PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi Ali #4 in Italiaanse hitlijst: "Non Sottomessa"



Julien
04-05-05, 23:50
Hirsi Ali op Italiaanse bestsellerlijst

Op de bestsellerlijst van de Italiaanse krant La Stampa staat wijlen Paus Johannes Paulus II op plaats één, twee en drie met zijn boeken. De Nederlandse politica Ayaan Hirsi Ali zit de paus echter op de hielen. Zij bezet plek vier met het boek 'Non Sottomessa'. Dat is een bundel vertalingen van essays uit haar boeken 'De zoontjesfabriek' en 'De maagdenkooi' en bevat ook het scenario van de film 'Submission' die ze samen met Theo van Gogh maakte.

Volgens de Italiaanse uitgeverij Augustus zijn de vertaalrechten van de essays inmiddels ook verkocht aan de Amerikaanse collega Free Press. Van de VVD-politica verschijnt binnenkort ook werk in Frankrijk en Duitsland

www.fok.nl

http://images.fok.nl/upload/050504_272_Hirsi-ali-boek--italia.gif

ze doet het wel goed in het buitenland zeg..

Fractal
05-05-05, 08:52
We hadden toch al lang vastgesteld dat AHA een nitwit, charlatan, intellectueel invalide was?

Wat moet dat nou, in het buitenland serieus genomen worden?

Wat denken die lui wel!

Wij zijn hier niet om boeken te schrijven, maar enkel om HET boek te LEZEN. En niks anders!

mark61
05-05-05, 09:38
Geplaatst door Fractal
We hadden toch al lang vastgesteld dat AHA een nitwit, charlatan, intellectueel invalide was?

Wat moet dat nou, in het buitenland serieus genomen worden?
Wat denken die lui wel!

Geen paniek, tzijn Italianen.


Wij zijn hier niet om boeken te schrijven, maar enkel om HET boek te LEZEN. En niks anders!

Nou begin te lezen & get yr ass of this board.

TonH
05-05-05, 10:03
Volgens de Duitsers was jarenlang Mensje van Keulen de beste schrijfster van Nederland. Mateloos populair daar en veel vertaald. Tja...

Julien
05-05-05, 11:49
Geplaatst door mark61
Geen paniek, tzijn Italianen.
Maar Italianen??! Toevallig is de Italiaanse cultuur op litterair en cultureel gebied vele malen superieurer dan de Nederlandse cultuur.

Maar AHA was volgens mij al eerder doorgebroken in de VS en Denemarken.

~Panthera~
05-05-05, 12:34
Geplaatst door mark61


Nou begin te lezen & get yr ass of this board.


Kan jij ook geen boek gaan schrijven, onder het werk, van ons belastinggeld ?

Doet zij nl ook. :tik:

Geef ff door, wanneer je er mee begint, dan kunnen we dat allemaal gaan doen, lijkt me wel wat. :duim:

Rabi'ah.
05-05-05, 16:43
Geplaatst door Julien
Hirsi Ali op Italiaanse bestsellerlijst

Op de bestsellerlijst van de Italiaanse krant La Stampa staat wijlen Paus Johannes Paulus II op plaats één, twee en drie met zijn boeken. De Nederlandse politica Ayaan Hirsi Ali zit de paus echter op de hielen. Zij bezet plek vier met het boek 'Non Sottomessa'. Dat is een bundel vertalingen van essays uit haar boeken 'De zoontjesfabriek' en 'De maagdenkooi' en bevat ook het scenario van de film 'Submission' die ze samen met Theo van Gogh maakte.

Volgens de Italiaanse uitgeverij Augustus zijn de vertaalrechten van de essays inmiddels ook verkocht aan de Amerikaanse collega Free Press. Van de VVD-politica verschijnt binnenkort ook werk in Frankrijk en Duitsland

www.fok.nl

http://images.fok.nl/upload/050504_272_Hirsi-ali-boek--italia.gif

ze doet het wel goed in het buitenland zeg..

Zegt meer over de Italianen dan over haar. :rolleyes:

AARDIG
05-05-05, 17:18
Oh, ik wacht rustig af totdat ze bij Oprah, haar woordje komt doen. Geloof me, ik heb het er nooit naast gehad.

Maar ik zou willen, dat haar boeken nu eens in Somalië, Iran, Afghanistan en Irak big time halen. De besnijdeniscultures heerst daar. En aangezien Irak en Afghanistan een "hervorming" doorgaan, zouden deze boeken een steentje bijdragen.

De westerse wereld weet inmiddels wel, hoe slecht moslims het wel niet hebben, dat ze daar toch nog een spiegelhoudend boek voor moeten lezen verbaast me.

Wide-O
05-05-05, 18:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Zegt meer over de Italianen dan over haar. :rolleyes:

Italianen zijn democraten, met Sylvio enzo, ga je mond spoelen :ego:

Julien
05-05-05, 20:00
Geplaatst door AARDIG
Maar ik zou willen, dat haar boeken nu eens in Somalië, Iran, Afghanistan en Irak big time halen. De besnijdeniscultures heerst daar. En aangezien Irak en Afghanistan een "hervorming" doorgaan, zouden deze boeken een steentje bijdragen.


Daar heb je een goed punt!

Julien
05-05-05, 20:02
Geplaatst door iQra
Toppunt was de reis met joodextremiste durlacher naar de joods lobby waar ze een prijs kreeg van een joodse hoofdredacteur van Time.

Dit vind ik echt om van te kotsen. Wat doet de afkomst van die hoofdredacteur er nou toe? Alsof hij in zijn eentje bepaalt wie die prijs wint. Het feit dat jij weer zijn joodse achtergrond erbij haalt, zegt al genoeg over jouw racistische ideeën. Time is naar mijn weten gewoon een Amerikaans blad, is niks Joods aan.

Julien
05-05-05, 20:24
Geplaatst door iQra
Zulke bekrompen reakties vind ik echt pas om te kosten. Het is een FEIT dat de amerikaanse media voornamelijk in handen is van Joodextremisten die alles in het werk zetten om de terreurstaat Israel buiten enige kritiek te houden. Ayaan is voor hen niets anders dan een rookgordijn om de joodterreur, joodextremisme en joodfundamentalisme buiten schot te houden.

oftewel en of de religie van de hoofdredacteur van Time van belang is. Dat het blad "amerikaans" is wil niet zeggen dat het blad in handen is van amerikaanse joden. En alsof hij het alleen voor het zeggen had. Nou nee, andere joden en christelijke moslimhaters in zijn redactie hebben ayaan in de top 1000 gezet. Niet omdat ze wat voor de vrouwen heeft betekent, niet omdat ze een revolutie heeft ontkent maar puur alleen vanwege haar moslimhaat die men als rookgordijn tracht te gebruiken.

Who Rules America? Who Owns The Media? - The Facts
http://forum2002.maghrebonline.nl/viewtopic.php?t=12942&highlight=macht+media

Nu gaarne ene inhoudelijke reaktie ipv je waardeloze kreten over racisme. Je mag alles over moslims zeggen maar owee als je het woord jood in de mond neemt. Dan ben je een antisemieit of racist. Tja, whatever! Die hypocrisie en dubbele moraal komt me onderhand de strot uit!

Dus omdat ie toevallig Joods is, is 'ie anti-moslim? Dat vind ik echt lachwekkend. Ik vind het idd racistisch om iemand te beoordelen op zijn afkomst.

Ik kan me nog goed die randdebiel op dit forum herinneren die van ons eiste dat we geen armani meer moesten dragen omdat hij half joods zou zijn. Wat bleek? Armani is volbloed Rooms Katholiek Italiaans. Wat heb ik deze persoon toen uitgelachen! haha. Deze types, die in alles een joods complot zien, zijn niet meer pro-palestijns (wat ik goed vind) maar gewoon jodenhaters.

Fractal
05-05-05, 20:50
Geplaatst door iQra
Op de rest kom ik later terug

Gelukkig maar.

Ik wil nog veel meeeer over joden, joden, joden.....

Julien
05-05-05, 21:17
Geplaatst door Fractal
Gelukkig maar.

Ik wil nog veel meeeer over joden, joden, joden.....

ja toch.. joden domineren namelijk de hele wereld, ze zijn de schuld van alles wat maar anti-moslim is! :moe: vind je ook niet?

Julien
09-05-05, 12:52
Geplaatst door iQra
Als de joodse achtergrond niets mee te maken heeft kun je vast wel de vraag beantwoorden waarom ze volgens adi in de top 100 van time hoort.


VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali was op 19 april te gast bij het diner van het toonaangevende Amerikaanse tijdschrift Time Magazine.

Het diner vond plaats ter ere van de door het magazine vastgestelde lijst van de honderd meest invloedrijke personen ter wereld. Ayaan Hirsi Ali behoort tot de categorie leiders en revolutionairen



http://www.vvd.nl/privatedata/PicUpload/ni_6433_1.jpg
Ayaan Hirsi Ali in gesprek met Adi Ignatius, Executive Editor van Time. Ignatius is de man die de lijst samenstelt

En ja, hij is degene die de lijst samenstelt. Dus niet valselijk de suggestie wekken dat hij vast niet als enigste aan die lijst heeft gewerkt.

misschien is die Adi er oprecht van overtuigd dat AHA zeer invloedrijk is. Dat is zijn mening dan. Ik snap niet waar jij je druk om maakt.

mark61
09-05-05, 14:00
Geplaatst door AARDIG
Maar ik zou willen, dat haar boeken nu eens in ..., Iran, Afghanistan en Irak big time halen. De besnijdeniscultuur heerst daar.

Heppie daar een bron voor?

Julien
09-05-05, 17:01
Geplaatst door iQra
Vrouwenbesnijdenis komt voornamelijk in christelijk afrikaanse landen voor.

dat lijkt me sterk. die "christelijke" landen die daar gekleurd staan, hebben een aanzienlijk persentage moslims..ik denk dat het onder hen dus voorkomt. Ik heb nog nooit van een christen gehoord die gedwongen werd te worden besneden.

Rabi'ah.
09-05-05, 19:51
Geplaatst door Julien
dat lijkt me sterk. die "christelijke" landen die daar gekleurd staan, hebben een aanzienlijk persentage moslims..ik denk dat het onder hen dus voorkomt. Ik heb nog nooit van een christen gehoord die gedwongen werd te worden besneden.

Doe nou niej zo koppig Juul......

Vrouwenbesnijdenis komt onder de aanhangers van alle godsdiensten in Afrika voor.

Ik zou ook graag zien dat het anders was, maar het is nou eenmaal niet anders. Helaas. Heel helaas, voor die vrouwen. :mad: