PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed B. schreef dreigbrief aan hele Nederlandse volk



rja2
03-05-05, 17:46
Mohammed B. schreef dreigbrief aan hele Nederlandse volk

Uitgegeven: 3 mei 2005 16:14
Laatst gewijzigd: 3 mei 2005 16:30
ROTTERDAM - Mohammed B. die wordt verdacht van de moord op Theo van Gogh, heeft in een "open brief aan het Nederlandse volk" geschreven dat het Nederlandse volk met het eigen bloed moet betalen voor de slachting van miljoenen moslims. Officier van justitie K. Plooy benadrukte dinsdag dat dit geen grap of grootspraak van hem was.

B. begint de brief met lof aan Allah die de moslims heeft opgedragen "doodt hen", waarmee verwezen wordt naar "het ongelovige volk van Nederland". In de brief prijst hij de aanslagen van 11 september in de Verenigde Staten en vervloekt B. de samenwerking tussen Amerika en Nederland in "de strijd tussen wereldheerschappij van geloof en ongeloof".

B. trekt verder onder meer de conclusie dat "het bloed van deze moslim broeders en zusters gewroken zal worden met uw bloed". Ook schrijft hij: "als schuldige aan de dood en martelingen van onze broeders en zusters zult u met uw eigen bloed uw schuld moeten afbetalen" en "het leven zal voor u in een hel veranderen en u zult pas rust kennen als uw regering, die namens u regeert, ophoudt met het vermoorden en verkrachten van onze broeders en zusters".

"Het zou niet verstandig zijn om de inhoud van deze brief te bagatelliseren", concludeert Plooy. "Want dan wordt de diepe ernst van deze brief niet begrepen, noch de context van de enorme bibliotheek die zorgvuldig onder de verdachten is verspreid, vol met onderbouwende radicaal-politieke literatuur, noch de wijze en het moment waarop deze brief naar boven kwam."

Het document kwam immers aan het licht op het moment dat Mohammed B. zelf als eerste van de groep de uiterste consequentie van zijn ideologie trok, verduidelijkt de aanklager. Dit door "een exponent" van de ongelovigen, Theo van Gogh, daadwerkelijk te vermoorden.

Het OM constateert dat de inhoud van deze brief kennelijk ook voor B. zelf zeer gevoelig ligt. Hij wijst er in zijn testament op (hij had dit opgesteld in het geval de politie hem zou doden), dat de open brief tot negatieve gevolgen voor de "broeders en zusters" zal leiden. Zij moesten in een vergadering maar beslissen of de brief na zijn dood wel of niet openbaar gemaakt zou moeten worden.

Bron : nu.nl

rja2
03-05-05, 17:48
Die vent is gek.

TBS behandeling wil hij niet.

Dan maar levenslang opsluiten, die idioot mag niet meer vrijkomen.

delirious
03-05-05, 18:26
Wat deze godsdienstfreak (sekte leider)vergeten is, is dat de toorn van Allah (swt) op hem neer zal dalen.
Alleen al door in naam van Allah (swt) dood en verdref proberen te zaaien.
En niet te vergeten, het ondraaglijk klimaat waarin Marokkanen nu in Nederland leven
:mad:

taouanza
03-05-05, 18:58
Geplaatst door delirious
Wat deze godsdienstfreak (sekte leider)vergeten is, is dat de toorn van Allah (swt) op hem neer zal dalen.
Alleen al door in naam van Allah (swt) dood en verdref proberen te zaaien.
En niet te vergeten, het ondraaglijk klimaat wat deze debiel samen met zijn maatjes in Nederland heeft veroorzaakt.

:vierkant:
Ja het was feest voor Mohammed B.:moe:

En als het al zo was vraag je af hoe het komt dat een persoon het kan verpesten voor de hele gemeenschap?
Dat kan alleen als het al fout was en men aanleiding zoekt.
Ondraagelijk klimaat met terugwerkende kracht. Yeah right.:rolleyes:

GiovanniHN
03-05-05, 19:07
Geplaatst door rja2
Officier van justitie K. Plooy benadrukte dinsdag dat dit geen grap of grootspraak van hem was.

"Het zou niet verstandig zijn om de inhoud van deze brief te bagatelliseren", concludeert Plooy. "Want dan wordt de diepe ernst van deze brief niet begrepen, noch de context van de enorme bibliotheek die zorgvuldig onder de verdachten is verspreid, vol met onderbouwende radicaal-politieke literatuur, noch de wijze en het moment waarop deze brief naar boven kwam."




