PDA

Bekijk Volledige Versie : Het complot dat aids heet



taouanza
30-04-05, 21:12
voor fondswerving om aids te bestrijden worden arme zielige negertjes gebruikt.
Ik heb een keer zo infonummer gebeld met mijn vragen.
Ik vroeg: De medicijnen zijn te duur voor Afrikanen omdat er patenten op staan. Er wordt geld ingezameld voor wetenschappelijk onderzoek naar medicijnen tegen aids vervolgens komt er een patent op het medicijn waardoor die zielige Afrikaantjes waarmee geld wordt gewerfd deze niet kunnen betalen.

Hij deed niet eens zijn best om het te ontkennen.:verward:

Tomas
30-04-05, 21:20
Wie geeft er nu liefdadigheidsgeld aan farmaceutische industrie??

mark61
30-04-05, 23:11
Geplaatst door Orakel
Essay: Het complot dat aids heet

...
Volstrekt niet, zo zullen de meeste zwarte Afrikanen zeggen.

...De reden is simpel, zo menen deze critici: Afrika is geen interessante markt voor de farmaceutische industrie.

Tis natuurlijk wel een leuk verhaal, maar waar gaat het nou eigenlijk over? Ik vind dat ie lekker makkelijk heel Afrika over één kam scheert. Kenia en Zuid-Afrika zijn landen waar het kolonialisme nog alive & kicking is, dat verklaart al wat. In andere Afrikaanse landen denken ze heel andere dingen, bovendien hebben ze daar, jawel, ook individuen met een eigen mening.

Mbeki mag eerst wel eens wat doen aan het beschamende gegeven dat in Z-Afrika ELKE 15 SECONDEN een vrouw wordt verkracht. Kan samenhangen met de apartheid, das geen excuus. Met zijn praatjes faciliteert hij bovendien in ZAfr. circulerende ideeën dat sex met een maagd je van aids geneest.

In AIDS-onderzoek is juist wel veel geïnvesteerd, omdat er ook in het Westen veel besmetten zijn. Het is juist malaria, nog steeds killer no. 1 in Afrika, waar inderdaad nauwelijks geld aan besteed wordt. TBC is de derde van de top 3 ziekten in Afrika.

mark61
30-04-05, 23:15
Geplaatst door taouanza
Ik heb een keer zo infonummer gebeld met mijn vragen.
Ik vroeg: De medicijnen zijn te duur voor Afrikanen omdat er patenten op staan. Er wordt geld ingezameld voor wetenschappelijk onderzoek naar medicijnen tegen aids vervolgens komt er een patent op het medicijn waardoor die zielige Afrikaantjes waarmee geld wordt geworven deze niet kunnen betalen.

Noem je dat een vraag? :hihi:

Het geld dat wordt ingezameld gaat naar universiteiten / niet-commerciële onderzoeken. Los daarvan doen farmaceutische bedrijven onderzoek.

Overigens hadden de VS toegestaan dat India e.a. generieke AIDS-medicijnen zonder licentievergoeding mochten maken en verkopen; dat schijnt nu weer enigzins teruggedraaid te zijn. Hoe dan ook heeft zelfs Zuid-Afrika geen geld om al zijn patiënten te behandelen, zelfs niet met generieke Indiase medicijnen.

rja2
30-04-05, 23:17
Geplaatst door taouanza
voor fondswerving om aids te bestrijden worden arme zielige negertjes gebruikt.
Ik heb een keer zo infonummer gebeld met mijn vragen.
Ik vroeg: De medicijnen zijn te duur voor Afrikanen omdat er patenten op staan. Er wordt geld ingezameld voor wetenschappelijk onderzoek naar medicijnen tegen aids vervolgens komt er een patent op het medicijn waardoor die zielige Afrikaantjes waarmee geld wordt gewerfd deze niet kunnen betalen.

Hij deed niet eens zijn best om het te ontkennen.:verward:
Maar de farmaceutische industrie zijn wel de bron, voor medicijnen in de wereld. Die hebben de beste wetenschappers in dienst om een medicijn te maken voor een ziekte, vooral uit geldelijk gewin , maar zo nobel is de mens niet, we denken vooral aan ons zelf. Onderzoek door de overheid werkt schijnbaar niet, dat heeft het communistische Oostblok bewezen.


Als we die medicijnen ook voor Afrika, zullen we die de farmaceutische industrie een deal moeten sluiten of moeten afkopen.

En genoeg geld beschikbaar stellen om dit probleem op te lossen.

~Panthera~
30-04-05, 23:18
Geplaatst door mark61
Tis natuurlijk wel een leuk verhaal, maar waar gaat het nou eigenlijk over? Ik vind dat ie lekker makkelijk heel Afrika over één kam scheert. Kenia en Zuid-Afrika zijn landen waar het kolonialisme nog alive & kicking is, dat verklaart al wat. In andere Afrikaanse landen denken ze heel andere dingen, bovendien hebben ze daar, jawel, ook individuen met een eigen mening.

Mbeki mag eerst wel eens wat doen aan het beschamende gegeven dat in Z-Afrika ELKE 15 SECONDEN een vrouw wordt verkracht. Kan samenhangen met de apartheid, das geen excuus. Met zijn praatjes faciliteert hij bovendien in ZAfr. circulerende ideeën dat sex met een maagd je van aids geneest.

In AIDS-onderzoek is juist wel veel geïnvesteerd, omdat er ook in het Westen veel besmetten zijn. Het is juist malaria, nog steeds killer no. 1 in Afrika, waar inderdaad nauwelijks geld aan besteed wordt. TBC is de derde van de top 3 ziekten in Afrika.



Many African governments know what has to be done. Uganda wants to restart its malaria control programme using DDT, which worked spectacularly well in the 1960s. Yet the European Union threatened to ban all Ugandan agricultural exports if it did.

Het westen. :rolleyes:

http://www.businessday.co.za/articles/opinion.aspx?ID=BD4A39199

mark61
30-04-05, 23:22
Oh nee, zo zat het:

Miljoenen kanker- en aidspatiënten in ontwikkelingslanden kregen deze week verontrustend nieuws. Hun - nu nog – goedkope medicijnen, zijn straks onbetaalbaar: het onvermijdelijke gevolg van een besluit uit India om de productie van deze goedkope medicijnen voortaan te verbieden. Hiermee heeft New Delhi het doodsvonnis van miljoenen getekend, vrezen hulporganisaties.

India is één van de grootste producenten van generieke geneesmiddelen. Dat zijn chemisch identieke kopieën van merkmedicijnen, de zogeheten gepatenteerde medicijnen. De generieke varianten hebben dezelfde werking maar zijn veel goedkoper. Dat was de redding voor veel patiënten in ontwikkelingslanden. Daar gebruikt bijvoorbeeld de helft van mensen die nu aidsremmers nemen, de goedkope versie uit India.

Lobby
Het parlement van India nam deze week een wet aan die de toevoer van de goedkope varianten langzaam maar zeker de nek omdraait. Lokale producenten mogen geen generieke versies meer maken van nieuwe, gepatenteerde geneesmiddelen. Hiermee volgt de regering de regels van de Wereldhandelsorganisatie. Die regels –uit 1995 - zijn tot stand gekomen onder druk van de machtige lobby van de farmaceutische industrie.

Door het besluit van het Indiase parlement hebben de producenten van gepatenteerde geneesmiddelen niets meer te duchten van de generieke fabrikanten.

De concurrentiestrijd tussen de oude gevestigde farmaceutische industrie en de nieuwe, generieke bedrijfstak leidde juist in het verleden tot prijsdalingen onder de gepatenteerde medicijnen. Nu die concurrentie wegvalt, zullen de traditionele fabrikanten hun prijzen naar verwachting weer opschroeven. Het patent dat op een nieuw geneesmiddel rust, geldt nu voor tenminste twintig jaar. Met catastrofale gevolgen voor arme landen, zegt Wilbert Bannenberg, geneesmiddelenadviseur van Afrikaanse regeringen.

