PDA

Bekijk Volledige Versie : Samenscholingsverbod voor Hollandse hangouderen



Juliette
29-04-05, 13:27
Jeroen Verelst


In het winkelcentrum van het Nederlandse dorpje Oude Pekela geldt sinds kort een samenscholingsverbod voor senioren. De winkeliers hadden daarop aangedrongen.

Ze klagen dat de ‘hangbejaarden’, zoals ze hun kwelduivels doopten, het zicht op de etalages belemmeren en ongegeneerd in de winkelkarretjes van de andere klanten gluren. De vaste kern oudere klanten in het shoppingcenter aan de Antwerpse Groenplaats reageert verontwaardigd en vooral boos op dit rare nieuwtje uit Holland. “Zijn ze daar nu helemaal gek geworden?”

De seniorenpopulatie van Oude Pekela is dus zijn favoriete verzamelplek, het winkelcentrum De Helling, kwijt. De winkeliers zijn het beu dat de bejaarden postvatten voor de winkels, de weg blokkeerden of commentaar gaven op andere klanten. Het ietwat radicale antwoord van de gemeente en het shoppingcenter: een heus samenscholingsverbod. Een bordje aan de ingang van De Helling waarschuwt de senioren dat de politie erbij wordt gehaald als ze nog in groep samenklitten.

Ook het Grand Bazar-winkelcentrum aan de Antwerpse Groenplaats heeft een vaste kern bejaarde bezoekers. “Ik spreek hier drie keer per week af met een paar vriendinnen of met mijn dochter”, reageert Jacky (74).

“Maar ik hang hier niet zomaar wat rond. Ik drink een koffie of eet een hapje, en ik koop hier geregeld een boek of parfum. Dus ik ben geen hangbejaarde.”

Jacky aarzelt even, en gaat dan frontaal in de aanval. “Maar als ik wel een zogenaamde hangbejaarde zou zijn, wat dan nog? Die winkeliers in Nederland zijn helemaal zot geworden. Wie ergert zich nu aan een paar oude mensen die misschien een beetje in de weg lopen? Er zijn er ook al die vinden dat we in de spits de bus of de tram niet meer zouden nemen omdat we te traag zijn en te veel plaats innemen. Dat ze maar niet denken dat ik de hele dag thuis aan mijn raam of voor de televisie blijf zitten”, besluit Jacky strijdvaardig.

Ook andere senioren zijn ziedend over zoveel onrecht. “Een samenscholingsverbod, hoe halen ze het in hun hoofd?” vraagt Lucienne (69) zich af. “De volgende stap is dan waarschijnlijk dat alle moeders met kinderwagens, alle lawaaierige kinderen en alle gehandicapten ook niet meer binnenmogen. Ik begrijp niet dat de gemeente aan zoiets gruwelijks meewerkt. Alle Hollandse bejaarden zouden dat winkelcentrum moeten boycotten.

Als ze er niets meer kopen, zullen die winkeliers dat snel in hun portemonnee voelen. Ze zullen rap smeken dat we terugkomen.”

Jacky roept haar Nederlandse leeftijdsgenoten op tot burgerlijke ongehoorzaamheid. “Ze hebben het recht om daar te zijn, ze moeten gewoon naar het winkelcentrum blijven komen. Ze mogen zich niet laten wegpesten door die geldwolven. De politie gaat hen toch niet arresteren en opsluiten omdat ze wat rondlummelen?”

De Antwerpse senioren kunnen op beide oren slapen. In het Grand Bazar-winkelcentrum blijven ze meer dan welkom. “Er heeft hier nog nooit een winkelier geklaagd over senioren”, reageert assistant manager Kathleen Rommers. “Wel integendeel, we zijn blij dat oudere mensen hier verzamelen blazen. We hebben heel wat bejaarden die hier elke dag over de vloer komen en die behoren tot onze beste klanten.

Ze wandelen misschien wat trager, maar een samenscholingsverbod?

Absurd.”

Wide-O
29-04-05, 13:30
Ze hebben altijd al meer van kinderen gehouden daar.

~Panthera~
29-04-05, 13:33
Geplaatst door Wide-O
Ze hebben altijd al meer van kinderen gehouden daar.

Duidelijk ja.

Zeker zwaar gelovig ? :moe:

Pytaghoras
29-04-05, 13:35
Die hollanders zijn opeens onbeleefd geworden. Eerst onbeleefd doen tegen hun gasten en nu tegen hun ouderen. Ik vind het juist fijn als ik een groepje ouderen bij elkaar zie zitten. Dat maak de sfeer gezelliger!

mark61
29-04-05, 13:36
Geplaatst door Wide-O
Ze hebben altijd al meer van kinderen gehouden daar.

In O-P worden katholieken gelyncht, dus ze moesten wat.