Plooy neemt echt alles aan om de Hofstadgroep veroordeeld te krijgen.

Elke dag worden er wereldwijd talloze bedreigingen geuit naar alles dat gezien wordt als verkeerd. Uit elke hoek komen bedreigingen. Of het nou gaat om het uitroeien van Joden, het vernietigen van het Westen, de wereld terugpakken voor de blanke man etc.

Het is niet opvallend, of uniek en zoiets moet wel degelijk gebagitaliseerd worden. Want alle leden van de Hofstadgroep bij elkaar hebben nog minder wapens dan de gemiddelde Amerikaan.

delirious
03-05-05, 19:13
Geplaatst door taouanza
Ja het was feest voor Mohammed B.:moe:

En als het al zo was vraag je af hoe het komt dat een persoon het kan verpesten voor de hele gemeenschap?
Dat kan alleen als het al fout was en men aanleiding zoekt.
Ondraagelijk klimaat met terugwerkende kracht. Yeah right.:rolleyes:

Mo B was/is niet echt bevordelijk.
En misschien was MoB wel de aanleiding? Feit is dat die aanleiding er is gekomen.

Ik zeg niet dat er voor MoB feest was,maar wel draagelijk.

Mee eens?

taouanza
03-05-05, 19:16
Geplaatst door delirious
Mo B was/is niet echt bevordelijk.
En misschien was MoB wel de aanleiding? Feit is dat die aanleiding er is gekomen.

Ik zeg niet dat er voor MoB feest was,maar wel draagelijk.

Mee eens?

Niet mee eens.

Max Stirner
03-05-05, 19:16
Geplaatst door GiovanniHN
Plooy neemt echt alles aan om de Hofstadgroep veroordeeld te krijgen.

Elke dag worden er wereldwijd talloze bedreigingen geuit naar alles dat gezien wordt als verkeerd. Uit elke hoek komen bedreigingen. Of het nou gaat om het uitroeien van Joden, het vernietigen van het Westen, de wereld terugpakken voor de blanke man etc.

Het is niet opvallend, of uniek en zoiets moet wel degelijk gebagitaliseerd worden. Want alle leden van de Hofstadgroep bij elkaar hebben nog minder wapens dan de gemiddelde Amerikaan.



Prcies. Waar hebben we het nu helemaal over? Een moord op klaarlichte dag, een paar gastjes die handgranaten gooien naar de politie, een handvol wapens, n paar plattegrondjes van Borsele en Schiphol en een bibliotheekje met rare boekjes en videootjes.....thats all

Heel belangrijk dat we daar verder niet te dramatisch over doen..... :student:

delirious
03-05-05, 19:23
Geplaatst door taouanza
Niet mee eens.

Leg uit.
Als je wilt. :)

GiovanniHN
03-05-05, 19:42
Geplaatst door Max Stirner
Prcies. Waar hebben we het nu helemaal over? Een moord op klaarlichte dag, een paar gastjes die handgranaten gooien naar de politie, een handvol wapens, n paar plattegrondjes van Borsele en Schiphol en een bibliotheekje met rare boekjes en videootjes.....thats all

Heel belangrijk dat we daar verder niet te dramatisch over doen..... :student:


Inderdaad. Er is maar 1 persoon vermoord en de dader is opgepakt. Jason en Ismael riepen kilo's explosieven te hebben en bleken maar in het bezit te zijn van ongeveer 5 granaten. Daar kan je geen grote aanslagen mee plegen. Ook deze jongens zijn opgepakt. Het handvol wapens bestaat uit 2 neppistolen van Samir A, 2 messen van Mohammed B. 1 automatisch wapen van B. en 5 grananten, waarvan er 2 zijn gebruikt. De plattegronden zijn alleen gevaarlijk als ze scherp zijn aan de zijkant en je daarmee iemand kan verwonden. Onthoofdingsfilmpjes en extremistische literatuur is alleen schadelijk voor een ieder met een zwakke maag.

Max Stirner
03-05-05, 20:05
Geplaatst door GiovanniHN
Inderdaad. Er is maar 1 persoon vermoord en de dader is opgepakt. Jason en Ismael riepen kilo's explosieven te hebben en bleken maar in het bezit te zijn van ongeveer 5 granaten. Daar kan je geen grote aanslagen mee plegen. Ook deze jongens zijn opgepakt. Het handvol wapens bestaat uit 2 neppistolen van Samir A, 2 messen van Mohammed B. 1 automatisch wapen van B. en 5 grananten, waarvan er 2 zijn gebruikt. De plattegronden zijn alleen gevaarlijk als ze scherp zijn aan de zijkant en je daarmee iemand kan verwonden. Onthoofdingsfilmpjes en extremistische literatuur is alleen schadelijk voor een ieder met een zwakke maag.



:wtf:


`maar een persoon vermoord?`

Zit je bij de AIVD ofzo? Daar schijnen meer mensen te werken die van bagetaliseren hun hobby hebben gemaakt.......

GiovanniHN
03-05-05, 20:56
1 persoon ja. 3000 in New York, bijna 200 in Madrid. Meer dan 150 in Oklahoma.

En dan gaan wij ons druk maken over 1 persoon, omdat hij met zijn kop op tv kwam? Er is maar 1 persoon dood. Geen duizenden, geen honderden, niet eens tientallen. Maar 1 persoon. Dus dat stelt helemaal niks voor vergeleken met andere aanslagen.

En hoeveel kennis heb jij meer dan de AIVD om te zeggen dat ze dingen bagitaliseren? Of de gemiddelde terrorismedeskundige, die je exact hetzelfde verhaal zullen vertellen dat ik je vertelde.

helly2002
03-05-05, 22:35
echt temaf voor woorden dat er mensen zijn die mohamed zien als een god het lijkt mij eerder een duivel voor de moslims omdat hij veel verziekt heeft voor iedereen .eerst dacht ik dat hij nogwel een beetje slim was met alleen erg zieke ideen,maar die gast gisteren bij barend en van dorp had gelijk het is gewoon een zielug geval.


oww ff oppassen straks komt hij mij nog bedreigen . :maffia:

Max Stirner
03-05-05, 22:39
Geplaatst door GiovanniHN [/i]
En hoeveel kennis heb jij meer dan de AIVD om te zeggen dat ze dingen bagitaliseren? Of de gemiddelde terrorismedeskundige, die je exact hetzelfde verhaal zullen vertellen dat ik je vertelde. [/B]


Ze geven zelf toe dat ze hebben zitten slapen.........wie ben ik om dat dan in twijfel te trekken?

Gelukkig heeft dit onoplettendheidje geleid tot niet meer dan één dode.

Niks vergeleken met wat er in Ruanda en Afghanistan is gebeurd, dus er is geen enkele reden om ons zorgen te maken over een stelletje kwajongens dat graag plattegronden van kerncentrales verzamelt, videootjes kijkt, mooie gedichten schrijft en zo nu en dan es iemand de strot afsnijdt........

:)

barfly
03-05-05, 22:59
Als ik dat zo lees is 't een megalomane relifanaat die in Bin Laden zijn lichtend voorbeeld heeft gevonden. Ik ga voor verplichte TBS tot ie genezen is.

GiovanniHN
03-05-05, 23:48
De AIVD heeft geen fout gemaakt, dat hebben ze ook zelf gezegd. Terugkijkend vind Theo Bot het wel pijnlijk dat B. wel iemand vermoord heeft.

Maar een fout was het zeker niet. Er is op basis van informatie gekeken naar B's positie binnen de groep. Die was niet groot. In het programma Reporter kwam de uitspraak van Nouredine el F. aan bod. Maar het was duidelijk dat hij aan het liegen was. Zo iemand geloof je niet, dus als hij inderdaad serieus was genomen, dan was dat een fout geweest.

Het enige dat je de AIVD kwalijk kan nemen is dat ze geen rekening hielden met de moord op 1 persoon. Maar dat is op zich eerder een taak van justitie. De AIVD heeft op dat gebied alleen de taak een gevarenanalyse te maken. Dat van Gogh bedreigd werd en beveiligd moest worden was al lang duidelijk. Beveiliging is geen taak van de AIVD.

Op het gebied van van Gogh heeft de AIVD geen fouten gemaakt.


De reden dat er niet meer doden zijn gevallen is ook te danken aan de AIVD. Want er zijn veel grotere gevaren dan de amateurs van de Hofstadgroep. Ik denk bijvoorbeeld aan de groep in Limburg, die internationale contacten hadden, actief waren in het criminele milieu en al heel veel geld hadden verdiend. Dat is een klassieke tak van een terreurgroep. Zij zorgen voor de valse paspoorten, het geld en de connecties. Deze groep is helemaal opgerold, zonder problemen. Maar dat kan het niemand wat schelen want het was amper op tv.


Jij haalt er trouwens oorlogsgebieden bij. Terwijl ik het duidelijk had over de slachtoffers van terreurorganisaties/terroristen. Ik gaf aan dat de moord op van Gogh in het niet valt bij een echte aanslag. Wij hebben geluk dat er geen Madrid of 11 september bij ons is gebeurd.

En het ironische is. Madrid en 11 september hebben kunnen gebeuren door een incompetente veiligheidsdienst. In Spanje ging alle aandacht uit naar de ETA en was er weinig aandacht voor Islamitische terroristen. En in de VS, tja, wat gaat daar eigenlijk wel goed bij de 15 geheime diensten die ze hebben.

Max Stirner
04-05-05, 15:12
Tis natuurlijk moeilijk om de echte gekken tussen de vele wannabies vandaan te plukken.........maar je kan toch onmogelijk volhouden dat dit akkefietje volledig uit de lucht kwam vallen.......MB was al een tijdje een beetje in de war........en daar maakte hij geen geheim van.

Wat dat betreft heeft Justitie/AIVD, of welk suf ambtenarenclubje hier ook voor verantwoordelijk geweest moge zijn, niet gedaan wat ze moest doen.

Dat ze in sommige andere gevallen blijkbaar wel wakker waren, doet daar niet zoveel aan af.

mark61
04-05-05, 17:17
Geplaatst door Max Stirner
Tis natuurlijk moeilijk om de echte gekken tussen de vele wannabies vandaan te plukken.........maar je kan toch onmogelijk volhouden dat dit akkefietje volledig uit de lucht kwam vallen.......MB was al een tijdje een beetje in de war........en daar maakte hij geen geheim van.

Wat dat betreft heeft Justitie/AIVD, of welk suf ambtenarenclubje hier ook voor verantwoordelijk geweest moge zijn, niet gedaan wat ze moest doen.

Dat ze in sommige andere gevallen blijkbaar wel wakker waren, doet daar niet zoveel aan af.

Als je het vergelijkt met het anticiperend vermogen van de 'gewone' politie valt het reuze mee. Is de politie ooit zo goed op de hoogte van het doen en laten van bendes, en hoe zit het met het voorkomen van andere moorden, commerciëel of anderzins?

De AIVD is gewoon k*t, of ze doen te veel, of ze doen te weinig, they just can't win.

Max Stirner
04-05-05, 21:12
Geplaatst door mark61
Als je het vergelijkt met het anticiperend vermogen van de 'gewone' politie valt het reuze mee. Is de politie ooit zo goed op de hoogte van het doen en laten van bendes, en hoe zit het met het voorkomen van andere moorden, commerciëel of anderzins?

De AIVD is gewoon k*t, of ze doen te veel, of ze doen te weinig, they just can't win.



Tsja vanaf de zijlijn is het makkelijk praten natuurlijk....dus waarom zou ik dat dan niet doen ? :D

helly2002
04-05-05, 23:17
1 persoon ja. 3000 in New York, bijna 200 in Madrid. Meer dan 150 in Oklahoma.

En dan gaan wij ons druk maken over 1 persoon, omdat hij met zijn kop op tv kwam? Er is maar 1 persoon dood. Geen duizenden, geen honderden, niet eens tientallen. Maar 1 persoon. Dus dat stelt helemaal niks voor vergeleken met andere aanslagen.

En hoeveel kennis heb jij meer dan de AIVD om te zeggen dat ze dingen bagitaliseren? Of de gemiddelde terrorismedeskundige, die je exact hetzelfde verhaal zullen vertellen dat ik je vertelde.


hebje gelijk in maar het is de eerste in nederland dus dat raakt de mensen om die reden iets meer denk ik ookal zou het in principe niks moeten uitmaken waar .het is er inderdaad gelukkig maar zou je dat ook kunnen zeggen als het toevallig jouw kind is ?.voor mij is submission geen excuses om iemand tedoden niks is dat in mijn ogen .de regering en aivd maken grote fouten dus moetje daarwel zon vertrouwen in hebben eigenlijk.moorden om je geloof kan ik me heel weinug bij voorstellen