“Het ziet er heel somber uit voor de ontwikkelingslanden. Bijna alle patenten, zo’n 97 procent, zijn in handen van bedrijven uit voornamelijk de VS en Europa. De arme landen zelf hebben heel weinig patenten en de zieken daar zijn dus eigenlijk aan de leeuwen overgeleverd.”

Onderzoek
Op dit moment betalen aidspatiënten in Afrika zo’n 100 tot 150 euro per jaar voor de Indiase medicijnen. Gevreesd wordt dat dit bedrag kan oplopen tot 8000 euro.
New Delhi wijst er echter op dat het niet zo’n vaart zal lopen. Ten eerste zou de maatregel het onderzoek naar nieuwe medicijnen stimuleren. De uitvinders van nieuwe medicijnen moeten financieel worden beloond met het alleenrecht op een product, aldus de regering.
Bovendien, zegt de Indiase regering, houden de ontwikkelingslanden nog de mogelijkheid om goedkope medicijnen te kopen: geneesmiddelen die voor 1995 zijn geproduceerd, mogen nog vrij worden nagemaakt. Uitstel van executie, oordeelt Bannenberg:

“Dan blijven de ontwikkelingslanden alleen maar de beschikking houden over de oude medicijnen die langzaam maar zeker minder nuttig worden, omdat het virus resistent zal worden tegen die oude geneesmiddelen.”

Royalty
Voor de geneesmiddelen die tussen 1995 en 2005 op de markt zijn gebracht, is er overigens een overgangsregeling. Generieke producenten mogen deze wel kopiëren, mits zij een vergoeding betalen aan de patenthouders, een zogeheten royalty.
Er is echter geen maximum bedrag voorgeschreven, met andere woorden patenthouders kunnen elke prijs vragen die zij willen.

In Zuid-Afrika probeerde geneesmiddelenfabrikant GlaxoSmithKline op die manier 40 procent royaltyrechten te krijgen. De rechter stak daar een stokje voor, een overwinning voor aidsactivisten en generieke fabrikanten. Maar hulporganisaties twijfelen of de Indiase wet ruimte laat voor een dergelijk scenario.

http://www2.rnw.nl/rnw/nl/achtergronden/verreoosten/bgasia/act20050325_indiapillen?view=Standard&version=1

~Panthera~
30-04-05, 23:25
Hiermee volgt de regering de regels van de Wereldhandelsorganisatie. Die regels –uit 1995 - zijn tot stand gekomen onder druk van de machtige lobby van de farmaceutische industrie.

Het westen dus. :moe:
Kutviolen.

mark61
30-04-05, 23:26
Geplaatst door ~Panthera~
[B]Many African governments know what has to be done. Uganda wants to restart its malaria control programme using DDT, which worked spectacularly well in the 1960s. Yet the European Union threatened to ban all Ugandan agricultural exports if it did.

Het westen. :rolleyes:

Dat verbod op DDT is echt niet bedacht om Afrika te zieken. Dacht je dat ze daar immuun zijn tegen landbouwgif?

Pech natuurlijk, caught between a rock and a hard place. Nou moet je zeker aids-doden gaan afwegen tegen DDT-doden.

~Panthera~
30-04-05, 23:33
Geplaatst door mark61
Dat verbod op DDT is echt niet bedacht om Afrika te zieken. Dacht je dat ze daar immuun zijn tegen landbouwgif?

Pech natuurlijk, caught between a rock and a hard place. Nou moet je zeker aids-doden gaan afwegen tegen DDT-doden.


Hun hebben pech, ja, bedoel je.
Hier heeft niemand last van het feit dat dat verbod geldt.

