PDA

Bekijk Volledige Versie : King Fahd sends cable of congratulations to Queen of Netherlands on ND



The_Reporter
29-04-05, 20:06
gewist

Ron Haleber
29-04-05, 22:41
Geplaatst door The_Reporter
Riyadh,April 29, SPA -- The Custodian of the Two Holy Mosques King Fahd bin Abdulaziz sent a cable of congratulations to Queen of Netherlands Beatrix on the occasion of her country's national day.
In his own name and on behalf of the people and government of the Kingdom of Saudi Arabia, King Fahd wished the Queen continual good health and happiness and her people steady progress and prosperity.
The king lauded the existing relations between the two countries. --SPA 2144 Local Time 1844 GMT

http://www.spa.gov.sa/258766.html


Zeg Bil@l dit gaat te ver om die man te besmetten met jouw Oranjegevoel. :boos:

We weten dat je monarchist bent maar het charmeren van alleenstaande dames ligt niet in de lijn van een Wahabietisch vorst.

Daar moet jij toch eens een stokje voor steken! Straks cabelt ie Beatrix nog een huwelijksaanzoek!:maf3:

mark61
30-04-05, 01:01
Blijkbaar was het niet tot Riyad doorgedrongen dat het dr 25 jarig jubileum is. Maar wel dat het haar verjaardag niet is. Gekke Hollanders ook, in de hoofdstad geen regering te vinden en de koningin viert haar verjaardag op die van haar moeder. Wat is dat eigenlijk, een verjaardag?

Ins
30-04-05, 08:10
Onze koning vond haar maar niks had ik ooit ergens gelezen. Heeft ze ook niet eens iets heel laag gezegd over Marokko?

mark61
01-05-05, 01:59
Koning Fahd kilnisch dood

:cheefbek:

AARDIG
01-05-05, 02:10
Die zelfde koning zag ik met Bush hand in hand lopen. Het leek net een getrouwd echtpaar, verschrikkelijk :kots:

AARDIG
01-05-05, 10:32
Hij keurt tenminste die 11/09 aanslagen niet goed. Ik kots op degenen die dat wel doen.

Ik keur die ook niet goed. En vind mensen die dat wel doen ook achterlijk. Net als ik mensen die de oorlog in Irak verheerlijken ook niet goed keur. Bush is naast OBL en Sharon, de grootste terrorist. Een legale terrorist dan. Daarmee hand in hand lopen is dus indirect terrorisme steunen. Steek in de rug van alle moslims, die een beetje gevoel in hun hart hebben.

Ron Haleber
01-05-05, 11:07
Geplaatst door AARDIG
Ik keur die ook niet goed. En vind mensen die dat wel doen ook achterlijk. Net als ik mensen die de oorlog in Irak verheerlijken ook niet goed keur. Bush is naast OBL en Sharon, de grootste terrorist. Een legale terrorist dan. Daarmee hand in hand lopen is dus indirect terrorisme steunen. Steek in de rug van alle moslims, die een beetje gevoel in hun hart hebben.

Bil@l we weten dat je erg spaarzaam in het geven van antwoorden bent. Dat zal liggen aan het feit dat het veel werk is om erachter te komen of jouw eventuele antwoord wl conform de lijn is van het Wahabietisch koningshuis.

Maar nu Fahd klinisch dood is, zou ik van dit interregnum toch profiteren om in alle vrijheid van meningsuiting eens bij uitzondering je mening te geven op deze vraag van een orthodox moslim!

AARDIG
01-05-05, 11:23
Bil@l we weten dat je erg spaarzaam in het geven van antwoorden bent. Dat zal liggen aan het feit dat het veel werk is om erachter te komen of jouw eventuele antwoord wl conform de lijn is van het Wahabietisch koningshuis.

Maar nu Fahd klinisch dood is, zou ik van dit interregnum toch profiteren om in alle vrijheid van meningsuiting eens bij uitzondering je mening te geven op deze vraag van een orthodox moslim!


Ik begrijp Bilal heel goed, Ron. Hij houdt zich niet zoveel bezig met koningshuizen en onderdrukkende keizers. Hij is bezig zichzelf te verbeteren, daarbij is het niet nodig om elke leider maar een hypocriet te noemen. En volgens mij heb je dat boek dat hij heeft aangeraden nog steeds niet gelezen. Wahabisme damnnn. Net zo iritant als die mensen die door blijven zeuren over "veel strengere eisen...........................dit omdat Marokkaanse jongeren de herdenking hadden verstoord door.......". En sluw van je dat je via mij, je onderbuik over Bilal beantwoord wil krijgen.

Welke vraag heb ik gesteld?
Wat is een orthodoxe moslim?

AARDIG
01-05-05, 11:45
Dit is een veel te simplistisch denkpatroon.

Dat de boodschapper van Allaah, vrede en zegeningen zij met hem, met de Joden in Medina in vrede wenste samen te leven, ondanks de vele aanslagen op zijn leven, maakt hem niet tot een hypocriet, wallaahoel musta'aan.

Verder heb ik Fahd nooit horen zeggen dat hij hetgeen er in Irak gebeurd goed keurt. Daarnaast zal ik je maar meteen uit je droomwereld helpen dat Irak een Islamitische land zou zijn, want dat is dus niet zo. Je hebt daar de communist, de atheïst (o.a. communist), de Baatheïst, de Christen, de Shi'a en weet ik veel wat voor Shirk hielenlikkerij nog meer.

Bovendien hadden het de moslims moeten zijn die Irak allang van Sadam Hossein verlost moeten hebben, ondanks de verscheidenheid in vormen van Shirk en haar aanhangers.

In plaats daarvan is de realiteit dat SA zelfs hulp van de VS nodig had om haar land van Tawheed tegen eventuele veroveringen van de op olie beluste Baatheïst Saddam Hossein.

Kortom moslims die moslim leiders zwart proberen te maken, in plaats van du'a te doen voor leiding van zo'n leider, kent ten eerste de realiteit van de stand van zaken niet goed genoeg, en gaat bovendien in tegen de Soennah van de uitverkorene, vrede en zegeningen zij met hem.

Vrees Allaah.

Sorry bro, maar ik vind dit verhaaltje rammelen hoor.
De eerste vergelijking vind ik uitermate beledigend voor onze Profeet Sal Allahu Alayhi Wa Salaam. Bij hem kwamen de moslims voor en niet de Kufaar. Hij werd zelfs door Allah SWT berispt in Soerat 3abasa, omdat hij zo druk bezig was de Elite uit te nodigen naar de Islam en een blinde arme moslim negeerde terwijl die hulp nodig had.
Eerst de moslims dan de Kufaar. Klaar. Het feit dat ik hier in Nederland keihard moet werken om mijn studie te betalen, getuigt al van het falen van deze leider. Immers investeerd hij zijn geld liever bij de grootste misdadiger van de wereld. Die vergelijking is dus echt van den boze agi.

Dat Fahd de Irak oorlog niet genoemd heeft, is des te schandelijker. Waarom opent hij zijn mond niet, om te zeggen dat wat daar gebeurt niet door de beugel kan? SA is ook geen Islamitisch land. Er bestaan geen Islamitische landen. Verder laat ik het aan Allah SWT over om mensen te beoordelen. God weet wat hun intentie was, bij het praktiseren. De bevolking weet niet beter.

Ik ben het met je eens, dat de moslims Irak hadden moeten bevrijden, van Saddam. Maar als die vriend van SA, Saddam er in de eerste plaats niet had neergezet, dan hadden ze dat probleem niet. Ik vind ook, dat de Olie in handen van de moslims had moeten zijn. Helaas.

Dat is een hele kwalijke zaak. Afhankelijk zijn van de vijand. Rusland heeft dat slim gedaan in de wederopbouw. Helaas zijn onze sjeiks met hun miljarden, die ze niet durven te spenderen aan de verbetering van de moslimbevolking nog niet wakker.

Sorry, maar ik zie die koningen niet als de leiders van de moslims hoor. Eerder de geleerden. Wat hebben ze voor mij betekend? Wat hebben ze voor een moslim betekend? En du'a doe ik voor iedereen, zelfs voor Bush. Maar ik kan me voorstellen, dat er moslims zijn die du'a ALMATHLOEM doen, omdat ze een leider hebben die THALIEM is. En dat is hun goed recht.

En Insja Allah probeer ik Taqi Allah te zijn.

AARDIG
01-05-05, 12:49
Saudi Arabië behoort tot de welvarendste landen in de wereld. Als de rijke mensen in dit land (incluis de leiders) een knip op hun portemonnee zouden hebben, dan zou het nooit in 30 jaar tot één van de meest welvarende landen kunnen uitgroeien. Bovendien is het zo slecht niet gesteld met het werkeloosheidscijfer van SA, ze doen in ieder geval sowieso niet te min aan het materieel rijke westen. Dus dat stukje over dat falen gaat voor SA alvast niet op. Er is niet voor niets een hoge opkomst aan vrouwen die meedraaien in de economie. Ze investeren zich scheel om maar meer mensen aan het werk te krijgen, waaronder de Saudische vrouw. Of dat goed is, dat laat ik even in het midden, het gaat mij in deze erom dat jij vindt dat ze falen in het bieden van economisch perspectief. Verder is het zelfs zo dat zowat de helft van de inwoners daarheen is gekomen juist vanwege de grote aanwezigheid van werk. En dat voor een gebied dat nog geen eens een eeuw bestaat en nu al hard op weg is om van de monarchie af te stappen en de shoura het roer over te laten nemen.

Wonen de moslims alleen in SA? Het is alleen maar schandalig hoor, dat ze zo rijk zijn. Daar volgen ze het voorbeeld van de profeet Sala ALlahu Alayhi Wa Salaam, natuurlijk niet.


Pfff, 'Dat Fahd de Irak oorlog niet genoemd heeft'. Ik neem aan dat jij als een magneet bij al zijn gesprekken aanwezig bent? Mijn opmerking was juist bedoeld om aan te tonen dat natuurlijk ook Fahd niet blij kan zijn met de situatie in Irak, maar goed dat jij daar anders over wilt denken is duidelijk.

Ja daar heb je wel gelijk in, ik kan het niet bewijzen. Jammer alleen, dat de rest van de wereld zich wel heel duidelijk manifesteert tegen de oorlog. Dat kunnen we van onze moslim leider niet zeggen. En nee, geen demonstraties. Alleen zijn afkeur en treur duidelijk melden. Net als hij dat bij 9/11 deed. Ik weet wel zeker dat hij de situatie niet prettig vind in Irak. Dat komt omdat hij afhankelijk is van Amerika. Hij kan zijn afkeur niet tonen, stel je voor dat Amerika hem niet meer verdedigd.


Allaah is de Schepper van olie, en het is jou verboden om mensen broodwinning te ontnemen, zelfs in het geval van Amerika en haar inwoners.

Waar heb ik dat gezegd? Ik zeg alleen dat het gecontroleerd moet worden door de moslims. En daarnaast eerst de moslims laten profiteren en daarna de rest. Of verdeelden de Khoelafa Arasjidien de staatskas ook eerst over de ongelovigen en daarna over de moslims.


Of wil je soms dat er een nog groter onheil, en dus een nog groter woede bij Allaah ontstaat, vanwege het niet leveren van olie aan de landen die dat nodig hebben voor hun economie. Bovendien heeft Amerika bijna net zoveel olie als SA. Dus dat geeft ook te denken. Handel drijven is toegestaan en zorgt er o.a. voor dat Saoedië Arabië de grootste investeerder is in de Palestijnse zaak en haar mensen.

Ja natuurlijk. Allah wordt boos op SA omdat ze de economie van Kufaar niet spekken, en hun moslimbroeders in de koeienmest laten zakken. Allah wordt boos en woedend omdat Amerika geen olie zou krijgen van SA. Allah wordt absoluut niet boos en woedend op Amerika, dat ze moslims in Afghanistan en Irak vermoorden, verkrachten en martelen. Ach ja, het zijn toch moeschrikien, niks vergeleken met Koefaar.


Bron?

Mijn ogen die ik van Allah SWT heb gekregen. Open ze, zou ik zeggen. Begin in Marokko.



Jij ziet de Soennah m.b.t. omgang met een leider kennelijk niet. Wat overigens DE reden is voor de achtergestelde situatie van ALLE moslims (het niet vastbijten aan de Soennah). Wie een moslimleider niet als leider ziet, heeft zijn bloed halaal verklaard. Verklaar jij Fahd tot Kafir? Wat zul je hem goed moeten kennen daarvoor. Ik neem aan dat je de boodschapper van Allaah, vrede en zegeningen zij met hem, ook zo goed kent?

Net zij je nog dat de moslims Saddam omver moesten werpen. Of was Sadam een Kafir? Ik ben het met je eens, dat moslims zich niet vasthouden aan de Soennah. Helaas slapen de leiders en doen ze lekker mee. Het enige wat ze kunnen is, andere moslims verketteren vanaf hun stoelen gehuld met goudblad. Die is Faasiq, die is Moenafiq, die is Fadjir. Ik heb nooit gehoord, dat ze gesprekken gehad hebben met deze mensen. Maar ja, Allah zou boos en woedend worden, als SA gesprekken zou hebben met dergelijke mensen. Want anders voelt Amerika zich beledigd, en dat is absoluut niet wat Allah SWT wil.
Verder is Fahd bij mij een moslim. Net als iedereen die de Sjahaada aflegt. Aan Allah is het bepalen van Koefar. Ik snap werkelijk niet, de vergelijking met de profeet Sala Allahu Alayhi Wa Salaam, met Fahd.
En zijn bloed halal verklaren? Ik verklaar niemand z'n bloed halaal. Ik heb gewoon kritiek op zijn beleid. En daar heb ik het recht op.

Verder wil ik aageven, dat ik trots ben op Medina en Mekka, en dat als ik een kans krijg om daar te wonen, dat ik die met 2 handen zal aannemen. Maar dat zal mijn mening over Fahd niet veranderen.

halamala
02-05-05, 11:01
Geplaatst door AARDIG
Maar rijk zijn ze zeker, met name vanwege de aanwezigheid van Tawheed en de bestrijding van Shirk in de eerste plaats, niet vanwege de centen. Ik hoop dat je dat in ziet.


Ik zou eerder denken aan de aanwezigheid van olie,
De Saudiers zijn de meeste achterlijk volk van de arabisch wereld. ze importeren alles dankzij olie, weinig inventief. De meeste werk word gedaan door buitenlanders.

halamala
02-05-05, 11:09
Geplaatst door The_Reporter
De voormalige moefti van Saudi-Arabië heeft Takfeer over hem gedaan ja. Verder spreekt het voor zich dat wanneer Saddam Saudi-Arabië aanvalt, men in het recht staat om zich te verdedigen en desnoods hem zouden zetten.


Waarom heeft Saudi-Arabie DEZE kaffer (Saddam)finantieel gesteund in de Irak-Iran oorlog?