PDA

Bekijk Volledige Versie : Steeds meer bedrijven over op Linux



barfly
27-04-05, 22:11
Dat stellen althans onderzoekers van Marketcap. Bij 8,5 procent van de bedrijven met vijftig werknemers of meer wordt gewerkt met Linux-servers. Over een jaar zal dit zijn gegroeid tot 14 procent, zo is de verwachting.

Bij grote organisaties (vijfhonderd werknemers of meer) is de zogeheten Linux-penetratie nog hoger. Daar werkt één op de tien bedrijven met Linux.

Vooral in het onderwijs wint het besturingssysteem aan populariteit, zo stelt Marketcap. Bijna één op de vijf onderwijsinstellingen (18 procent) maakt nu gebruik van Linux-servers. Een opkomende markt wat Linux betreft is de bank- en verzekeringssector. Het gebruik van Linux is in een jaar tijd met 61 procent gestegen, aldus Marketcap.

Volgens de onderzoekers wordt een groot deel van de Linux-servers ingezet als applications- of department-server. "Maar Linux dringt inmiddels ook door als server-omgeving voor centrale en decentrale applicaties."

Bron: http://www.webwereld.nl/

Linux zal voor IT en gebruikers een nieuw tijdperk inluiden en de zionistische overheersing zal ten ondergaan! Alhamdoelillah!

rja2
28-04-05, 07:14
Geplaatst door barfly
Dat stellen althans onderzoekers van Marketcap. Bij 8,5 procent van de bedrijven met vijftig werknemers of meer wordt gewerkt met Linux-servers. Over een jaar zal dit zijn gegroeid tot 14 procent, zo is de verwachting.

Bij grote organisaties (vijfhonderd werknemers of meer) is de zogeheten Linux-penetratie nog hoger. Daar werkt één op de tien bedrijven met Linux.

Vooral in het onderwijs wint het besturingssysteem aan populariteit, zo stelt Marketcap. Bijna één op de vijf onderwijsinstellingen (18 procent) maakt nu gebruik van Linux-servers. Een opkomende markt wat Linux betreft is de bank- en verzekeringssector. Het gebruik van Linux is in een jaar tijd met 61 procent gestegen, aldus Marketcap.

Volgens de onderzoekers wordt een groot deel van de Linux-servers ingezet als applications- of department-server. "Maar Linux dringt inmiddels ook door als server-omgeving voor centrale en decentrale applicaties."

Bron: http://www.webwereld.nl/

Linux zal voor IT en gebruikers een nieuw tijdperk inluiden en de zionistische overheersing zal ten ondergaan! Alhamdoelillah!
Maar de Windows server groeien ook.

Volgens mij gaat de groei van Linux ten koste van andere Unixen.

barfly
28-04-05, 08:31
Geplaatst door rja2
Maar de Windows server groeien ook.

Volgens mij gaat de groei van Linux ten koste van andere Unixen.

Ik denk dat je gelijk hebt. De meeste commercieele Unix's zijn stug en missen de handige tools die wel voor Linux beschikbaar zijn.

Overigens zie ik wel meer kleine en midden grote bedrijven overstappen op Linux omdat Windows nogal duur is.

Si_Y
28-04-05, 08:45
Geplaatst door barfly


Linux zal voor IT en gebruikers een nieuw tijdperk inluiden en de zionistische overheersing zal ten ondergaan! Alhamdoelillah!


Ok dan, jij begrijpt het :hihi:

Pytaghoras
28-04-05, 12:11
Het is zo dat Linux het meeste gebruikt wordt door ontwikkelaars of als server. Er moeten meer gebruikersvriendelijke applicaties voor Linux beschikbaar zijn, wil Linux terrein winnen. Open office is een goed voorbeeld!

Wide-O
28-04-05, 12:16
"Joop, heb je die brief al klaar ?"

"Nee baas, het net FF m'n kernel moeten hercompileren" :hihi:

Stop een Pinguin in je tank.

Seif
28-04-05, 12:40
Geplaatst door barfly
Linux zal voor IT en gebruikers een nieuw tijdperk inluiden en de zionistische overheersing zal ten ondergaan! Alhamdoelillah!

Geef mij maar FreeBSD!!! :nerd: