PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Israël staat vergiftigen Palestijns vee toe'



Wizdom
25-04-05, 20:58
'Israël staat vergiftigen Palestijns vee toe'

AMSTERDAM - Amnesty International heeft Israël maandag opgeroepen om de joodse kolonisten te straffen die Palestijns vee hebben vergiftigd. Kolonisten hebben Palestijnse velden ten zuiden van Hebron op de Westelijke Jordaanoever onbruikbaar gemaakt met chemicaliën en de Israëlische politie kijkt de andere kant op, meent Amnesty.


Het eerste vergiftigingsincident werd ontdekt op 22 maart, maar Israël heeft volgens Amnesty de chemicaliën nog niet opgeruimd en doet te weinig moeite om de schuldigen op te sporen. Een aantal Palestijnse boeren kan niet meer in het eigen levensonderhoud voorzien, omdat ze hun vee in quarantaine hebben geplaatst en de melk, kaas en vlees afkomstig van hun vee niet kunnen verkopen dan wel consumeren.

De Israëlische politie ontkende de beschuldigingen.

'Dat is de 'democratische' oase'....

AARDIG
25-04-05, 23:14
Gewoon een complottheorie hè, luitjes? Amnesty is daar altijd heel goed in. :moe:

AARDIG
25-04-05, 23:50
Je snapt mijn opmerking niet. Misschien vertel ik je morgenochtend Insja Allah wel, wat ik bedoelde.

sphinx
25-04-05, 23:54
Geplaatst door AARDIG
Je snapt mijn opmerking niet. Misschien vertel ik je morgenochtend Insja Allah wel, wat ik bedoelde.


oke,je bedoelde het zeker sarcastisch
het is laat ben er ook niet helemaal bij :vierkant:

Raffi
26-04-05, 06:01
Echt weer een Telegraaf kopje.

Allereerst staat Israel vergiftigin palastijns vee niet toe

Er zijn wel degelijk arrestaties verricht.
Er wonen hier miljoenen mensen en je kan met de walchelijke daad van enkele tientallen niet stellen dat zoiets een beleid is.

Gif is inderdaad nog niet opgeruimd, (niet door israeliers en niet door palastijnen) maar qua mileu is het hier nog niet zo goed gesteld.

ook in israel zelf zijn er gebieden (en riviertjes) waar gif nog gewoon open en bloot verspreidt ligt, fabrieken waar werknemers aan gif worden blootgesteld.

Israel is wat dat betreft nog zoals nederland in de jaren 70.
Als een marocaan in nederland een meisje verkracht kun je ook niet zeggen dat nederland toestaat dat marocanen meisjes verkrachten.

en een opmerking dan als "van marocanen kun je alles verwachten" is het zelfde als hier "van joden kun je alles verwachten"

Kid Capri
26-04-05, 13:57
Geplaatst door Raffi
Echt weer een Telegraaf kopje.

Allereerst staat Israel vergiftigin palastijns vee niet toe

Er zijn wel degelijk arrestaties verricht.
Er wonen hier miljoenen mensen en je kan met de walchelijke daad van enkele tientallen niet stellen dat zoiets een beleid is.

Gif is inderdaad nog niet opgeruimd, (niet door israeliers en niet door palastijnen) maar qua mileu is het hier nog niet zo goed gesteld.

ook in israel zelf zijn er gebieden (en riviertjes) waar gif nog gewoon open en bloot verspreidt ligt, fabrieken waar werknemers aan gif worden blootgesteld.

Israel is wat dat betreft nog zoals nederland in de jaren 70.
Als een marocaan in nederland een meisje verkracht kun je ook niet zeggen dat nederland toestaat dat marocanen meisjes verkrachten.

en een opmerking dan als "van marocanen kun je alles verwachten" is het zelfde als hier "van joden kun je alles verwachten"

Ik ben 't met je eens.

Te vaak worden daden van eenlingen toegeschreven aan het gehele kamp.

K.

Spoetnik
26-04-05, 16:38
Probleem is dat de Israelische politie in Hebron vaak ook in die nederzetting wonen en wellicht de daders kennen en sympathie voor ze hebben.

Om een voorbeeld te geven, Baruch Goldstein was een reservist die zijn M16 van het leger gebruikte om de slachtpartij uit te voeren in 1994.

sphinx
26-04-05, 19:35
Geplaatst door Raffi
Echt weer een Telegraaf kopje.

Allereerst staat Israel vergiftigin palastijns vee niet toe

Er zijn wel degelijk arrestaties verricht.
Er wonen hier miljoenen mensen en je kan met de walchelijke daad van enkele tientallen niet stellen dat zoiets een beleid is.

Gif is inderdaad nog niet opgeruimd, (niet door israeliers en niet door palastijnen) maar qua mileu is het hier nog niet zo goed gesteld.

ook in israel zelf zijn er gebieden (en riviertjes) waar gif nog gewoon open en bloot verspreidt ligt, fabrieken waar werknemers aan gif worden blootgesteld.

Israel is wat dat betreft nog zoals nederland in de jaren 70.
Als een marocaan in nederland een meisje verkracht kun je ook niet zeggen dat nederland toestaat dat marocanen meisjes verkrachten.

en een opmerking dan als "van marocanen kun je alles verwachten" is het zelfde als hier "van joden kun je alles verwachten"



die vergelijking gaat niet op
van joden en palestijen enerzijds
en marokkanen en nederlanders anderzijds
hier in nederland is er geen oorlog gaande
zoals in het midden-oosten tussen palestijenen en joden
dat is totaal wat anders

Raffi
26-04-05, 22:13
Geen enkele vergelijking gaat 100% op....

het is en blijft een walchelijke daad, tegen israels beleid in door een stelletje extremisten.

Sprekender voor het beleid is, terwijl we eigenlijk nog steeds in oorlog zijn, dat burgemeesters van zowel israelische als palastijnse steden bijeen kwamen laatst en ook gezamelijk de duizende doden die aan beide zijde gevallen zijn gezamelijk herdachten en over de toekomst, gezamelijke toestand praatten.

Julien
26-04-05, 22:56
Geplaatst door Raffi
Sprekender voor het beleid is, terwijl we eigenlijk nog steeds in oorlog zijn, dat burgemeesters van zowel israelische als palastijnse steden bijeen kwamen laatst en ook gezamelijk de duizende doden die aan beide zijde gevallen zijn gezamelijk herdachten en over de toekomst, gezamelijke toestand praatten.

kijk dat is het positievere nieuws! :duim: maar dit soort nieuws zullen prikkers als Wizdom, Spoetnik etc. nooit melden.

Don Vito
26-04-05, 23:32
Geplaatst door Raffi
Geen enkele vergelijking gaat 100% op....

het is en blijft een walchelijke daad, tegen israels beleid in door een stelletje extremisten.



Tegen het beleid van de Nazionistische regering in? Watik weet is die volkomen gericht op het onmogelijk maken van hetleven van de Palestijnen.

Raffi
27-04-05, 07:44
Weet je gewoon niet alles

Don Vito
27-04-05, 12:17
Geplaatst door Raffi
Weet je gewoon niet alles

Wat moet ik nog meer weten?
Of moet ik nog meer palestijnse lijken zien?

Raffi
27-04-05, 15:33
Geplaatst door Don Vito
Wat moet ik nog meer weten?
Of moet ik nog meer palestijnse lijken zien?

Jij hoeft niets te zien, jij leeft hier niet.

jij hoeft geen palastijnse en israelische lijken te zien..

palastijnen en israeliers wel en de meerderheid beseft dat er een einde aan deze onzin moet komen.