert men altijd vanuit eigen belangenbehartiging. Mens is een politiek beest en daarom zijn de meeste moslims hier ook 'links'.
Wat dat betreft kan ik Bilal wel waarderen dat hij niet politiek correct is. Maar ja, dan krijg je weer met zijn jeukende waarheden te maken.

sjaen
25-04-05, 11:04
Geplaatst door The_Reporter
Laat het me voortaan even weten wanneer dat niet het geval is. Thanx.

Oké:

He urged adherence to Islam as the way to resolve the crisis, and declared that Muslims and Christians are brothers in the Arab world.

:verrassin

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=137345

sjaen
25-04-05, 11:13
Geplaatst door The_Reporter
Laat het me voortaan even weten wanneer dat niet het geval is. Thanx.




duidelijk


:hihi:

sjaen
25-04-05, 11:16
Geplaatst door The_Reporter
Dat is een nieuwsbericht, geen citaat van mijn hand. Anders of nog iets?

Jawohl

Bofko
25-04-05, 11:21
Geplaatst door The_Reporter
Ich habe es gewuBt.

:boer: Bei uns ist alles viel besser.

mark61
25-04-05, 11:25
Geplaatst door Bofko
:boer: Bei uns ist alles viel besser.

Ist das in bei Euch in der Wildpinkelstadt oder drüben im Sandhaufen?

Bofko
25-04-05, 11:30
Geplaatst door The_Reporter
Aber das Gras ist hier grüner. dan in die Saudie-Arabien

Dutchguy
25-04-05, 11:34
Geplaatst door Mill
40 christenen opgepakt in Saoedi-Arabië

Saoedische kranten meldden zaterdag dat in Saoedi-Arabië veertig Pakistaanse christenen zijn opgepakt wegens het houden van een gebedsdienst. In Saoedi-Arabië is het beoefenen van andere godsdiensten dan de islam verboden.

Een groep mannen, vrouwen en kinderen woonde de gebedsdienst bij in de hoofdstad Riyad toen de politie binnenviel. Volgens de krant Al Jazirah troffen de autoriteiten christelijke tapes en boeken aan. Een ander Saoedisch dagblad, Al Yaum, meldde dat de inval plaatsvond op vrijdag terwijl een Pakistaanse predikant een dienst verzorgde. Of de groep aangeklaagd wordt is nog niet duidelijk.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/53460

Schandalig. Achterlijk. :mad:

mark61
25-04-05, 11:36
Geplaatst door Dutchguy
Schandalig. Achterlijk. :mad:

Als het Ratkatholieken waren vond je het vast minder erg.

Koooom, geef toe...;)

sjaen
25-04-05, 11:39
Geplaatst door The_Reporter
Aber das Gras ist hier viel grüner.

Danke voor die fietse ehh, bloeme

Dutchguy
25-04-05, 11:45
Geplaatst door mark61
Als het Ratkatholieken waren vond je het vast minder erg.

Koooom, geef toe...;)

Haha, alsof ik zo mals was voor Ratje en zijn companen. :p

Mark
25-04-05, 12:10
Ter info: in Qatar kan je wel andere religies dan de Islam uitoefenen en volgens mij wordt er op dit moment zelfs een kerk gebouwd voor de allochtone christenen hier.

taouanza
25-04-05, 12:18
Geplaatst door Mark
Ter info: in Qatar kan je wel andere religies dan de Islam uitoefenen en volgens mij wordt er op dit moment zelfs een kerk gebouwd voor de allochtone christenen hier.

Nou wordt dus tijd voor Leefbaar Qatar! :boos:

Mill
25-04-05, 12:19
Geplaatst door Mark
Ter info: in Qatar kan je wel andere religies dan de Islam uitoefenen

Dat vind ik net zoiets als een wiskundeleraar die mag onderwijzen dat 2+2=5. :jammer:

~Panthera~
25-04-05, 12:24
Geplaatst door taouanza
Nou wordt dus tijd voor Leefbaar Qatar! :boos:

Ship Wielders. :lachu:

Bofko
25-04-05, 12:25
Geplaatst door Mill
Dat vind ik net zoiets als een wiskundeleraar die mag onderwijzen dat 2+2=5. :jammer:

Ligt aan het stelsel dat je hanteert Mill. Onderschat Bilal niet.
In het binaire stelsel bijv. geldt: 1+1 = 10.

sienia
25-04-05, 12:26
Geplaatst door Mark
Ter info: in Qatar kan je wel andere religies dan de Islam uitoefenen en volgens mij wordt er op dit moment zelfs een kerk gebouwd voor de allochtone christenen hier.

Joh.
In Marokko ook, maar daar is iedereen al van op de hoogte. :slaap:
Saoedies zijn gewoon zo onverdraagzaam als de pest.

mark61
25-04-05, 12:32
Geplaatst door Dutchguy
Haha, alsof ik zo mals was voor Ratje en zijn companen. :p

Dabedoel ik juist, als die 40 katho's waren. :)

Dutchguy
25-04-05, 12:50
Geplaatst door mark61
Dabedoel ik juist, als die 40 katho's waren. :)

Ligt eraan of Ratje er tussen zat of niet. :wink:

mark61
25-04-05, 13:05
Geplaatst door Dutchguy
Ligt eraan of Ratje er tussen zat of niet. :wink:

Ratje en de 40 katho's. Volgens mij is het een sprookje.

Mark
25-04-05, 13:11
Geplaatst door sienia
Joh.
In Marokko ook, maar daar is iedereen al van op de hoogte. :slaap:
Saoedies zijn gewoon zo onverdraagzaam als de pest.

Nou het grappige is dat ze hier in Qatar als enige andere land in de regio dezelfde religieuze stroming hebben als in SA.

Maar omdat dit zo'n klein land is en er zoveel expats zitten is de hele sfeer wat anders, de problemen zijn kleiner, de mensen zijn rijker en in het algemeen is alles wat gemoedelijker denk ik.

Ansari
25-04-05, 14:24
Geplaatst door Mill
40 christenen opgepakt in Saoedi-Arabië

Saoedische kranten meldden zaterdag dat in Saoedi-Arabië veertig Pakistaanse christenen zijn opgepakt wegens het houden van een gebedsdienst.

Ach ja, wat is het verschil tussen westerse regeringen die invallen doen in islamitische instellingen, wat pas nog onlangs in Belgie gebeurde, omdat er sprake was van 'fundamentalistisch' literatuur.

ps. er wonen daar trouwens meer dan 7 miljoen buitenlanders waaronder een grote groep christenen, die wel hun geloof beoefenen maar dan volgens de richtlijnen.

Mill
25-04-05, 14:36
Geplaatst door Ansari
Ach ja, wat is het verschil tussen westerse regeringen die invallen doen in islamitische instellingen, wat pas nog onlangs in Belgie gebeurde, omdat er sprake was van 'fundamentalistisch' literatuur.

Geen idee wat het verschil is. Jij? :)