PDA

Bekijk Volledige Versie : Zoetermeer biedt extreem-rechts feestruimte op 5 mei



wytze
04-05-05, 10:59
Gemeente biedt extreemrechts locatie op 5 mei
AFA - 04.05.2005 04:12

Op de dag dat Nederland de bevrijding van de nazi's viert, verhuurt de gemeente Zoetermeer een locatie aan extreemrechtse gabbers en neo-nazi's. Deze willen een nationalistisch feest houden in de 'Blokhut' in het Van Tuyllpark.


De betrokken groep bestaat uit Zoetermeerse jongeren die de afgelopen jaren de stad vol hebben geplakt met extreemrechtse stickers van de fascistische Nieuwe Nationale Partij (NNP) en de extreemrechtse organisatie Voorpost.
Laatstgenoemde organisatie is verantwoordelijk voor de financiering van het feest.

Voorpost is een Vlaams-Nederlandse extreem-rechtse actiegroep. In Vlaanderen heeft Voorpost als bewakingsdienst gefungeerd voor het toenmalige Vlaams Blok. In Nederland bestaat Voorpost uit mensen die eerder actief waren in de verboden nazistische partij CP'86 en haar opvolger de NNP.

De 26-jarige Paul Peters is Voorpost leider en organisator van de geplande extreemrechtse bijeenkomst.
Op 25 april sprak hij onder een valse naam in bij een gemeenteraadsvergadering. In zijn betoog pleitte hij voor het recht op een plek voor nationalistische jongeren. Deze zouden onder andere op 5 mei bijeen moeten kunnen komen.
Dreigend haalde hij de bevrijdingsdag van vorig jaar aan waar rechtse gabbers het aan de stok kregen met de politie.

Paul Peters is al enige jaren actief in de extreemrechtse beweging. Medio jaren '90 was hij veelvuldig te vinden op demonstraties van de CP'86 en de CD. Hij was voorheen lid van de neo-nazistische organisatie Stormfront Nederland (SFN). Momenteel stimuleert hij jongeren tot het verspreiden van racistische propaganda. Daarnaast recruteert hij lokale extreemrechtse gabbers voor Voorpost en voor deelname aan fascistische demonstraties.

Peters gaat zelf nog een stap verder in zijn activiteiten. In april 2001 bekladde en vernielde hij met twee geestverwanten de joodse begraafplaats bij Oosterhout met nazistische en antisemitische leuzen.
Peters werd gearresteerd en verklaarde tijdens het proces dat hij geen spijt had van de gebruikte leuzen "Juden raus" en "Wir sind
zuruck". Hij werd daarop veroordeeld tot 35 dagen onvoorwaardelijk en een werkstraf.

Het is hoogst opmerkelijk dat de gemeente Zoetermeer op 5 mei de Blokhut verhuurt voor een nationalistisch feest. De afgelopen jaren is het klimaat in Nederland rondom thema⤙s als integratie en tolerantie danig verscherpt. Niet alleen de opkomst van extreemrechtse partijen en organisaties is zorgwekkend, ook het steeds geweldadiger karakter van groepen jongeren met extreemrechtse sympathien is een verontrustende ontwikkeling. Er zijn erg veel geweldsincidenten waarbij racistische motieven van de daders een rol spelen. Door extreemrechtse jongeren en de organisatie Voorpost ruimte te bieden verzaakt de gemeente Zoetermeer haar plicht zich tegen racisme en fascisme uit te spreken.

Op 5 mei herdenken we dat Nederland is bevrijd. We herdenken dat er vanuit Nederland meer dan 100.000 mannen, vrouwen en kinderen in 93 treinen, meest veewagens, op transport werden gesteld naar de verschillende concentratie- en vernietigingskampen als Bergen-Belsen, Auschwitz-Birkenau en Sobibor. We herdenken dat er slechts zo'n 5000 mensen terugkwamen uit deze kampen. We herdenken dat er 6 miljoen joden stelselmatig zijn vermoord. Op zo'n dag is het ongepast om een feestlocatie te verhuren aan extreem-rechtse gabbers en neo-nazi's.

AFA: 'De burgemeester is het aan zijn geweten verplicht deze extreemrechtse bijeenkomst te verbieden. Juist op 5 mei!'

Website: http://www.afanederland.org

~Panthera~
04-05-05, 11:26
En wat vieren die eikels ? :moe:

mark61
04-05-05, 11:27
Geplaatst door ~Panthera~
En wat vieren die eikels ? :moe:

Bier in de blokhut. Best een leuke tent, trouwens. Je kan er flink tekeer gaan zonder dat iemand begint te zeiken. Je kan je wel ongenadig je harses stoten aan laaghangende bielzen. Dus misschien knappen de boys er nog van op. Je weet het maar nooit.

~Panthera~
04-05-05, 11:30
Geplaatst door mark61
Bier in de blokhut. Best een leuke tent, trouwens. Je kan er flink tekeer gaan zonder dat iemand begint te zeiken. Je kan je wel ongenadig je harses stoten aan laaghangende bielzen. Dus misschien knappen de boys er nog van op. Je weet het maar nooit.


Gaaf. :moe:

k wens ze allen een 3 dubbele hersenschudding. :fpetaf:

ben mild vandaag.

sienia
04-05-05, 11:35
Geplaatst door mark61
Bier in de blokhut. Best een leuke tent, trouwens. Je kan er flink tekeer gaan zonder dat iemand begint te zeiken. Je kan je wel ongenadig je harses stoten aan laaghangende bielzen. Dus misschien knappen de boys er nog van op. Je weet het maar nooit.

Gemeente is zo dom nog niet.


Uit het Dagblad van het Noorden:

Nieuw Rechts niet welkom op Noordelijke 5 mei-festivals

Bram Hulzebos

assen/groningen - Onder druk van bedreigingen uit extreem linkse hoek hebben de Bevrijdingsfestivals in Assen en Groningen uitnodigingen aan Michiel Smit, voorman van Nieuw Rechts, ingetrokken.

