PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik roep al mijn zusters en broeders op...BLANCO



Ins
30-04-05, 07:30
Religie doet er in deze issue niet veel toe. Ik roep alle "allochtonen", "migranten", "immigranten", "vreemdelingen" en ook wel "makakken" in Nederland zowel als in België op om blanco en als het kan ook niet te stemmen als het verkiezingen zijn.

De reden is heel simpel: neem je stem van de afgelopen jaren en vraag je af of die werkelijk iets heeft gedaan tegen jouw discriminatie, tegen algemene verrechtsing, voor jouw kansen op de arbeidsmarkt of de maatschappij in het algemeen.

In het Westen is men vaak heel trots op de politieke modellen die men hier handhaaft, maar in werkelijkheid zijn ze niet veel beter dan die in derdewereldlanden. Ook hier heerst corruptie en vooral ongeïnteresseerdheid. Politici, overal ter wereld, en dus ook in het chique Westen (zoals dat heet), doen geen zak voor je. Ze paaien je om je stemmen te winnen en als ze ze hebben dan doen ze gewoon verder met wat ze bezig waren: niets*.

Mijn stem gaat er alvast uit.


Salaam iedereen! :bril:
*= exclusief je belastingsgeld verklooien

HET VOLLEDIGE WAAROM-PROGRAMMA (http://users.telenet.be/stemblanco/index.htm)

sjaen
30-04-05, 08:10
Vooral doen!


:wohaa:

Ins
30-04-05, 08:16
Geplaatst door sjaen
Vooral doen!


:wohaa:


Geen reden tot blijheid, Sjaen.

marlies255
30-04-05, 10:03
Geplaatst door Ins

Religie doet er in deze issue niet veel toe. Ik roep alle "allochtonen", "migranten", "immigranten", "vreemdelingen" en ook wel "makakken" in Nederland zowel als in België op om blanco en als het kan ook niet te stemmen als het verkiezingen zijn.

De reden is heel simpel: neem je stem van de afgelopen jaren en vraag je af of die werkelijk iets heeft gedaan tegen jouw discriminatie, tegen algemene verrechtsing, voor jouw kansen op de arbeidsmarkt of de maatschappij in het algemeen.

In het Westen is men vaak heel trots op de politieke modellen die men hier handhaaft, maar in werkelijkheid zijn ze niet veel beter dan die in derdewereldlanden. Ook hier heerst corruptie en vooral ongeïnteresseerdheid. Politici, overal ter wereld, en dus ook in het chique Westen (zoals dat heet), doen geen zak voor je. Ze paaien je om je stemmen te winnen en als ze ze hebben dan doen ze gewoon verder met wat ze bezig waren: niets*.

Mijn stem gaat er alvast uit.


Salaam iedereen! :bril:
*= exclusief je belastingsgeld verklooien


wat een gemekker zeg! :kotsen: Blijf toch vooral in je eigen negatieve kringetje draaien. De rol van slachtoffer ligt jou geloof ik wel.

Ins
30-04-05, 10:09
Geplaatst door marlies255
wat een gemekker zeg! :kotsen: Blijf toch vooral in je eigen negatieve kringetje draaien. De rol van slachtoffer ligt jou geloof ik wel.


"Slachtoffer", nog zo'n populair woord om iemand de mond te snoeren. Zal niet lukkie nie.


Laten we het zo aanpakken: Zeg dat ik geen gelijk heb. Zeg dat ik lieg, dat het niet waar is, dat het stemrecht voor niet-Nederlandsen en ook verdere generaties deze mensen vooruit heeft geholpen. Dat verrechtsing niet bestaat en politiek ook helemaal niet in de hand wordt gewerkt en dat we baat hebben bij het stemmen. Dat Westerse politiek in vergelijking met de rest van de wereld, zuiver en eerlijk is, met veel respect en betrokkenheid voor de bevolking. Ik ben niet bekrompen, als je mij overtuigt dan ga ik stemmen, ik beloof het je! :duim:

Ins
30-04-05, 10:11
...en toen was het stil.

marlies255
30-04-05, 10:38
Geplaatst door Ins
"Slachtoffer", nog zo'n populair woord om iemand de mond te snoeren. Zal niet lukkie nie.


