PDA

Bekijk Volledige Versie : 'AIVD wist van aanslag op Van Gogh'



NIS
27-04-05, 07:50
'AIVD wist van aanslag op Van Gogh'

Gepubliceerd op woensdag 27 april 2005

Justitie beschikt over een getuige die de inlichtingendienst AIVD heeft gewaarschuwd voor de moord op Theo van Gogh.
Dat schrijft de Volkskrant. De man, die uit de vriendenkring van B. komt heeft dit deze maand tijdens een driedaags verhoor verklaard.

De getuigenverklaring maakt deel uit van het vertrouwelijke justitiedossier over de Hofstadgroep, het radicale netwerk waartoe ook Mohammed B. behoorde. De getuige kent B. sinds 1997 en kwwam geregeld op diens woonadres in Amsterdam.

De man verklaart dat hij contact heeft gehad met de geheime dienst en hen heeft voorspeld dat B. Theo van Gogh ging vermoorden. Het blijft onduidelijk hoe lang vóór de moord op Van Gogh hierover met de dienst is gesproken.

Het OM bevestigt het bestaan van de getuigenverklaring. De AIVD zegt dat het gaat om ene broodje-aapverhaal.

--> Zijn er toch nog goede Marokkaanen, moeten de autochtonen nu denken :D

freya
27-04-05, 07:53
Geplaatst door NIS
--> Zijn er toch nog goede Marokkaanen, moeten de autochtonen nu denken :D

Ik bepaal mijn eigen gedachten wel, dank u :ego:

Tomas
27-04-05, 07:54
Geplaatst door NIS

--> Zijn er toch nog goede Marokkaanen, moeten de autochtonen nu denken :D

Hoezo? Je hebt blijkbaar terroristen en verraders.

Spoetnik
27-04-05, 09:53
Het lijkt er meer en meer op dat de AIVD dus weldegelijk betrokken was bij de moord op Van Gogh. De moord van Van Gogh past de in strategie van spanning en angst die de economische elite aan het creeeren is in de aanloop naar een nieuwe wereldoorlog.

Mill
27-04-05, 09:56
Geplaatst door NIS
'AIVD wist van aanslag op Van Gogh'

De man verklaart dat hij contact heeft gehad met de geheime dienst en hen heeft voorspeld dat B. Theo van Gogh ging vermoorden. Het blijft onduidelijk hoe lang vóór de moord op Van Gogh hierover met de dienst is gesproken.

Ik denk dat de AIVD wekelijks een paar honderd "voorspellingen" krijgt van schimmige mannetjes. Als er dan eentje een keer uitkomt is het vrij sterk uitgedrukt om te zeggen 'AIVD wist van aanslag op Van Gogh'. Die gast werd al vier jaar nonstop bedreigd. En wilde geen beveiliging.

Spoetnik
27-04-05, 10:00
Geplaatst door Mill
Ik denk dat de AIVD wekelijks een paar honderd "voorspellingen" krijgt van schimmige mannetjes. Als er dan eentje een keer uitkomt is het vrij sterk uitgedrukt om te zeggen 'AIVD wist van aanslag op Van Gogh'. Die gast werd al vier jaar nonstop bedreigd. En wilde geen beveiliging.

De AIVD hield de groep rondom de Syrier, waar ook MoB zich bij ophield in de gaten. Maar een tip uit de vriendenkring wordt niet serieus gekomen? Veel naiever dan jij worden ze niet gemaakt, zou je denken; helaas is 90% van Nederland zo naief als maar kan, en daarom lopen we met z'n allen lekker naar de afgrond.

Mill
27-04-05, 10:26
Geplaatst door Spoetnik
De AIVD hield de groep rondom de Syrier, waar ook MoB zich bij ophield in de gaten. Maar een tip uit de vriendenkring wordt niet serieus gekomen? Veel naiever dan jij worden ze niet gemaakt, zou je denken; helaas is 90% van Nederland zo naief als maar kan, en daarom lopen we met z'n allen lekker naar de afgrond.

Mwoah, die iedereen-is-naïef-behalve-ik-routine van jou begint wel wat versleten te raken. Achteraf blijk je het wel vaak goed te weten ja. Maar vooraf?

taouanza
27-04-05, 10:46
Geplaatst door NIS
--> Zijn er toch nog goede Marokkaanen, moeten de autochtonen nu denken :D

Dat denk ik dus niet. Het was maar een Marokkaan die vGogh vermoordde.
Door een Marokkaan had deze aanslag kunnen voorkomen en had dat heel veel ellende gescheeld.
Maar ja dat pas nou niet bepaald in de huidige politiek.
Je moet bang zijn voor Marokkanen.

Pytaghoras
27-04-05, 10:58
De moord op TvG levert AIVD veel geld op. De AIVD'ers hebben misschien gedacht: laat ze maar dat varkentje slachten, dan krijgen wij het te druk.

