PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Kosten politie-inzet voor Bush stijlloos'



~Panthera~
05-05-05, 12:41
'Kosten politie-inzet voor Bush stijlloos'

RIJSWIJK - De politiebonden zijn ontsteld over "het gemak" waarmee minister Remkes van Binnenlandse Zaken een "miljoenenverslindende" inzet van ruim 1600 agenten toestaat voor het bezoek van de Amerikaanse president Bush. "Het miljoenenbedrag staat in geen enkele verhouding tot wat hij over heeft voor de veiligheid en gezondheid van zijn eigen politiemensen" , concluderen de bonden boos.


De politievakorganisaties ACP, NPB en VMHP waren al kwaad op Remkes omdat hij het CAO-overleg voor de politie niet wil heropenen. Volgens deze bonden wil de minister steeds meer op de politie gaan bezuinigen, wat een achteruitgang voor hun veiligheid en een verslechtering van hun ziektenkostenregeling betekent.

"Als wel geld kan worden uitgegeven voor Bush, waarom dan niet voor de veiligheid van de eigen dienders", vraagt voorzitter G. van de Kamp van de ACP zich af. "Dat terwijl er wel 1600 collega's in Limburg worden ingezet voor de veiligheid en gezondheid van meneer Bush."

De bonden laten weten dat er tijdens de "drukbezochte" ledenbijeenkomsten van de afgelopen weken is aangedrongen op acties tijdens het bezoek van de Amerikaanse president. "Omdat de politiemensen boos zijn over het ontstane arbeidsconflict, hebben zij ons laten weten dat dit bezoek wat hen betreft niet zonder protesten voorbij mag gaan", meldden de bonden. ACP, NPB en VMHP hebben hun leden het toch afgeraden om wilde acties te voeren. Ook organiseren de bonden zelf geen protesten tijdens het bezoek van Bush.

"De tijd van softe acties is wat ons betreft voorbij", zegt Van de Kamp namens de bonden. "Maar het komend weekend al zwaardere actievormen inzetten is vanwege de persoonlijke risico's van onze leden niet verstandig."

Van de Kamp sluit niet uit dat er toch iets gebeurt. "We hebben de onrust en boosheid van onze leden maar voor een deel kunnen wegnemen."

Kal-El B.V
05-05-05, 13:59
Ik ben het compleet met je eens Alcibiades, mond houden en doen wat je verteld wordt, je kunt nog altijd ergens anders gaan werken. Niemand die je tegenhoudt.


En dat geldt ook voor artsen, die verdienen zoveel geld, het is echt te gek voor woorden. Dat kan ook veel minder, als ze het niet leuk vinden dan kunnen ze ook ander werk gaan doen. Ik bedoel maar, waar hebben ze al dat geld voor nodig, ze werken 60 uur per week en ze studeren continu bij om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen, zo'n 10/20 uur per week. Ze houden praktisch geen vrije tijd over, dus ook geen tijd om geld uit te geven. Waarom moeten die gasten dan zoveel geld verdienen.

Ik bedoel maar.

Agenten moeten hun mond gewoon houden, er zijn een heleboel stadswachters die we gewoon zo zouden kunnen promoveren.

Wide-O
05-05-05, 16:14
Geplaatst door Alcibiades
Die dienders moeten niet mekkeren en gewoon doen wat ze gezegd wordt, daar betalen we ze voor.

Geldt dat ook voor leraren ? :argwaan:

Wide-O
05-05-05, 17:54
Geplaatst door Alcibiades
Die zijn baas in hun eigen koninkrijk.

Maar de plietsie niet ? :verward:

rja2
06-05-05, 00:06
Geplaatst door Wide-O
Maar de plietsie niet ? :verward:
Ik vindt wel een groot verschil of de politie of de leraren staken.

Als de politie staakt is de openbare orde in het geding, dan hebben criminelen vrij spel.

Maar ook leraren kunnen niet echt lang staken, die kinderen moeten toch les hebben.

AARDIG
06-05-05, 01:24
daar betalen we ze voor.

Sorry, ik betaal ze liever niet om Bush te dienen. Wat is dit nou weer voor crap.