Laten we het zo aanpakken: Zeg dat ik geen gelijk heb. Zeg dat ik lieg, dat het niet waar is, dat het stemrecht voor niet-Nederlandsen en ook verdere generaties deze mensen vooruit heeft geholpen. Dat verrechtsing niet bestaat en politiek ook helemaal niet in de hand wordt gewerkt en dat we baat hebben bij het stemmen. Dat Westerse politiek in vergelijking met de rest van de wereld, zuiver en eerlijk is, met veel respect en betrokkenheid voor de bevolking. Ik ben niet bekrompen, als je mij overtuigt dan ga ik stemmen, ik beloof het je! :duim:

dat ga ik je helemaal niet vertellen en ik ga je zeker niet de mond snoeren. Hoe kom je daar bij?? Je moet je eigen afweging maken, zoals ik de mijne. Ik ben zelf ook nog helemaal niet overtuigd van deze Europese Grondwet, hoewel ik wel zeker ben van het nut van één Europese Grondwet. Ik vind gewoon dat jij je in je eerste stukje ontzettend aanstelt en dat je loopt te mekkeren. En met zo'n negatieve grondhouding kom je volgens mij niet ver.

contradictio
30-04-05, 10:42
"stilstaan is achteruitgaan" dat is de motivator om het volk in beweging te houden. Achteruitgaan heeft immers zo'n negatieve bijklank dat 9bijna) niemand dat wil. Als je gaat nadenken over "welke achteruitgang" er nu zo gevreesd wordt.......

........
........

Tja, dan kom je er achter dat de islamitische middeleeuwen voor de gemiddelde opgejaagde mens zelfs een vooruitgang kunnen betekenen... :D

Ins
30-04-05, 10:42
Geplaatst door marlies255
dat ga ik je helemaal niet vertellen en ik ga je zeker niet de mond snoeren. Hoe kom je daar bij?? Je moet je eigen afweging maken, zoals ik de mijne. Ik ben zelf ook nog helemaal niet overtuigd van deze Europese Grondwet, hoewel ik wel zeker ben van het nut van één Europese Grondwet. Ik vind gewoon dat jij je in je eerste stukje ontzettend aanstelt en dat je loopt te mekkeren. En met zo'n negatieve grondhouding kom je volgens mij niet ver.

Je wil het niet vertellen of je kan het niet vertellen, is me niet duidelijk. Ik denk het eerste, is ook makkelijkste. Ik had het ook helemaal niet over de Europese Grondwet, die herbevestigd toch gewoon wat er reeds in grondwetten van iedere lidstaten staat. Ik heb het over nationale verkiezingen in concretu.

Wide-O
30-04-05, 10:50
Dus, ik zeg maar wat, Filip De Winter mag van jou best burgemeester van Antwerpen worden volgend jaar ? :staart:

(Ik wil nog wel een langere versie doen ook hoor.)

Ins
30-04-05, 11:04
Geplaatst door Wide-O
Dus, ik zeg maar wat, Filip De Winter mag van jou best burgemeester van Antwerpen worden volgend jaar ? :staart:

(Ik wil nog wel een langere versie doen ook hoor.)


Wie zal dat verhinderen. Ben best wel benieuwd hoe die het ervan af brengt. Alle grote beloftes vallen als ze aan de macht komen...of waarom dacht je dat Elvis zo vroeg stierf.

Doe nou die lange versie maar.

delirious
30-04-05, 11:05
Als Nederland/Belgie al rechtser wordt met het stemmen van Allochtonen.
Hoe rechts zouden deze worden zonder het stemmen van Allochtonen.

Niet stemmen is het stomste wat men kan doen.
Deze oproep van jou is dan ook uitermate raar.

:wink:

taouanza
30-04-05, 11:09
Geplaatst door marlies255
dat ga ik je helemaal niet vertellen en ik ga je zeker niet de mond snoeren. Hoe kom je daar bij?? Je moet je eigen afweging maken, zoals ik de mijne. Ik ben zelf ook nog helemaal niet overtuigd van deze Europese Grondwet, hoewel ik wel zeker ben van het nut van één Europese Grondwet. Ik vind gewoon dat jij je in je eerste stukje ontzettend aanstelt en dat je loopt te mekkeren. En met zo'n negatieve grondhouding kom je volgens mij niet ver.

Wat spreek jij jezelf altijd tegen.:haha:

Ins
30-04-05, 11:15
Geplaatst door delirious
Als Nederland/Belgie al rechtser wordt met het stemmen van Allochtonen.
Hoe rechts zouden deze worden zonder het stemmen van Allochtonen.

Niet stemmen is het stomste wat men kan doen.
Deze oproep van jou is dan ook uitermate raar.

:wink:


Hoe sta jij tegenover het politieke apparaat en wat ze van jouw individuele wensen (laten we dit even opentrekken en voorlopig afstappen van enkel rechten voor allochtonen enzo) allemaal heeft verwezenlijkt?

marlies255
30-04-05, 11:52
Geplaatst door taouanza
Wat spreek jij jezelf altijd tegen.:haha:

Daar heb jij gelukkig helemaal geen last van. :stout: Nou, help me dan maar. Waar doel je precies op? :rolleyes:

taouanza
30-04-05, 12:02
Geplaatst door marlies255
Daar heb jij gelukkig helemaal geen last van. :stout: Nou, help me dan maar. Waar doel je precies op? :rolleyes:

Mot jij nie gaan zuipen?

marlies255
30-04-05, 12:12
Geplaatst door taouanza
Mot jij nie gaan zuipen?

neeee, straks pas. En niet zuipen maar wel wat glaasjes champagne drinken op onze Koningin. :fparty: Ga je overigens nog antwoord geven of blijf je alleen maar negatief om je heen slaan? In het topic over 4 mei staan ook nog wel wat reacties voor jou om op te reageren. Maar dat zul je wel lastig vinden, normaal en genuanceerd reageren is niet jouw sterkste kant. :haha:

taouanza
30-04-05, 12:16
Geplaatst door marlies255
neeee, straks pas. En niet zuipen maar wel wat glaasjes champagne drinken op onze Koningin. :fparty: Ga je overigens nog antwoord geven of blijf je alleen maar negatief om je heen slaan? In het topic over 4 mei staan ook nog wel wat reacties voor jou om op te reageren. Maar dat zul je wel lastig vinden, normaal en genuanceerd reageren is niet jouw sterkste kant. :haha:

Stoute meisje wil jij gaan ontkennen dat je nu al begonnen ben?
Ik hoop het voor je want als van nature zo verstrooid bent heb ik met je te doen.
Nou dat laatste meen ik niet hoor je zal me een rotzorg wezen.:D

Ins
30-04-05, 12:20
Geplaatst door taouanza
Stoute meisje wil jij gaan ontkennen dat je nu al begonnen ben?
Ik hoop het voor je want als van nature zo verstrooid bent heb ik met je te doen.
Nou dat laatste meen ik niet hoor je zal me een rotzorg wezen.:D

Hey meiden!

Hou op, we zijn dat stadium al een tijdje voorbij, denk ik. Zeg me liever waarop jullie dan wel denken te stemmen. Welke groep denk je dat echt wat voor je kan doen, dat interesseert me ook wel.

sjaen
30-04-05, 12:31
Geplaatst door Ins
Geen reden tot blijheid, Sjaen.

Eertst oproepen om niet te stemmen, dan klagen dat je met 6 zetels onvoldoende vertegenwoordigd bent.
Waar heb ik dat meer gehoord?

Ins
30-04-05, 12:33
Geplaatst door sjaen
Eertst oproepen om niet te stemmen, dan klagen dat je met 6 zetels onvoldoende vertegenwoordigd bent.
Waar heb ik dat meer gehoord?

Nergens, ik heb dit namelijk nooit gezegd... :watte?:

Prlwytzkofski
30-04-05, 12:39
Geplaatst door Ins
Nergens, ik heb dit namelijk nooit gezegd... :watte?:

Bagdad Ins, Bagdad. Niet alles op jezelf betrekken.

