PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdachte aangehouden in de zaak Remmery / Naïma Amzil



Marsipulami
04-05-05, 12:49
DNA speeksel verraadt verdachte


11:57:56

BRUSSEL - Het parket bevestigt de aanhouding van een man in de zaak-Remmery. De man is opgepakt op basis van een DNA-test van speeksel gevonden op een postzegel. De man ontkent alle betrokkenheid.

De Kortrijkse federale politie heeft gisteren een man opgepakt die verantwoordelijk zou zijn voor de dreigbrieven aan het adres van het delicatessebedrijf Remmery in Ledegem. Bernard D.W., een 57-jarige man uit Ledegem, is getrouwd met een werkneemster van het bedrijf. Zij zou jaloers zijn geweest op Naïma Amzil.
De man wordt verdacht van het uiten van bedreigingen via geschriften en bedreigingen met een aanslag op personen of eigendommen. Daarop staat een celstraf van 6 maanden tot 5 jaar en een boete van 500 tot 2.500 euro.

De verdachte ontkent dat hij achter de dreigbrieven zit die naar het bedrijf Remmery werden verstuurd. De man kan volgens het Kortrijkse parket geen zinnige verklaring geven voor de aanwezigheid van zijn DNA op een postzegel die op een van de enveloppes.

Het parket sluit niet uit dat er nog andere personen betrokken zijn en benadrukt dat het onderzoek ver van afgerond is. Zijn echtgenote, die bij het visdelicatessenbedrijf werkt, werd gisteravond na uren van verhoor opnieuw vrijgelaten.

Als klopt wat de federale politie van Kortrijk denkt, dan is banale afgunst het motief voor de zeven dreigbrieven aan het adres van Naïma Amzil en Rik Vannieuwenhuyse, zaakvoerder van het delicatessebedrijf nv Remmery uit Ledegem. Marijke, een vrouw van 50 uit Ledegem, nam een tijd geleden een klein jaar lang de plaats van Naïma Amzil in als inpakster bij het bedrijf. Naïma was op dat moment met zwangerschapsverlof en was daarna nog een tijdje ziek.

Toen Naïma Amzil terugkwam, werd Marijke verplaatst naar de keuken. Naar verluidt was de vrouw daar niet gelukkig mee. Haar man Bernard D.W., die als carrossier werkt in Roeselare, zou daarom de dreigbrieven geschreven hebben. Al dan niet met medeweten van zijn vrouw. De eerste dreigbrief werd verstuurd op 24 november vorig jaar, kort nadat de vrouw verplaatst was.

Zaakvoerder Rik Vannieuwenhuyse bevestigde gisteren de arrestatie van de vrouw ,,Ze heeft zich vanochtend ziek gemeld. Ik kan het moeilijk geloven. Het is waar dat ze niet blij was toen ze terug naar de keuken moest. Nochtans verdiende ze daar meer. Maar die vrouw werkt hier al acht jaar tot ieders tevredenheid. Ze heeft een speciaal karakter, maar dit'' De werkneemster in kwestie maakte er in het bedrijf naar verluidt wel geen geheim van dat ze stemde voor het Vlaams Belang.

Ook Naïma Amzil had het gisteren moeilijk om te geloven dat een collega dit gedaan zou hebben.

,,Ik zou moeten blij zijn en dat ben ik voor een stuk ook. Als het klopt dan kunnen we vanaf nu weer gewoon ons leven leiden zonder angst. Maar aan de andere kant is iedereen hier bij Remmery geschokt dat het iemand van ons zou zijn. Ze was mijn vriendin niet, neen, maar toch.''

04/05/2005 - belga

mark61
04-05-05, 12:53
Tis natuurlijk bespottelijk dat je je zo laat terroriseren door een stel mongolen. In aanmerking genomen dat er in België nog niemand vermoord is (Ja, een MarBelg door een autobelg) vraag ik me af waarom die directeur zo bang was. De bedreigingen waren toch tegen hem?

Marsipulami
04-05-05, 12:56
Een groot geluk dat de verdachte niet zelf Marokkaan blijkt te zijn.

~Panthera~
04-05-05, 12:57
Fijn, verneukt door je collega. :moe:

Ook niks nieuws trouwens.

mark61
04-05-05, 12:59
Geplaatst door Marsipulami
Een groot geluk dat de verdachte niet zelf Marokkaan blijkt te zijn.

Tsja. Je was bang voor Hollandse toestanden. Volgens mij zijn die er al.

Marsipulami
04-05-05, 13:04
Geplaatst door mark61
Tsja. Je was bang voor Hollandse toestanden. Volgens mij zijn die er al.

In ieder geval heeft de affaire een anti-Vlaams Belang campagne in de media veroorzaakt. De these dat het Vlaams Belang de verhoudingen tussen mensen verziekt blijft gelukkig overeind ook na deze ontknoping.

mark61
04-05-05, 13:07
Geplaatst door Marsipulami
In ieder geval heeft de affaire een anti-Vlaams Belang campagne in de media veroorzaakt. De these dat het Vlaams Belang de verhoudingen tussen mensen verziekt blijft gelukkig overeind ook na deze ontknoping.

Mooi. Weet je zeker dat de Belgische Unie er niet achter zit? :)

~Panthera~
04-05-05, 13:10
Geplaatst door mark61
Mooi. Weet je zeker dat de Belgische Unie er niet achter zit? :)

Goed opgelet. :lachu:

mark61
04-05-05, 13:11
Geplaatst door ~Panthera~
Goed opgelet. :lachu:

Dank je. :belgie:

Juffrouw geweest?

~Panthera~
04-05-05, 13:13
Geplaatst door mark61
Dank je. :belgie:

Juffrouw geweest?

Ooit, nu Mevrouw. :ego:

:D

mark61
04-05-05, 13:17
Geplaatst door ~Panthera~
Ooit, nu Mevrouw. :ego:

:D

Bah, zedeloze! En dat in zo;n beschaafd topic. Ik stelde nog wel een keurige vraag.

~Panthera~
04-05-05, 13:18
Geplaatst door mark61
Bah, zedeloze! En dat in zo;n beschaafd topic. Ik stelde nog wel een keurige vraag.

Jij en keurig ? :rolleyes:

contradictus........... :lachu: