PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Oranjegevoel' zegt allochtoon niets



delirious
28-04-05, 08:12
DEN HAAG - Een meerderheid van de 'nieuwe Nederlanders' heeft geen Oranjegevoel. Uitzondering vormen de Surinamers in Nederland, waarvan 60 procent wel bekend is met het gevoel. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Staatsloterij onder bijna negenhonderd in Nederland wonende allochtonen.

In totaal is 53 procent niet bekend met het Oranjegevoel, 43 procent kent het gevoel wel. De nieuwe Nederlanders vinden Koninginnedag met 33 procent het beste voorbeeld van Oranjegevoel. Het Nederlands Elftal staat op de tweede plaats met 16 procent.


De koningin is voor zowel Nederlanders als allochtonen het vleesgeworden Oranjegevoel. Prinses Máxima staat voor de allochtonen op de tweede plaats. André Hazes is dat voor de Nederlanders.

Van de Nederlandse Marokkanen is 62 procent niet bekend met het Oranjegevoel. 34 Procent kent het gevoel wel. Van de Turken in Nederland zegt 58 procent het gevoel niet te kennen, tegen 39 procent die het wel kent.

Tweede generatie

Van de ondervraagde allochtonen is de tweede generatie opvallend positiever over de Oranjegevoelens dan de eerste. Bij de Marokkanen is dat verschil het grootst. Van de eerste generatie vindt 26 procent het Oranjegevoel positief, van de tweede generatie is dat 46 procent.

Uit het onderzoek blijkt verder dat nieuwe Nederlanders zich tijdens Koninginnedag en voetbalwedstrijden wel eens in het oranje hijsen. Surinamers en Antillianen doen dat het meest, Turken en Marokkanen vrijwel nooit.

Nu.nl


Hoe zou het toch komen?

Si_Y
28-04-05, 08:24
Ik denk aan voetbalwedstrijden en koninginnedag. En dan relateer ik het aan alcohol.

Kun jij me een beschrijving geven van het oranje-gevoel? Volgens mij heeft het niets te maken met het koningshuis.

Couscousje
28-04-05, 08:54
Dit is werkelijk het belachelijkste onderzoek ooit.

Cc

taouanza
28-04-05, 09:08
Geplaatst door Couscousje
Dit is werkelijk het belachelijkste onderzoek ooit.

Cc

Inderdaad!

delirious
28-04-05, 09:21
Dit triest onderzoekje is er om onderbuik gevoelens te creeren bij Autochtonen jegens Allochtonen.
Kom bij ons en doe als ons.
Jullie zijn niet welkom, jullie horen daarbij.
Vreemd dat er de laatste tijd veel van deze kansloze onderzoekjes opduiken.
:confused:


De druk op de ketel houden.

Couscousje
28-04-05, 09:24
Geweldige conclusie wordt er inderdaad getrokken: Oranjegevoel zegt allochtoon niets.

De allochtoon niet, de rest van de hele freaking wereld niet en praktisch heel Nederland met alle inwoners niet, behalve voetbalfanaten, dronken studenten tijdens Koninginnenach en de mensen uit Urk, omdat Maxima daar toevallig is langsgefietst tijdens haar introductietoer, waar hebben we het over?

Cc

~Panthera~
28-04-05, 09:27
Geplaatst door delirious
Dit triest onderzoekje is er om onderbuik gevoelens te creeren bij Autochtonen jegens Allochtonen.
Kom bij ons en doe als ons.
Jullie zijn niet welkom, jullie horen daarbij.
Vreemd dat er de laatste tijd veel van deze kansloze onderzoekjes opduiken.
:confused:


De druk op de ketel houden.


Dat denk ik dus ook: aan de ene kant "moeten" mensen integreren, whatever de fuck dat inhoud, want een echte definitie is er niet.

En aan de andere kant verschijnen er van deze flut onderzoeken, die maar weer eens moeten "aantonen" hoe "anders" de allochtonen eigenlijk zouden zijn in vergelijk met "ons Nederlanders". :moe:

Walgelijke shit dus.

Behalve over "verdeel en heers" gaat het weer eens nergens over, zoals gewoonlijk met dit kabinet. :moe:

taouanza
28-04-05, 09:32
Geplaatst door ~Panthera~
Dat denk ik dus ook: aan de ene kant "moeten" mensen integreren, whatever de fuck dat inhoud, want een echte definitie is er niet.

En aan de andere kant verschijnen er van deze flut onderzoeken, die maar weer eens moeten "aantonen" hoe "anders" de allochtonen eigenlijk zouden zijn in vergelijk met "ons Nederlanders". :moe:

Walgelijke shit dus.

Ik heb een keer in een stripverhaal gezien hoe ene stripfiguur de ander stripfiguur voor zijn wagen spande met een stukje vlees aan een hengel.
Ik moet er steeds aan denken als er over integratie wordt gesproken.
Percies zoals jij het schrijft.
Aan de ene kant roepen dat er moet worden geintegreerd en de andere kant de verschillen benadrukken zodat de afstand altijd even groot blijft.
Percies zoals die stripfiguur die de wagen trekt om bij het stukje vlees te komen. Maar of jij staat, loopt of rent de afstand blijft gelijk.
volgens mij was het Rataplan van Lucky Luke maar weet het niet meer zeker. Maar goed de allochtoon is Rataplan en het stukje vlees is integratie.

Nou dank je de koekoek

RinC
28-04-05, 09:42
Op het nieuws wordt er wel anders beweerd. :watte?:

~Panthera~
28-04-05, 09:45
Geplaatst door taouanza
Ik heb een keer in een stripverhaal gezien hoe ene stripfiguur de ander stripfiguur voor zijn wagen spande met een stukje vlees aan een hengel.
Ik moet er steeds aan denken als er over integratie wordt gesproken.
Percies zoals jij het schrijft.
Aan de ene kant roepen dat er moet worden geintegreerd en de andere kant de verschillen benadrukken zodat de afstand altijd even groot blijft.
Percies zoals die stripfiguur die de wagen trekt om bij het stukje vlees te komen. Maar of jij staat, loopt of rent de afstand blijft gelijk.
volgens mij was het Rataplan van Lucky Luke maar weet het niet meer zeker. Maar goed de allochtoon is Rataplan en het stukje vlees is integratie.

Nou dank je de koekoek

Precies ja. prachtig neergezet. :D

Doe gewoon wat je zelf goeddunkt, want "genoeg" wordt het in de ogen van sommige zijkers hier in dit land toch nooit.
WAT je ook doet, dat heb ik nu zo langzamerhand wel begrepen, en ik denk de meeste allochtonen ook wel.

De mentaliteit van : alle Turken zijn slecht, behalve Ali, want die woont naast mij, is nog steeds aan de orde van de dag.
Alleen hebben de meeste blijkbaar nog steeds niet door, dat iedereen wel een Ali naast zich heeft wonen, dus zo bekeken valt het reuze mee. :hihi:

Laat ze dus maar lekker stikken in hun hengeltje met vlees. :duim:

sjaen
28-04-05, 09:45
Het moest verboden worden dat koninginnedag in het weekeinde valt!!

:fparty:

mark61
28-04-05, 09:47
Geplaatst door ~Panthera~
Behalve over "verdeel en heers" gaat het weer eens nergens over, zoals gewoonlijk met dit kabinet. :moe:

Ik geloof dat de Staatsloterij probeert nieuwe markten aan te boren.

Bofko
28-04-05, 09:48
Geplaatst door sjaen
Het moest verboden worden dat koninginnedag in het weekeinde valt!!

:fparty:

En 5 mei op Hemelvaart. :mad:

~Panthera~
28-04-05, 09:52
Geplaatst door mark61
Ik geloof dat de Staatsloterij probeert nieuwe markten aan te boren.

:D :maf2:

mark61
28-04-05, 10:01
Geplaatst door Bofko
En 5 mei op Hemelvaart. :mad:

Een grof schandaal. De bevrijding kan toch wel een dagje wachten?

delirious
28-04-05, 10:12
Hier zijn alvast wat nieuwe onderzoekjes:

Allochtonen gebruiken meer WC papier dan Autochtonen.
Allochtonen dragen minder klompen dan Autochtonen.
Autochtonen drinken meer melk dan Allochtonen.


enz..... :moe: :moe:

~Panthera~
28-04-05, 10:13
Geplaatst door delirious
Hier zijn alvast wat nieuwe onderzoekjes:

Allochtonen gebruiken meer WC papier als Autochtonen.
Allochtonen dragen minder klompen dan Autochtonen.
Autochtonen drinken meer melk dan Allochtonen.


enz..... :moe: :moe:


:haha: :duim:

Vast grof geld mee te verdienen. :D

Ron Haleber
28-04-05, 11:19
Geplaatst door Bofko
En 5 mei op Hemelvaart. :mad:

Je weet toch, dat is weer dat complot van het CDA met de werkgevers! :dood:

Bofko
28-04-05, 11:28
Geplaatst door Ron Haleber
Je weet toch, dat is weer dat complot van het CDA met de werkgevers! :dood:

Hemelvaart op 4 mei had ik logischer gevonden.

duende
28-04-05, 12:33
Ik heb niets met de koninging (die rare hoedjes fetishjiste is me te oud)nog met oranje...
Maakt mijn dit nu een allochtoon? :verward: