PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor Panthera: Katten van paus niet welkom in Vaticaan



Marsipulami
04-05-05, 21:16
Katten van paus niet welkom in Vaticaan


Geplaatst op 4/5 '05 om 15:35u
Door Ton Huitink (Bron: Kerknet Vlaanderen)


BRUSSEL (RKnieuws.net)) – Nadat verhuizers eerder al hemel en aarde hadden moeten bewegen om de piano van paus Benedictus XVI dan toch nog een plaatsje te kunnen geven in de pauselijke vertrekken, kreeg de nieuwe paus van de administratieve dienst van het Vaticaan nu ook het verbod om zijn katten mee te nemen naar zijn nieuwe verblijf.

Een medewerkster verklaarde daarover tegenover het Russische persagentschap Itar-Tass: “Iedereen kent de liefde van de nieuwe paus voor poezen. Hij brengt nu noodgedwongen regelmatig een bezoek aan zijn vorige appartementje buiten Rome om er zijn katten te verzorgen. Iedereen hoopt dat het Vaticaan dan toch toestemming verleent om de poezen in het pauselijke paleis toe te laten.”

Kardinaal Tarcisio Bertone vertelde dan weer dat de paus bijzonder oog heeft voor de straatkatten rond het Vaticaan. “Sommige poezen wandelen dan ook gewoon met hem mee als hij naar zijn kantoor stapt.” De kardinaal vertelde, met een knipoog, dat ook de Zwitserse Wacht al eens moest tussenkomen en toen aan de paus zei dat de katten het Vaticaan belegeren.

rja2
04-05-05, 21:57
Geplaatst door Marsipulami
Katten van paus niet welkom in Vaticaan


Geplaatst op 4/5 '05 om 15:35u
Door Ton Huitink (Bron: Kerknet Vlaanderen)


BRUSSEL (RKnieuws.net)) – Nadat verhuizers eerder al hemel en aarde hadden moeten bewegen om de piano van paus Benedictus XVI dan toch nog een plaatsje te kunnen geven in de pauselijke vertrekken, kreeg de nieuwe paus van de administratieve dienst van het Vaticaan nu ook het verbod om zijn katten mee te nemen naar zijn nieuwe verblijf.

Een medewerkster verklaarde daarover tegenover het Russische persagentschap Itar-Tass: “Iedereen kent de liefde van de nieuwe paus voor poezen. Hij brengt nu noodgedwongen regelmatig een bezoek aan zijn vorige appartementje buiten Rome om er zijn katten te verzorgen. Iedereen hoopt dat het Vaticaan dan toch toestemming verleent om de poezen in het pauselijke paleis toe te laten.”

Kardinaal Tarcisio Bertone vertelde dan weer dat de paus bijzonder oog heeft voor de straatkatten rond het Vaticaan. “Sommige poezen wandelen dan ook gewoon met hem mee als hij naar zijn kantoor stapt.” De kardinaal vertelde, met een knipoog, dat ook de Zwitserse Wacht al eens moest tussenkomen en toen aan de paus zei dat de katten het Vaticaan belegeren.
De Paus is toch de alleenheerser over het Vaticaan.

Hij kan toch gewoon de regels aanpassen.

Waarom die poezen, niet het Vaticaan binnen mogen, snap ik niet.

~Panthera~
04-05-05, 22:11
Geplaatst door Marsipulami
Katten van paus niet welkom in Vaticaan


Geplaatst op 4/5 '05 om 15:35u
Door Ton Huitink (Bron: Kerknet Vlaanderen)


BRUSSEL (RKnieuws.net)) – Nadat verhuizers eerder al hemel en aarde hadden moeten bewegen om de piano van paus Benedictus XVI dan toch nog een plaatsje te kunnen geven in de pauselijke vertrekken, kreeg de nieuwe paus van de administratieve dienst van het Vaticaan nu ook het verbod om zijn katten mee te nemen naar zijn nieuwe verblijf.

Een medewerkster verklaarde daarover tegenover het Russische persagentschap Itar-Tass: “Iedereen kent de liefde van de nieuwe paus voor poezen. Hij brengt nu noodgedwongen regelmatig een bezoek aan zijn vorige appartementje buiten Rome om er zijn katten te verzorgen. Iedereen hoopt dat het Vaticaan dan toch toestemming verleent om de poezen in het pauselijke paleis toe te laten.”

Kardinaal Tarcisio Bertone vertelde dan weer dat de paus bijzonder oog heeft voor de straatkatten rond het Vaticaan. “Sommige poezen wandelen dan ook gewoon met hem mee als hij naar zijn kantoor stapt.” De kardinaal vertelde, met een knipoog, dat ook de Zwitserse Wacht al eens moest tussenkomen en toen aan de paus zei dat de katten het Vaticaan belegeren.




Opblazen die administratieve dienst. :hihi:

Marsipulami
04-05-05, 22:16
Geplaatst door rja2
De Paus is toch de alleenheerser over het Vaticaan.

Hij kan toch gewoon de regels aanpassen.

Sedert de tijd dat de brandstapels uit de mode geraakt zijn, is het met het pauselijk gezag ook niet meer wat het geweest is. Men is wellicht beducht dat de poetsvrouw van het pauselijk paleis haar keel openzet en haar standpunten doordrukt in het beleid van het Vaticaan.


Waarom die poezen, niet het Vaticaan binnen mogen, snap ik niet.

Het kan alleen als het katholieke poezen zijn. :p

rja2
04-05-05, 22:24
Geplaatst door ~Panthera~
Opblazen die administratieve dienst. :hihi:
Waarom,

De Paus ontslaat het hoofd van de administratieve dienst.

En stelt een hoofd aan die wel poezen toelaat.

Volgens mij heeft hij die macht.

Marsipulami
04-05-05, 22:29
Geplaatst door ~Panthera~
Opblazen die administratieve dienst. :hihi:


Dat kan niet, want dan komen de Amerikanen het regime in het Vaticaan wegbombarderen omwille van steun aan terroristen. :fplet:

~Panthera~
04-05-05, 22:32
Geplaatst door rja2
Waarom,

De Paus ontslaat het hoofd van de administratieve dienst.

En stelt een hoofd aan die wel poezen toelaat.

Volgens mij heeft hij die macht.


Als het om poezen gaat, moet ie gewoon drastische maatregelen nemen. :hihi:
Geen halfbakken gedoe. http://www.cosgan.de/images/midi/boese/s025.gif Hop, die zooi. :ego:

Marsipulami
04-05-05, 22:33
Geplaatst door rja2
Waarom,

De Paus ontslaat het hoofd van de administratieve dienst.

En stelt een hoofd aan die wel poezen toelaat.

Dat leidt in het vaticaan gegarandeerd tot hoogoplopende theologische discussies. Het toelaten van poezen zou gezien worden als een breuk met de kerkelijke traditie en in strijd met de wil van God.

~Panthera~
04-05-05, 22:35
Geplaatst door Marsipulami
Dat kan niet, want dan komen de Amerikanen het regime in het Vaticaan wegbombarderen omwille van steun aan terroristen. :fplet:

SO.... ?? :roken:

En dan meteen een vrouwelijke pope. :stout:

Met 40 katten minstens. :haha:

Marsipulami
04-05-05, 22:37
Geplaatst door ~Panthera~
Als het om poezen gaat, moet ie gewoon drastische maatregelen nemen. :hihi:
Geen halfbakken gedoe. http://www.cosgan.de/images/midi/boese/s025.gif Hop, die zooi. :ego:

Nou pas toch maar op. Als Benedictus zijn poezenstandpunt net zo hardnekkig gaat verdedigen als zijn condoomstandpunt, dan wordt binnenkort elke katholiek verplicht om een straatkat te adopteren.

~Panthera~
04-05-05, 22:40
Geplaatst door Marsipulami
Nou pas toch maar op. Als Benedictus zijn poezenstandpunt net zo hardnekkig gaat verdedigen als zijn condoomstandpunt, dan wordt binnenkort elke katholiek verplicht om een straatkat te adopteren.


DAT lijkt me een stuk beter, dan dat seniele standpunt over condooms. :duim:

Marsipulami
04-05-05, 22:41
Geplaatst door ~Panthera~
SO.... ?? :roken:

En dan meteen een vrouwelijke pope. :stout:

Met 40 katten minstens. :haha:

Ben jij dan kandidaat voor het hoogste kerkelijke ambt? De katholieke Ayaan Hirsi Ali met sympathieën voor het Animal Liberation Front zoals de vroegere paus het Opus Deď in zijn hart droeg.

~Panthera~
04-05-05, 22:52
Geplaatst door Marsipulami
Ben jij dan kandidaat voor het hoogste kerkelijke ambt? De katholieke Ayaan Hirsi Ali met sympathieën voor het Animal Liberation Front zoals de vroegere paus het Opus Deď in zijn hart droeg.


Meteen :duim: maar dat wel als een soort Ulrike Mainhoff. :kalasniko
Gelijk de bezem er door. :stomp:

Marsipulami
04-05-05, 23:03
Geplaatst door ~Panthera~
Meteen :duim: maar dat wel als een soort Ulrike Mainhoff. :kalasniko
Gelijk de bezem er door. :stomp:

Ja maar een pausin moet een vredesapostel met een open geest zijn en geen pleitbezorgster van links terrorisme en gehersenspoelde marxistische kattenliefhebbende idioten.

rja2
04-05-05, 23:04
Geplaatst door Marsipulami
Dat leidt in het vaticaan gegarandeerd tot hoogoplopende theologische discussies. Het toelaten van poezen zou gezien worden als een breuk met de kerkelijke traditie en in strijd met de wil van God.
Ik ben zeer benieuwd.

Wat heeft God tegen poezen ?

~Panthera~
04-05-05, 23:10
Geplaatst door Marsipulami
Ja maar een pausin moet een vredesapostel met een open geest zijn en geen pleitbezorgster van links terrorisme en gehersenspoelde marxistische kattenliefhebbende idioten.


Nou, DAN NIET. :ego:

:hihi:

Juliette
04-05-05, 23:12
Geplaatst door rja2
Ik ben zeer benieuwd.

Wat heeft God tegen poezen ?

En wat hebben die poezen tegen god?

Marsipulami
04-05-05, 23:22
Geplaatst door rja2
Ik ben zeer benieuwd.

Wat heeft God tegen poezen ?

Tja, God heeft misschien niets tegen poezen, maar de poetsvrouw van de pauselijke paleizen mogelijks wel. En katholicisme staat nu eenmaal voor de ontmoeting tussen Gods' wil en des mensens wil.


http://www.remonstranten.org/nieuwkoop/nieplaatjes/mens.jpg

Marsipulami
04-05-05, 23:24
Geplaatst door Juliette
En wat hebben die poezen tegen god?

Poezen hebben wellicht minder tegen God dan Nederlanders. ;)

~Panthera~
04-05-05, 23:36
Geplaatst door Marsipulami
Poezen hebben wellicht minder tegen God dan Nederlanders. ;)


Geef nou maar toe: er rust gewoon een vloek op deze pope. :ego:

Marsipulami
04-05-05, 23:48
Geplaatst door ~Panthera~
Geef nou maar toe: er rust gewoon een vloek op deze pope. :ego:

Benedetto is ons aller gids en universele vredesapostel die God kat en mens dichter bij elkaar brengt. Verder is hij meer een religieuze cultuurkat die zich niet zomaar laat dirigeren door heersende opinies in tegenstelling tot Nederlanders die meer cultuurhonden zijn zonder een eigen wil.

~Panthera~
04-05-05, 23:53
Geplaatst door Marsipulami
Benedetto is ons aller gids en universele vredesapostel die God kat en mens dichter bij elkaar brengt. Verder is hij meer een religieuze cultuurkat die zich niet zomaar laat dirigeren door heersende opinies in tegenstelling tot Nederlanders die meer cultuurhonden zijn zonder een eigen wil.


Tell that to his cats. :hihi:

They will love you.

http://www.customint.com.au/custom.nsf/products/1B3190D5E0AEE1F34825671A002E5872/$file/Compute.jpg

Wortel
05-05-05, 00:10
Dat leidt in het vaticaan gegarandeerd tot hoogoplopende theologische discussies. Het toelaten van poezen zou gezien worden als een breuk met de kerkelijke traditie en in strijd met de wil van God.

