PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is een allochtoonvriendelijke bank?



taouanza
26-04-05, 10:53
Iemand ervaring?
Vrouwvriendelijk is ook nog een pre.

Umarvlie
26-04-05, 10:57
Geplaatst door taouanza
Iemand ervaring?
Vrouwvriendelijk is ook nog een pre.

Met bank bedoel je neem ik aan zo'n financieel instituut?

Banken zijn nooit vriendelijk, en alleen op je geld uit dus als je (liefst veel) geld hebt ben je welkom, man vrouw, allo of autochtoon maakt dan niet uit....

Paco.x
26-04-05, 10:59
Rabo heeft een goeie rep.

IbnRushd
26-04-05, 10:59
Geplaatst door taouanza
Iemand ervaring?
Vrouwvriendelijk is ook nog een pre.

Wat denk je van klassiek bank(stel), bekleed met sterke stof van mohair. Is vrouwvriendelijk :p

Simon
26-04-05, 10:59
De Rabobank experimenteert met islamitisch bankieren. Dus hypotheken zonder rente etc.. Als je dat allochtoonvriendelijk noemt dan komen zij in aanmerking.

taouanza
26-04-05, 11:01
Geplaatst door Umarvlie
Met bank bedoel je neem ik aan zo'n financieel instituut?

Banken zijn nooit vriendelijk, en alleen op je geld uit dus als je (liefst veel) geld hebt ben je welkom, man vrouw, allo of autochtoon maakt dan niet uit....

Nou ik wil juist geld lenen voor een startkapitaal.

IbnRushd
26-04-05, 11:02
Geplaatst door Simon
De Rabobank experimenteert met islamitisch bankieren. Dus hypotheken zonder rente etc.. Als je dat allochtoonvriendelijk noemt dan komen zij in aanmerking.

Ik heb ooit van iemand vernomen dat de zogenaamde islamitische hypotheek zonder rente niet voordeliger is als men een 'normale' hypotheek afsluit. De reden is dat de potentiele rente al inbegrepen zit in de hypotheeklening.

taouanza
26-04-05, 11:04
Geplaatst door IbnRushd
Ik heb ooit van iemand vernomen dat de zogenaamde islamitische hypotheek zonder rente niet voordeliger is als men een 'normale' hypotheek afsluit. De reden is dat de potentiele rente al inbegrepen zit in de hypotheeklening.

Ik hoef geen hypotheek dus aub ontopic blijven!

Simon
26-04-05, 11:05
Geplaatst door IbnRushd
Ik heb ooit van iemand vernomen dat de zogenaamde islamitische hypotheek zonder rente niet voordeliger is als men een 'normale' hypotheek afsluit. De reden is dat de potentiele rente al inbegrepen zit in de hypotheeklening.

Ja maar ik zeg ook niet dat het voordeliger is :p kijk dan zouden alle Hollanders ook als de kippen islamitisch gaan bankieren

Umarvlie
26-04-05, 11:07
Geplaatst door taouanza
Nou ik wil juist geld lenen voor een startkapitaal.

In dat geval zou ik offertes bij verschillende banken opvragen en die vergelijken (of onderling tegen elkaar uitspelen.)

Rabo, ING, ABN Amro zijn dan voor de hand liggend.

taouanza
26-04-05, 11:12
Geplaatst door Umarvlie
In dat geval zou ik offertes bij verschillende banken opvragen en die vergelijken (of onderling tegen elkaar uitspelen.)

Rabo, ING, ABN Amro zijn dan voor de hand liggend.

Jaja ze3ma ik heb het voor het kiezen?:zozo:

Couscousje
26-04-05, 11:14
Wanneer ga je jezelf nou eens zien als een Nederlander?

Cc

IbnRushd
26-04-05, 11:15
Waar moet een vrouwvriendelijke bank aan voldoen?

Umarvlie
26-04-05, 11:15
Geplaatst door taouanza
Jaja ze3ma ik heb het voor het kiezen?:zozo:

Tja, ik weet niet wat je met dat startkapitaal wil, je zal (als je een zaakje wil beginnen) een gedegen plan moeten gaan opstellen hoe en wat je wil gaan doen maar daar kunnen ze je mee helpen bij de kamer van koophandel.

Er is dacht ik ook nog zo iets als een investeringsbank, door de overheid opgezet met als doel om jongen ondernemenrs te helpen... weet niet precies hoe of waar maar dat zouden ze bij de KvK ook moeten weten.

taouanza
26-04-05, 11:37
Geplaatst door Umarvlie
Tja, ik weet niet wat je met dat startkapitaal wil, je zal (als je een zaakje wil beginnen) een gedegen plan moeten gaan opstellen hoe en wat je wil gaan doen maar daar kunnen ze je mee helpen bij de kamer van koophandel.

Er is dacht ik ook nog zo iets als een investeringsbank, door de overheid opgezet met als doel om jongen ondernemenrs te helpen... weet niet precies hoe of waar maar dat zouden ze bij de KvK ook moeten weten.

Ik heb al een ondernemingsplan klaar en ga straks naar de kamer van koophandel.

taouanza
26-04-05, 11:39
Geplaatst door Couscousje
Wanneer ga je jezelf nou eens zien als een Nederlander?

Cc

Nou ik heb mezelf altijd gezien als Nederlander.Maar nu zie ik mezelf vooral als mezelf.

wytze
26-04-05, 11:51
wat voor bedrijf ga je oprichten?

taouanza
26-04-05, 11:53
Geplaatst door wytze
wat voor bedrijf ga je oprichten?