En WAT gaan de VS en Europe NU verzinnen ?
Ben ik toch wel benieuwd naar, behalve erover lullen....en patenten opkopen. :stout:

mark61
30-04-05, 23:34
Geplaatst door ~Panthera~
Hiermee volgt de regering de regels van de Wereldhandelsorganisatie. Die regels –uit 1995 - zijn tot stand gekomen onder druk van de machtige lobby van de farmaceutische industrie.

Het westen dus. :moe:
Kutviolen.

Evengoed kost behandeling van 1 patiënt dus 100-150 dollar per jaar. Dat kan, en vooral wil, de Zuidafrikaanse regering niet betalen. Ze hebben zich er jaren tegen verzet, toen de VS allang de patenten hadden vrijgegeven. Pas sinds een jaar of zo is er een aidsremmerprogramma in Zuidafrika. De exotische opvattingen van Mbeki helpen ook niet erg in dit verband.

Aan de andere kant is de VN nog steeds een fonds aan het organiseren om ook daarvoor geld beschikbaar te stellen.

Aan weer een andere kant is NL en het westen wel te mobiliseren voor tsunami-hulp, dat eigenlijk een minor ongelukje is vergeleken bij aids, bovendien in landen die meer geld hebben dan Afrika. Maar Afrikanen zijn zeker niet zo hot als het personeel in vakantielanden.
Thailand kan de tsunami-schade met gemak zelf betalen, is nauwelijks getroffen, maar krijgt het meeste pers. India heeft elke cent uit het buitenland geweigerd, terwijl de burgers worden afgescheept met 40 cent per persoon (lees je mee, Lennart? Remember onze discussie?). Indonesië jaagt alle buitenlanders eruit, terwijl het het ergst getroffen is, maar die Sumatranen moesten nog een lesje krijgen. In Sri Lanka heeft een dolle Hollandse een weeshuis laten bouwen, maar er is geen wees te vinden om er in te stoppen. Enfin, ik dwaal af.

Lang leve de wereld.

mark61
30-04-05, 23:35
Geplaatst door Tomas
Wie geeft er nu liefdadigheidsgeld aan farmaceutische industrie??

Niemand, dacht ik zo.

~Panthera~
30-04-05, 23:38
Geplaatst door mark61
Evengoed kost behandeling van 1 patiënt dus 100-150 dollar per jaar. Dat kan, en vooral wil, de Zuidafrikaanse regering niet betalen. Ze hebben zich er jaren tegen verzet, toen de VS allang de patenten hadden vrijgegeven. Pas sinds een jaar of zo is er een aidsremmerprogramma in Zuidafrika. De exotische opvattingen van Mbeki helpen ook niet erg in dit verband.

Aan de andere kant is de VN nog steeds een fonds aan het organiseren om ook daarvoor geld beschikbaar te stellen.

Aan weer een andere kant is NL en het westen wel te mobiliseren voor tsunami-hulp, dat eigenlijk een minor ongelukje is vergeleken bij aids, bovendien in landen die meer geld hebben dan Afrika. Maar Afrikanen zijn zeker niet zo hot als het personeel in vakantielanden.
Thailand kan de tsunami-schade met gemak zelf betalen, is nauwelijks getroffen, maar krijgt het meeste pers. India heeft elke cent uit het buitenland geweigerd, terwijl de burgers worden afgescheept met 40 cent per persoon (lees je mee, Lennart? Remember onze discussie?). Indonesië jaagt alle buitenlanders eruit, terwijl het het ergst getroffen is, maar die Sumatranen moesten nog een lesje krijgen. In Sri Lanka heeft een dolle Hollandse een weeshuis laten bouwen, maar er is geen wees te vinden om er in te stoppen. Enfin, ik dwaal af.

Lang leve de wereld.

Nou ja zeg, hier wordt je toch gallisch van ? :moe:
Is er nou niemand die een beetje "normaal" meer kan nadenken, en gewoon doet wat er moet gebeuren ? ipv rond te gaan rennen als een kip zonder kop ?
Stelletje imbecielen.
En ja, die Mbeki was ook een pareltje. :moe:http://www.mainzelahr.de/smile/traurig/help.gif

mark61
01-05-05, 00:13
Geplaatst door ~Panthera~
Nou ja zeg, hier wordt je toch gallisch van ? :moe:
Is er nou niemand die een beetje "normaal" meer kan nadenken, en gewoon doet wat er moet gebeuren ? ipv rond te gaan rennen als een kip zonder kop ?
Stelletje imbecielen.
En ja, die Mbeki was ook een pareltje. :moe:http://www.mainzelahr.de/smile/traurig/help.gif

Tsja, ik denk dat dingen weggeven de economie van zo'n land voor jaren verkloot. Ik had me voorgesteld om met het opgehaalde geld de infrastructuur te repareren, bedrijven renteloze leningen te geven om opnieuw te beginnen, en particulieren een bedragje te geven om (het begin van) een nieuw huis te bouwen. Alhoewel dat laatste geheid tot gigantische inflatie leidt. Maar goed, ik heb meer verstand van verzekeringen.

Het is nou eenmaal ingewikkeld, de wereld, en de meeste mensen denken niet na. We moeten hier zonodig tientallen hulporganisaties hebben die elkaar daar vliegen afvangen en elkaar in de weg lopen, privé-personen lopen iedereen voor de voeten (zamelen troep in die niemand kan gebruiken), en naar de mensen om wie het gaat wordt helemaaal niet geluisterd. Die moeten dankbaar zijn, en hulpeloos.

De locale overheden daar zijn corrupt en hebben sowieso hun eigen agenda (Andamanen, Tamils, Atjeh). Daar doe je niks aan. Tenzij je het kolonialisme opnieuw wil invoeren.

Het allerbeste & goedkoopste middel tegen aids is, helaas, einde aan de promiscuïteit. Maar dat gaat niet zomaar. Nu blijft het dweilen met de kraan ver open.

~Panthera~
01-05-05, 00:24
Geplaatst door mark61
Tsja, ik denk dat dingen weggeven de economie van zo'n land voor jaren verkloot. Ik had me voorgesteld om met het opgehaalde geld de infrastructuur te repareren, bedrijven renteloze leningen te geven om opnieuw te beginnen, en particulieren een bedragje te geven om (het begin van) een nieuw huis te bouwen. Alhoewel dat laatste geheid tot gigantische inflatie leidt. Maar goed, ik heb meer verstand van verzekeringen.

Het is nou eenmaal ingewikkeld, de wereld, en de meeste mensen denken niet na. We moeten hier zonodig tientallen hulporganisaties hebben die elkaar daar vliegen afvangen en elkaar in de weg lopen, privé-personen lopen iedereen voor de voeten (zamelen troep in die niemand kan gebruiken), en naar de mensen om wie het gaat wordt helemaaal niet geluisterd. Die moeten dankbaar zijn, en hulpeloos.

De locale overheden daar zijn corrupt en hebben sowieso hun eigen agenda (Andamanen, Tamils, Atjeh). Daar doe je niks aan. Tenzij je het kolonialisme opnieuw wil invoeren.

Het allerbeste & goedkoopste middel tegen aids is, helaas, einde aan de promiscuïteit. Maar dat gaat niet zomaar. Nu blijft het dweilen met de kraan ver open.


Ik snap daar echt geen jota van: iedere imbeciel kan bedenken dat als iemand zijn totale inkomen is kwijtgeraakt, doordat ie zijn BOOT (visser)is kwijtgeraakt, die dus een NIEUWE BOOT moet hebben, en geen tweedehands Nike's.
En logica natuurlijk, wat krijgt ie ? een warme deken voor de winter.
Tuurlijk. :moe:
Wie verzint zoiets ?
Wie zitten er aan het hoofd van de coordinatie ? een stelletje impo-impies ? :fpotver:
Luisteren die mensen ooit wel eens ?
Hebben ze geen ogen ?
Echt, schiet mij maar terug in het condoom, ik snap er geen ruk van. :moe:

PS. promiscuïteit heb je hier ook, daar helpen condooms tegen.
Maar ja, dat mag niet van Popi Jopi toch ? verveeld

Orakel
01-05-05, 00:33
In de rechtszaak proberen de farmaceutische bedrijven schending van hun patentrecht te voorkomen. De industrie wil niets weten van het regeringsplan patenten te omzeilen om zo goedkopere medicijnen op de markt te brengen.

Zij willen een wet uit 1997 van tafel krijgen waarin staat dat de landelijke overheid zelf mag bepalen of er zogenoemde generieke medicijnen worden ingevoerd. Zo`n medicijn heeft hetzelfde werkzame bestanddeel als een merkgeneesmiddel, maar is veel minder duur.

Onder meer India bood onlangs aan om Zuid-Afrika dergelijke geneesmiddelen te leveren. Een bedrijf uit Bombay kondigde in februari, tot ontsteltenis van de farmaceutische industrie, aan een cocktail van aidsmedicijnen te kunnen leveren die `maar` zo`n twee gulden per patiënt per dag zou kosten.

http://www.hivnet.org/Actueel/Archief%202001/AprJun01/194.htm

~Panthera~
01-05-05, 00:42
Geplaatst door Orakel
In de rechtszaak proberen de farmaceutische bedrijven schending van hun patentrecht te voorkomen. De industrie wil niets weten van het regeringsplan patenten te omzeilen om zo goedkopere medicijnen op de markt te brengen.

Zij willen een wet uit 1997 van tafel krijgen waarin staat dat de landelijke overheid zelf mag bepalen of er zogenoemde generieke medicijnen worden ingevoerd. Zo`n medicijn heeft hetzelfde werkzame bestanddeel als een merkgeneesmiddel, maar is veel minder duur.

Onder meer India bood onlangs aan om Zuid-Afrika dergelijke geneesmiddelen te leveren. Een bedrijf uit Bombay kondigde in februari, tot ontsteltenis van de farmaceutische industrie, aan een cocktail van aidsmedicijnen te kunnen leveren die `maar` zo`n twee gulden per patiënt per dag zou kosten.

http://www.hivnet.org/Actueel/Archief%202001/AprJun01/194.htm


Verklaart meteen waarom Bombay er mee stopt. :moe:

mark61
01-05-05, 00:46
Geplaatst door Orakel
In de rechtszaak proberen de farmaceutische bedrijven schending van hun patentrecht te voorkomen. De industrie wil niets weten van het regeringsplan patenten te omzeilen om zo goedkopere medicijnen op de markt te brengen. http://www.hivnet.org/Actueel/Archief%202001/AprJun01/194.htm

Dat was 4 jaar geleden. Mijn quootje is van dit jaar. Nu is er dus een overgangsregeling van kracht, met onderhandelbare opslagen. Ik dacht dat de meeste aidsremmers nog van voor 1995 zijn, dus daar geldt die opslag sowieso niet voor.

De discussie is trouwens academisch, want als ZA al geen generieke medicijnen kan betalen, kan de rest van Afrika het zeker niet. Zeker zolang het aantal besmettingen niet terugloopt. Das geld in een bodemloze put storten.

~Panthera~
01-05-05, 01:25
Geplaatst door mark61
Dat was 4 jaar geleden. Mijn quootje is van dit jaar. Nu is er dus een overgangsregeling van kracht, met onderhandelbare opslagen. Ik dacht dat de meeste aidsremmers nog van voor 1995 zijn, dus daar geldt die opslag sowieso niet voor.

De discussie is trouwens academisch, want als ZA al geen generieke medicijnen kan betalen, kan de rest van Afrika het zeker niet. Zeker zolang het aantal besmettingen niet terugloopt. Das geld in een bodemloze put storten.


Dus als ZA het niet kan betalen, is het gewoon einde verhaal en laat de rest van de wereldgemeenschap ze gewoon dood gaan ?
Nog even het paternalistische vingertje over "vooral niet neuken" eroverheen en dat was dat ? :fpotver:

mark61
01-05-05, 01:37
Geplaatst door ~Panthera~
Dus als ZA het niet kan betalen, is het gewoon einde verhaal en laat de rest van de wereldgemeenschap ze gewoon dood gaan ?
Nog even het paternalistische vingertje over "vooral niet neuken" eroverheen en dat was dat ? :fpotver:

Ehm, wat is jouw oplossing?

~Panthera~
01-05-05, 01:50
Geplaatst door mark61
Ehm, wat is jouw oplossing?

Gewoon gratis verstrekken.
Gaat daar de hele farmaceutische industrie dan kapot aan, denk je?
Geloof ik geen bal van.
Of via Bombay, voor 2 euro.
Maar goed, geld is belangrijker dan mensen, dus dat zal wel wishfull thinking zijn...

Fijne wereld. :moe:

mark61
01-05-05, 01:53
Geplaatst door ~Panthera~
Gewoon gratis verstrekken.
Gaat daar de hele farmaceutische industrie dan kapot aan, denk je?
Geloof ik geen bal van.

Als het eenmalig is, misschien niet. Maar als dat elke keer zo gaat als er een ernstige ziekte is, zeker wel. Dus das lastig beslissen.

Overigens lost dat aids niet op, dat is het lullige. Bovendien kost het zó veel geld, dat je al gauw gaat denken dat je dat beter kan besteden. In de zin dat je voor het zelfde geld nog meer mensenlevens kan redden. Tis niet eenvoudig. Malaria is bijvoorbeeld heel goedkoop te genezen, en redelijk goedkoop te voorkomen.

~Panthera~
01-05-05, 02:05
Geplaatst door mark61
Als het eenmalig is, misschien niet. Maar als dat elke keer zo gaat als er een ernstige ziekte is, zeker wel. Dus das lastig beslissen.

Overigens lost dat aids niet op, dat is het lullige. Bovendien kost het zó veel geld, dat je al gauw gaat denken dat je dat beter kan besteden. In de zin dat je voor het zelfde geld nog meer mensenlevens kan redden. Tis niet eenvoudig. Malaria is bijvoorbeeld heel goedkoop te genezen, en redelijk goedkoop te voorkomen.

maar dat is het nou ook: jij zegt ook iedere keer: "dat is lastig beslissen".
Maar NIEMAND beslist dus ook iets.
Vandaar dat er ook steeds geen ruk gebeurd.
Het jenkt dus maar door.
Hoe meer mensen het dus voor het zeggen krijgen, hoe langer het gaat duren eer er ergens een beslissing over valt.
Kleine zijsprong: vandaar dat men de EU dus ook niet ziet zitten.
Te kollossig.

mark61
01-05-05, 02:08
Geplaatst door ~Panthera~
maar dat is het nou ook: jij zegt ook iedere keer: "dat is lastig beslissen".
Maar NIEMAND beslist dus ook iets.

Das niet waar. De VN is druk geld aan het inzamelen voor zijn aids-10-jarenplan. ZA deelt eindelijk aidsremmers uit. Oeganda maakt werk van anti-aidsactie. Bij wijze van uitzondering. Andere landen steken vooral hun kop in het zand.

Maar dilemma's zijn dilemma's, das heel moeilijk beslissen.


Kleine zijsprong: vandaar dat men de EU dus ook niet ziet zitten.
Te kollossig.

Door de nieuwe grondwet wordt de EU slagvaardiger. En kan je er eindelijk uit.

~Panthera~
01-05-05, 02:20
Geplaatst door mark61
[B]Das niet waar. De VN is druk geld aan het inzamelen voor zijn aids-10-jarenplan. ZA deelt eindelijk aidsremmers uit. Oeganda maakt werk van anti-aidsactie. Bij wijze van uitzondering. Andere landen steken vooral hun kop in het zand.