Het wachten is dus op de encycliek:
"Para radius partem posterior pro felem domesticum"

~Panthera~
05-05-05, 00:16
Geplaatst door Wortel
Het wachten is dus op de encycliek:
"Para radius partem posterior pro felem domesticum"

http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/a115.gif http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/d015.gif

Alien1375
05-05-05, 08:56
Misschien waren zijn katten 'geholpen' en dan zou het Vaticaan het slechte voorbeeld geven op het gebied van anti-conceptie.

Julien
05-05-05, 11:55
Hm tja dat komt er van als we een Noord-Europeaan tot Paus uitroepen.. dan nemen ze hun achterlijke gebruiken ook mee, zoals die Noord-Europese honden- en kattenliefde. Dieren horen niet thuis in het Heilige Vaticaan, al is het het lieve poesje van Benedetto.

De Italianen liggen in een deuk als ze horen dat de heilige Paus zich druk maakt om een poes. Jeetje het is gewoon een beest hoor.

~Panthera~
05-05-05, 12:01
Geplaatst door Julien
Jeetje het is gewoon een beest hoor.

Zijn mensen ook. :melig:

homo sapiens, weet je nog ?

taouanza
05-05-05, 12:03
Geplaatst door ~Panthera~
Zijn mensen ook. :melig:

Hmmz deze reactie had ik niet verwacht ik dacht je hem verbaal aan stukken zou rijten.:hihi:

Wide-O
05-05-05, 12:04
Geplaatst door ~Panthera~
Zijn mensen ook. :melig:

homo sapiens, weet je nog ?

Ze seiken alleen minder :D

Wide-O
05-05-05, 12:06
Geplaatst door taouanza
Hmmz deze reactie had ik niet verwacht ik dacht je hem verbaal aan stukken zou rijten.:hihi:

Ik vond het ook wat magertjes :D

Julien
05-05-05, 12:07
Geplaatst door ~Panthera~
Zijn mensen ook. :melig:

homo sapiens, weet je nog ?

:hihi: ik weiger te erkennen dat ik een dier ben..

~Panthera~
05-05-05, 12:08
Geplaatst door taouanza
Hmmz deze reactie had ik niet verwacht ik dacht je hem verbaal aan stukken zou rijten.:hihi:


Moest wel lachen om "het lieve poesje van Benedetto". :schok:

Wat daar allemaal dus WEL rondloopt. :verward: :stout:

Viezerik. :moe:

:haha:

~Panthera~
05-05-05, 12:08
Geplaatst door Julien
:hihi: ik weiger te erkennen dat ik een dier ben..


:lol:

Wide-O
05-05-05, 12:12
Geplaatst door ~Panthera~
Moest wel lachen om "het lieve poesje van Benedetto". :schok:


Zouden we dan toch een vrouwelijke paus hebben zonder dat we't wisten ? http://bbs.scoobynet.co.uk/images/smilies/Suspicious.gif

~Panthera~
05-05-05, 12:13
Geplaatst door Wide-O
Ze seiken alleen minder :D


Ja, lekker he ? :hihi:

Wat een rust. :haha:

~Panthera~
05-05-05, 12:14
Geplaatst door Wide-O
Zouden we dan toch een vrouwelijke paus hebben zonder dat we't wisten ? http://bbs.scoobynet.co.uk/images/smilies/Suspicious.gif


Vind het toch wel verdacht....... :roker:

checken ze dat eigenlijk wel ? :D

Julien
05-05-05, 13:19
Geplaatst door ~Panthera~
Moest wel lachen om "het lieve poesje van Benedetto". :schok:

Wat daar allemaal dus WEL rondloopt. :verward: :stout:

Viezerik. :moe:

:haha:

:hihi:

~Panthera~
05-05-05, 13:55
Geplaatst door Julien
:hihi:

Homo Smeerlappio. :hihi:

Rabi'ah.
05-05-05, 16:37
Geplaatst door ~Panthera~
Opblazen die administratieve dienst. :hihi:

Terrorist! :mad:
























:D