PDA

Bekijk Volledige Versie : Kafka over Gabbers



wytze
04-05-05, 10:10
Gisteravond was er op radio 1 een interview met Willem Hart van onderzoeksgroep Kafka over de gabberscene in nederland.
Prima info. Veel ervan valt na te lezen op:
http://kafka.antifa.net Zeer de moeite waard.
Kafka heeft blijkbaar een stuk beter dan het MDI in de gaten dat de moslimhaat op internet veel erger is geworden en dat er op een aantal sites openlijk en ongestraft wordt opgeroepen tot geweld.

Paco.x
04-05-05, 10:28
En ik maar denken "hmmm, interessant, een citaat van die ouwe Kafka over gabbers avant la lettre". Maar goed, ik heb ook niet zo veel geslapen. Evengoed interessant hoor. :bril:

Tomas
04-05-05, 10:32
Zijn gabbers per definitie nationalistische racisten? Of zijn nationalistische racisten vaak gabbers? Net zoals dat bij lonsdale is? Nazi's dragen vaak lonsdale, maar lonsdalers zijn dan toch nog niet per definitie nazi's? Kan iemand hier voor mij misschien een verzamelingsoverzichtje van geven?

wytze
04-05-05, 10:35
Geplaatst door Tomas
Zijn gabbers per definitie nationalistische racisten? Of zijn nationalistische racisten vaak gabbers? Net zoals dat bij lonsdale is? Nazi's dragen vaak lonsdale, maar lonsdalers zijn dan toch nog niet per definitie nazi's? Kan iemand hier voor mij misschien een verzamelingsoverzichtje van geven?



Wat vraag je nou allemaal? Lees eerst dat stuk op genoemde website en kom dan terug.

Paco.x
04-05-05, 10:36
Pfff, kijk het is heel simpel. Alle moslims zijn potentiele terroristen, alle gabbers potentiele nazi's. Zullen we het gewoon overzichtelijk houden?

Tomas
04-05-05, 10:43
Geplaatst door Paco.x
Pfff, kijk het is heel simpel. Alle moslims zijn potentiele terroristen, alle gabbers potentiele nazi's. Zullen we het gewoon overzichtelijk houden?

Zijn gabbers dan hetzelfde als lonsdalers?

Tomas
04-05-05, 10:43
Geplaatst door wytze
Wat vraag je nou allemaal? Lees eerst dat stuk op genoemde website en kom dan terug.

Ik lees alleen dit prikbord. Verders niks. Pech voor jou.

Paco.x
04-05-05, 10:45
Tuurlijk. Eén pot nat. Doe de voetbalhooligans daar ook nog maar even bij. (Waarschuw me als je het serieus bedoelde)

wytze
04-05-05, 10:46
Geplaatst door Tomas
Ik lees alleen dit prikbord. Verders niks. Pech voor jou.


dan ben je knap randdebiel bezig. kom dan iig hier geen domme vragen stellen.

Tomas
04-05-05, 10:50
Geplaatst door wytze
dan ben je knap randdebiel bezig. kom dan iig hier geen domme vragen stellen.
Die fascistische trekjes blijven toch maar moeilijk te onderdrukken voor jou.

Tomas
04-05-05, 10:51
Geplaatst door Paco.x
Tuurlijk. Eén pot nat. Doe de voetbalhooligans daar ook nog maar even bij. (Waarschuw me als je het serieus bedoelde)

Moeten die er nu bij of zijn ze hetzelfde? Daar gaat het mij om.

wytze
04-05-05, 10:54
Geplaatst door Tomas
Moeten die er nu bij of zijn ze hetzelfde? Daar gaat het mij om.


Vooral het artikel niet lezen tomas. vooral niet doen.

Paco.x
04-05-05, 10:58
Ok. Poging tot serieus antwoord. Ik denk dat het voor een deel om dezelfde mensen gaat. Er is een bepaalde subcultuur van voornamelijk laag-opgeleide autochtonen die lonsdale dragen, naar hardcore feesten gaan en voetbalsupporter zijn. Niet elke gabber draagt lonsdale, niet elke voetbalsupporter houdt van house, niet elke lonsdaler houdt van voetbal. Maar voor een deel valt dit samen. Het verschijnsel 'lonsdale-jongeren' is volgens mij een media-verzinsel, een poging om de complexe werkelijkheid terug te brengen tot een behapbare, lekker bekkende term (waar zien we dit vaker). Mede hierdoor is lonsdale een soort handelsmerk geworden van deze groep, en wordt het nu gezien als een soort symbool voor racisten.
Mag ik nu weer flauw doen?

wytze
04-05-05, 11:02
Geplaatst door Paco.x


Mag ik nu weer flauw doen?


Graag. Ik weiger om serieus antwoord te geven aan mensen die zich zo idioot gedragen als tomas hier.
tis een kleine moeite om even de website te bezoeken en het artikel te lezen.

Tomas
04-05-05, 11:05
Geplaatst door wytze
Vooral het artikel niet lezen tomas. vooral niet doen.

Ik weet genoeg van autochtone fascisten en nazi's. Weinig nieuws. Ik zie de karaktertrekjes, denkwijzes alleen op allerlei en in veel subtielere vormen overal in alle lagen van de bevolking en bevolingsgroepen. Daar vind ik b.v. het eenvoudig labelen daar ook een vorm van.

taouanza
04-05-05, 11:08
Geplaatst door Paco.x
Ok. Poging tot serieus antwoord. Ik denk dat het voor een deel om dezelfde mensen gaat. Er is een bepaalde subcultuur van voornamelijk laag-opgeleide autochtonen die lonsdale dragen, naar hardcore feesten gaan en voetbalsupporter zijn. Niet elke gabber draagt lonsdale, niet elke voetbalsupporter houdt van house, niet elke lonsdaler houdt van voetbal. Maar voor een deel valt dit samen. Het verschijnsel 'lonsdale-jongeren' is volgens mij een media-verzinsel, een poging om de complexe werkelijkheid terug te brengen tot een behapbare, lekker bekkende term (waar zien we dit vaker). Mede hierdoor is lonsdale een soort handelsmerk geworden van deze groep, en wordt het nu gezien als een soort symbool voor racisten.
Mag ik nu weer flauw doen?

Dus als ik het goed begrijp moeten we bij autochtonen de nadruk leggen dat niet alle jongeren extremistisch zijn
En bij de moslims vooral de nadruk dat sommige extremistisch zijn.

wytze
04-05-05, 11:10
Geplaatst door Tomas
Ik weet genoeg van autochtone fascisten en nazi's. Weinig nieuws. Ik zie de karaktertrekjes, denkwijzes alleen op allerlei en in veel subtielere vormen overal in alle lagen van de bevolking en bevolingsgroepen. Daar vind ik b.v. het eenvoudig labelen daar ook een vorm van.


als je genoeg weet waarom dan die vragen?
wat bedoel je met 'eenvoudig labelen"?

Paco.x
04-05-05, 11:11
Dus als ik het goed begrijp moeten we bij autochtonen de nadruk leggen dat niet alle jongeren extremistisch zijn
En bij de moslims vooral de nadruk dat sommige extremistisch zijn.

Waar leidt je dat uit af in mijn verhaal?

Tomas
04-05-05, 11:12
Geplaatst door wytze
als je genoeg weet waarom dan die vragen?
wat bedoel je met 'eenvoudig labelen"?

Die vragen waren bedoeld om inzicht in jouw denkwereld te krijgen. Maar da's teveel gevraagd.

mark61
04-05-05, 11:13
Geplaatst door Tomas
Die vragen waren bedoeld om inzicht in jouw denkwereld te krijgen. Maar da's teveel gevraagd.

Nou tgaat prima zo dacht ik.

wytze
04-05-05, 11:42
Geplaatst door mark61
Nou tgaat prima zo dacht ik.



kdacht t niet

Tomas
04-05-05, 11:44
Geplaatst door wytze
kdacht t niet

Ga samen met tr imp opzoek naar een goed artikel en je krijgt zat interessante reacties van prikkers hier. Mij uitgezonderd natuurlijk.

mark61
04-05-05, 11:45
Geplaatst door wytze
kdacht t niet

Heb jij weer naar die Bevrijdingsfestivals zitten bellen? :)

mark61
04-05-05, 11:46
Geplaatst door Tomas
Ga samen met tr imp opzoek naar een goed artikel en je krijgt zat interessante reacties van prikkers hier. Mij uitgezonderd natuurlijk.

:hihi:




Bah, ik leer het gewoon nooit zo goed als jij. genetisch defect no doubt. balen.

wytze
04-05-05, 12:16
Geplaatst door Tomas
Ga samen met tr imp opzoek naar een goed artikel en je krijgt zat interessante reacties van prikkers hier. Mij uitgezonderd natuurlijk.



Plaats hier een link naar een goed artikel over nazi's en je weet zeker wie r komt lopen zieken.

Tomas
04-05-05, 12:19
Geplaatst door wytze
Plaats hier een link naar een goed artikel over nazi's en je weet zeker wie r komt lopen zieken.

Doe dat dan 's. En wees ondertussen blij met het feit dat ik dan nog tenminste op je minder sterke artikelen reageer. Als ik niet had gereageerd was het nu onderhand tot op pagina 12 weggezakt.

wytze
04-05-05, 12:33
Geplaatst door Tomas
Doe dat dan 's. En wees ondertussen blij met het feit dat ik dan nog tenminste op je minder sterke artikelen reageer. Als ik niet had gereageerd was het nu onderhand tot op pagina 12 weggezakt.



schromelijke zelfoverschatting is jou niet vreemd zie ik.

Tomas
04-05-05, 12:37
Geplaatst door wytze
schromelijke zelfoverschatting is jou niet vreemd zie ik.

Nou ik heb ook zo mijn onzekere en zwakke momenten en kanten hoor.