Smit is woedend. "De Bevrijdingsfestivals wijken voor methoden waarmee de fascisten ook groot geworden zijn", aldus een getergde Smit, die op 5 mei zou deelnemen aan een debattenreeks in Groningen en Assen.

Hans Lohrengel, voorzitter van de stichting Drentse 5 mei-viering bevestigt dat in Groningen en Assen de beslissing om de uitnodiging aan Smit in te trekken, 'onder druk' is genomen. "Via internet werd door antifascisten opgeroepen tot acties tegen Smit. We zitten in Assen met vijf podia, er lopen veel kinderen rond. We willen geen risico lopen."

Tjeerd van Dekken uit Groningen heeft de debatten geprogrammeerd. "Ik ben de afgelopen 48 uur door bepaalde types niet bepaald prettig behandeld. Dat waren types die tegen de komst van Smit waren, ja."

Smit is niet van plan om weg te blijven. "Ik kom gewoon. Als ik niet als spreker welkom ben, dan maar als gast."

Eerder afgezegd


Het is niet de eerste keer dat een uitnodiging aan Smit om het Noorden te bezoeken onder druk van bedreigingen wordt ingetrokken. De Groningse Studentenvereniging Internationale Betrekkingen moest in december 2004 een uitnodiging intrekken. "Mede omdat er op internet werd opgeroepen tot acties tegen Smit", aldus de toenmalige voorzitter Fedde Janssen.

wytze
04-05-05, 11:41
Nederland anno 2005:

Nazi Michiel Smit wordt door de "bevrijdingsfestivalcomite's" uitgenodigd om debatsdeelnemer te zijn en over Lonsdale en kistjes met witte veters te komen praten en in Zoetermeer krijgen de nazi's een feestruimte van de gemeente.

Gaat goed in dit land
:knife_hea

sienia
04-05-05, 11:46
Geplaatst door wytze
Nederland anno 2005:

Nazi Michiel Smit wordt door de "bevrijdingsfestivalcomite's" uitgenodigd om debatsdeelnemer te zijn en over Lonsdale en kistjes met witte veters te komen praten en in Zoetermeer krijgen de nazi's een feestruimte van de gemeente.

Gaat goed in dit land
:knife_hea

Land van 1000 meningen.
Juist op zo'n dag als morgen moet zo'n persoon deelnemen aan een debat. Niet dat ik momenteel dol ben op debatten, komen me mn neus uit, schiet niet op enzo. Maar er zitten mensen tegenover die zich goed weten te weren, alles onderuit halen wat zo iemand beweert.
Etc.
Ben die debatten echt zat.

wytze
04-05-05, 12:06
Geplaatst door sienia
Land van 1000 meningen.
Juist op zo'n dag als morgen moet zo'n persoon deelnemen aan een debat. Niet dat ik momenteel dol ben op debatten, komen me mn neus uit, schiet niet op enzo. Maar er zitten mensen tegenover die zich goed weten te weren, alles onderuit halen wat zo iemand beweert.
Etc.
Ben die debatten echt zat.




Juist op een dag als morgen moet je nazi Smit nog harder negeren. er is geen enkele reden om die man aandacht te geven of om mee in debat te gaan, tenzij je wilt dat z'n beweging groot wordt. Niemand lijkt in dit land iets te leren van de blunder die met fortuin is gemaakt.
Dit is zo'n ongelooflijke schoffering van alle anti-fascisten.
Die bevrijdingscomite's hadden anti-fascisten uit moeten nodigen om te komen praten over het groeiend gevaar van nazigroepen!!!

~Panthera~
04-05-05, 12:12
Geplaatst door wytze

Die bevrijdingscomite's hadden anti-fascisten uit moeten nodigen om te komen praten over het groeiend gevaar van nazigroepen!!!

Ben ik het mee eens, maar ja: dat zijn maar pubertjes he ? :moe:

sienia
04-05-05, 12:15
Geplaatst door wytze
Juist op een dag als morgen moet je nazi Smit nog harder negeren. er is geen enkele reden om die man aandacht te geven of om mee in debat te gaan, tenzij je wilt dat z'n beweging groot wordt. Niemand lijkt in dit land iets te leren van de blunder die met fortuin is gemaakt.
Dit is zo'n ongelooflijke schoffering van alle anti-fascisten.
Die bevrijdingscomite's hadden anti-fascisten uit moeten nodigen om te komen praten over het groeiend gevaar van nazigroepen!!!

Anti is ook uitgenodigd.

wytze
04-05-05, 12:17
Geplaatst door sienia
Anti is ook uitgenodigd.



wie dan?

sienia
04-05-05, 12:19
Geplaatst door wytze
wie dan?

Geen idee of het anti fascisten zijn, maar wel anti michiel smits.

taouanza
04-05-05, 12:19
Geplaatst door wytze
Juist op een dag als morgen moet je nazi Smit nog harder negeren. er is geen enkele reden om die man aandacht te geven of om mee in debat te gaan, tenzij je wilt dat z'n beweging groot wordt. Niemand lijkt in dit land iets te leren van de blunder die met fortuin is gemaakt.
Dit is zo'n ongelooflijke schoffering van alle anti-fascisten.
Die bevrijdingscomite's hadden anti-fascisten uit moeten nodigen om te komen praten over het groeiend gevaar van nazigroepen!!!

Ik ben het niet met je eens dat Smit de mond wordt gesnoerd.
Dat gaat de indruk geven dat hij iets zinnigs te melden heeft.
Wat je wel moet doen is mensen tegenover hem zetten die hem onderuit halen met argumenten en hem confronteren met zijn gedachtengang.
Je moet hem juist de gelegenheid geven om zichzelf voor schut te zetten.

~Panthera~
04-05-05, 12:22
Geplaatst door taouanza

Je moet hem juist de gelegenheid geven om zichzelf voor schut te zetten.

Doet ie doorlopend, maar heeft ook niet echt effect. :moe:

Het IQ in Nederland is sinds Voortuin met 80% gedaald.

sienia
04-05-05, 12:24
Geplaatst door ~Panthera~
Doet ie doorlopend, maar heeft ook niet echt effect. :moe:

Het IQ in Nederland is sinds Voortuin met 80% gedaald.

