PDA

Bekijk Volledige Versie : Gebedsplicht houdt moslim uit de cel



Circe
02-05-05, 16:18
Gebedsplicht houdt moslim uit de cel
Officier van justitie: jonge Maassluizer mag leven beteren in moskee

Een 18-jarige Maassluise moslim hoeft niet meer naar de reclassering om de therapie waarmee hij zijn agressie moet leren beheersen, omdat hij dat niet kan combineren met zijn gebedsplicht.

Daarmee ontloopt hij ook de ten uitvoerlegging van een eerder opgelegde voorwaardelijke straf.

De jongeman is vorig jaar juli door de kinderrechter te Rotterdam veroordeeld tot een celstraf van vijf maanden, waarvan twee voorwaardelijk, voor openlijke geweldpleging in zijn woonplaats. Om het voorwaardelijk strafdeel niet te hoeven uitzitten, moest de verdachte zich houden aan de richtlijnen van de reclassering en de door gedragsdeskundigen geadviseerde therapie volgen om zijn agressie onder controle te leren houden. Hij meldde echter alleen 's ochtends en 's avonds op afspraken te kunnen komen. Anders zou hij zijn gebedsplicht in de moskee niet kunnen vervullen.

Maar na het uitzitten van zijn celstraf, liet hij zijn baard groeien en werd hij een fanatieke islamiet. In een moskee begeleidt hij nu een jongerenproject. Aanvankelijk vroeg de officier van justitie de ten uitvoerlegging van de voorwaardelijk opgelegde celstraf, omdat de veroordeelde al snel niet meer bij de reclassering was verschenen. Over het delict wilde hij niet praten. ,,Dat is iets tussen Allah en mij,'' luidde zijn reactie. De Maassluizer, bij wie op jongere leeftijd hulp door Jeugdzorg mislukte, had grote problemen met zijn gezinsvoogd en zijn ouders.

,,Maar nu heeft hij z'n toevlucht in de moskee gezocht en de invulling van zijn geloofsovertuiging weegt kennelijk zwaarder dan wat wij boven zijn hoofd hangen. Die invulling wil ik een kans geven,'' aldus de officier van justitie. Op zijn voorstel verlengde de kinderrechter de proeftijd van de voorwaardelijk opgelegde celstraf met twee jaar en haalde daar de voorwaarden van reclasseringsbezoek en therapie vanaf.

Rotterdams Dagblad

rja2
02-05-05, 18:40
Geplaatst door Circe
Gebedsplicht houdt moslim uit de cel
Officier van justitie: jonge Maassluizer mag leven beteren in moskee

Een 18-jarige Maassluise moslim hoeft niet meer naar de reclassering om de therapie waarmee hij zijn agressie moet leren beheersen, omdat hij dat niet kan combineren met zijn gebedsplicht.

Daarmee ontloopt hij ook de ten uitvoerlegging van een eerder opgelegde voorwaardelijke straf.

De jongeman is vorig jaar juli door de kinderrechter te Rotterdam veroordeeld tot een celstraf van vijf maanden, waarvan twee voorwaardelijk, voor openlijke geweldpleging in zijn woonplaats. Om het voorwaardelijk strafdeel niet te hoeven uitzitten, moest de verdachte zich houden aan de richtlijnen van de reclassering en de door gedragsdeskundigen geadviseerde therapie volgen om zijn agressie onder controle te leren houden. Hij meldde echter alleen 's ochtends en 's avonds op afspraken te kunnen komen. Anders zou hij zijn gebedsplicht in de moskee niet kunnen vervullen.

Maar na het uitzitten van zijn celstraf, liet hij zijn baard groeien en werd hij een fanatieke islamiet. In een moskee begeleidt hij nu een jongerenproject. Aanvankelijk vroeg de officier van justitie de ten uitvoerlegging van de voorwaardelijk opgelegde celstraf, omdat de veroordeelde al snel niet meer bij de reclassering was verschenen. Over het delict wilde hij niet praten. ,,Dat is iets tussen Allah en mij,'' luidde zijn reactie. De Maassluizer, bij wie op jongere leeftijd hulp door Jeugdzorg mislukte, had grote problemen met zijn gezinsvoogd en zijn ouders.

,,Maar nu heeft hij z'n toevlucht in de moskee gezocht en de invulling van zijn geloofsovertuiging weegt kennelijk zwaarder dan wat wij boven zijn hoofd hangen. Die invulling wil ik een kans geven,'' aldus de officier van justitie. Op zijn voorstel verlengde de kinderrechter de proeftijd van de voorwaardelijk opgelegde celstraf met twee jaar en haalde daar de voorwaarden van reclasseringsbezoek en therapie vanaf.

Rotterdams Dagblad
Belachelijk,

Dat een fanatieke moslim is moet zelf weten, maar daarom moet hij z'n straf wel krijgen.

Wat moet ik onder die gebedsplicht verstaan, er zijn toch genoeg moslims die werken, die bidden ook op werk. Dat kan hij ook.

Klasse jusitie.

taouanza
03-05-05, 10:56
Vreselijk dat hij vrijwilligerswerk doet in de moskee.
EN hij heeft van te voren gemeld wanneer hij wel of niet kan komen.
Schandalig

IbnRushd
03-05-05, 11:50
Geplaatst door Circe
Gebedsplicht houdt moslim uit de cel
Officier van justitie: jonge Maassluizer mag leven beteren in moskee

Een 18-jarige Maassluise moslim hoeft niet meer naar de reclassering om de therapie waarmee hij zijn agressie moet leren beheersen, omdat hij dat niet kan combineren met zijn gebedsplicht.

Daarmee ontloopt hij ook de ten uitvoerlegging van een eerder opgelegde voorwaardelijke straf.

De jongeman is vorig jaar juli door de kinderrechter te Rotterdam veroordeeld tot een celstraf van vijf maanden, waarvan twee voorwaardelijk, voor openlijke geweldpleging in zijn woonplaats. Om het voorwaardelijk strafdeel niet te hoeven uitzitten, moest de verdachte zich houden aan de richtlijnen van de reclassering en de door gedragsdeskundigen geadviseerde therapie volgen om zijn agressie onder controle te leren houden. Hij meldde echter alleen 's ochtends en 's avonds op afspraken te kunnen komen. Anders zou hij zijn gebedsplicht in de moskee niet kunnen vervullen.

Maar na het uitzitten van zijn celstraf, liet hij zijn baard groeien en werd hij een fanatieke islamiet. In een moskee begeleidt hij nu een jongerenproject. Aanvankelijk vroeg de officier van justitie de ten uitvoerlegging van de voorwaardelijk opgelegde celstraf, omdat de veroordeelde al snel niet meer bij de reclassering was verschenen. Over het delict wilde hij niet praten. ,,Dat is iets tussen Allah en mij,'' luidde zijn reactie. De Maassluizer, bij wie op jongere leeftijd hulp door Jeugdzorg mislukte, had grote problemen met zijn gezinsvoogd en zijn ouders.

,,Maar nu heeft hij z'n toevlucht in de moskee gezocht en de invulling van zijn geloofsovertuiging weegt kennelijk zwaarder dan wat wij boven zijn hoofd hangen. Die invulling wil ik een kans geven,'' aldus de officier van justitie. Op zijn voorstel verlengde de kinderrechter de proeftijd van de voorwaardelijk opgelegde celstraf met twee jaar en haalde daar de voorwaarden van reclasseringsbezoek en therapie vanaf.

Rotterdams Dagblad

Bijna zijn biografie compleet. Tsjonge jonge wat een *** .. ik kan het gewoon niet begrijpen waarom zij dit schrijven. Een moslim uit agressie en het volgende morgen staat zijn biografie in de krant. Wie kan mij dat uitleggen en wat voor inbreng het heeft?

Zwarte Kat
03-05-05, 12:40
Geplaatst door Circe
voor openlijke geweldpleging in zijn woonplaats.

Tussen de gebedsplichtingen door......

RinC
03-05-05, 12:53
Geplaatst door Zwarte Kat
Tussen de gebedsplichtingen door......


Er zit volgens mij wat rasta haar voor je oog.

mark61
03-05-05, 12:54
Geplaatst door RinC
Er zit volgens mij wat rasta haar voor je oog.

Die dreadlocks zijn dik mang.

RinC
03-05-05, 12:56
Geplaatst door mark61
Die dreadlocks zijn dik mang.

Jah manG...Big Ap!

Kon op die naam niet komen :D

Zwarte Kat
03-05-05, 13:12
Geplaatst door RinC
Er zit volgens mij wat rasta haar voor je oog.

:jeweetog: Heb t sinds een week kort geschoren van voren....

RinC
03-05-05, 13:21
Geplaatst door Zwarte Kat
:jeweetog: Heb t sinds een week kort geschoren van voren....

Ey, klopt Ut dat mensen met dreadlocks hun haren niet wassen?

mark61
03-05-05, 13:27
Geplaatst door Zwarte Kat
:jeweetog: Heb t sinds een week kort geschoren van voren....

...maar je bent nog niet gewend aan het idee dat je weer full view hebt.

Rabi'ah.
03-05-05, 13:29
Geplaatst door RinC
Ey, klopt Ut dat mensen met dreadlocks hun haren niet wassen?

Sommigen niet. Maar tis wel aan te raden, i.v.m. de hygiene. Maar dat haar vies moet zijn om goed te kunnen locken of dat je je haar niet kunt wassen als je dreadlocks hebt, is een fabeltje.

Cameliaatje
03-05-05, 13:30
tja

Zwarte Kat
03-05-05, 13:35
Geplaatst door RinC
Ey, klopt Ut dat mensen met dreadlocks hun haren niet wassen?

Niet dat ik weet......
Wel wordt het minder vaak gewassen dan regulier haar.
En westerse mensen met dreads gebruiken vaak speciale shampoo.
Met bepaalde soorten natuurlijke olie.

Circe
03-05-05, 13:58
je kan dreadlocks natuurlijk wel wassen, maar tussen die ineengeklitte haren zal er vooral zeep/olie/vuilresten blijven zitten die er niet zo eenvoudig vantussen te halen zijn. De hoofdhuid daarentegen kan men wel netjes houden.

Zwarte Kat
03-05-05, 14:13
Geplaatst door Circe
je kan dreadlocks natuurlijk wel wassen, maar tussen die ineengeklitte haren zal er vooral zeep/olie/vuilresten blijven zitten die er niet zo eenvoudig vantussen te halen zijn. De hoofdhuid daarentegen kan men wel netjes houden.

Ja je moet na het wassen heel goed uitspoelen om de restanten shampoo weg te spoelen.
:p K neem een paar keer jaar een stoombadje bij de afro-kapper om hardnekkig vuil dat tussen de dreads zit weg te laten stomen.


:auw2: Van gebedsplicht naar dread-verzorging.........

Al Sawt
05-05-05, 20:48
Geplaatst door splijtstof
En een bedevaart naar Mekka houdt de Moslim uit het Westen.
Das nog beter! Ik vraag me af, wat mensen als Farid en Hudaifha hier nog te zoeken hebben.