PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechter: 'Nederland is een mietje!'



nl-x
04-05-05, 12:22
Rechtbank: Bush is welkom

Uitgegeven: 4 mei 2005 12:35

DEN HAAG - De Amerikaanse president Bush mag zaterdag gewoon voet op Nederlandse bodem zetten en hij zal ook niet gearresteerd worden. Dat blijkt uit een uitspraak van de voorzieningenrechter in Den Haag woensdag. Een groep Nederlanders had een kort geding aangespannen tegen de Staat over het bezoek van de Amerikaan dit weekeinde.

De actiegroep eiste de arrestatie van Bush, danwel de weigering hem toe te laten, bij aankomst in Nederland wegens "talrijke grove schendingen van de Conventies van Geneve".


De rechter wees het verzoek van de eisers echter af omdat dat een zaak is van de politiek en politieke besluitvorming. Ook zou toewijzing van de eisen "verregaande gevolgen hebben voor de verhoudingen tussen Nederland en de Verenigde Staten", aldus de rechter.

bron (http://www.nu.nl/news/521588/10/Rechtbank%3A_Bush_is_welkom.html)

Zo zie je maar. Nu wordt niet eens verhuld dat voor politici en politiek andere regeltjes gelden van voor de rest van het volk.

En lekker hoor. Wetgeving omtrent oorlogsmisdaden. Die misdaden worden toch ALTIJD in politiek verband uitgevoerd ?!

mark61
04-05-05, 13:15
johnson molenaar revisited.

RinC
04-05-05, 13:48
En de zaak van Milosevic dan?

taouanza
04-05-05, 13:53
Geplaatst door RinC
En de zaak van Milosevic dan?

Daar is de lo er van af.

wytze
04-05-05, 14:01
Geplaatst door taouanza
Daar is de lo er van af.


de FUN bedoel je?

ik vind rinc's onderschrift wel grappig. kun je een t-shirt van maken "I am a FUN-damentalista"

nl-x
08-05-05, 17:06
Zitten Volkert van der G en Mohammed B nou govverdomme nog steeds vast ?!

Wanneer is hun vrijlating gepland?

Ron Haleber
08-05-05, 18:12
Geplaatst door nl-x
Zitten Volkert van der G en Mohammed B nou govverdomme nog steeds vast ?!

Wanneer is hun vrijlating gepland?

Wanneer u zich als dader meldt. Een Marokkaanse warlord die al vier jaar Maroc.NL onveilig maakt, is veel gevaarlijker dan die twee en tot alles in staat... De Rechter-commissaris zal een transactie voorstellen.

nl-x
08-05-05, 18:48
Ook mijn gedragingen hebben met politieke besluitvorming te maken. :ego:

helly2002
09-05-05, 00:29
Zitten Volkert van der G en Mohammed B nou govverdomme nog steeds vast ?!

Wanneer is hun vrijlating gepland?

volkert van der g over een jaar of 9 wegens aftrek voor goed gedrag

wat mij betreft kwamen die 2 never meer vrij dus nederland is inderdad een mietje . :belgie:

barfly
09-05-05, 00:37
Geplaatst door helly2002
Zitten Volkert van der G en Mohammed B nou govverdomme nog steeds vast ?!

Wanneer is hun vrijlating gepland?

volkert van der g over een jaar of 9 wegens aftrek voor goed gedrag

wat mij betreft kwamen die 2 never meer vrij dus nederland is inderdad een mietje . :belgie:

Mo B is nog steeds niet veroordeeld dus is het jammer om em maar meteen levenslang te geven. Wie weet is ie volgende maand wel vrij.

helly2002
09-05-05, 00:45
Mo B is nog steeds niet veroordeeld dus is het jammer om em maar meteen levenslang te geven. Wie weet is ie volgende maand wel vrij.

mischien niet veroordeeld maar hij heeft het gedaan dat weet iedereen net als volkert van der g 2 groote mafketels 1 maroc en 1 hollander.

meneer b heeft geschoten dus mischien nog niet veroordeeld maar wat mij betreft mogen ze hem levenslang geven .allebei omdat ze het klimaat in nederland behoorlijk vergald hebben

nl-x
09-05-05, 11:48
Geplaatst door helly2002
Mo B is nog steeds niet veroordeeld dus is het jammer om em maar meteen levenslang te geven. Wie weet is ie volgende maand wel vrij.

mischien niet veroordeeld maar hij heeft het gedaan dat weet iedereen net als volkert van der g 2 groote mafketels 1 maroc en 1 hollander.

meneer b heeft geschoten dus mischien nog niet veroordeeld maar wat mij betreft mogen ze hem levenslang geven .allebei omdat ze het klimaat in nederland behoorlijk vergald hebben
Zal ik jou het geheim vertellen van de citaat knop ? ;)