PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaarwel Maroc.nl ; het onvrije podium



reason
25-04-05, 15:48
Vaarwel Maroc.nl ; het onvrije podium

Op 8 april werd ik plotseling verbannen uit het podium van Maroc.nl.
Onze grote moderator Taouanza vond een door mij geuite mening maar niks.
Ze was echter niet in staat om inhoudelijk weerwoord te geven.
Dus besloot ze mij 3 strafpunten toe te kennen, en te bannen.
De reden was dat ik discriminerende/racistische uitlatingen zou hebben gedaan.
En – het is welhaast een wonder – nog wel drie tegelijk (want ik stond op 0 strafpunten).

In mijn bericht stond totaal niets discriminerends of racistisch.
Zoiets zou ik ook nooit doen.
Het was een daad van totale willekeur om mij uit te sluiten van de discussie.

Ik heb dezelfde dag via de feedback nog een reactie gestuurd naar de voorzitter van de stichting, waarin ik reproduceerde (vrijwel letterlijk) wat er in het gewraakte bericht van mij stond. En waarin ik vroeg om de strafpunten en de ban ongedaan te maken.
Daar heb ik niets meer van gehoord.

Zojuist probeerde ik nog eens in te loggen, en merkte dat mijn straftijd er blijkbaar op zit.
Er staan nog steeds 2 (onterechte) strafpunten achter mijn naam.

Ik moet zeggen dat ik deze gang van zaken walgelijk vind.
Bij deze neem ik dan ook afscheid van een podium waarin het normaal blijkt te zijn om mensen die op een fatsoenlijke manier hun mening verkondigen te muilkorven.
Waarin totale willekeur van wildgeworden moderators wordt toegelaten.
Ik wil niets meer met zo’n forum te maken hebben.

Al Sawt
25-04-05, 15:52
Tip: www.Joods.nl

IbnRushd
25-04-05, 15:54
Geplaatst door reason
Vaarwel Maroc.nl ; het onvrije podium

Op 8 april werd ik plotseling verbannen uit het podium van Maroc.nl.
Onze grote moderator Taouanza vond een door mij geuite mening maar niks.
Ze was echter niet in staat om inhoudelijk weerwoord te geven.
Dus besloot ze mij 3 strafpunten toe te kennen, en te bannen.
De reden was dat ik discriminerende/racistische uitlatingen zou hebben gedaan.
En – het is welhaast een wonder – nog wel drie tegelijk (want ik stond op 0 strafpunten).

In mijn bericht stond totaal niets discriminerends of racistisch.
Zoiets zou ik ook nooit doen.
Het was een daad van totale willekeur om mij uit te sluiten van de discussie.

Ik heb dezelfde dag via de feedback nog een reactie gestuurd naar de voorzitter van de stichting, waarin ik reproduceerde (vrijwel letterlijk) wat er in het gewraakte bericht van mij stond. En waarin ik vroeg om de strafpunten en de ban ongedaan te maken.
Daar heb ik niets meer van gehoord.

Zojuist probeerde ik nog eens in te loggen, en merkte dat mijn straftijd er blijkbaar op zit.
Er staan nog steeds 2 (onterechte) strafpunten achter mijn naam.

Ik moet zeggen dat ik deze gang van zaken walgelijk vind.
Bij deze neem ik dan ook afscheid van een podium waarin het normaal blijkt te zijn om mensen die op een fatsoenlijke manier hun mening verkondigen te muilkorven.
Waarin totale willekeur van wildgeworden moderators wordt toegelaten.
Ik wil niets meer met zo’n forum te maken hebben.

Ik geloof dat ieder prikker wel eens verbannen is of een strafpunt heeft gekregen. Dat is eenmaal een onderdeel van hun cultuur.

Wees een vent en laat je niet wijsmaken door enkele strafpunten. Je hebt vast gepiekerd tijdens je verbanning. Hé laat je niet wijsmaken :melig2:

ps: ik heb dé bericht - waar je een ban kreeg - niet gelezen. Maar dat is ook niet nodig. :D

Zwarte Kat
25-04-05, 15:55
Geplaatst door reason

Bij deze neem ik dan ook afscheid van een podium waarin het normaal blijkt te zijn om mensen die op een fatsoenlijke manier hun mening verkondigen te muilkorven.
Waarin totale willekeur van wildgeworden moderators wordt toegelaten.
Ik wil niets meer met zo’n forum te maken hebben.

Dus je geeft je gewonnen aan de willekeur die je zo vervloekt? :argwaan:

Simon
25-04-05, 16:09
Geplaatst door reason
Op 8 april werd ik plotseling verbannen uit het podium van Maroc.nl.
Onze grote moderator Taouanza vond een door mij geuite mening maar niks.

Ik heb ook nog nooit iet zinnigs van haar gehoord maar dat is toch geen reden om te vertrekken? Je moet gewoon de andere kant opkijken als ze langsloopt en je adem inhouden.

AARDIG
25-04-05, 16:19
In mijn bericht stond totaal niets discriminerends of racistisch.
Zoiets zou ik ook nooit doen.

Je klinkt net als een Marokkaanse crimineel die ontkent dat hij gestolen heeft. Te lang op Maroc.nl uitgehangen?

Touanza rules :ego:

Wide-O
25-04-05, 16:24
Geplaatst door AARDIG
Je klinkt net als een Marokkaanse crimineel die ontkent dat hij gestolen heeft. Te lang op Maroc.nl uitgehangen?

Touanza rules :ego:

Behalve als je haar naam verkeerd spelt :vreemd:

Reposent
25-04-05, 16:26
Geplaatst door Wide-O
Behalve als je haar naam verkeerd spelt :vreemd:

:hihi:

AARDIG
25-04-05, 16:33
Behalve als je haar naam verkeerd spelt

Ik prefereer deze shrijfwijze :ego:

Julien
25-04-05, 16:35
dat slaat idd nergens op dat je 3 strafpunten in 1 keer krijgt. Dan verdien je minstens wel een verklaring.

ik ben trouwens wel benieuwd naar die betreffende post.

AARDIG
25-04-05, 16:42
Over bans en strafpunten wordt geen discussie gevoerd. Het is ook niet de bedoeling dat men topics opent met vragen over een ban of strafpunten van zichzelf of een andere gebruiker. Heeft men vragen hierover dan kan men een mail sturen naar [email protected] .

Worden er wel topics geopend hierover dan wordt er tegen dit wangedrag opgetreden .

:zweep:

Wide-O
25-04-05, 16:47
Geplaatst door AARDIG
Ik prefereer deze shrijfwijze :ego:

Jij bent nieuw hier :hihi:

Geintje.

Om even serieus te antwoorden: het valt me op dat er zo veel topics zijn de laatste tijd die "op de man" spelen.

Modereren is een klotejob, en het is onmogelijk om voor iedereen goed te doen. Er wordt soms meer verwacht van iemand die een forum modereert dan van de gemiddelde politicus (die daar ook voor betaald wordt)

Reason, misschien was jouw ban wel onterecht, en had ik zelf allang een paar strafpunten verdiend (volgens mezelf wel). Weet ik niet, en ik ben eerlijk gezegd ook blij dat ik die afweging niet dag in dag uit, uur na uur, moet maken.

Dat "beheer" niet geantwoord heeft is misschien niet aardig, aan de andere kant denk ik dat jij niet beseft hoevel gekanker, gekrawietel, en gezeik er is (digitaal dan) op een site zoals deze.

Ik ben ooit nauw betrokken geweest bij een site van ongeveer deze omvang, en geloof me, je valt van je stoel.

(en dan ging dat nog over auto's, en niet over, erm, auto's/allo's...) Iets minder "brandend" dus.

Heb je haar zelf ooit gemaild ?

Heb je je geld al teruggevraagd ?

Begrijp me niet verkeerd, niet alle kritiek is onnozel of ongegrond, maar het verbaast me steeds weer dat het zo "en plein public" moet worden gespeeld.

"Taouanza moet hangen", zoiets is het. Terwijl ik je nooit gehoord heb over de zieke posts die andere mensen hier wel menen te mogen prikken.

Tenzij je zelf Marokkaan bent: we zijn hier te gast. Dit is een forum voor Marokkanen in NL in de eerste plaats. Ja, er zal een zekere bias zijn, vreemd hé. Misschien wordt Sadeeq wat meer vergeven, poeh, schrijf een brief naar je volksvertegenwoordiger ! Schande !

Moet je dan maar alles slikken ? Nee, tuurlijk niet. Maar ik ben tegen schandpalen, altijd geweest. Zelfs al wordt ik verward met Wytze :ego:

Je kan weer prikken. Dust off your ego, and do so.

Julien
25-04-05, 16:48
Geplaatst door AARDIG
:zweep:

ach officieel moet het hier alleen gaan over "Nieuws van de Dag" dat gebeurt ook niet altijd. Zelfs de mods houden zich daar niet aan. Ik vind gewoon dat het wel zo netjes was om een verklaring te geven bij die 3 strafpunten in 1.

Simon
25-04-05, 16:54
Geplaatst door Wide-O
Om even serieus te antwoorden: het valt me op dat er zo veel topics zijn de laatste tijd die "op de man" spelen.


Dat doet die persoon die we dan maar niet meer noemen ook heel graag dus wellicht roep je dat dan op.

AARDIG
25-04-05, 16:55
ach officieel moet het hier alleen gaan over "Nieuws van de Dag" dat gebeurt ook niet altijd. Zelfs de mods houden zich daar niet aan. Ik vind gewoon dat het wel zo netjes was om een verklaring te geven bij die 3 strafpunten in 1.

Alles wat ruikt naar Islam, is nieuws van de dag.
Heb wat meer vertrouwen in de beheerders.

Wide-O
25-04-05, 17:01
Geplaatst door Simon
Dat doet die persoon die we dan maar niet meer noemen ook heel graag dus wellicht roep je dat dan op.

Dat was één van mijn naar schatting 25 zinnen. Ben je toe moe of kies je gewoon één zin als kapstok ?

Graag ook je mening over de rest.

Julien
25-04-05, 17:05
Geplaatst door AARDIG
Alles wat ruikt naar Islam, is nieuws van de dag.
Ook al die yoehoe-topics?


Heb wat meer vertrouwen in de beheerders.

Ik heb zeer veel vertrouwen in ze. Taouanza mag ik heel erg. Maar ik heb vroeger ook slechte ervaringen gehad met een enkele mod, en ik had toen ook graag gewild dat er serieus omgegaan werd met mijn feedback. Daarom kan ik Reason wel begrijpen.

Wide-O
25-04-05, 17:11
Geplaatst door Alcibiades
:haha:

Ik word niet graag uitgelachen.

Kun je iets duidelijker zijn ?

Er is ook vakkevullen, als je je wil uitleven in smileys :)

Simon
25-04-05, 17:14
Geplaatst door Wide-O
Dat was één van mijn naar schatting 25 zinnen. Ben je toe moe of kies je gewoon één zin als kapstok ?

Graag ook je mening over de rest.

Ik ga er niet over dus ik kan er wel van alles over zeggen maar dat heeft niet zoveel zin. De beste stuurlui staan aan wal etc.. Dus over je overige zinnen laat ik mij verder maar niet uit.

Overigens vind ik wel dat iemand het recht heeft te weten waarom hij (of zij natuurlijk :knipoog: ) een ban heeft.

RinC
25-04-05, 17:17
Adios :)



Moslimhaat op internet toegenomen

Discriminatie op Nederlandse internetpagina's komt steeds vaker voor, met name als het gericht is tegen de islam. Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) deelt dat in het maandag verschenen jaarverslag 2004 mee.
Het aantal meldingen is gestegen van ruim 1200 in 2003 naar 1800. De meeste meldingen gaan over discriminerende uitingen op forums en op websites.
De moord op Theo van Gogh heeft een belangrijk aandeel in de toename van het aantal meldingen van islam-fobie. In een jaar tijd verdubbelde het aantal van 231 naar 409 in 2004, terwijl het in 2003 juist was teruggelopen.


MDI: nuance is vaak ver te zoeken

<< Toch is het aantal klachten van anti-semitisme op het internet nog altijd veel hoger dan het aantal klachten van anti-islamisme: 610, ten opzichte van 514 een jaar eerder.
Ook ontving het Meldpunt klachten van Nederlanders over het toejuichen van de moord op Van Gogh of over het oproepen tot de jihad. Dit aantal steeg in 2004 van 50 naar 266.
Volgens het MDI is bij discriminatie de nuance vaak ver te zoeken en worden mensen van buitenlandse afkomst, moslims, asielzoekers en mensen met een donkere huidskleur in een adem genoemd als 'allochtonen' en 'die zwarten'.


Bron: www.at5.nl

Simon
25-04-05, 17:23
Geplaatst door RinC
Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) deelt dat in het maandag verschenen jaarverslag 2004 mee.
Het aantal meldingen is gestegen van ruim 1200 in 2003 naar 1800. De meeste meldingen gaan over discriminerende uitingen op forums en op websites.

Ik kreeg een definitieve ban op Maghrebonline juist omdat ik bij het MDI een melding deed over een nazistische bijdrage die een moderator niet wilde verwijderen omdat het onder de 'vrijheid van meningsuiting' viel volgens deze persoon. Nooit een nadere uitleg gehad overigens ...

Wide-O
25-04-05, 17:25
Geplaatst door Alcibiades
Ik lach je niet uit hoor. Ik moest alleen lachen bij het idee.
Hare Majesteit Taouanza geeft echt geen antwoord op een mailtje van een eenvoudige prikker.

Zie je, dit snap ik dus niet.

Ik dacht "goh, heeft ie al gedaan, in eer & geweten, en nul op het request gekregen". Niet dus ?

"Eenvoudige prikker". Niemand met mps is een "eenvoudige prikker".

AARDIG
25-04-05, 17:26
Ik heb zeer veel vertrouwen in ze. Taouanza mag ik heel erg. Maar ik heb vroeger ook slechte ervaringen gehad met een enkele mod, en ik had toen ook graag gewild dat er serieus omgegaan werd met mijn feedback. Daarom kan ik Reason wel begrijpen.

Ok.

Wide-O
25-04-05, 17:29
Geplaatst door Simon
Ik ga er niet over dus ik kan er wel van alles over zeggen maar dat heeft niet zoveel zin. De beste stuurlui staan aan wal etc.. Dus over je overige zinnen laat ik mij verder maar niet uit.


Dus:

"Het heeft toch geen zin"
"Je wordt hier toch geneukt"
"Ik weet het beter"
"Je lult maar wat"
"Die Moccro's, die dekken mekaar toch"

Vat ik het zo goed samen ?



Overigens vind ik wel dat iemand het recht heeft te weten waarom hij (of zij natuurlijk :knipoog: ) een ban heeft.

Mee eens. En in jouw beleven krijg je antwoord door zo op de man te spelen? Doe je vast ook in je beroepsleven :)

Enfin, ik hou al op. Zeehondenhormonen speelden weer op geloof ik :rood:

AARDIG
25-04-05, 17:32
Dus:

"Het heeft toch geen zin"
"Je wordt hier toch geneukt"
"Ik weet het beter"
"Je lult maar wat"
"Die Moccro's, die dekken mekaar toch"

Vat ik het zo goed samen ?

Je bent er een paar vergeten;

"Ze zijn toch onderdrukt".
"Ze zijn allemaal pedofielen".
"Ze volgen een verkrachter op".

:D

vlegeltje
25-04-05, 17:36
Geplaatst door Alcibiades
Wat betekent de afkorting mps eigenlijk?

Multiple Personality Syndrome ;)

Wide-O
25-04-05, 17:40
Geplaatst door Alcibiades
Natuurlijk heb ik dat al eens geprobeerd. Het gevolg was dat mijn postbus ook werd afgesloten. Zeg nou eens eerlijk, vind je dat niet grappig?


Nouw, fair play to you dat je het al wel 's geprobeerd hebt. Was het ook een poging tot communicatie ?

Grappig, nah. Ik vin weinig dingen nog grappig tegenwoordig.



Wat betekent de afkorting mps eigenlijk? Ik zie hem zo vaak voorbijkomen, elke keer weer vraag ik me af wat hij betekent.

Multiple Personality Syndrome. Een echt bestaande ziekte overigens ('I should know :D ') maar ook gebruikt voor het aanduiden van prikkerds met meerdere nicks. "Three strikes and you are out, unless you create another hotmail account", zoiets.

Een ban duurt hier naar eigen inzicht tussen de paar weken en de 30 seconden.

Wide-O
25-04-05, 17:43
Geplaatst door AARDIG
Je bent er een paar vergeten;

"Ze zijn toch onderdrukt".
"Ze zijn allemaal pedofielen".
"Ze volgen een verkrachter op".

:D

Ja, maar waar jij je dan weer druk over maakt, toch ?

Je weet, ik ben zelf geen moslim, maar je moest 's weten wat ik dacht over dat "M. was een pedo". Veel lager kun je niet gaan IMHO.

Laat je je daar nu echt over opnaaien ? (excusez le mot)

Simon
25-04-05, 17:48
Geplaatst door Wide-O
Vat ik het zo goed samen ?


Echt een journalist die maar blijft doorvragen. Maar je begrijpt dat ik als politocoloog mij niet tot een antwoord laat verleiden. Als ik wat te zeggen heb doe ik dat zeker op het moment dat ik dat nodig vind. Maar ik vind het wat gemakkelijk allemaal waardeoordelen te ventileren over mensen die hier vrijwilligerswerk doen. En op dit moment vind ik dat daarom niet nodig.

AARDIG
25-04-05, 17:51
Ja, maar waar jij je dan weer druk over maakt, toch ?

Het is wel een steek in mijn hart, ja. Maar met Sabr (=geduld) kom je heel ver.


Je weet, ik ben zelf geen moslim, maar je moest 's weten wat ik dacht over dat "M. was een pedo". Veel lager kun je niet gaan IMHO.

Laat je je daar nu echt over opnaaien ? (excusez le mot)

Nee. Opnaaien is een groot woord. Pijn doet het wel.

_h4T3D_sE7eN
25-04-05, 17:52
Het wordt werkelijk met de dag zeikeriger met dit so-called hardcore forum ... :hihi:

Zwarte Kat
25-04-05, 17:58
Geplaatst door Julien
Maar ik heb vroeger ook slechte ervaringen gehad met een enkele mod, en ik had toen ook graag gewild dat er serieus omgegaan werd met mijn feedback. Daarom kan ik Reason wel begrijpen.

Bedoel je Waterval? :schrik:

Die was tot nog toe de leukste mod.....

Wide-O
25-04-05, 18:03
Geplaatst door AARDIG
Het is wel een steek in mijn hart, ja. Maar met Sabr (=geduld) kom je heel ver.

Nee. Opnaaien is een groot woord. Pijn doet het wel.

Laatste voor vandaag...

Mag ik je deze tekst aanbieden van iemand die onlangs schielijk overleden is ?

"Sterven in het harnas
wat meer dan een verlangen is
Maar het moet klinken
als een scheur in de muur van de gevangenis"

Ga nu eten maken :blowen:

Julien
25-04-05, 18:05
Geplaatst door Zwarte Kat
Bedoel je Waterval? :schrik:

Die was tot nog toe de leukste mod.....

nou ieder z'n eigen smaak dus.

Wide-O
25-04-05, 18:51
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Het wordt werkelijk met de dag zeikeriger met dit so-called hardcore forum ... :hihi:

Ja, net zoals jij zeek en jankte over Ta, 3 dagen geleden. Hardcore hoor ! En ze gaf je publiekelijk ongelijk, wat vast pijn deed.

</zeerhondwhatever>

(sorry, had beloofd dat het mijn laatste was, 'twas mijn voorlaatste).

Journalist Simon. hmmm, mabye you gave me a plan.

_h4T3D_sE7eN
25-04-05, 18:57
Geplaatst door Wide-O
Ja, net zoals jij zeek en jankte over Ta, 3 dagen geleden. Hardcore hoor ! En ze gaf je publiekelijk ongelijk, wat vast pijn deed.

</zeerhondwhatever>

(sorry, had beloofd dat het mijn laatste was, 'twas mijn voorlaatste).

Journalist Simon. hmmm, mabye you gave me a plan.


:hihi: ...

I rest my case ....


Heb jij die topic wel met je sarcasme-bril op gelezen?

Rabi'ah.
26-04-05, 21:22
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Het wordt werkelijk met de dag zeikeriger met dit so-called hardcore forum ... :hihi:

Word. :moe:

En dan heb ik de goeie tijd nog mee mogen maken. :droef:

AEL-topics all over the place, islamdiscussies die nog ergens over gingen, Palestina, * zucht*, those were the days. :)

kaaskopforever
26-04-05, 22:45
Hee Taouanza,

Oeps...hier loopt nog een andere moderator [Rc]

volgendenick
26-04-05, 22:53
Geplaatst door kaaskopforever
Hee Taouanza,

Oeps...hier loopt nog een andere moderator [Rc]

Dit wordt een ip-ban! Take Care [Rc]