Het westen trekt dat cijfer omhoog. In het noorden zijn we vrij nuchter. :D

Al Sawt
04-05-05, 12:25
Eikels!


Inplaats om op 5 mei te treuren over de Duitse nederlaag, gaan ze feest vieren.

Echt loyaal aan hun ideologie zijn ze niet.

~Panthera~
04-05-05, 12:28
Geplaatst door sienia
Het westen trekt dat cijfer omhoog. In het noorden zijn we vrij nuchter. :D

:stomp: :hihi:

wytze
04-05-05, 12:28
Geplaatst door taouanza
Ik ben het niet met je eens dat Smit de mond wordt gesnoerd.
Dat gaat de indruk geven dat hij iets zinnigs te melden heeft.
Wat je wel moet doen is mensen tegenover hem zetten die hem onderuit halen met argumenten en hem confronteren met zijn gedachtengang.
Je moet hem juist de gelegenheid geven om zichzelf voor schut te zetten.



daar hebben we het al eens eerder over gehad hier en op dit punt verschillen we fundamenteel van mening. En zeker op 5 mei. dat ligt zeer gevoelig.
wat veel interessanter zou zijn is een debat tussen die meneer van de AEL en een echte anti-fascist. Bijv. over de vraag op welke manier er kan worden samengewerkt tegen de groeiende nazi-groepen.

wytze
04-05-05, 12:31
Geplaatst door Al Sawt
Eikels!


Inplaats om op 5 mei te treuren over de Duitse nederlaag, gaan ze feest vieren.

Echt loyaal aan hun ideologie zijn ze niet.



nou dat moet je niet te hard zeggen. ze gaan misschien vieren dat ze er nog steeds zijn en weer groeien en volop media aandacht krijgen.

mark61
04-05-05, 12:31
Geplaatst door wytze
Juist op een dag als morgen moet je nazi Smit nog harder negeren. er is geen enkele reden om die man aandacht te geven of om mee in debat te gaan, tenzij je wilt dat z'n beweging groot wordt. Niemand lijkt in dit land iets te leren van de blunder die met fortuin is gemaakt.
Dit is zo'n ongelooflijke schoffering van alle anti-fascisten.
Die bevrijdingscomite's hadden anti-fascisten uit moeten nodigen om te komen praten over het groeiend gevaar van nazigroepen!!!

Ik denk dat jij ondanks jouw verklaarde afkeer van lezen je toch even moet verdiepen in wat 'nazi' betekent.

De grote fout is juist om zulke lui ondergronds te duwen. Stimuleert slachtoffergevoel en het gevoel gelijk te hebben, 'de waarheid mag niet gezegd worden' etc.

Wat was de blunder met Fortuyn? Jij had graag alle plekken waar hij ging spreken bedreigd?

Wat vind jij van het nazi-gehalte om anderen anoniem te bedreigen die MS uitnodigen?

taouanza
04-05-05, 12:32
Geplaatst door ~Panthera~
Doet ie doorlopend, maar heeft ook niet echt effect. :moe:

Het IQ in Nederland is sinds Voortuin met 80% gedaald.

Maar dat komt door dit soort akties.
Vrijheid van meningsuiting roepen ze dan.
Dan zeg ik laat hem maar in het kader van vrijheid van meningsuiting zichzelf voor schut zetten.
Maar je moet wel mensen tegen over hem zetten die een weerwoord hebben.
Niet zoals de Islamdebatten hier in Rotterdam toen kon LR uit hun nek lullen en was geen gelegenheid voor weerwoord.
Maar maakt niet uit ondanks dat zijn de Marokkanen toch wakker geworden en hebben zich georganiseert en praten terug tot grote frustratie van het college. Die moet nou de spierballentaal, die bedoeld was om de autochtone 'intelectuelen' te imponeren, verantwoorden.
En dat kunnen ze niet
Ik moest afgelopen maandag denken aan Frankenstein:hihi:

sienia
04-05-05, 12:32
Geplaatst door wytze
daar hebben we het al eens eerder over gehad hier en op dit punt verschillen we fundamenteel van mening. En zeker op 5 mei. dat ligt zeer gevoelig.
wat veel interessanter zou zijn is een debat tussen die meneer van de AEL en een echte anti-fascist. Bijv. over de vraag op welke manier er kan worden samengewerkt tegen de groeiende nazi-groepen.

Ael is ook aanwezig!
Ook die eikels mogen hun mening verkondigen. :D

taouanza
04-05-05, 12:35
Geplaatst door wytze
daar hebben we het al eens eerder over gehad hier en op dit punt verschillen we fundamenteel van mening. En zeker op 5 mei. dat ligt zeer gevoelig.
wat veel interessanter zou zijn is een debat tussen die meneer van de AEL en een echte anti-fascist. Bijv. over de vraag op welke manier er kan worden samengewerkt tegen de groeiende nazi-groepen.

Dat is geen debat.
Trouwens ik vind het altijd vreselijk dat er over moslims wordt gepraat ipv van met moslims.
Dan zou het toch zeer inconsequent zijn als er anders over denk als het om rechtextremisten gaat.
Hoor en wederhoor dat is debat en niet preken voor eigen parochie.
Tuurlijk moet je ook met gelijkgestemden praten om eventueel samen te werken. Prima maar dat noem ik geen debat.

wytze
04-05-05, 12:35
Geplaatst door sienia
Ael is ook aanwezig!
Ook die eikels mogen hun mening verkondigen. :D


ik begreep dat degene die met smit in debat zou gaan van de ael is.
zou mooi zijn als ie dat nu doet met een antifa :blij:

wytze
04-05-05, 12:39
Geplaatst door taouanza
Dat is geen debat.
Trouwens ik vind het altijd vreselijk dat er over moslims wordt gepraat ipv van met moslims.
Dan zou het toch zeer inconsequent zijn als er anders over denk als het om rechtextremisten gaat.
Hoor en wederhoor dat is debat en niet preken voor eigen parochie.
Tuurlijk moet je ook met gelijkgestemden praten om eventueel samen te werken. Prima maar dat noem ik geen debat.



waarom is dat geen debat? voor mij wel en zou zeer interessant kunnen zijn. zeker op 5 mei.
ik snap de overweging wat het praten over betreft maar zie dat toch anders. nazi's hebben hun tijd gehad en we weten allemaal waar dat toe geleid heeft.

Tomas
04-05-05, 12:40
Geplaatst door wytze
nou dat moet je niet te hard zeggen. ze gaan misschien vieren dat ze er nog steeds zijn en weer groeien en volop media aandacht krijgen.

Volgens mij is het juist prima dat het wat media aandacht krijgt. Wat is jou angst dan toch? Je hebt wel een heel erg negatieve kijk op je medeburgers.

mark61
04-05-05, 12:49
Geplaatst door ~Panthera~
Doet ie doorlopend, maar heeft ook niet echt effect. :moe:


Heb jij cijfers over zijn aanhang? Die is denk ik nihil. Hij verschijnt alleen steeds in de media omdat hij sensatiewaarde heeft, that's all.

mark61
04-05-05, 12:53
Geplaatst door Tomas
Volgens mij is het juist prima dat het wat media aandacht krijgt. Wat is jou angst dan toch? Je hebt wel een heel erg negatieve kijk op je medeburgers.

Dat getuigt van de niet al te democratische neiging zichzelf als verre verheven boven het domme plebs te zien. Dat beschermd moet worden tegen slechte invloeden. Waar horen we dat verder ook al weer?

Tomas
04-05-05, 12:55
Geplaatst door mark61
Dat getuigt van de niet al te democratische neiging zichzelf als verre verheven boven het domme plebs te zien. Dat beschermd moet worden tegen slechte invloeden. Waar horen we dat verder ook al weer?

Probeer ik het een keer voorzichtig op de vragende manier, heb je hem weer met z'n botte analyse. Dank u wel.

~Panthera~
04-05-05, 12:55
Geplaatst door mark61
Heb jij cijfers over zijn aanhang? Die is denk ik nihil. Hij verschijnt alleen steeds in de media omdat hij sensatiewaarde heeft, that's all.

Was er een Nieuw Rechts partij een paar jaar geleden dan ?
Dan heeft ie dus aanhang.

wytze
04-05-05, 13:07
Geplaatst door ~Panthera~
Was er een Nieuw Rechts partij een paar jaar geleden dan ?
Dan heeft ie dus aanhang.



nou dan moet ie ook flink in de media, niet waar. wij burgers weten het onderscheid wel te maken. waren we bij fortuin ook zo goed in. :knife_hea

mark61
04-05-05, 13:13
Geplaatst door ~Panthera~
Was er een Nieuw Rechts partij een paar jaar geleden dan ?
Dan heeft ie dus aanhang.

Een partij wordt door een individu opgericht. Daar heb je geld voor nodig. En een paar handtekeningen, geloof ik. That's about all.

Gezien de vluchtigheid van rechtse sympathieën (LN, LPF, GW all up & down & out) zegt het allemaal niet zoveel. Behalve dat je tegenwoordig hardop mag zeggen wat je vindt. Vroeger mocht dat niet. Dus vind ik deze situatie, ondanks de onsmakelijkheid, verre te verkiezen boven vroeger.

wytze
04-05-05, 13:14
Geplaatst door mark61
Een partij wordt door een individu opgericht. Daar heb je geld voor nodig. En een paar handtekeningen, geloof ik. That's about all.

Gezien de vluchtigheid van rechtse sympathieën (LN, LPF, GW all up & down & out) zegt het allemaal niet zoveel. Behalve dat je tegenwoordig hardop mag zeggen wat je vindt. Vroeger mocht dat niet. Dus vind ik deze situatie, ondanks de onsmakelijkheid, verre te verkiezen boven vroeger.



so is dat ik. ben ook zo blij met die oproepen tot geweld op diverse gabbersites. echt een hele vooruitgang.

taouanza
04-05-05, 13:15
Geplaatst door mark61
Een partij wordt door een individu opgericht. Daar heb je geld voor nodig. En een paar handtekeningen, geloof ik. That's about all.

Gezien de vluchtigheid van rechtse sympathieën (LN, LPF, GW all up & down & out) zegt het allemaal niet zoveel. Behalve dat je tegenwoordig hardop mag zeggen wat je vindt. Vroeger mocht dat niet. Dus vind ik deze situatie, ondanks de onsmakelijkheid, verre te verkiezen boven vroeger.

Vroeger was ook niet ideaal maar dit is weer te veel van het goede.
Een middenweg was beter geweest.
Dat mensen nuttige dingen of tenminste aan de feiten houden.

~Panthera~
04-05-05, 13:15
Geplaatst door mark61
Een partij wordt door een individu opgericht. Daar heb je geld voor nodig. En een paar handtekeningen, geloof ik. That's about all.

Gezien de vluchtigheid van rechtse sympathieën (LN, LPF, GW all up & down & out) zegt het allemaal niet zoveel. Behalve dat je tegenwoordig hardop mag zeggen wat je vindt. Vroeger mocht dat niet. Dus vind ik deze situatie, ondanks de onsmakelijkheid, verre te verkiezen boven vroeger.



Leuk, maar dat "vroeger mocht je niets zeggen" geleuter vind ik dus echt onzin.
Jij hebt dus ook altijd je klep gehouden ?
Rubbish.

mark61
04-05-05, 13:17
Geplaatst door taouanza
Vroeger was ook niet ideaal maar dit is weer te veel van het goede.
Een middenweg was beter geweest.
Dat mensen nuttige dingen of tenminste aan de feiten houden.

Dat sowieso. Ik denk dat met name de media wat minder enthousiast over dit soort volk zouden kunnen berichten. Een klein stukje op pag. 3 bijvoorbeeld. Dan blijf je wel bij, maar wordt het niet zo opgeblazen en trekt het ook niet zoveel volk.

mark61
04-05-05, 13:20
Geplaatst door ~Panthera~
Leuk, maar dat "vroeger mocht je niets zeggen" geleuter vind ik dus echt onzin.
Jij hebt dus ook altijd je klep gehouden ?
Rubbish.

Er was een duidelijk onderscheid tussen wat polcor en niet-polcor was. Niet-polcor kwam niet op tv of in de krant, tenzij bedolven onder ladingen Wytzetaal. De mensen in kwestie bestonden even goed. Heb niet eens het idee dat het er nu meer zijn.

Ik heb altijd uit mijn klep gezeken en geluisterd werd er nooit. Schunnig gewoon. Maar ik ben ook nooit polcor, nu ook al weer niet. Tjee.

~Panthera~
04-05-05, 13:23
Geplaatst door mark61
Er was een duidelijk onderscheid tussen wat polcor en niet-polcor was. Niet-polcor kwam niet op tv of in de krant, tenzij bedolven onder ladingen Wytzetaal. De mensen in kwestie bestonden even goed. Heb niet eens het idee dat het er nu meer zijn.

Ik heb altijd uit mijn klep gezeken en geluisterd werd er nooit. Schunnig gewoon. Maar ik ben ook nooit polcor, nu ook al weer niet. Tjee.

Het enigste wat verschilt, is dat ze out of the woodwork zijn geklommen, en zie hoe: inderdaad pagina 3 is niet meer genoeg. :moe:
Echt een geruststellend idee.
En beledigende vieze vuige taal vind jij een vooruitgang ?
I beg to differ.
Dat heette fatsoen.
Pleiten dus.
Heeft niets met polcor te maken.

mark61
04-05-05, 13:24
Geplaatst door wytze
so is dat ik. ben ook zo blij met die oproepen tot geweld op diverse gabbersites. echt een hele vooruitgang.

Heb je echt niks intelligenters op te merken dan dit, o beschermer van het domme volk?

wytze
04-05-05, 13:31
Geplaatst door ~Panthera~
Het enigste wat verschilt, is dat ze out of the woodwork zijn geklommen, en zie hoe: inderdaad pagina 3 is niet meer genoeg. :moe:
Echt een geruststellend idee.
En beledigende vieze vuige taal vind jij een vooruitgang ?
I beg to differ.
Dat heette fatsoen.
Pleiten dus.
Heeft niets met polcor te maken.



precies. alles wat fascist janmaat niet mocht zeggen van de rechter mag vandaag de dag en daar wordt je zelfs postuum de grootste nederlander mee.

mark61
04-05-05, 13:33
Geplaatst door ~Panthera~
Het enigste wat verschilt, is dat ze out of the woodwork zijn geklommen, en zie hoe: inderdaad pagina 3 is niet meer genoeg. :moe:
Echt een geruststellend idee.
En beledigende vieze vuige taal vind jij een vooruitgang ?
I beg to differ.
Dat heette fatsoen.
Pleiten dus.
Heeft niets met polcor te maken.

Dat fatsoen is sowieso pissen :lachu: daar hoef je niet voor naar rechts te kijken. Daarentegen kan je ze nu verbaal op hun bek slaan, vroeger kon dat niet. Dat half NOVA gaat zitten ginnegappen en alleen Rouvoet en burg Purmerend wat terugzegt, halfzacht, daar kan ik niks aan doen.

Dat pag 3 niet meer genoeg zou zijn is een (commerciële) beslissing van hoofdredacteuren, niet van mij. Of van jou wel dan?

Ik zie die lui liever voor me dan ergens verborgen.

wytze
04-05-05, 13:35
Geplaatst door mark61
Heb je echt niks intelligenters op te merken dan dit, o beschermer van het domme volk?





van de kafka-antifa site:

Veel meer succes dan de bestaande extreemrechtse partijen hebben extreemrechtse Gabber-zelforganisaties, organisaties die vanuit de Gabberscene zelf zijn ontstaan. Daarvan zijn er zeer veel, sterk wisselend van grote en van karakter. Op het Internet bestaan er honderden van dit soort clubjes, vaak bestaand uit een gabbergroep uit een bepaald dorp of regio, die zich op Internet presenteert. Dat gaat regelmatig gepaard met heftige taal, symbolen en foto’s, maar vaak doen dit soort groepen zich gevaarlijker voor dan ze zijn. Het risico ligt meer in de verspreiding van racistische, extreemrechtse, maar ook vaak nazistische en antisemitische propaganda via dit soort netwerken. Maar er bestaan ook diverse van dit soort organisaties die wel serieuzer van opzet zijn en af en toe ook behoorlijk succesvol. Een voorbeeld daarvan is Holland-Hardcore. Deze organisatie bestaat grotendeels alleen op Internet en bestaat uit een flinke, semi-professionele website met een forum waarop honderden Gabbers actief zijn. Via Holland-Hardcore wordt zeer veel extreemrechtse haatpropaganda verspreid en met de regelmaat van de klok opgeroepen tot geweld. Daarnaast worden deelnemers en bezoekers opgeroepen om lid te worden van extreemrechtse organisaties of deel te nemen aan extreemrechtse acties. Het is dan ook niet verwonderlijk dat uit het deelnemersveld van Holland-Hardcore een aantal personen zijn overgegaan tot gewelddadige acties, waaronder bijvoorbeeld brandstichting in een Islamitische Basisschool. Nadat deze personen gearresteerd en veroordeeld waren werden zij door de makers van Holland-Hardcore op de site vermeld als helden. Wie Holland-Hardcore enige tijd volgt ziet dat deelnemers de site in eerste instantie bezoeken vanwege hun interesse in Hardcore en de Gabbercultuur. Met grote regelmaat zie je dat ze in een redelijk kort tijdsbestek meegesleept worden in allerhande extreemrechtse discussiedraden. Het zal niet verbazen dat de personen achter Holland-Hardcore zelf ook actief zijn bij extreemrechtse activiteiten.

mark61
04-05-05, 13:35
Geplaatst door wytze
precies. alles wat fascist janmaat niet mocht zeggen van de rechter mag vandaag de dag en daar wordt je zelfs postuum de grootste nederlander mee.

Het te pas en te onpas smijten met termen als 'fascist' en 'nazi' devalueert die woorden zó enorm dat je niks meer hebt om mee te smijten als het echt erg wordt. Bovendien maak je je belachelijk.

taouanza
04-05-05, 13:36
Geplaatst door mark61
Dat sowieso. Ik denk dat met name de media wat minder enthousiast over dit soort volk zouden kunnen berichten. Een klein stukje op pag. 3 bijvoorbeeld. Dan blijf je wel bij, maar wordt het niet zo opgeblazen en trekt het ook niet zoveel volk.

Het zou al heel wat zijn als de media zelf de feiten checkt.

mark61
04-05-05, 13:36
Geplaatst door wytze


1. Je lijkt Bilal wel, ik vraag naar jouw argumenten.

2. Die lap geeft geen antwoord op mijn vragen, opmerkingen en argumenten.

~Panthera~
04-05-05, 13:37
Geplaatst door mark61
Dat fatsoen is sowieso pissen :lachu: daar hoef je niet voor naar rechts te kijken. Daarentegen kan je ze nu verbaal op hun bek slaan, vroeger kon dat niet. Dat half NOVA gaat zitten ginnegappen en alleen Rouvoet en burg Purmerend wat terugzegt, halfzacht, daar kan ik niks aan doen.

Dat pag 3 niet meer genoeg zou zijn is een (commerciële) beslissing van hoofdredacteuren, niet van mij. Of van jou wel dan?

Ik zie die lui liever voor me dan ergens verborgen.


Ja hallo ? "de kogel kwam van links" weet je nog ?

Oftewel iedereen die een beetje links was had zijn smoel te houden.
Erin gewreven door die 1.6 miljoen idioten langs de kant van de weg, of ben je dat ook ff vergeten ?

En ik zie ook liever een gek voor me, dan achter me, maar dan toch liever niet met een brandbom in de hand.

wytze
04-05-05, 13:37
Geplaatst door mark61
Het te pas en te onpas smijten met termen als 'fascist' en 'nazi' devalueert die woorden zó enorm dat je niks meer hebt om mee te smijten als het echt erg wordt. Bovendien maak je je belachelijk.



oh ja tuurlijk janmaat was geen nazi. wask ff vergete. dom van me.

mark61
04-05-05, 13:39
Geplaatst door taouanza
Het zou al heel wat zijn als de media zelf de feiten checkt.

NL kranten zijn slecht en worden steeds slechter. Alleen de verkoopcijfers tellen nog. Ik denk dat in de NRC de minste fouten staan, maar zeker weten doe ik het niet, en ook die krant onttrekt zich niet aan de voortschrijdende 'sensationalisatie'.

Als mensen geen geld meer over hebben om zich te laten informeren en daarom maar rioolblaadjes als metro en dat andere vod lezen, moeten ze niet klagen ook.

De Telegraaf wordt niet gelezen om geïnformeerd te worden, maar om lekker te kunnen griezelen. Dit geldt in feite voor de Volkskrant ook al heel lang. Vroeger was het lekker griezelen voor linksen, nu is het lekker griezelen voor rechtsen. Een soort zelfbevrediging. Geen sex, maar net zo schadelijk. :-/

mark61
04-05-05, 13:42
Geplaatst door ~Panthera~
Ja hallo ? "de kogel kwam van links" weet je nog ?

Oftewel iedereen die een beetje links was had zijn smoel te houden.
Erin gewreven door die 1.6 miljoen idioten langs de kant van de weg, of ben je dat ook ff vergeten ?

En ik zie ook liever een gek voor me, dan achter me, maar dan toch liever niet met een brandbom in de hand.

Als links niet meer in te brengen heeft dan het gebrabbel van de Wytzes van dit land zie ik het somber in. Het is de schuld van rechts niet dat links in dit land failliet is en niet meer in staat van zich af te bijten.

Al was het alleen al omdat links net zulke xenofobe tendenzen heeft als rechts. Zelfs Groen Links is niet geheel clean wat dat betreft. Om over de SP nog maar te zwijgen.

mark61
04-05-05, 13:43
Geplaatst door wytze
oh ja tuurlijk janmaat was geen nazi. wask ff vergete. dom van me.

Wat een uitputtende analyse van het onderwerp. Vertel s, wat is een nazi?

taouanza
04-05-05, 13:45
Geplaatst door mark61
NL kranten zijn slecht en worden steeds slechter. Alleen de verkoopcijfers tellen nog. Ik denk dat in de NRC de minste fouten staan, maar zeker weten doe ik het niet, en ook die krant onttrekt zich niet aan de voortschrijdende 'sensationalisatie'.

Als mensen geen geld meer over hebben om zich te laten informeren en daarom maar rioolblaadjes als metro en dat andere vod lezen, moeten ze niet klagen ook.

De Telegraaf wordt niet gelezen om geïnformeerd te worden, maar om lekker te kunnen griezelen. Dit geldt in feite voor de Volkskrant ook al heel lang. Vroeger was het lekker griezelen voor linksen, nu is het lekker griezelen voor rechtsen. Een soort zelfbevrediging. Geen sex, maar net zo schadelijk. :-/

Klagen?!
Ze zijn blij dat ze eindelijk de waarheid lezen.:loens:

~Panthera~
04-05-05, 13:46
Geplaatst door mark61
Als links niet meer in te brengen heeft dan het gebrabbel van de Wytzes van dit land zie ik het somber in. Het is de schuld van rechts niet dat links in dit land failliet is en niet meer in staat van zich af te bijten.

Al was het alleen al omdat links net zulke xenofobe tendenzen heeft als rechts. Zelfs Groen Links is niet geheel clean wat dat betreft. Om over de SP nog maar te zwijgen.