Ins
30-04-05, 14:46
Goed en wel, maar nou heeft nog niemand me kunnen bewijzen dat dit:

De reden is heel simpel: neem je stem van de afgelopen jaren en vraag je af of die werkelijk iets heeft gedaan tegen jouw discriminatie, tegen algemene verrechtsing, voor jouw kansen op de arbeidsmarkt of de maatschappij in het algemeen.

In het Westen is men vaak heel trots op de politieke modellen die men hier handhaaft, maar in werkelijkheid zijn ze niet veel beter dan die in derdewereldlanden. Ook hier heerst corruptie en vooral ongeïnteresseerdheid. Politici, overal ter wereld, en dus ook in het chique Westen (zoals dat heet), doen geen zak voor je. Ze paaien je om je stemmen te winnen en als ze ze hebben dan doen ze gewoon verder met wat ze bezig waren: niets*.

niet waar is.

Wide-O
30-04-05, 17:41
Langere versie...

Allereerst, ik wil niks "bewijzen". Nationaliteit laat me koud, dus NL, B, M, I don't give a damn.

Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in politiek. Ik stemde meestal links, omdat ik geloof in herverdeling/solidariteit - niks diepers dan dat. Het feit dat ik zelf kon gaan studeren als halfwees, en met een moeder die exact 600 EUR per maand verdiende, ben ik nooit vergeten. "Studeren" is een geschenk in mijn ogen.

Na de val van de muur is dat hele "links/rechts" gedoe een beetje verwaterd, en is men allemaal in het centrum gaan drummen.

Daarna is de politiek vaak de waan van de dag gaan volgen, zeker ook na 9/11. Verder rukte de "horden" in mijn ogen steeds verder op: de xenofobie, het "ik ben tegen alles, maar ik heb geen alternatief".

In België is er stemplicht. Ik kon al een paar jaar geen stem meer geven aan de SP(a) om allerlei redenen, maar ik ging meestal toch wel stemmen: elke stem die niet naar het VB ging was meegenomen volgens mij, ook al had ik steeds minder en minder respect voor de politici. Maar extreem rechts, dat nooit.

Een paar jaar geleden had ik er genoeg van, en ben ik niet gaan stemmen. Ik had blanco kunnen stemmen, maar ik dacht: dat is helemaal nix, dus ik ga niet. I'm on strike.

Ik ben dan ook voor de rechter gedaagd, en heb daar ook een boete voor betaald.

Bij de laatste verkiezingen heb ik toch maar weer gestemd, niet omdat ik geloofde in die partij of het partijprogramma, maar omdat ik mijn stem zag als een anti-VB stem.

Ik ga jou niet kapittelen: ik heb zelf al vaak gedacht "oh, fuck it!". Toch ga ik volgende keer weer stemmen.

Ja, er is heel veel mis met onze "Westerse" maatschappij (dat je dat zo leuk kunt scheiden van waar je zelf woont en deel van uitmaakt ???). Maar er gaan ook een heleboel dingen relatief goed.

Dus uiteindelijk denk ik dat je het kind niet met het badwater mag weggooien.

Ik snap dat jij een revolutie wil, en alles wil laten ontploffen. Een houding die ik wel vaker zie bij "allochtonen" (wat een klotewoord toch), en die mij zowel verontrust als volkomen begrijpelijk lijkt.

Jij wil FDW het wel eens "zien proberen" ? Wel, weet dat als die man burgemeester wordt ik hier weg ga, en dus ook impliciet geen belastingen & sociale zekerheid meer betaal.

Je moet heel goed weten waar je staat met anti-politiek. Ik begrijp de gevoelens volkomen, maar ik vind tegelijk ook je oproep volkomen debiel en uitermate ondoordacht.

Dat was ie :)

Max Stirner
30-04-05, 17:59
Geplaatst door Ins
In het Westen is men vaak heel trots op de politieke modellen die men hier handhaaft, maar in werkelijkheid zijn ze niet veel beter dan die in derdewereldlanden.


Dat zijn ze wel.

Ga eens op vakantie naar een willekeurig land in Latijns-Amerika of Afrika en je zal zien wat corruptie en wanbestuur daadwerkelijk inhoudt - om nog maar niet te spreken over geweldadige politieke onderdrukking.

Dan dank je God op je blote knietjes dat je in NL woont........

Ins
30-04-05, 18:27
Geplaatst door Max Stirner
Dat zijn ze wel.

Ga eens op vakantie naar een willekeurig land in Latijns-Amerika of Afrika en je zal zien wat corruptie en wanbestuur daadwerkelijk inhoudt - om nog maar niet te spreken over geweldadige politieke onderdrukking.

Dan dank je God op je blote knietjes dat je in NL woont........

Het ene land is al beter in achter de schermen politiek dan het andere...in wezen komt het allemaal op het zelfde neer.

@ Wide-O...Maak je geen zorgen...Als je ziet hoe weinig "allo-chtonen" op posts als deze reageren dan denk ik dat het nog wel even zal gaan zoals het nu gaat.

Ik heb een vrijblijvende oproep gedaan, maar ik dwing uiteraard niemand.

Persoonlijk vind ik het erg moeilijk een stem te geven aan een partij waar ik niet achter sta en niet in geloof...Ik vind het niet debiel, ik vind het een kwestie van oprechtheid...Ik doe nooit iets waar ik niet in geloof. Rechts zal daardoor heus niet minder of meer sterk worden. En als de wereld vergaat: who cares? Ik ben niet bang om onder te gaan, weg gaan we toch allemaal.

De dingen kunnen alleen maar verbeteren als er een volledige politieke herstructurering komt. Deze vorm van "volksvertegenwoordiging" zegt me dan ook abso-luut niets.

AARDIG
30-04-05, 18:49
Ik ga denk ik, tegen stemmen. Want kben bang dat de meeste die tegen zijn, niet gaan stemmen. En de mensen die voor zijn, gaan wel stemmen en dan worden de niet gestemde stemmingen daar bij opgeteld..............cappiche?

Ins
30-04-05, 18:53
Geplaatst door AARDIG
Ik ga denk ik, tegen stemmen. Want kben bang dat de meeste die tegen zijn, niet gaan stemmen. En de mensen die voor zijn, gaan wel stemmen en dan worden de niet gestemde stemmingen daar bij opgeteld..............cappiche?

jop

Ins
30-04-05, 18:55
Zeg Wide-O, wat dacht jij te bereiken toen je weigerde te gaan stemmen?

rja2
30-04-05, 22:39
Geplaatst door Ins

Religie doet er in deze issue niet veel toe. Ik roep alle "allochtonen", "migranten", "immigranten", "vreemdelingen" en ook wel "makakken" in Nederland zowel als in België op om blanco en als het kan ook niet te stemmen als het verkiezingen zijn.

De reden is heel simpel: neem je stem van de afgelopen jaren en vraag je af of die werkelijk iets heeft gedaan tegen jouw discriminatie, tegen algemene verrechtsing, voor jouw kansen op de arbeidsmarkt of de maatschappij in het algemeen.

In het Westen is men vaak heel trots op de politieke modellen die men hier handhaaft, maar in werkelijkheid zijn ze niet veel beter dan die in derdewereldlanden. Ook hier heerst corruptie en vooral ongeïnteresseerdheid. Politici, overal ter wereld, en dus ook in het chique Westen (zoals dat heet), doen geen zak voor je. Ze paaien je om je stemmen te winnen en als ze ze hebben dan doen ze gewoon verder met wat ze bezig waren: niets*.

Mijn stem gaat er alvast uit.


Salaam iedereen! :bril:
*= exclusief je belastingsgeld verklooien

HET VOLLEDIGE WAAROM-PROGRAMMA (http://users.telenet.be/stemblanco/index.htm)
Wat een gelul.

Met de corruptie in Nederland, valt wel mee. Politici die zich hier aan bezondigen, moeten gewoon opstappen.

Wide-O
30-04-05, 22:50
Geplaatst door Ins
Zeg Wide-O, wat dacht jij te bereiken toen je weigerde te gaan stemmen?

Niks, het was een irrationele beslissing. Ik meende het wel. Maar 't maakte niks uit.

Op de zitting voor de rechter... ik had een hele speech in m'n hoofd. Over hoe leeghoofdig politiek was geworden, en dat ik daar niet aan wou meedoen. Ik was helemaal opgepompt. NO PASSARAN etc...

De persoon voor me (we waren met 100 ongeveer die dag) vertelde: "ik was in slaap gevallen na het ochtengebak, en kon dus niet gaan stemmen". De rechter aanvaardde dit en gaf slechts de minimumstraf (25 EUR als ik het me goed herinner)

Ik heb mijn speech dus maar laten vallen :D

Ins
01-05-05, 15:24
Geplaatst door rja2
Wat een gelul.

Met de corruptie in Nederland, valt wel mee. Politici die zich hier aan bezondigen, moeten gewoon opstappen.

En hoe wou je dat afdwingen?

Ins
01-05-05, 15:38
Zeg Wide-O...Het is niet irrationeel wat je toen deed en volgens mij geloof je er nog steeds in. Je zegt het zelf ook als je meent dat je alleen maar stemt TeGeN rechts. Ik sta achter je: politiek zoals ze nu gevoerd wordt ook in het Westen (same crap, different package), deugt niet en is ook geen echte democratie...Mensen zijn hier altijd zo trots op: "Oh, dé democratie..." :argwaan: Welke democratie? Krijg jij alles wat je wil of zelfs maar 50% ervan? Je stemt, komt thuis, kijkt naar de polls en zucht: "Lang leve de democratie."

Eke
01-05-05, 19:59
Ins, ik vind het hartstikke goed dat je verbeteringen wilt in onze maatschappij.

Waar moet je beginnen ? Bij de verzorgingshuizen ???Ben je daar wel eens geweest ?

Op de scholen ?Weet je wel hoe onmenselijk groot ze zijn geworden en hoe ONPERSOONLIJK soms? Hoeveel dropouts er zijn ?enz.enz.

In de woonwijken ? Op de (snel)wegen? In de bedrijven ? In de praktijken ?In de kunst ?enz.enz.

Jij kiest voor verandering van ons politieke systeem.

WAT STEL JE VOOR ? Wat loopt volgens jou gesmeerd en eerlijk ???

Ins
01-05-05, 20:24
Geplaatst door Eke
Ins, ik vind het hartstikke goed dat je verbeteringen wilt in onze maatschappij.

Waar moet je beginnen ? Bij de verzorgingshuizen ???Ben je daar wel eens geweest ?

Op de scholen ?Weet je wel hoe onmenselijk groot ze zijn geworden en hoe ONPERSOONLIJK soms? Hoeveel dropouts er zijn ?enz.enz.

In de woonwijken ? Op de (snel)wegen? In de bedrijven ? In de praktijken ?In de kunst ?enz.enz.

Jij kiest voor verandering van ons politieke systeem.

WAT STEL JE VOOR ? Wat loopt volgens jou gesmeerd en eerlijk ???

Dat is de grote hamvraag, he, Eke. Als we dat wisten, dan hoefden we dit niet te posten :p . Na de dood van de profeet v stelde men lieden aan die al naargelang de keuring van het volk al dan niet aan de macht kwamen of bleven. Dus het kon goed zijn dat iemand verkozen werd en er na enkele maanden al terug uitgegooid werd. Dat moet terug kunnen vind ik. Nu worden mensen verkozen voor een jaar of vier jaar in de VS. Als je na een aantal maanden door begint te hebben dat die mensen geen zak doen, dan kan je daar niets tegen ondernemen. Er worden klachtenbrieven geschreven, men zet het in de krant, minister dit heeft dat gedaan, is het niet schandalig dat Balkenende nou zo of zo...Maar je blijft er wel mee zitten en ondertussen worden zij daar ook voor betaald, voor die rotzooi die ze je aansmeren.

Eke
01-05-05, 21:01
Geplaatst door Ins
Dat is de grote hamvraag, he, Eke. Als we dat wisten, dan hoefden we dit niet te posten :p . Na de dood van de profeet v stelde men lieden aan die al naargelang de keuring van het volk al dan niet aan de macht kwamen of bleven. Dus het kon goed zijn dat iemand verkozen werd en er na enkele maanden al terug uitgegooid werd. Dat moet terug kunnen vind ik. Nu worden mensen verkozen voor een jaar of vier jaar in de VS. Als je na een aantal maanden door begint te hebben dat die mensen geen zak doen, dan kan je daar niets tegen ondernemen. Er worden klachtenbrieven geschreven, men zet het in de krant, minister dit heeft dat gedaan, is het niet schandalig dat Balkenende nou zo of zo...Maar je blijft er wel mee zitten en ondertussen worden zij daar ook voor betaald, voor die rotzooi die ze je aansmeren.

Okay, dat is dus een voorstel.

Je wilt dat bestuurders na enkele maanden al naar huis gestuurd kunnen worden als ze geen jota uitvoeren.Je gaat er dus vanuit dat ze al voor een groot deel ingewerkt zijn.Maar dan krijg je bv. een paar ballen die econoom zijn en daaruit mag je dan kiezen voor minister van financien ? Hoe beoordeel IK dan hun competentie ?Waar moet ik op af gaan ?

De wereld is inmiddels hartstikke ingewikkeld geworden.En ik wil wel deskundigen.

Wat ik idioot vind is dat iemand na 24 uur staatssecretaris te zijn geweest al WACHTGELD krijgt. Een kleine overbruggingsvergoeding lijkt me voldoende, want je gaat er vanuit dat het mensen zijn, die zo weer in het zadel zitten door hun netwerken.Anders waren ze niet zo hoog gestegen in de politiek.

Ins
01-05-05, 21:13
Geplaatst door Eke
Okay, dat is dus een voorstel.

Je wilt dat bestuurders na enkele maanden al naar huis gestuurd kunnen worden als ze geen jota uitvoeren.Je gaat er dus vanuit dat ze al voor een groot deel ingewerkt zijn.Maar dan krijg je bv. een paar ballen die econoom zijn en daaruit mag je dan kiezen voor minister van financien ? Hoe beoordeel IK dan hun competentie ?Waar moet ik op af gaan ?

De wereld is inmiddels hartstikke ingewikkeld geworden.En ik wil wel deskundigen.

Wat ik idioot vind is dat iemand na 24 uur staatssecretaris te zijn geweest al WACHTGELD krijgt. Een kleine overbruggingsvergoeding lijkt me voldoende, want je gaat er vanuit dat het mensen zijn, die zo weer in het zadel zitten door hun netwerken.Anders waren ze niet zo hoog gestegen in de politiek.


Nou een voorstel moet al wel meer dingen bevatten dan wat ik heb aangehaald. Als je daarmee een democratie wil gaan opbouwen, waar is je grondwet, machtsverdeling, etc.

Nee, het was zeker geen voorstel, beschouw het als een bedenking. Ik denk ook niet dat het zo kan zijn dat als een iemand roept: die haalt niets uit dat die er dan ook uitvliegt. Het hele volk moet overeenkomen en daar zullen altijd mensen zijn die op praktische zaken letten zoals jij nu doet he: is die tegen dan al wel ingewerkt, enz.

4 jaar lijkt me bijvoorbeeld veel te lang. Je kan mensen niet verplichten iemand vier jaar lang te tolereren als zij dat niet zien zitten.

Eke
01-05-05, 21:43
Graag nog meer overdenkingen van je !

Een samenleving is een groeiend fenomeen en kan bijgestuurd worden ..

we kunnen onze ideeen toetsen, ieder vanuit eigen kennis en ervaringen !!! :)

maar eerst zoek ik nog mijn bedje op :tik: truste !

Ins
05-05-05, 03:07
Politicians are known to be pretty horrible people and, if this is not enough, ordinary people do tend to put their fate into the hands of nasty politicians. Seemingly, there must be something appealing about mass murderers. Stalin and Hitler were loved by their people for more than a while. But then, democracy was supposed to change it all; we were supposed to become morally-guided, peace-loving creatures. Somehow, it didn't happen. Not only did it not happen, but we are now killing in the name of democracy.

Gilad Atzmon