Eenvrouwsbedrijf.:p

Bofko
26-04-05, 11:59
Geplaatst door taouanza
Eenvrouwsbedrijf.:p

Wat wordt de naam van je bedrijf ?

mark61
26-04-05, 11:59
Geplaatst door taouanza
Iemand ervaring?
Vrouwvriendelijk is ook nog een pre.

Garantibank, Demir-Halkbank, Akbank? :vreemd:

Nou ja dr is toch wel een Marokkaanse bank in Rdam? Of die vriendelijk is weet ik niet. Traag zijn ze wel.

taouanza
26-04-05, 12:01
Geplaatst door Bofko
Wat wordt de naam van je bedrijf ?

Jeetje wat een vragen.
Heb je geld voor me??

taouanza
26-04-05, 12:03
Geplaatst door mark61
Garantibank, Demir-Halkbank, Akbank? :vreemd:

Dat zijn zeker allemaal Turkse banken.
Nou die zien mij al aankomen zeg.
Die zijn volgens mij nog erger dan autochtonen banken.
Whats next Marokkaanse banken?
Nou ik heb begrepen dat die je gewoon vierkant uitlachen.

mark61
26-04-05, 12:13
Geplaatst door taouanza
Dat zijn zeker allemaal Turkse banken.
Nou die zien mij al aankomen zeg.
Die zijn volgens mij nog erger dan autochtonen banken.
Whats next Marokkaanse banken?
Nou ik heb begrepen dat die je gewoon vierkant uitlachen.

O. No go dan.

taouanza
26-04-05, 12:15
Geplaatst door mark61
O. No go dan.

?

mark61
26-04-05, 12:36
Geplaatst door taouanza
?

Dan niet dus, wou ik zeggen. Ik denk dat er geen bank is met een al dan niet allo- of vrouwvriendelijke houding die in alle vestigingen tot uitdrukking komt. Ik vind ze wat betreft internationaal bankieren allemaal matig.

Ik zou voor de Rabobank gaan omdat het geen commerciële bank is, die bovendien actief is in arme landen.

Bofko
26-04-05, 12:38
Geplaatst door taouanza
Jeetje wat een vragen.
Heb je geld voor me??

Neuh, maar ik vind het wel leuk om mee te denken met mensen die een eigen bedrijf beginnen.

taouanza
26-04-05, 12:39
Geplaatst door mark61
Ik zou voor de Rabobank gaan omdat het geen commerciële bank is, die bovendien actief is in arme landen.


Ik heb een gesprek aangevraagd bij de RABObank.
Ik wacht af.
.

taouanza
26-04-05, 12:44
Geplaatst door Bofko
Neuh, maar ik vind het wel leuk om mee te denken met mensen die een eigen bedrijf beginnen.

Nou ik bespreek dat liever niet zo open op het forum.

Bofko
26-04-05, 12:46
Geplaatst door taouanza
Nou ik bespreek dat liever niet zo open op het forum.

Ok. No problem.

taouanza
26-04-05, 12:54
Geplaatst door Bofko
Ok. No problem.

Heb jij een eigen bedrijf?

mark61
26-04-05, 13:08
Geplaatst door taouanza
Ik heb een gesprek aangevraagd bij de RABObank.
Ik wacht af.
.

Succes!

taouanza
26-04-05, 13:09
Geplaatst door mark61
Succes!

Thanks.

Bofko
26-04-05, 13:12
Geplaatst door taouanza
Heb jij een eigen bedrijf?

Nee. Maar ik ben er in verleden wel mee bezig geweest. Probleem vind ik niet eens het risico dat je loopt , maar dat je vaak meer tijd kwijt bent met boekhouding, klanten binnenhalen en achter je verdiende geld aanzitten dan dat je echt aan je eigen werk toekomt. Dat ,waar je goed in bent en ook het liefste doet.

Ik werk nu in een groot bedrijf als een soort ondernemertje. Ik moet wel continu mijn eigen opdrachten binnenhalen anders krijg ik een mindere beoordeling. Maar als je ergens goed in bent weten ze je wel te vinden.
Ik ben niet gebonden aan één bepaalde plek waar je van 9 tot 5 moet zijn. En ik kan ook regelmatig gewoon thuiswerken. Uiteindelijk denk ik dat dit de manier van werken is die mij het best bevalt.

vlegeltje
26-04-05, 13:30
Geplaatst door taouanza
Ik heb al een ondernemingsplan klaar en ga straks naar de kamer van koophandel.

:duim:

Als je geen onderpand hebt, kun je nog zo'n goed ondernemingsplan hebben, maar krijg je bij de meeste banken geen lening. Je krijgt meestal pas een lening (10% van de omzet) als je al een jaar bezig bent, en je de jaarstukken kunt overleggen.

Bij de sociale dienst hebben ze een afdeling "ondernemers".
Onder bepaalde omstandigheden is het mogelijk om voor een half jaar met behoud van bijstandsuitkering een eigen bedrijf te beginnen. Na een half jaar kijken ze dan of je voldoende omzet hebt en of je, als je veel geld hebt verdient, een deel van de ontvangen uitkering terug moet betalen.

Je kunt het zien als een soort renteloze lening, die je als het fout loopt niet terug hoeft te betalen.

Dat is een veel voordeligere regeling dan een lening bij een bank.

wytze
26-04-05, 17:01
ik heb een eigen bedrijfje (een eenmansbedrijf) maar het ligt nu stil.
ben wel ruim 2 jaar actief geweest ermee en gelukkig had ik geen lening nodig. ik kon beginnen zonder echt startkapitaal.