PDA

Bekijk Volledige Versie : Lynndie England maandag voor rechter



delirious
02-05-05, 12:31
FORT HOOD - De Amerikaanse reserviste Lynndie England, die het gezicht werd van de mishandelingen van Iraakse gevangenen in de gevangenis van Abu Ghraib, verschijnt maandag voor de rechter in Fort Hood. Al eerder zei haar advocaat dat ze schuld zal bekennen. Kiest England voor een juryproces, dan zal vanaf dinsdag de jury worden geselecteerd.


Englands advocaat maakte onlangs bekend ze schuld zal bekennen aan zeven van de negen aanklachten. De 22-jarige England poseerde onder meer voor een groep gestapelde naakte gedetineerden. Foto's van het misbruik verschenen in de media en leidden tot internationale verontwaardiging. Haar vriend Charles Graner werd in verband met deze zaak eerder al tot tien jaar celstraf veroordeeld. Het stel kreeg onlangs een baby.




Overeenkomst

England is een overeenkomst met de aanklagers aangegaan, aldus haar raadsman kapitein Jonathan Crisp. Zij kan door die deal maximaal elf jaar gevangenisstraf krijgen. Crisp sprak vrijdag in Fort Hood met de aanklagers. De verdachte mag kiezen of ze een juryproces wil, of het overlaat aan de rechter. Een jury mag getuigen horen en dan een oordeel vellen.

Pion

Haar advocaat zei dat de aanklagers steeds inschikkelijker werden in de zaak. "Ik denk dat zij inzagen dat haar rol niet zo groot was zoals zij aanvankelijk dachten. Zij was een pion", zei Crisp. England wordt de zevende gevangenbewaarder die schuld bekent aan het misbruiken van gedetineerden. Het proces tegen een andere aangeklaagde, Sabrina Harman, begint op 11 mei.

Nu.nl

mulan
02-05-05, 12:35
En dan hebben die mafketels ook nog eens een kind gekregen..... :wat?!:

mark61
02-05-05, 12:37
Belachelijk. Rumsfeld moet daar staan, niet die sukkelaars.

delirious
02-05-05, 12:40
Geplaatst door mark61
Belachelijk. Rumsfeld moet daar staan, niet die sukkelaars.

Nou die sukkelaars wisten waar ze mee bezig waren.
Of zijn ze nu ineens LOCO! :mad:

mark61
02-05-05, 12:45
Geplaatst door delirious
Nou die sukkelaars wisten waar ze mee bezig waren.
Of zijn ze nu ineens LOCO! :mad:

Wat vind jij moreel zwaarder wegen? Ik heb in hun geval eerder 'begrip' dan in het geval bureaumoordenaar R.

delirious
02-05-05, 12:52
Geplaatst door mark61
Wat vind jij moreel zwaarder wegen? Ik heb in hun geval eerder 'begrip' dan in het geval bureaumoordenaar R.

Natuurlijk zie ik Beureaukiller Rumsfeld het liefst hangen.
Helaas is dit niet realiseerbaar.
Dan maar deze barbaren.

mark61
02-05-05, 12:58
Geplaatst door delirious
Natuurlijk zie ik Beureaukiller Rumsfeld het liefst hangen.
Helaas is dit niet realiseerbaar.
Dan maar deze barbaren.

:hihi:

Het zou wel leuk zijn om een aanklacht tegen hem in te dienen in Den Haag, maar daar trappen ze ws. niet in.

~Panthera~
02-05-05, 13:39
Geplaatst door mark61
:hihi:

Het zou wel leuk zijn om een aanklacht tegen hem in te dienen in Den Haag, maar daar trappen ze ws. niet in.


Waarom nou niet ? :hihi:

delirious
02-05-05, 13:40
Geplaatst door mark61
:hihi:

Het zou wel leuk zijn om een aanklacht tegen hem in te dienen in Den Haag, maar daar trappen ze ws. niet in.

Geen kans, de U.S. oorlogsmisdadigers zullen altijd vrijuit gaan. :mad:

mark61
02-05-05, 13:48
Geplaatst door delirious
Geen kans, de U.S. oorlogsmisdadigers zullen altijd vrijuit gaan. :mad:

:vlammen:

Rabi'ah.
02-05-05, 13:50
Geplaatst door delirious
Geen kans, de U.S. oorlogsmisdadigers zullen altijd vrijuit gaan. :mad:

Optimist. :moe:

delirious
02-05-05, 13:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Optimist. :moe:

Correctie beste Rabi'ah ..... REALIST. :(

sphinx
02-05-05, 17:59
Geplaatst door mulan
En dan hebben die mafketels ook nog eens een kind gekregen..... :wat?!:


zulke mensen moeten geen kinderen nemen