Maar dilemma's zijn dilemma's, das heel moeilijk beslissen.

Das ook weer waar.
Maar het blijft de komende jaren nog een gigantisch probleem. :droef:
Diep triest.


Door de nieuwe grondwet wordt de EU slagvaardiger. En kan je er eindelijk uit.

God, je zou bijna ja gaan stemmen. :hihi:

mark61
01-05-05, 02:39
Geplaatst door ~Panthera~
Das ook weer waar.
Maar het blijft de komende jaren nog een gigantisch probleem. :droef:
Diep triest.



God, je zou bijna ja gaan stemmen. :hihi:

Sjo je had wat tijd over voor de layout? Stemmen moet je sowieso, want vooral als je tegen bent is dat van belang. Onder de 30% opkomst ben je gezien, remember? Maar eigenlijk denk ik dat je voor moet stemmen. Om precies dezelfde redenen dat jij denkt dat je tegen moet stemmen. Tricky. :staart:

~Panthera~
01-05-05, 02:42
Geplaatst door mark61
Sjo je had wat tijd over voor de layout? Stemmen moet je sowieso, want vooral als je tegen bent is dat van belang. Onder de 30% opkomst ben je gezien, remember? Maar eigenlijk denk ik dat je voor moet stemmen. Om precies dezelfde redenen dat jij denkt dat je tegen moet stemmen. Tricky. :staart:

Nothing tricky about it, the jury has allready dicided.

Maar ik ga wel hoor, wees maar niet bang. :ego:

mark61
01-05-05, 02:50
Geplaatst door ~Panthera~
Nothing tricky about it, the jury has allready dicided.

Maar ik ga wel hoor, wees maar niet bang. :ego:

Ik denk dat je je vergist, maar hey, het maakt ws. geen ruk uit.

~Panthera~
01-05-05, 02:53
Geplaatst door mark61
Ik denk dat je je vergist, maar hey, het maakt ws. geen ruk uit.

Das ook precies het punt: DAT het geen ruk uitmaakt.
Nogal een lekker gevoel.

"Ga lekker stemmen joh, maar wat je stemt storen we ons in het geheel niet aan; we doen toch lekker wat we zelf willen."

Laat maar, denk ik dan. :moe:
Wie is hier nu gek?

mark61
01-05-05, 02:56
Geplaatst door ~Panthera~
Wie is hier nu gek?

Das een beetje een filosofische vraag.

Daar ga ik s lekker over dromen. Morgen weer maaien en wieden en slakjesschieten. :zwaai:

~Panthera~
01-05-05, 02:59
Geplaatst door mark61
Das een beetje een filosofische vraag.

Daar ga ik s lekker over dromen. Morgen weer maaien en wieden en slakjesschieten. :zwaai:


Een bio-boer heeft het maar druk he ? :stout:

Veel plezier, het wordt er in ieder geval wel lekker weer voor.

Pitz ze ! :zwaai:

http://www.cosgan.de/images/midi/muede/k020.gif

taouanza
01-05-05, 09:59
Geplaatst door rja2
Maar de farmaceutische industrie zijn wel de bron, voor medicijnen in de wereld. Die hebben de beste wetenschappers in dienst om een medicijn te maken voor een ziekte, vooral uit geldelijk gewin , maar zo nobel is de mens niet, we denken vooral aan ons zelf. Onderzoek door de overheid werkt schijnbaar niet, dat heeft het communistische Oostblok bewezen.


Als we die medicijnen ook voor Afrika, zullen we die de farmaceutische industrie een deal moeten sluiten of moeten afkopen.

En genoeg geld beschikbaar stellen om dit probleem op te lossen.

Fijn!Maar het zijn wel de zielige negertjes in Afrika die worden gebruikt om geld in te zamelen.