AIVD is maar een profit organisatie. Als er geen terroristen zijn, is er geen werk voor ze. Zo simpel is dat.

Tomas
27-04-05, 11:01
Geplaatst door Pytaghoras
De moord op TvG levert AIVD veel geld op. De AIVD'ers hebben misschien gedacht: laat ze maar dat varkentje slachten, dan krijgen wij het te druk.

AIVD is maar een profit organisatie. Als er geen terroristen zijn, is er geen werk voor ze. Zo simpel is dat.

Zo is dat. Daarom zie je ook zo vaak politieagenten, advocaten, juristen, procereurs, gevangenispersoneel, welzijnswerkers, pastoors, begravenisondernemers en dominees jongelui opstoken om diefstal te plegen of andere criminele activiteiten te ondernemen.

Don Vito
27-04-05, 12:12
De Illuminatie zitten hier achter

Mill
27-04-05, 12:20
Geplaatst door Don Vito
De Illuminatie zitten hier achter

Jij meervoud en enkelvoud door elkaar halen. Jij spreken met gespleten tong.

mark61
27-04-05, 12:35
Geplaatst door Mill
Jij meervoud en enkelvoud door elkaar halen. Jij spreken met gespleten tong.

Meer een geval van een e teveel, geloof ik.

delirious
27-04-05, 12:36
Geplaatst door mark61
Meer een geval van een e teveel, geloof ik.
:haha: :haha:

Mill
27-04-05, 12:42
Geplaatst door mark61
Meer een geval van een e teveel, geloof ik.

Everything starts with an E, zeg ik altijd in het weekend.

mark61
27-04-05, 12:48
Geplaatst door Mill
Everything starts with an E, zeg ik altijd in het weekend.

All's well that ends in e.

Mja, kan zo gauw geen drank die met e begint bedenken. Slikken dan maar.

Prlwytzkofski
27-04-05, 13:03
Geplaatst door mark61
Meer een geval van een e teveel, geloof ik.

Ik weet het niet, die feestverlichting vertrouw ik ook voor geen cent.

Mill
27-04-05, 13:08
Geplaatst door Prlwytzkofski
Ik weet het niet, die feestverlichting vertrouw ik ook voor geen cent.

Dat de firma DE SIERLAMPION, Voor Al Uw Bruiloften En Partijen de hand heeft gehad in de politieke moord op Van Gogh werpt inderdaad een omineus, eh, licht op de zaak. Misschien weet Spoetnik meer?

mark61
27-04-05, 13:13
Geplaatst door Mill
Dat de firma DE SIERLAMPION, Voor Al Uw Bruiloften En Partijen de hand heeft gehad in de politieke moord op Van Gogh werpt inderdaad een omineus, eh, licht op de zaak. Misschien weet Spoetnik meer?

Weer zo'n satanistisch-zionistische mantelorganisatie. Blijven maar opduiken elke keer.

Prlwytzkofski
27-04-05, 13:36
Geplaatst door Mill
Misschien weet Spoetnik meer?

Vast wel. De moeilijkheid is, dat hij niet geostationair is; hij kan ze niet permanent in de gaten houden. En dan gebeuren die dingen.

Simon
27-04-05, 15:18
Geplaatst door NIS

Justitie beschikt over een getuige die de inlichtingendienst AIVD heeft gewaarschuwd voor de moord op Theo van Gogh.

Bij Fortuyn had je vergelijkbare verhalen. Overigens werd van Gogh zeer vaak openlijk bedreigd met de dood maar wou zelf geen fysieke bescherming omdat hij daar geen zin in had. Hij ging regelmatig met allochtonen overal in amsterdam op straat in discussie en dat was ook een beetje zijn stijl: verbaal de strijd aangaan. Hij riep veel woede op met zijn uitspraken en tegelijkertijd was hij zeer aanspreekbaar en toegankelijk.

GiovanniHN
27-04-05, 15:50
Zoals Spoetnik al zei. Het was een man uit de vriendenkring....dus niet uit de groepering zelf!

Natuurlijk wordt hij dan minder serieus genomen. Zeker als hij inderdaad nooit contact heeft gehad met de AIVD.

Uit het Volkskrant-artikel blijkt ook dat die 'getuige' helemaal niks zei over van Gogh. Alleen dat B. het had over martelaarschap en Burqa's.

De conclusie dat de AIVD kennis had over een aanslag over van Gogh is dus ook vergezocht. Het is alleen maar een lekkere kop die aandacht trekt.


De AIVD is trouwens een dienst met ongeveer 1000 mensen. En als ik het goed heb, houden 150 mensen zich bezig met terrorisme. De dienst is dus helemaal niet afhankelijk van terrorisme.