PDA

Bekijk Volledige Versie : kopie paspoort niet handig



ZaZkia
29-04-05, 18:54
En wat hier eerder is opgemerkt door anderen over een kopie van je paspoort, dat is geen geldig legitimatiebewijs, wees blij als je ermee wegkomt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Een kopie is geen geldig legitimatiebewijs!
Hoewel je er natuurlijk bijzonder veel gelijk in hebt als je stelt dat je paspoort smoezelig wordt, of misschien zelfs wel kwijtraakt. Dat is natuurlijk in strijd met je plicht om dat ding zorgvuldig te bewaren. (Ik kan niet precies zeggen waar, want ik ben de mijne kwijt > :) maar het staat in je paspoort)
Nog een reden waarom die wet niet klopt. Ik ben hard op zoek naar meer, want ik ben mijn paspoort altijd kwijt en ik vind dat ik daar een recht op heb -op het kwijtraken dus- .


De NRC hoofdred. commentaar merkte ook al op dat de Nederlandse staat zijn burgers als vreemdelingen in eigen land beschouwt, een paspport is namelijk bedoeld als toegang tot andere
landen, een soort, hoe heette dat in de middeleeuwen, een reisbewijs. Een ID-plicht maakt dus oneigenlijk gebruik van het paspoort. En t ding wordt trouwens gallisch duur en daarmee moet ik over straat en elke illegaal wil zo'n ding. Fijn!

:slapen:

ZaZkia
29-04-05, 19:00
Hellup moderator mensen!! Ik wist niet dat je met de nieuwe bericht-knop een nieuwe thread startte, dit was eigenlijk als reactie bij een andere thread bedoeld. @ Alle anderen, negeer dit alles.
*Zucht* wat ben ik een beginneling. :huil:

Si_Y
29-04-05, 19:07
:haha:

mark61
30-04-05, 01:35
Jij niet weten dat voor de gelegenheid het identiteitsbewijs tot pinpasgrootte is verkleind? Raak je die ook altijd kwijt?
Paspoort is voor wie dr al een heeft. Rijbewijs doet ook. Allo's zonder NL-paspoort hebben altijd een verblijfsvergunning; geldt ook als identiteitsbewijs.

http://www.anoa.nl/html/images/idboxcompkl.jpg

linksonder in beeld, kost in Leiden 31 ballen.