Bofko
29-04-05, 13:39
Ze zitten daar toch niet op ronkende scootertjes intimiderende en obscene opmerkingen te maken ? Of met rollaters uit te dagen ?

Eke
29-04-05, 13:39
In het winkelcentrum van het Nederlandse dorpje Oude Pekela geldt sinds kort een samenscholingsverbod voor senioren.


wat een onzin.

mark61
29-04-05, 13:41
Geplaatst door Eke
In het winkelcentrum van het Nederlandse dorpje Oude Pekela geldt sinds kort een samenscholingsverbod voor senioren.


wat een onzin.

Je bent nogal dwars vandaag? :lachu:

Bofko
29-04-05, 13:41
Geplaatst door Eke

wat een onzin.

:vreemd: Da´s 3 keer in heel korte tijd

taouanza
29-04-05, 13:42
Geplaatst door Bofko
Ze zitten daar toch niet op ronkende scootertjes intimiderende en obscene opmerkingen te maken ? Of met rollaters uit te dagen ?

Mischien waren ze wel kroketten aan het eten.

~Panthera~
29-04-05, 13:47
Geplaatst door taouanza
Mischien waren ze wel kroketten aan het eten.


Schandalig !!! :moe:

Verbieden die vette hap ! :fplet:

mark61
29-04-05, 14:24
Geplaatst door taouanza
Mischien waren ze wel kroketten aan het eten.

Misschien riepen ze wel: 'Hé schatjes' en leken de aangesprokenen net iets te jong. Daar zijn ze met name in O-P wat gevoelig voor. :vreemd:

mark61
29-04-05, 14:25
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Da´s 3 keer in heel korte tijd

Viel het jou ook op? :)

Bofko
29-04-05, 14:32
Geplaatst door mark61
Viel het jou ook op? :)

Ja.Het deed me even denken aan een sketch van een van de typetjes van Andre van Duyn op de radio. Die riep ook op alles wat hij zag: "Wat een onzin allemaal"
Wie was dat ook alweer ?

mark61
29-04-05, 14:41
Geplaatst door Bofko
Ja.Het deed me even denken aan een sketch van een van de typetjes van Andre van Duyn op de radio. Die riep ook op alles wat hij zag: "Wat een onzin allemaal"
Wie was dat ook alweer ?

Man o man, hou op. Harry Nak?

Bofko
29-04-05, 14:46
Geplaatst door mark61
Man o man, hou op. Harry Nak?

:lole: Yesss. De Dik Voormekaarshow.

mark61
29-04-05, 14:50
Geplaatst door Bofko
:lole: Yesss. De Dik Voormekaarshow.

Ouwe lul. Nog pol incor ook. Ik zou eerder Ronflonflon als referentiekader nemen. Niet zo oud ook. :vreemd:

vlegeltje
29-04-05, 14:55
Geplaatst door mark61
In O-P worden katholieken gelyncht, dus ze moesten wat.

Vuile protestanten :mad:

Bofko
29-04-05, 14:56
Geplaatst door mark61
Ouwe lul. Nog pol incor ook. Ik zou eerder Ronflonflon als referentiekader nemen. Niet zo oud ook. :vreemd:

Hoho. Ronflonflon was eerder afgelopen. Ik google net dat de Dik Voormekaarshow tot 1985 geduurd heeft.

mark61
29-04-05, 14:59
Geplaatst door Bofko
Hoho. Ronflonflon was eerder afgelopen. Ik google net dat de Dik Voormekaarshow tot 1985 geduurd heeft.

You don't have to rub it in. :corcky:

Wide-O
29-04-05, 16:37
Geplaatst door mark61
Misschien riepen ze wel: 'Hé schatjes' en leken de aangesprokenen net iets te jong. Daar zijn ze met name in O-P wat gevoelig voor. :vreemd:

Ik ben bang dat dit wat uit het collectieve geheugen is verdwenen.

Me wor oud :D

Eke
29-04-05, 17:31
Geplaatst door mark61
Je bent nogal dwars vandaag? :lachu:

Ja Mark en Bofko , de spanningen stegen vandaag heel hoog..op dit ogenblik ligt mijn jongste kind aan het infuus weer beter te worden in het ziekenhuis...acute ziektes kunnen nogal alarmerend zijn.

Op zo'n moment ZIE JE hoeveel onzin er is..je wordt dan ook nog HELDERVOELEND, let op mijn woorden!

Net zoals Nina Brink, met haar aandelen en de verkoop ervan op 11/9.
INTUITIE noemt ze dat. Wie trapt daar in...Je hebt niet zomaar intuitieve gevoelens..daar komen seintjes uit de omgeving bij kijken.!!!

Maar goed, ik zit nu uit te puffen bij de Hollandse hangouderen.
Nieuwe Pekela : :wohaa: