PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer dan 160.000 handtekeningen voor Royaal Gebaar



~Panthera~
25-04-05, 13:31
Meer dan 160.000 handtekeningen voor Royaal Gebaar

AMSTERDAM - Meer dan 160.000 mensen hebben koningin Beatrix opgeroepen een royaal gebaar te maken voor de duizenden vluchtelingen die mogelijk worden uitgewezen. Zij vinden dat asielzoekers die vaak al jarenlang in Nederland verblijven, niet over de grens moeten worden gezet.

De initiatiefnemers van de petitie houden dinsdag een bijeenkomst op het Plein in Den Haag. Theoloog-dichter Huub Oosterhuis opent het programma en onder anderen Freek de Jonge, Ernst Jansz, George Kooijmans en Frédérique Spigt zullen optreden.

De bijeenkomst wordt gehouden om leden van de Tweede Kamer gelegenheid te geven een handtekening te plaatsen, aldus een woordvoerder. Schrijfster Marion Bloem, die het initiatief nam voor de actie, zal de petitie waarschijnlijk later deze week aan koningin Beatrix aanbieden.

De Tweede Kamer spreekt dinsdag over een motie om een pardon te verlenen aan uitgeprocedeerde asielzoekers. Een Royaal Gebaar denkt dat een ruimer beleid voor asielzoekers de steun van de bevolking heeft.

Bloem vindt het 25-jarig ambtsjubileum van Beatrix en de herdenking van zestig jaar bevrijding een mooie gelegenheid duizenden vluchtelingen pardon te verlenen. Vorig jaar ontstond veel opschudding toen minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) bepaalde dat 26.000 asielzoekers die voor april 2001, nog onder de oude Vreemdelingenwet, in Nederland aankwamen en binnen drie jaar uitgeprocedeerd zijn, moeten vertrekken. Onder hen zijn mensen die al vele jaren in Nederland zijn. De Tweede Kamer stemde daarmee in.

De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) bekijkt alle asielaanvragen. Tot eind maart handelde de IND 9800 dossiers af en bepaalde dat 4100 asielzoekers mogen blijven. Bovendien zijn sinds de terugkeerregeling in 2004 in werking trad, ruim 3450 uitgeprocedeerden met onbekende bestemming vertrokken.

Afrux
25-04-05, 13:43
Spanje heeft onlangs 900.000 mensen gelegaliseerd. In veel landen van de EU (waaronder Nederland) waren ze niet blij. Ondertussen maakt nederland zoveel heisa over 25000 mensen. een schande om kinderen terug te sturen en hun toekomst te ontnemen. In de landen van herkomst is er geen toekomst. Maar goed een land dat Pim kiest tot de belangrijkste persoon ooit, zegt wel genoeg over het intellect. Vooral omdat spanje dat zomaar besloot in een paar weken, zonder de andere landen te waarschuwen. Spanje is niet gek! Deze illegalen gaan nu o.a. belasting betalen. En zij zijn ook nodig om het laaggeschoolde werk te doen, vooral in de bouw en landbouw.

de Geus
25-04-05, 19:39
Geplaatst door Afrux
Spanje heeft onlangs 900.000 mensen gelegaliseerd. In veel landen van de EU (waaronder Nederland) waren ze niet blij. Ondertussen maakt nederland zoveel heisa over 25000 mensen. een schande om kinderen terug te sturen en hun toekomst te ontnemen. In de landen van herkomst is er geen toekomst. Maar goed een land dat Pim kiest tot de belangrijkste persoon ooit, zegt wel genoeg over het intellect. Vooral omdat spanje dat zomaar besloot in een paar weken, zonder de andere landen te waarschuwen. Spanje is niet gek! Deze illegalen gaan nu o.a. belasting betalen. En zij zijn ook nodig om het laaggeschoolde werk te doen, vooral in de bouw en landbouw.

Het is nogal cru om alle landen waar deze uitgepocedeerden vandaan komen als Landen zonder toekomst te omschrijven. Lekker is dat voor de 100 miljoenen die WEL in die landen wonen. En nogal laatdunkend ook, lijkt me. Alsof je aangeeft dat eigenlijk alleen landen als Nederland toekomst hebben.

Ik ben er voor om een hele grote hap van die 26000 asiel te verlenen. Dat gezeik moet maar 's afgelopen zijn. MAAR, enkele duizenden daarvan mogen wat mij betreft morgen nog op 't vliegtuig gezet worden. Waarom?

Is er iemand die er ooit bij stilstaat dat er zich notoire criminelen en zelfs oorlogsmisdadigers onder deze groep bevinden? Mensen die in land van herkomst de meest afschuwelijke martelingen hebben uitgevoerd en asielaanvraag in Naîef Nederland aanvragen om onder strafvervolging uit te komen? De regering weet het, de AIVD weet het, zelfs actiecommiteën moeten dat weten! Wel even iets om bij stil te staan de volgende keer dat men op de barricaden gaat voor deze gehele groep.

de Geus
25-04-05, 19:41
oeps 2 x gepost :stout:

sphinx
26-04-05, 00:05
Geplaatst door Afrux
Spanje heeft onlangs 900.000 mensen gelegaliseerd. In veel landen van de EU (waaronder Nederland) waren ze niet blij. Ondertussen maakt nederland zoveel heisa over 25000 mensen. een schande om kinderen terug te sturen en hun toekomst te ontnemen. In de landen van herkomst is er geen toekomst. Maar goed een land dat Pim kiest tot de belangrijkste persoon ooit, zegt wel genoeg over het intellect. Vooral omdat spanje dat zomaar besloot in een paar weken, zonder de andere landen te waarschuwen. Spanje is niet gek! Deze illegalen gaan nu o.a. belasting betalen. En zij zijn ook nodig om het laaggeschoolde werk te doen, vooral in de bouw en landbouw.


zo denk ik er nou ook net over
het asielbeleid is echt overdreven streng

helly2002
26-04-05, 02:45
Maar goed een land dat Pim kiest tot de belangrijkste persoon ooit, zegt wel genoeg over


:slapen: bij pim hadden ze alle 26000 mogen blijven remember .pim werdt vergeleken met hitler door die haagse hypocrieten het beleid dat ze nu uitvoeren is een stuk harder denk ik zo .laat ze het van persoon tot persoon bekijken .maar kan beatrix dat gebaar wel doen trouwens of gaat de regering daarover ?


zo denk ik er nou ook net over
het asielbeleid is echt overdreven streng

het is een tijd teslap geweest ook .maar op het moment inderdaad overdreven streng .ik heb verschillende keren iets over een limiet gehoord lijkt mewel een goed idee ookal moeten ze voor de echte noodgevallen dan nogwel een uitzondering kunnen maken .gewoon zoveel per jaar en dan stop of is dat rasistisch ?


pim was trouwens achteraf tweede en niet eerste .omdat dat vers in het geheugen ligt stond hij zo hoog .eindelijk iemand die tegen de politiek van toen aanschopte en zei wat toch een groot aantal mensen dachten .niemand zal het ooit weten maar had hij gewoon geleeft was hij de grootste geworden en slechter dan water nou zit kan bijna onmogelijk .stelletje hypocrieten daar

Is er iemand die er ooit bij stilstaat dat er zich notoire criminelen en zelfs oorlogsmisdadigers onder deze groep bevinden? Mensen die in land van herkomst de meest afschuwelijke martelingen hebben uitgevoerd en asielaanvraag in Naîef Nederland aanvragen om onder strafvervolging uit te komen? De regering weet het, de AIVD weet het, zelfs actiecommiteën moeten dat weten! Wel even iets om bij stil te staan de volgende keer dat men op de barricaden gaat voor deze gehele groep


drom zeg ik dus van persoon tot persoon en als iemand duizenden euros kan betalen om hiernaartoe tekomen behoord ook tot die groep anders kun je ook zeggen laat er 30000blijven.maar ieder geval is anders :fplet:

Afrux
26-04-05, 09:47
Geplaatst door de Geus
Het is nogal cru om alle landen waar deze uitgepocedeerden vandaan komen als Landen zonder toekomst te omschrijven. Lekker is dat voor de 100 miljoenen die WEL in die landen wonen. En nogal laatdunkend ook, lijkt me. Alsof je aangeeft dat eigenlijk alleen landen als Nederland toekomst hebben.

Ik ben er voor om een hele grote hap van die 26000 asiel te verlenen. Dat gezeik moet maar 's afgelopen zijn. MAAR, enkele duizenden daarvan mogen wat mij betreft morgen nog op 't vliegtuig gezet worden. Waarom?

Is er iemand die er ooit bij stilstaat dat er zich notoire criminelen en zelfs oorlogsmisdadigers onder deze groep bevinden? Mensen die in land van herkomst de meest afschuwelijke martelingen hebben uitgevoerd en asielaanvraag in Naîef Nederland aanvragen om onder strafvervolging uit te komen? De regering weet het, de AIVD weet het, zelfs actiecommiteën moeten dat weten! Wel even iets om bij stil te staan de volgende keer dat men op de barricaden gaat voor deze gehele groep.


Hoe je het wendt of keert het blijven landen waar werkelijk geen enkel toekomst perspectief is weg gelegd voor de absolute meerderheid. Die andere 3 000 000 000 hebben ook weining toekomst, maar deze 25000 zijn er al en velen van hun is zo ingeburgerd en hebben kinderen die hier opgegroeid zijn. Gewoon ophouden met de onzin en deze mensen niet weg sturen.

Met het laatste ben ik het met je eens.