Dat links zijn scheur beter moet opentrekken, ben ik met je eens.
Ze laten zich te veel meeslepen door "the heat of the moment".
Maar ook goede argumenten zijn blijkbaar niet meer valide, dus ga er maar eens tegenin.
Je wordt al bij voorbaat onderuit gehaald.
So, be my guest.

wytze
04-05-05, 13:50
Geplaatst door wytze
van de kafka-antifa site:

Veel meer succes dan de bestaande extreemrechtse partijen hebben extreemrechtse Gabber-zelforganisaties, organisaties die vanuit de Gabberscene zelf zijn ontstaan. Daarvan zijn er zeer veel, sterk wisselend van grote en van karakter. Op het Internet bestaan er honderden van dit soort clubjes, vaak bestaand uit een gabbergroep uit een bepaald dorp of regio, die zich op Internet presenteert. Dat gaat regelmatig gepaard met heftige taal, symbolen en foto’s, maar vaak doen dit soort groepen zich gevaarlijker voor dan ze zijn. Het risico ligt meer in de verspreiding van racistische, extreemrechtse, maar ook vaak nazistische en antisemitische propaganda via dit soort netwerken. Maar er bestaan ook diverse van dit soort organisaties die wel serieuzer van opzet zijn en af en toe ook behoorlijk succesvol. Een voorbeeld daarvan is Holland-Hardcore. Deze organisatie bestaat grotendeels alleen op Internet en bestaat uit een flinke, semi-professionele website met een forum waarop honderden Gabbers actief zijn. Via Holland-Hardcore wordt zeer veel extreemrechtse haatpropaganda verspreid en met de regelmaat van de klok opgeroepen tot geweld. Daarnaast worden deelnemers en bezoekers opgeroepen om lid te worden van extreemrechtse organisaties of deel te nemen aan extreemrechtse acties. Het is dan ook niet verwonderlijk dat uit het deelnemersveld van Holland-Hardcore een aantal personen zijn overgegaan tot gewelddadige acties, waaronder bijvoorbeeld brandstichting in een Islamitische Basisschool. Nadat deze personen gearresteerd en veroordeeld waren werden zij door de makers van Holland-Hardcore op de site vermeld als helden. Wie Holland-Hardcore enige tijd volgt ziet dat deelnemers de site in eerste instantie bezoeken vanwege hun interesse in Hardcore en de Gabbercultuur. Met grote regelmaat zie je dat ze in een redelijk kort tijdsbestek meegesleept worden in allerhande extreemrechtse discussiedraden. Het zal niet verbazen dat de personen achter Holland-Hardcore zelf ook actief zijn bij extreemrechtse activiteiten.



gebrabbel?

mark61
04-05-05, 13:56
Geplaatst door ~Panthera~
Dat links zijn scheur beter moet opentrekken, ben ik met je eens.
Ze laten zich te veel meeslepen door "the heat of the moment".
Maar ook goede argumenten zijn blijkbaar niet meer valide, dus ga er maar eens tegenin.
Je wordt al bij voorbaat onderuit gehaald.
So, be my guest.

Goede argumenten zijn best valide. Ik zie alleen niemand ze gebruiken.

Types als MS zeggen trouwens nooit concreet iets, daar zijn ze veel te slim voor. Dat weer wel. (zie Haider). Maar vroeg of laat vallen ze toch door de mand, en dan is het afgelopen. Voor die tijd kan je m sarren dat ie toch iets eruit flapt, dan is het ook af. Echt niet zo moeilijk allemaal.

Maar als Wytze en zijn maats organisaties gaan bedreigen of bijeenkomsten met geweld saboteren, werkt dat natuurlijk averechts. Ze moeten vooral zo doorgaan. Destijds was van de SA ook niet helemaal duidelijk of t nou een linkse of een rechtse organisatie was. Dat zegt genoeg, lijkt mij.

mark61
04-05-05, 13:57
Geplaatst door wytze
gebrabbel?

Ja.

Wanneer ga je nou eindelijk antwoord geven? Je lijkt werkelijk Bilal wel. Maar goed, alle drammerige ideologen werken met dezelfde, deels oeroude technieken om hun tegenstanders op oneigenlijke manieren te diskwalificeren en vooral te voorkomen het inhoudelijke debat te moeten aangaan. Jij lijkt meer op MS dan je wil weten.

~Panthera~
04-05-05, 14:06
Geplaatst door mark61
Goede argumenten zijn best valide. Ik zie alleen niemand ze gebruiken.

Types als MS zeggen trouwens nooit concreet iets, daar zijn ze veel te slim voor. Dat weer wel. (zie Haider). Maar vroeg of laat vallen ze toch door de mand, en dan is het afgelopen. Voor die tijd kan je m sarren dat ie toch iets eruit flapt, dan is het ook af. Echt niet zo moeilijk allemaal.

Maar als Wytze en zijn maats organisaties gaan bedreigen of bijeenkomsten met geweld saboteren, werkt dat natuurlijk averechts. Ze moeten vooral zo doorgaan. Destijds was van de SA ook niet helemaal duidelijk of t nou een linkse of een rechtse organisatie was. Dat zegt genoeg, lijkt mij.


Ik denk dat de anti-fasisten dat dus ook precies doen: sarren : overal zijn waar die lul verschijnt.

MS begint dan meteen "bedreiging" te kelen, zoals gewoonlijk, want anders is meneer helemaal niet meer intressant.
Gek dat dat dus wel altijd meteen wordt opgepikt door de kranten.
Maar goed, het zal allemaal wel, ik vind het een behoorlijk rechtse pokkezooi hier in dit land.
And I dont like it.

wytze
04-05-05, 14:17
Geplaatst door mark61
Ja.

Wanneer ga je nou eindelijk antwoord geven? Je lijkt werkelijk Bilal wel. Maar goed, alle drammerige ideologen werken met dezelfde, deels oeroude technieken om hun tegenstanders op oneigenlijke manieren te diskwalificeren en vooral te voorkomen het inhoudelijke debat te moeten aangaan. Jij lijkt meer op MS dan je wil weten.




interessant. kafka geeft een prima analyse van de gabberscene, maar volgens m61 is dat allemaal maar gebrabbel en drammerig ideologisch technisch gedwiskwalificeer van de tegenstanders.
Tsja, als dit allemaal gebrabbel is dan weet ik het ook niet meer.
op koninginnedag werd een jonge punk in elkaar geslagen door 5 nazi's (ja mark, nazi's of ben je geen nazi als je met ss-symbolen op je jas rondloopt?) maar die had natuurlijk inhoudelijk met ze in discussie moeten gaan, de domoor.

wytze
04-05-05, 14:20
Geplaatst door mark61
Goede argumenten zijn best valide. Ik zie alleen niemand ze gebruiken.

Types als MS zeggen trouwens nooit concreet iets, daar zijn ze veel te slim voor. Dat weer wel. (zie Haider). Maar vroeg of laat vallen ze toch door de mand, en dan is het afgelopen. Voor die tijd kan je m sarren dat ie toch iets eruit flapt, dan is het ook af. Echt niet zo moeilijk allemaal.




ah. mark heeft de goede argumenten in huis.
Haider? ja, die heeft ook geen aanhang meer toch?

:maf3:

geflipte de winter in belgie ook niet geloof ik :maf3: :maf3: :maf3: :maf3: :maf3: :maf3:

Tomas
04-05-05, 14:21
Mark61 moet nu even ophouden denk ik, want er dreigt hier iemand flink door te draaien.

mark61
04-05-05, 14:21
Geplaatst door wytze
interessant. kafka geeft een prima analyse van de gabberscene, maar volgens m61 is dat allemaal maar gebrabbel en drammerig ideologisch technisch gedwiskwalificeer van de tegenstanders.
Tsja, als dit allemaal gebrabbel is dan weet ik het ook niet meer.
op koninginnedag werd een jonge punk in elkaar geslagen door 5 nazi's (ja mark, nazi's of ben je geen nazi als je met ss-symbolen op je jas rondloopt?) maar die had natuurlijk inhoudelijk met ze in discussie moeten gaan, de domoor.

Al weer geen antwoord op mijn vragen. Deze tactiek leidt ertoe dat ik word gezien als zeurkous en jij soeverein. Vernuftig, maar zo oud als methusalem.

Dat jongeren elkaar inelkaar rossen, al dan niet zogenaamd om reden van hun overtuigingen zoals door hun kleren uitgedragen is mij bekend. Als punk kwam ik zelf ook wel eens de verkeerde mensen tegen.

Met ss-symbolen op je jas lopen maakt je zeker nog geen nazi, nee.

Maar wat dat met de NNP of het bedreigen van Bevrijdingsfestivalorganisatoren te maken heeft, beats me.

wytze
04-05-05, 14:27
Geplaatst door mark61


Met ss-symbolen op je jas lopen maakt je zeker nog geen nazi, nee.

.



christusmezielen. dit is ernstig.

Kal-El B.V
04-05-05, 15:04
Kan ik er nog even tussendoor en reageren op het onderwerp van deze thread ?

Ik vroeg mij af of iemand denkt dat dit nog onderwerp gaat zijn van de mainstream media vanavond of morgen of misschien zelfs overmorgen ? of is het niet waard om dit onder de aandacht te brengen van het nederlandse volk ? is het uberhaupt wel waar ?

Verdient dit nationale ophef of niet ?

wytze
04-05-05, 15:11
Geplaatst door Kal-El B.V
Kan ik er nog even tussendoor en reageren op het onderwerp van deze thread ?

Ik vroeg mij af of iemand denkt dat dit nog onderwerp gaat zijn van de mainstream media vanavond of morgen of misschien zelfs overmorgen ? of is het niet waard om dit onder de aandacht te brengen van het nederlandse volk ? is het uberhaupt wel waar ?

Verdient dit nationale ophef of niet ?


Je reactie is van harte welkom. Ik ben bang dat dit de mainstream media niet gaat halen.
Het is vrees ik wel waar en in mijn ogen zou dit zeker onder de aandacht van het nederlands volk moeten komen en verdient het nationale ophef.

mark61
04-05-05, 15:24
Geplaatst door Tomas
Mark61 moet nu even ophouden denk ik, want er dreigt hier iemand flink door te draaien.

OK. :D

wytze
04-05-05, 15:38
Geplaatst door mark61


Met ss-symbolen op je jas lopen maakt je zeker nog geen nazi, nee.




je had de hoofdprijs al mark.

mark61
04-05-05, 15:45
Geplaatst door wytze
je had de hoofdprijs al mark.

Twee keer op dezelfde post reageren is ook weer zoiets. Intussen stug weigeren mijn vragen te beantwoorden of op mijn posts in te gaan. Op een relevante manier dan.

Tomas
04-05-05, 15:47
Geplaatst door mark61
Twee keer op dezelfde post reageren is ook weer zoiets. Intussen stug weigeren mijn vragen te beantwoorden of op mijn posts in te gaan. Op een relevante manier dan.

Ben bang dat je ontmaskert bent. Je zult het wel merken aan de nachtelijke telefoontjes en de ietwat vreemde spam. Verder gaan ze geleuf ik niet. Nou ja, meestal niet.

mark61
04-05-05, 15:49
Geplaatst door Tomas
Ben bang dat je ontmaskert bent. Je zult het wel merken aan de nachtelijke telefoontjes en de ietwat vreemde spam. Verder gaan ze geleuf ik niet. Nou ja, meestal niet.

Misschien krijg ik mijn foto nog op een site?

Tomas
04-05-05, 15:50
Geplaatst door mark61
Misschien krijg ik mijn foto nog op een site?

God verhoedde. 't is al erg zat met al die expliciete sex.

wytze
04-05-05, 16:01
Geplaatst door mark61
Twee keer op dezelfde post reageren is ook weer zoiets. Intussen stug weigeren mijn vragen te beantwoorden of op mijn posts in te gaan. Op een relevante manier dan.



welke vragen? je hebt er maar 1 gesteld. wat een nazi is? nazi's bestaan niet. mensen die met ss-symbolen rondlopen zijn volgens jou immers ook geen nazi.

ik kan er niks aan doen dat jij het kafka artikel niet relevant vindt. dat is jouw probleem niet het mijne.