PDA

Bekijk Volledige Versie : IND gooit moordenaar 't land uit voor z'n veroordeling...



barfly
29-04-05, 20:36
OM eist tien jaar voor doodschieten Albanese jongen

ROERMOND - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vrijdag voor de rechtbank in Roermond tien jaar celstraf geëist tegen de 24-jarige Albanees Gentjan M. voor het doodschieten van een 16-jarige landgenoot en voor poging tot doodslag op een Marokkaanse jongen, op 9 september in Roermond. Het OM vroeg ook tien jaar cel voor de 19-jarige Albanees Daniel Q., wegens dezelfde feiten.

Q. was niet aanwezig op de zitting. Tot verbazing van de rechtbank bleek dat de man twee dagen geleden door de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) als ongewenst vreemdeling het land is uitgezet. Zijn advocaat F. Dronkers had geen goed woord over voor de gang van zaken. Hij noemde het OM 'slordig, onachtzaam en onzorgvuldig'. Klik hier !

"Mijn cliënt is het land uitgezet zonder dat ik met hem contact heb gehad, terwijl hij nog een oude straf uitzat én de zaak van de doodslag nog moest voorkomen. Het OM wist al eerder dat dit stond te gebeuren, maar heeft verzuimd mij tijdig te informeren. Ik kreeg een briefje toen mijn cliënt al in het vliegtuig zat", aldus de raadsman. Volgens Dronkers had Q. tot eind mei in de cel moeten blijven om oude straffen uit te zitten.

Het OM verdedigde zich door te verklaren dat het om twee aparte trajecten gaat. "Aan de ene kant het strafproces en aan de andere kant de vreemdelingenzaak. Daar hebben wij geen invloed op." Dronkers vroeg de rechtbank om het OM niet ontvankelijk te verklaren in de zaak tegen Q., maar de rechtbank wees dat verzoek af.

Op 9 september had in de Roermondse wijk 't Veld een schietpartij plaats na een ruzie tussen een groep Albanezen en Marokkanen. Een Roermonds meisje vormde de aanleiding tot de ruzie. Zij was de ex-vriendin van een Marokkaan en woonde samen met Q. Dat viel in de Marokkaanse gemeenschap niet in goede aarde. Het meisje werd bedreigd en Q. kwam voor haar op. Toen beide groepen met elkaar slaags raakten, vuurde M. op de vechtende menigte. Daarbij raakte hij zijn 16-jarige landgenoot, die zijn beste vriend en die van Q. was.

Bron: www.nu.nl

Hoezo een slordige bende? Hoe kunnen ze nou iemand uitzetten die een straf moet uitzitten en op het punt staat veroordeeld te worden wegens moord? Ik snap ook helemaal niet waarom politici niet over dit soort wandaden praten i.p.v dat terrorisme gelul terwijl bepaalde organisaties dringend een reorganisatie nodig hebben om dan wellicht weer en beetje te gaan presteren...

nl-x
29-04-05, 21:30
Dit lijkt me typisch zo een eigenhandige ingreep van Verdronk. Tsjah, ik zou dan ook niet de media opzoeken nu, ja.

taouanza
30-04-05, 12:12
Geplaatst door nl-x
Dit lijkt me typisch zo een eigenhandige ingreep van Verdronk. Tsjah, ik zou dan ook niet de media opzoeken nu, ja.

Nee he?:hihi: